Skocz do zawartości
andrzejac

Problem z automatyczną skrzynią(czujnik czy pada skrzynia?)

Rekomendowane odpowiedzi

Jadąc od 0-75 nie ma żadnych problemów

Nie wyświetlają sie żadne błedy (na desce)

Powyżej 75-110 jadąc ze stałą prędkością np.80 czy 90 lub 100km/h wskakuje jakby następny bieg na jakieś 30 sekund i wraca z powrotem.

Towarzyszy temu niewielkie drżenie samochodu.

Logów nie mam... jade w pon. na komputer.

Na co mogę sie nastawiać wróżąc z fusów.

Czy to możliwe że wszystkie biegi wchodzą dobrze a z tym jednym jest coś nie tak, do remontu skrzynia czy czujnik prędkości?

 

Z góry dzięki za każdą odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to możliwe że wszystkie biegi wchodzą dobrze a z tym jednym jest coś nie tak, do remontu skrzynia czy czujnik prędkości?
Według mnie błąd w sterowniku skrzyni biegów bądź na którymś z czujników spowodowany brudnym olejem. Takie objawy powoduje brud który nie jest filtrowany przez filtr skrzyni, paprochy dostają się do sterownika powodując zatykanie otworów bądx zaworów sterownika. Pytanie podstawowe kiedy olej był wymieniany i czy w ogóle był wymieniany w skrzyni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego J@ceq a jak często się powinno wymieniać olej w automacie i na jaki:?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego J@ceq a jak często się powinno wymieniać olej w automacie i na jaki:?
Ja w busie T4 wymieniam co 60kkm. Olej kupuję w serwisie wraz z filtrem i uszczelkami. Z tego co wiem to wymiana w nowszych skrzyniach jest co 100kkm.
W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.

 

Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.

 

Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.

 

Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.

cytat ze str.http://www.automat.pl/news.php

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejne przejechane 50km

zauważyłem że drżenie jest również na 3 i nie przy zmianie biegu ale nie jest odczuwalne

towarzyszy temu wahnięcie obrotów w górę ok 50-100 i tak co 30 sekund

jakby delikatnie wcisnąć impulsowo pedał gazu

więc nie jest to tylko przy zmianie biegu

czy to może być dwumas jeśli czujniki okażą sie wporządku?

co ważne zmiana z 1 na 2 jest w granicach ponad 3tyś

przy ruszaniu i zatrzymywaniu żadnego drżenia, na biegu jałowym również

 

kiedy był wymieniany olej.... nie wiem autko mam od niedawna

Edytowane przez andrzejac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zauważyłem że drżenie jest również na 3 i nie przy zmianie biegu ale nie jest odczuwalne

towarzyszy temu wahnięcie obrotów w górę ok 50-100 i tak co 30 sekund

jakby delikatnie wcisnąć impulsowo pedał gazu

więc nie jest to tylko przy zmianie biegu

czy to może być dwumas jeśli czujniki okażą sie wporządku?

Ja bym nie jeździł na takiej skrzyni. Z doświadczenia wiem że jazda na lekko uszkodzonej skrzyni powoduje coraz większe uszkodzenia. Drżenie świadczy o próbie pracy skrzyni w jak najbezpieczniejszych dla niej warunkach, także wzrastające obroty (próba dostosowania obrotów silnika do przełożenia które się nie odbywa albo próbuje odbyć. Co do koła dwumasowego to drgania jego powinny być odczuwalne w każdym zakresie pracy silnika. Podpinaj kompa do auta i sprawdź skrzynię
Powyżej 75-110 jadąc ze stałą prędkością np.80 czy 90 lub 100km/h wskakuje jakby następny bieg na jakieś 30 sekund i wraca z powrotem.

Towarzyszy temu niewielkie drżenie samochodu.

To nie jest objaw dwumasy a raczej tryb awaryjny skrzyni. Bież się za skrzynię bo koszty mogą wzrosnąć w miarę jej używania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem na VAG na przedpotopowym na stacji diagnostycznej wyszedł mi błąd czujnika stopu i cieczy chłodzącej, oba mi skasowali.

Objaw jednak nie zniknął... pojechałem na vaga w laptopie.

błedy po 20 km od skasowania nie odnowiły się.

Dwóch mechaników zaleca wymianę filtra i oleju w skrzyni, "jeśli to nie pomoże to już kontakt ze szpecem od automatów" - wyciąganie skrzyni i szukanie co jest nie halo.

Okazało sie że padnięty mam zawór EGR ale dla mnie nie stanowi to problemu.

 

Ile może kosztować olej + filtr do AG4?

Czy faktycznie problem może być w oleju? za mało lub brudny? Mi jakoś nie chce sie w to wierzyć. W samej skrzyni żadnych błędów czujników

Edytowane przez andrzejac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Najpierw doprowadź silnik do porządku, komputer skrzyni otrzymuje sygnały z komputera silnika i na tej podstawie nią steruje, a następnie diagnozuj skrzynię. Wymień czujnik stopu (30-40 zł), gdyż ten ma podstawowe znaczenie w sterowaniu skrzynią. Naprawa nie polega jedynie na skasowaniu błędów.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr

Najpierw doprowadź silnik do porządku, komputer skrzyni otrzymuje sygnały z komputera silnika i na tej podstawie nią steruje, a następnie diagnozuj skrzynię. Wymień czujnik stopu (30-40 zł), gdyż ten ma podstawowe znaczenie w sterowaniu skrzynią. Naprawa nie polega jedynie na skasowaniu błędów.

 

Piotr

 

święte słowa poza tym wymień czujnik temperatury 60 zł

u mnie był walnięty powodował takie objawy, po wymianie na nowy od roku spokój żadnych szarpnięć i falujących obrotów.

__________________

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie skończył się konwerter a dokładnie sprzęgło lock up które się w nim znajduje. Koszt regeneracji ok 700zł. Wymiana filtra i oleju raczej niewiele pomoże, a jak już to na krótko. Naprawiam automaty pare ładnych lat, a skrzynia AG4 jest w moim warsztacie najczęstszym "gościem". Jakbyś miał jakieś pytanie to zadzwoń. Postaram się pomóc. Tel 602430068.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienie olej i filtr to koszt 120 zł co przy 5tyś to kropla w morzu.

 

Czujnik temperatury kosztuje 120 i to włoska podróba ale z wyższej półki(po20% zniżce) oryginalny to jak pamiętam z przed roku(do audi A4) ok 180zł

 

Czujnik stopu też wymienie skoro to 40zł. Podobno kupuje sie go "zwartego" i takiego trzeba zamontować, po rozwarciu pinów czujnik jest do wyrzucenia .

 

Dziwne że błedy sie nie odnowiły po skasowaniu, może ktoś wymieniał i nie skasował?

 

Wydam te 300zł chociaż nie powiem że przy wizji remontu za 4-5tyś mają w tej chwili znaczenie.

 

Szukam sprawdzonych warsztatów zajmujących sie naprawą automatów w promieniu ok 300km od Olsztyna jako alternatywy jeśli wymiany czujników nie pomogą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju w skrzyni zalecana przez moich mechanirów to:

AG4 co 60 tysiecy

AG5 co 90 tysiecy

 

koszta beda podobne i olej z filtrem i robota w zaleznosci od regionu 350-500.

 

 

120 wymiana oleju??? Niemozliwe

Czujnik stopu kupujesz i wkladasz w nastepujacy sposob, wciskasz pedal hamulca i zakladasz go na wcisnietym, po wlozeniu puszczasz pedał hamulca i przekrecasz go w prawo o 45 stopni az kliknie. NIe grzeb przy czujniku przed włożeniem, nic nie wciskaj i nie przekrecaj.

 

Czujnik temperatury kosztuje mniej niz pisales, ja płaciłem 70 zł ;)

Edytowane przez sledziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

120 wymiana oleju??? Niemozliwe

Cóż masz racje, dzwoniłem do serwisu

40zł za litr, wchodzi 4, uszczelka 60zł, filtr 60zł + wymiana 60zł = 320pln

Załatwie sobie zniżke 30%, filtr i olej dam wymienić dla znajomego mechanika, wyjdzie = 270

 

Pytanie tylko jeśli okaże sie że olej nic nie pomoże to czy moge wykorzystać go do skrzyni jeśli czeka mnie remont, podejrzewam że nie... Bo nie dadzą mi gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wciskasz pedal hamulca i zakladasz go na wcisnietym, po wlozeniu puszczasz pedał hamulca i przekrecasz go w prawo o 45 stopni az kliknie.

 

Czy montując na wciśniętym hamulcu nie "atakuje" bezpośrednio styków.

 

Mógłby ktoś potwierdzić taki sposób wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam że tak z innej beczki i trochę w wątek się wmieszam... Konkretnie mam taki problem rok temu wymieniałem płyte sterującą skrzyni która znajduje się wewnątrz niej ponieważ objawem było to że skrzynia zamiast zmieniać bieg na wyższy wżucała luz. Kosz tego to 1200 zł (używka) Teraz po większych mrozach problem powrucił na nowo tyle tylko że przy zmianie z 3 biegu na 4-ty. Czy macie może jekieś sugestie co do tego co może mieć wpływ na uszkodzenie tego ? Aha olej po wymianie tego sterownika w skrzyni był wymieniany filtr również.

Edytowane przez misiu passat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wewnątrz skrzyni jest ale płyta sterująca dość spora ale nie ma tam żadnej małej skrzyneczki - ktoś chyba cię w konia zrobił , plastikowa czarna skrzynka - sterownik to jest ale wewnątrz w kabinie pod fotelem pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja wprowadziłem w błąd.. przepraszam Chodzi o tą płyte sterującą czy co tam w środku jest i tym steruje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, w mojej skrzyni automat tiptronick 5biego włącza się tryb serwisowy, po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd 730- monitorowanie skrzyni. Jakieś wskazówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość pozwólcie że opiszę mój problem ze skrzynią.

Zacznę od tego że na vagu zero błędów .

 

Jak wciskam D auto od razu rusza itd na pierwszy rzut oka wszystko w najlepszym porządku. Skrzynia 4 biegi silnik 1,9 tdi 110 km . Problem pojawia siękiedy jadę np 80 km/h i 90 km/h wrzuca się 4 bieg ale po chwili się redukuje na jakieś 3 sek i wraca na 4 bieg i tak co 30 sek zmiana. Czasem nie zmieni biegu ale czuć co 10 sek wibracje efekt tarki. Przykładowo jak się rozbujam do 110 km/h wszysko ok leci równo na 4 biegu. Nie wiem jak tam z olejem bo auto przyjechało z DE parę dni temu. Czytałem trochę na forum i często mówi się że to wina oleju czy jakiegoś czujnika. Czujnik to raczej wyskoczył by w vagu. Ogólnie skrzynia nie szarpie przy zmianie biegów oprócz tych prędkości to naprawdę fajnie chodzi. Dodam tylko że kiedy jadę w trybie 3 to wszystko ok ale wiadomo mam tylko 3 biegi.

Chcę wymienić olej tzn mechanik który powiedział mi że skrzynia jest ok lecz stwierdził że wymianie oleju muszę spuścić z dwóch miejsc dodatkowo gdzieś koło sprzęgła podobno jest jeszcze jeden spust i dopiero taka wymiana jego zdaniem przynosi efekty.

Pisaliście wyżej o podobnych objawach lecz brakuje informacji czy udało się usunąć usterkę i jeśli tak to co konkretnie pomogło.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obawiam się że masz konwerter do regeneracji. u mnie wystąpiła taka sama awaria. Za jakiś czas na 3 biegu też będziesz mieć tarkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności