Skocz do zawartości
Gość bobano1

Katalizator metalowy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bobano1

Witam

 

Jestem zmuszony do wymiany katalizatora. Wiem ze temat katalizator/strumienica byl poruszany czesto, jednakze nikt nigdy nie wspominal o katalizatorach metalowych. Co sadzicie o nich, np. taki bosal na allegro: http://moto.allegro.pl/item135863851_katalizator_bosal_144_zl_warszawa.html

Kat ma sluzyc w pasku 1,9 TDI 95r. (1Z). Prosze o wasze opinie co o tych katalizatorach wiecie badz co o nich slyszeliscie i oczywiscie czy bedzie pasowal? Dzieki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
katalizatorach metalowych

A są inne. Z innego materiału?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dziwny ten katalizator: bardzo krótki, okropnie wykonany, tani no i kwadratowy. :zdziwko: Bał bym się kupić. Takie moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin-Gora

wstaw rurke, a starego kata sprzedaj...takie jest moje zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czeeee

 

W dieslu nie trzeba wycinac calego katalizatora , wystarczy rozciac , wybebeszyc (wklad sprzedac :rotfl: ) i potem zaspawac .

A ten Bosal .... za uzywke dają 120-150 szt w skupie wiec nie wierze ze nowy mozna kupic za 150 :dobani:

 

 

herflik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bobano1, a skąd masz pewność, że katalizator musisz wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobano1

Auto sprowadzilem niedawno z Holandii. Po krotkiej wizycie w kanale zauwazylem ze ktos zwyczajnie wycial zawartosc i zaspawal okienko. Ludzie roznie twierdza, jedni zeby wstawic rurke, inni wybebeszyc, a jeszcze inni zeby wstawic strumienice. Wiem ze jest to walkowane na forum, ale jak wiadomo zdania sa bardzo podzielone przez co trudno dokonac wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto sprowadzilem niedawno z Holandii. Po krotkiej wizycie w kanale zauwazylem ze ktos zwyczajnie wycial zawartosc i zaspawal okienko. Ludzie roznie twierdza, jedni zeby wstawic rurke, inni wybebeszyc, a jeszcze inni zeby wstawic strumienice. Wiem ze jest to walkowane na forum, ale jak wiadomo zdania sa bardzo podzielone przez co trudno dokonac wyboru.

 

ja jezdze bez katalizatora (wybity) i wszystko jest ok. denerwuje mnie tylko specyficzny odzwiek jaki wydobywa sie spod auta. jesli ci to nie przeszkadza to nie ma sensu ladowania sie w niepotrzebne koszty. przynajmniej jest takie moje zdanie;)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krist

Wojtip napisał

A są inne. Z innego materiału?

 

tak są.. jeśli chodzi o wkłady tj. normalne mają ceramiczne podatne na uszkodzenia termiczne i mechaniczne. drugiego typu są wkłady metalowe stosowane raczej w sporcie ze względu na większą przepustowość.

 

Najlepiej wybic zapchany wkład i wstawić rurke.. Jakoś zmiany dzwięku nie czuje no może minimalnie jest trochę głośniej w okolicy kata, tylko turbina głośniej gwiżdze i znacznie szybciej wchodzi na obroty.. :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobano1

A co w przypadku wstawienia rurki, czy nie ma to ujemnego wplywu na tlumik srodkowy, przeciez gazy zamiast w kacie beda sie rozprezac w tlumiku srodkowym???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krist

wywalenie kata i pozostawienie bez zmian (rozprężanie spalin ) wpływa ujemnie,, wspawanie rurki jest najlepszym rezultatem bo nie ma wtedy fali odbitej która uderza na łopatki turbiny. W kacie raczej spaliny się nie rozprężają wkład jakby nie patrzeć stawia opór...

Tak samo strumienice montowane zamiast środkowego tłumika - mit...... lepsze efekty daje zwykła prosta rura. (zbyt wąski zakres działania strumienicy naddzwiękowej się kłania..)

Nie wiem czy w pasku pierwszy tłumik mozna nazwać środkowym..(niby tak) skoro znajduje się praktycznie na końcu układu...ale mniejsz z tym.. Ze względu na jego budowę (dosyć zawiłą i hamujacą przepływ) mam pomysł aby go wywalić i wspawać zwykłą rurę i tu moje pytanie czy ktoś to już robił?? Jak z poziomem chałasu i jak to wpłynęło na osiągi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie są trzy tłumiki a katalizator jest między pierwszym a środkowym. Kata wywaliłem i wspawałem rurę o takie samej średnicy jak cały układ.

Jak z poziomem chałasu i jak to wpłynęło na osiągi??

Hałas u mnie jest na wyższych obrotach ale to tylko dlatego że mam stożek a na wolnych i do 3500 obr/min pracuje normalnie czyli cicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności