Skocz do zawartości
pa.sko

Światła do jazdy dziennej + przeciw mgielne + czujnik światła

Rekomendowane odpowiedzi

Witka,

Czytam sobie o światłach dziennych (LED) i zastanawiam się czy da się podłączyć tak LEDy, aby zaświecały się a mijania gasły gdy czujnik oświetlenia poinformuje, że jest jasno i odwrotnie. Oprócz tego chciałbym zachować funkcjonalność p. mgielnych.

 

W tej chwili mogę VCDSem ustawić p. mgielne jako dzienne i fajnie działa, ale policja może powiedzieć, że "nie fajnie". Podmianka p. mgielnych i założenie tam LEDów nie bardzo wchodzi w gre, bo nie chce z nich rezygnować.

 

Da się to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba się da. w bordnetzie od cc, jest coś takiego, jak swiatła dzienne, podłaczane niezależnie od innych świateł.nie wiem dokładnie jak to jest, tam podłączone, ale widziałem w elsie, że jest coś takiego. podaj maila to podeślę Ci schematy bordnetza od cc i świateł od cc, może to coś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić również w starszych modelach z czujnikiem światła. Zasilanie bierzemy z zasilania bi-xenonów (lub innego punktu gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki) i podłączamy przez przekaźnik przez styki normalnie zamknięte do LED (bi-xenony są zawsze zasilane po włączeniu stacyjki). Cewkę przekaźnika podłączmy do obwodu jednego ze świateł postojowych. Przy zapaleniu świateł postojowych (czyli również jak zapalimy mijania lub czujnik światła je zapali lub włączymy długie) przekaźnik odłączy dzienne. Nie odłączy ich przy mignięciu długimi bo wtedy nie zapalają się postojowe - czyli wszystko zgodnie ze stosownym rozporządzeniem. Tak zrobiłem w swoim samochodzie z Ledami od Helli i wszystko super gra. Wpiąłem się w wiązkę biegnącą do lewego reflektora, a zrobiłem to tak, że wygląda jak oryginalna wiązka. Jak kogoś interesuje schemacik z kolorkami kabelków to niech da znać.

 

http://img717.imageshack.us/img717/1636/passatled.jpg

Edytowane przez jacczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego... ja mam tak podłączone.

Jedyny feler tego, że podczas zapłonu komputer odłącza wszystkie odbiorniki i potem trzeba przekręcić włącznikiem na postojowe i ponownie na czujnik zmierzchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu tak musisz robić? U mnie nic specjalnego się nie dzieje. Komputer takiej instalacji jak opisałem nawet nie zauważa. Jak zostawię w pozycji na czujniku światła i jak później zapalam to jak jest mu ciemno to zapali mijania, a jak jasno to dzienne i żadne cuda się nie dzieją. Może masz za duży przekaźnik i jego cewka za mocno obciąża obwód postojowych?

Edytowane przez jacczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z postojówek mam tylko sterowanie dla cewki przekaźnika, zasilanie DRL mam z oddzielnego obwodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest jasne. Pisząc "...podczas zapłonu komputer odłącza wszystkie odbiornik..." masz na myśli, że odłącza Ci zasilanie świateł?

Ja to robiłem z rok temu i nie pamiętam czy przypadkiem nie zmieniałem coś VCDS'em w bordnetzie - jak położę córę spać to mogę zczytać kodowanie- nie jestem pewien czy nie wyłączałem "cold check" lub coś takiego.Jak masz włókna żarówek zimne i dołożysz równolegle cewkę przekaźnika (tak pewnie może ona mieć ze 80-100 om) to może wykrywa Ci, że masz zwarty obwód i odłącza.

Postojowe masz założone 5 czy 10W?

Edytowane przez jacczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postojowe standard 5W. Nie mam interface, więc nie zmienię kodowania. Nie jest to bardzo upierdliwe. W każdym razie z góry dzięki - może się przydać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki...już kończę...to dla tych co może będą coś takiego robić.

Zaczytałem długie kodowanie bordnetz'a i na bajcie 19 mam 41 - wyłączone zimne sprawdzenie przednich postojowych.

W Twoim przypadku zmiana przekaźnika na jakiś mały o większej rezystancji cewki powinno poskutkować. U mnie dodatkowo jest dołożona dioda prostownicza równolegle do cewki i zaporowo-to do zgaszenia ewentualnego stanu nieustalonego (tak na wszelki wypadek).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się zrobić również w starszych modelach z czujnikiem światła. Zasilanie bierzemy z zasilania bi-xenonów (lub innego punktu gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki) i podłączamy przez przekaźnik przez styki normalnie zamknięte do LED (bi-xenony są zawsze zasilane po włączeniu stacyjki). Cewkę przekaźnika podłączmy do obwodu jednego ze świateł postojowych. Przy zapaleniu świateł postojowych (czyli również jak zapalimy mijania lub czujnik światła je zapali lub włączymy długie) przekaźnik odłączy dzienne. Nie odłączy ich przy mignięciu długimi bo wtedy nie zapalają się postojowe - czyli wszystko zgodnie ze stosownym rozporządzeniem. Tak zrobiłem w swoim samochodzie z Ledami od Helli i wszystko super gra. Wpiąłem się w wiązkę biegnącą do lewego reflektora, a zrobiłem to tak, że wygląda jak oryginalna wiązka. Jak kogoś interesuje schemacik z kolorkami kabelków to niech da znać.

 

http://img717.imageshack.us/img717/1636/passatled.jpg

 

Trochę zagmatwane... Może podrzuć jakiś schemacik tego to mi się rozjaśni...

(mail: pawel.skoczylas(at)konto.pl)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się zrobić również w starszych modelach z czujnikiem światła. Zasilanie bierzemy z zasilania bi-xenonów (lub innego punktu gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki) i podłączamy przez przekaźnik przez styki normalnie zamknięte do LED (bi-xenony są zawsze zasilane po włączeniu stacyjki). Cewkę przekaźnika podłączmy do obwodu jednego ze świateł postojowych. Przy zapaleniu świateł postojowych (czyli również jak zapalimy mijania lub czujnik światła je zapali lub włączymy długie) przekaźnik odłączy dzienne. Nie odłączy ich przy mignięciu długimi bo wtedy nie zapalają się postojowe - czyli wszystko zgodnie ze stosownym rozporządzeniem. Tak zrobiłem w swoim samochodzie z Ledami od Helli i wszystko super gra. Wpiąłem się w wiązkę biegnącą do lewego reflektora, a zrobiłem to tak, że wygląda jak oryginalna wiązka. Jak kogoś interesuje schemacik z kolorkami kabelków to niech da znać.

 

http://img717.imageshack.us/img717/1636/passatled.jpg

Chętnie poproszę o schemacik [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze: ile dales za te ledy?

na allegro widze ze sa jakies po 739 zl (Hella) (http://www.allegro.pl/item1057058556_hella_ledayline_led_swiatla_dzienne_promocja.html)

to takie czy jakies zamienniki za 200-300 zł zamontowales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chętnie poproszę o schemacik

 

A może by dało radę publicznie powiesić, jeśli to nie problem?

 

K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo:

http://img412.imageshack.us/img412/4820/podlaczenieledpassatbix.png

 

Mam dokładnie Hella LEDay Line i dałem coś koło 750pln.

Chyba takie jak dał linka pa.sko (widać tylko same pudełko na stronie aukcji). Kupilem je od http://www.allegro.pl/show_user.php?search=wwwcts100pl

 

No jeszcze dopiszę kilka słów komentarza:

Na czerwono to moje wypociny...reszta to schemat kawałka instalacji w aucie.

sw/ro - czarno-czerwone - jak w legendzie - kabel zasilający bi-xeonony i można go znaleźć w wiązce do reflektora. Pozostałe kabelki zgodnie z legendą też tam znajdziecie.

Edytowane przez jacczyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam dokładnie Hella LEDay Line

A jak z ich wpasowaniem w kratki w zderzaku - mieszczą się? Tez się zastanawiam nad tymi światłami, ale po sprawdzeniu ich wymiarów doszedłem do wniosku, że może być problem z ich wciśnięciem przede wszystkim na szerokość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać zmieściły się. Bez pilnika i papieru ściernego się nie obyło. Trzeba było podpiłować listki osłon od góry i od dołu oraz troszkę przy obudowie halogena przeciwmgielnego i nadać im właściwą krzywiznę od czoła. Listki osłony maja podwójne ścianki i jedną z nich (górną w dolnym listku) spiłowałem. W sumie 3 godziny pracy. Całe piłowanie jest robione od wewnątrz przestrzeni na lampy więc jak ktoś to robi ostrożnie nie widać by to była jakaś chałtura-lampy wszystko elegancko przykryły. Jednocześnie lampa dość ściśle przylega i mocowanie jej jest tylko do osłony-trochę czarnego silikonu i wszystko się elegancko trzyma. Piłując trzeba było często przymierzać żeby lampa była właściwie ustawiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Szczurek

witam serdecznie ,kolego mam passata 2.0 tdi z 2007 roku 140 km przed tuningiem a teraz 165 km i czy możesz mi powiedzieć gdzie kupiłeś te ledy na przód i napisać dokładnie jak je podłaczyć .Pozdrawiam serdecznie i czekam na info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Szczurek, rozumiem, że przeczytałeś wcześniejsze posty i mimo to nurtuje Ciebie jak to należy zrobić. Ok. Zbiorę to bardziej do kupy:

1. Schemat połączeń elektrycznych dla podłączenia świateł dziennych do B6 z bi-xenonami:

http://img412.imageshack.us/img412/4...dpassatbix.png

W uzupełnieniu do schematu: należy znaleźć po lewej stronie komory silnika wiązkę przewodów biegnącą do lewego reflektora. Zdjąć osłonę/izolację i w wiązce odnaleźć kable:

- sw/ro - czarno czerwony (zasilanie lampy zespolonej)

- gr/sw - szaro czarny (zasilanie żarówki postojowych)

- br - brąz - masa

Odizolować je na odcinku 0.5cm i podlutować w te miejsca własne kabelki o długości ok. 1m . Zaizolować starannie miejsce lutowania i zrobić wiązkę używając specjalnej taśmy do wiązek. Należy się tu wykazać cierpliwością i zręcznością gdyż mamy bardzo mało miejsca i oryginalna modyfikowana wiązka jest dość krótka i napięta.

Przeciągnąć nowo powstałą wiązkę (a w zasadzie odgałęzienie) do przestrzeni za osłoną w zderzaku. Resztę układu wykonać i połączyć zgodnie ze schematem lutując i/lub używając knektorków samochodowych.

DRL Heli mają jeszcze trzeci przewód, który zgodnie z opisem po podaniu na niego napięcia zmniejsza jasność świecenia robiąc z DRL postojówki. Ja z tej opcji nie skorzystałem gdyż po przestudiowaniu stosownych przepisów doszedłem do wniosku, że moga byc z tego problemy (w aucie mogą być tylko 2 światła postojowe przednie). Ten dodatkowy przewód zaizolowałem i nie używam.

 

2. Mocowanie świateł led:

Osłona, w której montowane jest DRL, mocowana jest do zderzaka na jeden wkręt i zaczepy. Należy zdemontować jedną i drugą osłonę i poddać je obróbce pilnikiem. Ja, do zamontowania LED, wybrałem środkową szczelinę w osłonie. LEDay Line są mniej więcej o 2-3mm za grube i za szerokie i pilnikiem trzeba wypracować dla nich miejsce. W moim przypadku wypiłowałem 1/2 dolnego listka osłony (listki mają podwójne ścianki), trochę podpiłowałem górny listek oraz musiałem podpiłować osłonę od strony halogena przeciwmgielnego. Te Ledy maja lekko skośną i zaokrągloną obudowę więc aby patrzyły prosto należy również popracować pilnikiem do czoła osłony. Wygląda na skomplikowaną pracę ale nie jest tak źle-mi to zajęło 3 godziny, a koledze jak mu pokazałem co i jak już tylko godzinkę.

DRL-e weszły na wcisk i wystarczyło użyć trochę czarnego silikonu i już się sztywno i pewnie trzymały w osłonach. Kolega do tego celu użył kleju na ciepło i czarnego silikonu do zamaskowania małych trójkątnych szczelinek powstałych miedzy DRL, a osłoną od drugiej strony osłony niż halogen.

Uwaga - ja przy tych wszystkich pracach zerwałem zaczepy osłon i teraz mam je mocowane na 3 wkręty ale sądzę, że może to wcale nie jest zły pomysł aby tak przerobione osłony z DRL dodatkowo przykręcić do obudowy zderzaka.

 

3. Kodowanie

...zasadniczo nie jest konieczne. W zestawie Helli jest dorzucony przekaźnik i u mnie on się sprawdził.

U kolegi pita_1971 układ nie działa najlepiej bo komputer odłącza światła przy starcie. (kilka postów wcześniej).

Prawdopodobnie rozwiązaniem problemu byłoby zainstalowanie małego przekaźnika np kontaktronowego o dużej rezystancji cewki.

Ponieważ podczas uruchamiania układu 3 razy na 10 również u mnie coś takiego się stało to metodą prób i błędów udało mi się rozwiązać problem wyłączając zimne sprawdzenie przednich postojowych (cold check) - długie kodowanie bordnetz'a na bajcie 19 ustawić 41.

 

 

 

4. Gdzie kupić?

Nie będę oczywiście zbyt oryginalny - na allegro.

Ja nabyłem LEDay Line'y u http://www.allegro.pl/show_user.php?search=wwwcts100pl

ale widzę, że inni również oferują takie. Oprócz nich pojawiły się w ofercie Helli również inne np. LEDayFlex.

 

uff....ciekawe komu się zechce tyle czytać o takim drobiazgu :doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności