bartez789 Zgłoś #21 Napisano 9 Lutego 2012 KOlego właśnie chciałem zrobić to zdjęcie , ale jest w takim miejscu ,że sie po prostu nie da. Ta rura jest w błotniku tak poziomo no to kolego mówisz ,że to będzie ta pompka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartez789 Zgłoś #22 Napisano 19 Lutego 2012 (edytowane) Co to jest za rurka ? , i czy montuje się ją w Benzynie 2.0 ? Edytowane 19 Lutego 2012 przez bartez789 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muminek2020 Zgłoś #23 Napisano 21 Maja 2012 moj tez bierze jakies 0,5 l na 1000 km mowia ze to norma z tymi silnikami dodam ze mam lpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #24 Napisano 24 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Posiadam Passata b5 z nieszczęsnym silnikiem 2.0 ALT mój problem jak i innych posiadaczy tego motoru polega na dużym ubytku oleju. Dodam jeszcze iż uszczelniacze na zaworach jak i prowadnice zaworowe były robione w tamtym roku. Góra silnika szczelna, co do pierścieni to pewny nie jestem. Kompresja prawidłowa i równa na każdym cylindrze.Mimo tego passat pożera spore ilości oleju. Zauważyłem iż olej kapie z tyłu silnika(od strony szyby po środku skapuje na głowice). Gdzieś czytałem że zapychają się węże i odma. Czy tu chodzi o węże idące od góry silnika do tej dużej gruszki (odmy) koło przepustnicy?? Auto wolno schodzi z obrotów oraz na luzie przy jeździe falują obroty. Pozdrawiam i dziękuje za wszelką pomoc. Edytowane 24 Listopada 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2 .1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #25 Napisano 24 Listopada 2015 Kolego raczej nic z tym nie zrobisz. Ja mam to samo i z olejem i obrotami ale z obrotami od czasu do czasu. Oleju mi gdzieś je z liter na 1000. LPG mi rekompensuje olej ale wku..ia. Taki już los tych j...ych silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #26 Napisano 24 Listopada 2015 (edytowane) Obroty mam równe. Po podpięciu pod kompa też nic nie wywala. Falują tylko wtedy gdy się rozpędze i wrzuce na luz. Podczas postoju jest dobrze. Znalazłem w sieci coś takiego: http://postimg.org/image/71flwu90b/ Co o tym sądzicie?? Silnik zalany Valvoline maxlife 10w40. Edytowane 24 Listopada 2015 przez noidemm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczepan_k Zgłoś #27 Napisano 28 Listopada 2015 Koledzy poczytajcie o modyfikacji odmy silnika ALT. Podobno zmniejsza zużycie oleju. Nad tym silnikiem się zastanawiałem a wybrałem AZM i tez bierze i to wcale nie mniej od ALT i dodatkowo można z odma pokombinować a w AZM chyba nic się nie da zrobić3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #28 Napisano 29 Listopada 2015 Koledzy poczytajcie o modyfikacji odmy silnika ALT. Podobno zmniejsza zużycie oleju. Nad tym silnikiem się zastanawiałem a wybrałem AZM i tez bierze i to wcale nie mniej od ALT i dodatkowo można z odma pokombinować a w AZM chyba nic się nie da zrobić3 Masz jakieś linki o tej modyfikacji czy piszesz o tym co ja link wkleiłem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczepan_k Zgłoś #29 Napisano 29 Listopada 2015 Niestety, natrafilem na opis czytajac o AZM. Ale na podstawie wyszukiwania w google po zdjeciach "modyfikacja odmy ALT" mozna znalesc troche informacji i na ich podstawie zrobic modyfikacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #30 Napisano 29 Listopada 2015 NA forum A4 pisali o tej modyfikacji ale nic nie pomagała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczepan_k Zgłoś #31 Napisano 30 Listopada 2015 No to byc moze nie doczytalem ale znalazlem opis ze pomogla. W wolnej chwili postaram sie cos odnalesc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczepan_k Zgłoś #32 Napisano 30 Listopada 2015 Bo byc moze ze problem lezy nie tylko w odmie jezeli uszczelniacze lub pierscienie nie trzymaja to mod odmy nie pomoze. Natomiast jak serce zdrowe to m.in. wina lezy po stronie konstrukcji odmy. Tylko trzeba ja dobrze zrobic. Bo jezeli dolot jest zarzygany olejem no to skad on tam sie mogl wziasc?? Tylko z odmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #33 Napisano 30 Listopada 2015 Jak znajdziesz i będą potwierdzenia że faktycznie mniej bierze oleju to masz flaszkę u mnie bo powoli mnie zaczyna wkurzać dolewanie 1 litra na 1000km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FT1 Zgłoś #34 Napisano 29 Stycznia 2016 Witam panowie. Mam ten sam problem z tym silnikiem tzn. bierze mi ok. 1l na 1000km. i stad pytanie: czy remont silnika cos da czy musze sie pogodzic z ciagłemi dolewkami oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek08 Zgłoś #35 Napisano 16 Lutego 2016 hej miałem ten sam problem z olejem,aż tu pękł mi łańcuch wałków/wina napinacza. Jutro zabieram się za naprawę,przy okazji uszczelniacze. Odezwę się za jakiś czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #36 Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) Witam wszystkich! Mam problem z moim silnikiem 2.0 BPW 140 km. Przeszukuje fora i nic nie znalazlem do mojego problemu. Opiszę co boli moje autko. Wywalilem DPF ,zmiana map. Silnik bral duzo oleju. 0.7 na 1000km. Dalem koledze mechanikowi do rematu silnik. Wymienił pierścienie,jeden tlok,jakies zawory,szklanki,walek,uszczelniacze zaworowe,uszczelniacze na popmpowtryskach. Panewki na korbowodach,imbus w pompie oleju oraz uszczelke w pompie tamdemowej. Oczywiście planowana glowica i wymiana uszczelki. Dodam jeszcze ze wozilem turbine do sprawdzenia i nie puszcza oleju.Kosztowalo to mnie 3300zl. Oleju bierze znacznie mniej. Jakies 15 setek na 15000tys km. Natomiast pojawil sie inny problem po jakims miesiacu. Otóż gdy auto postoi dluzszy czas np po nocy,to odpali elegancko,po czym po pewnej chwili zaczyna nie równo pracować. Trwa to okolo 2 min. I jest dobrze. A przy tej nie rownej pracy strasznie kopci. Niechce jechac,ledwo co. A gdy mu przejdzie to przez caly dzien chodzi jak zloto. Rowniutko az milo. Sprawdzalem na vagu kanaly 13 i 23 i jest wszystko w normie. Lecz gdy z rana sie przygotuje z vagiem i sparawdzam kanal 13 w momecie gdy nie rowno pracuje az buda trzesie to na korekcje sa +3 i -3 na dwóch popmpowtryskach. Gdy sie uspokoi to spadaja do 0.40. Ale i tak suma sumara wynik maja 0. Czyli w porzadku. Dodam ze egr odlaczony komputerowo i zaslepiony. Założyłem zaworki zwrotne przed fitrem paliwa i nic to nie dalo. Czujniki temperatury w porzadku. Bardzo prosze o pomoc. Z gory dziekuje. Dodam jeszcze ze gdy autko kupiłem to mialo cos kombinowane z odmą. Pokrywa zaworow. Po wywaleniu dpf strasznie kopcil na bialo. Wiec zmienilem odme i jak reka odkal Edytowane 7 Lutego 2017 przez rainman777 Przeniesiony zgodnie z pkt. 2.1.a regulaminu forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #37 Napisano 26 Lutego 2017 Widzę ze nic nikt nie wie. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrzysztoM. Zgłoś #38 Napisano 1 Marca 2017 W lipcu 2016 kupiłem passata 2.0 AZM 8V rok pr 2003 na oleju 5w 30 brał około 1l na 1000 km zależało od jazdy, nie kopcił, moc w porządku, a olej ubywał. Postanowiłem zmienić na 10w40 firmy LM plus ceratec tej firmy i branie oleju ustało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #39 Napisano 1 Marca 2017 Skoro zmieniłeś na półsyntetyk to nie dziwota że przestał brać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #40 Napisano 1 Marca 2017 W lipcu 2016 kupiłem passata 2.0 AZM 8V rok pr 2003 na oleju 5w 30 brał około 1l na 1000 km zależało od jazdy, nie kopcił, moc w porządku, a olej ubywał. Postanowiłem zmienić na 10w40 firmy LM plus ceratec tej firmy i branie oleju ustało. Ciekawe czy pomógł ten ceratec. Ja po zmianie oleju na 10w40 zanotowałem jedynie mniejsze zużycie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach