Jump to content
Sign in to follow this  
sebol

passat 85r. 2.3 benzyna +gaz (problem z odpalaniem na gazie i benzynie)

Recommended Posts

Witam serdecznie. Znajomy ma problem z odpalaniem samochodu na benzynie jak i na gazie. Gdy staramy się zapalić na samej benzynie to nie podaje paliwa z rozdzielacza na wtryski, a gdy przełączamy na gaz to aby zapalić to trzeba go chechłać parę razy i to gdy jest zimny bo jak tylko się zagrzeje nie ma mowy o odpaleniu. Z tego co wiem to ten silnik jest z wtryskiem mechanicznym i jak się nie mylę jest on jednopunktowy. Auto było już u tylu mechaników i żaden nie może sobie poradzić ze zdiagnozowaniem usterki, a chciałbym naprawdę doprowadzić te auto do stanu używalności dlatego poszukuję informacji na temat jakiegoś naprawdę dobrego warsztatu (woj. dolnośląskie) w którym przerabiali już takie silniki i potrafią je naprawiać. Chodzi o uruchomienie benzyny (gaz będę ustawiał po naprawieniu benzyny). Acha na gazie jeszcze strzelał , także z tego co wyczytałem to mogło to uszkodzić klapę spiętrzającą i dlatego nie chce zapalić na benzynie ale nie wiem ile w tym prawdy. Proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdejm rure gumową z obudowy tej właśnie klapy i sprawdź czy można ją unieść lekko , ma nie obcierać o ścianki . btw. to jest wielopunkt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z tego co wiem to ten silnik jest z wtryskiem mechanicznym

Tak, nazywa się K-Jetronic.

i jak się nie mylę jest on jednopunktowy

A tu się mylisz, to jest wielopunkt.

na gazie jeszcze strzelał , także z tego co wyczytałem to mogło to uszkodzić klapę spiętrzającą i dlatego nie chce zapalić na benzynie ale nie wiem ile w tym prawdy

To jest przyczyna usterki - ten samochód nie może mieć zamontowanej instalacji ani I ani II generacji bo będą problemy. Trzeba niestety wywalić z niego gaz, wyszykować wtrysk benzyny i na benzynie jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc :) ale jeszcze jakby ktoś mi dał znać o dobrym mechaniku to byłbym wdzięczny :)

 

---------- Post added at 10:19 ---------- Previous post was at 08:58 ----------

 

 

Daniel próbowałem podnieść klapę ale się nie da, i teraz mam pytanie czy to dobrze czy źle a najlepiej to by było jakbyś mi wyjaśnił zasadę działania tej klapy jak ona ma się zachowywać itd. Klapa w tej chwili nie dotyka ścianek. Mam zdjęcia ale niestety nie mogę wystawić bo mój wspaniały komp nie ma bluetooth.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=BYup3-HIORY&translated=1[/ame] masz tutaj filmik który idealnie obrazuje działanie tego wtrysku . Krótko mówiąc powietrze podciśnieniem unosi klape spiętrzajacą co z kolei podnosi iglice w rozdzielaczu. proporcjonalnie do polożenia (podniesienia) iglicy jest dawkowane paliwo na wtryski . Wtrysk jest ciągły , polecam obejrzeć wszystkie z 13 filmów . Jeśli u Ciebie przepustnica naprawde nie da sie unieść trzeba będzie ja odkręcić . położyć na czymś płaskim i sprawdzic czy nie jest pogięta. Sprawdź równieź wtedy czy można unieść to ramie co do niej jest przykręcona ta przepustnica , i będziemy dalej myśleć :)

Edited by Danielloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od sprawdzenia ustawienia zapłonu. Jeżeli jest za późny to będzie Ci strzelał.Jaki masz symbol literowy silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak klapa spiętrzająca jest niby prosta ale jest jedno ale, gdy ją podnoszę do góry to haczy o bok ale nie z tego powodu że z nią coś nie tak tylko że ma tak jakby luz jak nią ruszam na boki. Gdy ją lekko przestawię to idzie dobrze no ale zaraz wraca do tego samego położenia i haczy dalej. W każdym bądź razie dalej nie zapala na samej benzynie :/. "Do klapka" >> na razie staram się zrobić benzynę potem będę się martwił gazem.

Edited by sebol

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jest przyczyna usterki - ten samochód nie może mieć zamontowanej instalacji ani I ani II generacji bo będą problemy. Trzeba niestety wywalić z niego gaz, wyszykować wtrysk benzyny i na benzynie jeździć.

 

pozwolę się z kolegą nie zgodzić. Osobiście miałem w WV Golfie II z silnikiem 1.8 GX na K-Jetronicu instalację gazową Lovato II generacji i sprawowała się co najmniej elegancko. Fakt zakładał ją łepski gaziarz i zrobił kompensację podciśnienia z przepustnicy na membranę niskiego ciśnienia. Działało zawsze i wszędzie prawidłowo. łącznie z odpalaniem na gazie w mrozy rzędu -20 st. C.
Zacznij od sprawdzenia ustawienia zapłonu. Jeżeli jest za późny to będzie Ci strzelał.Jaki masz symbol literowy silnika?

Fakt trzeba sprawdzić zapłon oraz kondycję kabli WN kopułki i palca to są na gazie rzeczy ważne do pilnowania nie zapomnij spojrzeć na świece tam też mogą się robić problemy.

Przepona spiętrzająca po strzale z gaza powygina się i jest problem z odpaleniem poza tym pod przeponą jest niewielka sprężynka która ustawia jej zerową pozycję z tego co pamiętam w golfie było 3.5 mm od powierzchni przepony do krawędzi kołnierza. Powinna się przemieszczać bez zaczepiania o którąkolwiek krawędź. Możliwe że została w czasie strzału uszkodzona ośka tej dźwigni co łączy ją z iglicą

Edited by HaVWranek
pomieszałem cytaty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat:

Napisał klapek Zobacz post

To jest przyczyna usterki - ten samochód nie może mieć zamontowanej instalacji ani I ani II generacji bo będą problemy. Trzeba niestety wywalić z niego gaz, wyszykować wtrysk benzyny i na benzynie jeździć.

Pane Hawranek! ;) Jak coś cytujesz to cytuj prawdę! To nie są moje słowa!!!! Sprawdź sobie dokładnie kto to powiedział.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się najmocniej przepraszam i minuta pięć już poprawiam moje błędy

 

---------- Post added at 13:17 ---------- Previous post was at 13:13 ----------

 

teraz jest już wszystko na zicher

Edited by HaVWranek
Z upomnienia kolegi klapek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Działało zawsze i wszędzie prawidłowo. łącznie z odpalaniem na gazie w mrozy rzędu -20 st. C.

Przy nowym lub świeżo regenerowanym reduktorze owszem będzie działać ale do czasu pierwszego strzału. Poza tym powiedz mi jaki jest SENS odpalania samochodu na gazie przy -20st?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensu większego nie było poza oszczędnością - dla studenciaka każda kropla wachy była na cenę złota. A także niejednokrotnie przymuszała sytuacja przed wyjazdem na wschód za paliwem, zbiornik osuszony do ostatniej kropelki jak zrobi ciśnienie- nie było możliwości. Dlatego odpalałem na gazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A także niejednokrotnie przymuszała sytuacja przed wyjazdem na wschód za paliwem, zbiornik osuszony do ostatniej kropelki jak zrobi ciśnienie- nie było możliwości. Dlatego odpalałem na gazie.

A po każdej zimie reduktor do wymiany lub regeneracji :) Czyli twój silnik pracował tylko na gazie? Tu jest mowa o prawidłowej pracy na benzynie. Niestety - silniki na k lub ke jetronicu chodzą na gazie I lub II gen dobrze do pierwszego strzału. Po strzale chodzą już tylko na gazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy