Skocz do zawartości
Omni81

Czy mozna skopiowac chip tuning

Rekomendowane odpowiedzi

No i jak...

ma ktoś możliwość wgrać jakiś ciekawy wsad do silnika AVB?

 

Podobno VAG Commanderem da się wgrać wsad do ECU, była nawet na forum podana stronka z gotowymi wsadami opisanymi np: AFN Gut, AFN scheise, AVB max. itp, jakbyś poszukał to byś znalazł.

Kwestia tylko, że ja to bym jednak dygał trochę przed wgraniem takiego "softu z dupala". Ale to już sprawa indywidualnego podejścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mi się wydaje, że do tego potrzeba bardziej zaawansowanych programów :)

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=galetto galetto w 100% wystarczy aby skopiować wsad. pytanie jeszcze czy można tak sobie wgrywać wsady np. AVF --> AWX , AVF --> AVF (inny sterownik) ??

Edytowane przez golab21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że tunerzy kopiują niektóre z programów do innych aut nie jest tajemnicą. Ale robią to z głową czyli po odczytaniu danych auta na hamowni, wówczas dopasowywany jest program do osiągów auta. Wgranie programu bez odczytania możliwości samochodu należy się liczyć z uszkodzeniami gdyż jeden samochód nie jest równy drugiemu. Jak ktoś już napisał każde auto ma inne parametry, każde jest inaczej używane i każde jest w innym stanie technicznym. Wgranie softa na pałę to tak jak jazda 200km/h w gęstej mgle. Albo się uda albo nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie jeszcze czy można tak sobie wgrywać wsady np. AVF --> AWX , AVF --> AVF (inny sterownik) ??

 

NIE ... tzn możesz, wgrasz, ale auto nie odpali :P

I jest szansa uszkodzenia sterownika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To że tunerzy kopiują niektóre z programów do innych aut nie jest tajemnicą. Ale robią to z głową czyli po odczytaniu danych auta na hamowni, wówczas dopasowywany jest program do osiągów auta. Wgranie programu bez odczytania możliwości samochodu należy się liczyć z uszkodzeniami gdyż jeden samochód nie jest równy drugiemu. Jak ktoś już napisał każde auto ma inne parametry, każde jest inaczej używane i każde jest w innym stanie technicznym. Wgranie softa na pałę to tak jak jazda 200km/h w gęstej mgle. Albo się uda albo nie.

 

 

Też nie jest to do końca prawdą. Może, jeżeli przyrosty mocy są jakieś nienormalne, bo ktoś sobie zażyczy 150 koni z AFN, to wtedy jest ruletka, ale nawet hamownia i superspecjalista tuner nie może przewidzieć, że auto po wyjechaniu z warsztatu będzie OK. Przy przyrostach typu od 110 do 130 koni myślę, że parametry tego samego silnika są zbliżone do siebie niezależnie od przebiegu czy stanu technicznego. A nawet jeśli nie, to tuner też nie wróżka - na hamowni może być cacy, wszystko będzie hulać jak ta lala, a 300 metrów po wyjechaniu z warsztatu w turbo urwie się koło kompresji i co? nie ma co generalizować, chiptuning postrzegany jako bezpieczny wcale takim nei jest - tyle, że przyrosty rzędu 20 KM nie powinny wpłynąć na silnik, ale ryzyko tak czy inaczej jest. I nie mów, że ryzyko jest mniejsze lub większe - bo jest zawsze takie samo - popsuje się, albo się nie popsuje. 50/50%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,4JTD wytrzymał przyrost 50koni :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wgrywania/zgrywania mozna uzywac Galletto czy KWP2000.

Przypominam ze na wlasna odpowiedzialnosc uzywacie pirata. Po pierwsze czasem lubia cos uwalic po drugie nielegalne.

Legalny sprzet kosztuje gruuubo wiecej niz te podroby z allegro.

Co do wsadow zamiennych AWX/AVF to ja kolege pozdrawiam....i zycze mu sukcesow w "branzy". Nie mniej jednak radze zaopatrzyc sie pare sterownikow do reanimacji.

 

Nie dosc ze sterownik ma wlasny nr to jeszcze sa tzw wersje softwarowe.

Np taki passat 1.9 TDI 130KM ma sterownik ktory posiada kilka wersji softu mimo takiego samego nr glownego. Jedna z tych wersji jest przypisana do pompowtryskow AL czyli od ARL. Reszta pod syfiaste BA....

Wystarczy wpalic gotowca pod nie te pompki i bedzie o wiele gorzej niz przed zabawa :D

 

Teoretycznie soft zrobiony z glowa pod dana wersje softwarowa nie jest niczym zlym do klonowania w przypadku 2ch podobnych motorow.

Ale czy masz pewnosc ze kolega mial identycznie ustawiony walek rozrzadu? Wyregulowana sztange na turbinie? W podobnym stanie przeplywke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do wsadow zamiennych AWX/AVF to ja kolege pozdrawiam....i zycze mu sukcesow w "branzy".
zadałem to pytanie z czystej ciekawości i nie mam zamiarów odnosić żadnych sukcesów w "branży". takie małe sprostowanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zadałem to pytanie z czystej ciekawości

 

jeśli dobrze patrze to 131km tdi ma 3 sterowniki ( ręki uciąć nie dam, moze być więcej )

705B.543

213B.941

004B.048

z czego końcówka jest ostatnią liczbą sterownika np. 0 281 ........ 048

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Ale czy masz pewnosc ze kolega mial identycznie ustawiony walek rozrzadu? Wyregulowana sztange na turbinie? W podobnym stanie przeplywke?

 

Chyba jest oczywiste ze wgrywamy klona do sprawnego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od 1000zł? etam bajki opowiadasz

 

Adams - czytaj dokładnie - jest napisane DO 1 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba nie dla Ciebie...skoro uwazasz ze przestawienie walka czy troche inna regulacja sztangi jest niesprawnoscia

Mowie wyraznie o 2ch sprawnych motorach tylko inaczej ustawionych. Kazdy z nich inaczej zareaguje na ten sam soft

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamykamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności