1robert Zgłoś #1 Napisano 17 Maja 2010 (edytowane) jest na ten temat wiele na forum ale nie potrafię znaleźć konkretnej odpowiedzi proszę o pomoc potrzebuję się skonsultować co do wymiarów - z tego co ludzie tu piszą w różnych wątkach to długość ma spore znaczenie - chyba to wpływa na rezonanse do B4 TDI 1Z- wg pomiarów wyszło mi że plecionka (sama siatka) ma w oryginale długość 85mm - z kołnierzami 110mm a średnica zewnętrzna to 55mm z tego co patrzyłem to w handlu występują "plecionki" uniwersalne o długościach co 50mm czyli l=100 ma 50mm "plecionki" i po 25 mm kołnierze (wszystkie kołnierze mają po 25 mm) l=150 ma 100mm "plecionki" co założyć?? wydaje mi się ze ten dłuższy model. Czy wspawując trochę dłuższą plecionkę skrócić rury by pasowało tak jak było w oryginale? (wydaje mi się że tak- choć różnie ludzie piszą) jestem przeczulony bo buczy mi tłumik - wpada w wibracje nie chcę się na robić i pogorszyć sytuacji bo się zdrażnie.. nie pierwszy zresztą raz.. Edytowane 18 Maja 2010 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #2 Napisano 18 Maja 2010 Powiem tak - pierwszy raz kupiłem plecionkę 100x50, która była jakoś tandetnie wykonana. No cóż, tylko takie mieli Po montażu wibracje występowały tylko w zakresie obrotów 2000-2200, przeważnie na biegach 4 i 5. Plecionka ta wytrzymała bardzo krótko - już po 50 tys km kwalifikowała się do wymiany. Po 60 tys km (wymieniana razem z rozrządem) spaliny było czuć wewnątrz, więc znowu wymiana. Tym razem kupiłem plecionkę z lepszym wykonaniem, gdzie środkowy oplot wykonany był z, jakby to określić, z pasów blachy. Wymiary te same - 100x50. I takie zalecają do Passata. Po wymianie cisza, żadnych wibracji. Ile wytrzyma, to nie wiem, bo auto zaraz sprzedałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #3 Napisano 18 Maja 2010 kolego w 1Z plecionka powinna byc o wymiarze 120x50, ja taka załozyłem i jestem zadowolony:) wiec polecam a kupiłem na allegro:) troszke roboty z wymiana ale da sie zrobic;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #4 Napisano 18 Maja 2010 ale 120 to długość całej plecionki... nie wiesz jaką długośc ma ten element amortyzujący (siatka) w tej którą kupiłeś?? nie mierzyłeś może?? bo te pierścienie metalowe w oryginale sa np po 12mm a w tych plecionkach które widziałem mają po 2,5 cm na stronę.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #5 Napisano 18 Maja 2010 nie mam pojecia ale to nie problem, wkładasz rure troszke głebiej o 1cm i naspawujesz i gra:) 120 to długosc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #6 Napisano 18 Maja 2010 wiedziałem że ktoś powie jaki to problem wiesz.. mi drży buda nie wiadomo do końca od czego... jestem już uczulony jak koledzy pisali by zobaczyć łącznik elastyczny to po oględzinach stwierdziłem że nie wygląda jeszcze źle bo nie przepuszcza i szukałem gdzie indziej... teraz wróciłem do tematu łącznika bo dobrzy ludzie oświecili mnie że łącznik nie musi być przepalony by robić hałas. Poczytałem trochę i kilkoro z naszych kolegów pisze ze właśnie żle dobrany wymiar łącznika elastycznego powoduje również wibracje więc pytam.. jak by temat polegał tylko na pospawaniu do kupy by nie przepuszczało to nie zawracam kolegom gitarki.. w sumie po tym co pytałem różnych ludzi to mówią że czym krótszy to lepszy bo mniej drga i sam już nie wiem- nie chcę się narobić i stwierdzić że mogło być lepiej a wyszło jak zwykle.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #7 Napisano 18 Maja 2010 ja tez myslałem ze te drgania to wina łącznika, ale doszedłem do wniosku ze za te drgania najbardziej jest odpowiedzialna przednia poduszka pod silnikiem. po wymianie plecionki wcale drgania sie nie zmniejszyły a odczuwalnie głosnosc pracy silnika sie zmniejszyła. co do poduszki to wnioskuje tak po zimie, gdy było bardzo zimno i guma poduszki w tak niskich temperaturach stawała sie sztywniejsza to było czuc duze drgania na budzie, teraz przyszła wiosna i praktycznie nic nie czuje az sie miło zdziwiłem a zdaje mi sie ze to akurat ta poduszka bo 2 tylne wymieniłem na febi a ta jedna na HP a podobno nowe poduszki przednie potrafia byc za sztywne i przez to niewchłaniaja wiekszosci drgań a co do plecionki to 120x50 wg mnie jest najodpowiedniejsza byle nie krótsza:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz722-86 Zgłoś #8 Napisano 18 Maja 2010 koledzy szukam pomocy mam paska 1.6td i przy3100.obr szarpie a z tyłu czarno pszy rozpedzaniu do 3000tys obr jest ok ale dalej nie idzie.dzieki z gory za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2010 (edytowane) tylko że w mojej okolicy nie mają łączników o dług. 120... muszę może bardziej poszukać dzięki za odpowiedzi... ja mam przednią poduszkę ruville - miękkościa taka jak febi... łukasz.. mi się wydaje że masz coś z doładowaniem... nie wiem co ale efekt tak jak byś miał za mało powietrza.. sprawdź układ dolotowy - czy gdzieś ci powietrze za turbiną nie ucieka jak się zrobi ciśnienie - nie znam układu silnika 1,6TD - nie wiem jak tam przewody idą dziś wsadziłem nowy łącznik - plecionkę - przypasowała wzmocniona 55 x 105 - w ostatniej chwili kolega taką znalazł. pasi prawie jak oryginał Edytowane 19 Maja 2010 przez 1robert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2012 znowu czeka mnie wymiana bo buczy mi auto, ma ktoś jakiegos sprawdzonego sprzedawce mającego dobre plecionki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riczmond Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2012 Czy ta złaczka jest wspawywana ? czy trzeba zdjac obie rury(to od turbiny i do katalizatora) i ja wspawywac ? bo niestety czeka mnie wymiana u siostry w b4 z silnikiem 1z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #12 Napisano 28 Grudnia 2012 tak, jest wspawana, odkręcasz ją od turbo i od tego łącznika co jest za katalizatorem. Pamietaj żeby poźniej wymienić od razu uszczelka przy turbo jak juz to zdejmujesz;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #13 Napisano 11 Stycznia 2013 Witam. Czeka mnie wymiana plecionki i znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/lacznik-elastyczny-wydechu-wzmoc-fischer-50x120-i2888950540.html. Wygląda dość solidnie i wymiary chyba też dobre. A jak wygląda sprawa ze zardzewiałymi śrubami przy turbo? Czym je najlepiej potraktować żeby nie zerwać gwintu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #14 Napisano 12 Stycznia 2013 najlepszy "odmrażacz" do rdzy to płyn hamulcowy.. działa lepiej niż WD i te sprawy.. Ale jak napuścisz WD i zostawisz dobrze nasmarowane na kilka godzin (bez jazdy oczywiście) to też powinno puścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach