Dagoth Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2010 A wiec turbo w sumie nie chodzi od paru lat (wczesniej stary jezdzil) Przesledzilem cale forum i robilem wszystko co w postach znalazlem... Przepływka OK DV (zmieniony na nowy) N75 (zmieniony na nowy) przewody nowe do podciśnienia Po wymianie tych rzeczy juz jest lepeiej o jakies 10% ale turbo nadal nie laduje 0.6bara... nadal 0.1bara (załamka) patrze troszke oleju bylo w dolocie (ale troche powinno byc podobno) i zobaczylem ze przy gazowaniu nie chodzi "kierownica" przy turbo... pare razy przywalilem mlotkiem w "gorącą" czesc turbiny aby nagar jakos zbic i nadal od puszki kierownica nie chodzi... Mysle ze trzeba wyjmowac Turbo i rozebrac i przeczyscic jak nie chodzila pare lat... prawde mowie? PLZ jeszcze o jakies propozycje dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2010 (edytowane) nie mówisz prawdy, gazowanie nic nie da na wolnych obrotach bez obciążenia. Najprawdopodobniej padła Ci gruszka (Wastegate) na turbie która jest odpowiedzialna za doładowanie i masz nonstop otwartą klapkę przez co nie ma doładowania. Silnik 1.8 T AEB mam opanowany i w 1 palcu - kiedyś miałem audi a4 z takim silnikiem 96 rok i wszelkie modyfikacje i naprawy wykonywałem sam, opanowałem ten silnik. Poczytaj mój temat z forum audi a4-klub.pl - będziesz miał identyczną robotę jak w audi Z powodu nieudolnosci mechanikow - niepotrafieniu wskazac powodu braku mocy autka postanowilem sie sam za to wziac. Podlaczylem pompke samochodowa zasilana z gniazda zapalniczki do dolotu sztangi WG i obserwowalem jak sie zachowuje kilkunastokrotnie wdmuchujac tam powietrze, zauwazylem ze sztanga sie przycina i nie zawsze odbija do konca. Wykrecamy caly dolot od turbo (od DV po sam filtr lacznie z wyciagnieciem skrzynki filtra). Chcac wyciagnac turbine razem z czescia wydechu na ktorej znajduje sie klapka ktora upuszcza powietrze za pomoca sztangi Wastegate, potrzebny bedzie nam klucz 17 do odkrecenia 3 srub od kolektora wydechowego, 2 odkrecamy kluczem plaskim badz nasadkowym, a do 3ciej potrzebny nam bedzie klucz plaski oczkowy poniewaz jest lekko obudowana. Nastepnie odkrecamy 3 sruby katalizatora - klucz 17. Idziemy dalej wykrecamy dolot plynu chlodniczego (nalezy wpierw go spuscic) od turbiny oraz dolot oleju od gory oraz dolu - ja spuszczalem olej bo nie ma za bardzo dostepu zeby odkrecic sruby na turbinie od dolu (jedna bez problemu ale z druga jest problem gdyz rurka jest wyprofilowana tak ze ciezko) i odkrecalem na dole od misy wiec turbo wyciagalem razem z calym rurazem doplywu oleju. Nastepnie musimy wykrecic sprezarke klimatyzacji od dolu, ktora zaslania turbine, jest ona zamocowana za pomoca 4 srub 13, odkrecamy je kluczem nasadkowym, sciagamy pasek i odsuwamy na bok zeby miec dostep do turbiny od dolu. Kolejnie zeby wyciagnac turbo z WG pozostaje nam odkrecic srube kluczem nasadkowym 10 od dolu - jest ona przymocowana za pomoca jak by plaskownika laczacego turbine z konstrukcja - zeby lezala stabilnie. Teraz mozemy juz wyciagnac cale turbo. U mnie problem byl tego typu iz przycinala sie klapka w wydechu którą reguluje sztanga WG - klapka byla obruszana na nicie i przycinala sie gdyz miala luz co w efekcie dzialalo tak ze nie odbijala do konca i nie domykala lecz byla ciagle uchylona. Sklepalem to mlotkiem poprzez maizelek pieknie zeby nie bylo luzu po czym wyregulowalem Wastegate. Regulacja polega na tym iz musimy ustawic przy jakim cisnieniu ma sie zaczynac uchylac klapka. W moim silniku 1.8 T AEB 150KM doladowanie wynosi 0.6 bara wiec klapke ustawiamy tak aby zaczynala sie otwierac delikatnie przy 0.55-0.6 bara. Aby to wyregulowac potrzebny nam bedzie kompresorek z manometrem. Ja takiego nie mialem ale wlasnorecznie zrobilem i patent jest . Z butli do opryskiwania krzewow ktora posiadalem zrobilem kompresor pompujac ja za pomoca uchwytu mozna osiagnac cisnienie w butli ponad 1 bar ktore upuszczamy za pomoca raczki- trzyma cisnienie dosc dlugo. Upuszczamy do 0.55-0.6 bara z butli i wpuszczamy do zaworka sztangi. Klapka ma sie zaczac otwierac jak juz pisalem przy 0.55-0.6 bara wiec tak regulujemy (naciagamy badz upuszczamy) srubami sztange aby uzyskac odpowiedni efekt. Dalem na zewnatrz jeszcze jedna nakretke kontrujaca zeby sie nie poluzowalo Po wyregulowaniu sztangi WG skrecamy wszystko i cieszymy sie wlasnorecznie naprawionym TURBO . Po zlozeniu podlaczamy manometr (wpinamy sie) do wezyka upustu DV badz w inne miejsce ,bierzemy go do auta i jedziemy na jazde probna. Podczas obciazenia turbo - najlepiej przy 30 km/h wbic 3ci bieg i do oporu sie rozpedzac obserwujac manometr ile wskaze doladowania, powinno ono wynosic po chwili 0.55-0.6 bara przy max obciazeniu turbiny. Jesli tak wskazuje to cieszymy sie z poprawnie dzialajacego turbo tak jak ja . A to rozgrzany kolektor turbiny do czerwonosci po kilku minutach butowania na maksa . Dziekuje za uwage . Napisane lopatologicznie ale moze komus pomoge. Wiecej fotek nie moglem robic bo mialem rece jak sadze. Pozdrawiam, nex Edytowane 21 Maja 2010 przez nex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dagoth Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2010 Wiesz co kolego chyba na pewno masz racje myslalem ,ze sam nie poradze bez fachowca od turbin (a jestem z zwaodu mechanikiem jakotakim ) zamulony passacik byl przez starego i temu stanela turbinka... jak sie ma turbo to trzeba butowac no moze nie tak jak ty (czerwony kolektor) Wielkie dziekuje jutro wywalam turbo i opisze co i jak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2010 na forum mieliśmy już dwa przypadki tego, że po zdjęciu wydechu (odkręceniu katalizatora od strony gorącej turbo) okazało się, że wastegate-a nie ma (klapka wyparowała... ). ...i tak - klapka. Nie kierowniczki. Walenie młotkiem niczego nie oczyści. Tam nie ma mechanizmu "zmiennej geometrii". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dagoth Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2010 tak klapki kolego... ale na poczatku myslalem ze zasyfiona byla w czesci gdzie jest wirnik od spalin i temu tam pare razy przywalilem kiedys tak w TDI czyscilem z nagaru a w waste gate nie walilem bo delikatny aha i mam nadzieje ze klapka nie bedzie w katalizatorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2010 aha i mam nadzieje ze klapka nie bedzie w katalizatorze no trzeba na to liczyć , będzie dobrze. Rozbierz i opisz sytuacje. Znając życie sprężyna na wastegate rozbita i sztanga goni jak chce. Jest możliwość dokupienia gruszki. Jak się okaże że to ona ( na 90% tak po tym co opisałeś że już wymieniłeś) to poszukasz na allegro. Jak nie będzie to Ci powiem gdzie można próbować zamówić (Piekary śląskie - auto danecki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2010 i jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dagoth Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2010 ach... zapiłem Jagiellonia zdobyła puchar i smiechem zartem co jazda pasiakiem to jakby dostawał dodatkowe 5koni... chodzi coraz lepiej i wciska w fotel... moze cos sie powoli odblokowuje? jak turbo nie chodzilo pare lat i wymienilem wszystko na nowe to powoli sie dociera? dziwne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #9 Napisano 24 Maja 2010 widać nie masz zapału do roboty, samo się nic nie zrobi. Oddaj do mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szynszyl Zgłoś #10 Napisano 24 Maja 2010 Wiesz co Nex ja mam ten sam problem u siebie w pasku (1.8T 150km.AEB) I juz nie wiem normalnie czego szukac...Wyprobuje ta technike co opisales,mam nadzieje ze pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2010 Witam ,u mnie tez tez chyba turbo zamarlo,mulowaty jest jak zwykly 1.8,jest jeszcze taki objaw,przy do daniu gazu słychac takie brzeczenie z okolic turbo,katalizatora na wolnych obrt. nie słychac.pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2010 moze ktos wie co tak brzeczy z okolic turbo,katalizatora.pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2010 Może zaworek DV brzęczy może Marecek się wypowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beret76 Zgłoś #14 Napisano 2 Czerwca 2010 brzęczy owa klapaka w gorącej stronie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #15 Napisano 3 Czerwca 2010 Beret76,czyli jak rozumiem to moze miec wplyw na zanik turba?pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #16 Napisano 3 Czerwca 2010 Beret76,czyli jak rozumiem to moze miec wplyw na zanik turba?pozd. odkręcisz te trzy śruby trzymające katalizator na turbinie i wszystko się wyjaśni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #17 Napisano 4 Czerwca 2010 Ja mam krotkie pytanko czy w 1.8T AEB mam w turbinie zmienna geometrie lopatek czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #18 Napisano 26 Kwietnia 2011 (edytowane) Nie chce zakładać nowego wątku dlatego podpinam się pod ten. Chce sprawdzić jakie ciśnienie pompuje moja turbina, gdzie mam wpiać dokładnie manometr żeby uzyskać dokładny odczyt? Czy najlepszym miejscem jest to zaznaczone na tym foto?? Edytowane 26 Kwietnia 2011 przez Marcin_zgr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #19 Napisano 26 Kwietnia 2011 Ten wężyk zaznaczony na fotce to podciśnienie idące jak dobrze pamiętam od DV do kolektora ssącego i tam nie sprawdzisz ciśnienia doładowania turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #20 Napisano 26 Kwietnia 2011 ...jak najbardziej wszystko, co wychodzi z kolektora ssącego nadaje się do podpięcia manometru (tymczasowo). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach