SebekS Zgłoś #1 Napisano 12 Maja 2010 (edytowane) Witam Was, będę wygłuszał drzwi przednie i tylnie, na pewno maty trafią na samą tapicerkę i na drzwi tuż pod nią, mam jednak dylemat co zrobić z komorą... Jest ona szczelnie zamknięta (Passat B6) i nie wiem czy ją w ogóle ruszać czy wnętrze komory też wygłuszać... A może tylko po macie na blachę pod głośnikiem? POMOCY bo nie wiem ile mat zamówić... Edytowane 13 Maja 2010 przez SebekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 13 Maja 2010 Wywal te pomocy z tematu a wstaw w jakim aucie chcesz to zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #3 Napisano 13 Maja 2010 Jest ona szczelnie zamknięta (Passat B6) i nie wiem czy ją w ogóle ruszać czy wnętrze komory też wygłuszać...A może tylko po macie na blachę pod głośnikiem? POMOCY bo nie wiem ile mat zamówić... Jest szczelnie zamknięta ale do odkręcenia. Tylko pytanie po co??? Nie ma sensu. Ja u siebie miałem mate pod głośnikiem wiec nie wklejałem. Czyli oryginalnie mata jest. Ja po zmianie głośników i wstawieniu dystansów pozaklejałem matami wszystkie otwory, zakleiłem zwrotnice i kable. No i oczywiście zakładając tapicerkę dałem nówki spinki z ASO (1,22zł za 1szt.) Zakładaj nie żałuj bo Ci będzie terkotać Matami "ogarnij" też tapicerkę drzwi od środka. Przyklej matę na te obszerne plastyki, niech się wzmocni, tam lubi wpadać w rezonans. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #4 Napisano 13 Maja 2010 (edytowane) Witam Was, będę wygłuszał drzwi przednie i tylnie, na pewno maty trafią na samą tapicerkę i na drzwi tuż pod nią, mam jednak dylemat co zrobić z komorą...Jest ona szczelnie zamknięta (Passat B6) i nie wiem czy ją w ogóle ruszać czy wnętrze komory też wygłuszać... A może tylko po macie na blachę pod głośnikiem? POMOCY bo nie wiem ile mat zamówić... Witam. Ważne jest też pod "co" chcesz wygłuszać te drzwi? Tak , jak w B5, w modelu B6 konstrukcja drzwi jest zamknięta. Jeżeli masz zamiar instalować jakiś mocny system, to jak najbardziej wytłumienie powinno się opierać o wyklejenie poszycia drzwi i "blachy", na której zamontowane są mechanizmy i linki. Tapicerkę okleiłbym watoliną: http://www.allegro.pl/item1022321327_watolina_wygluszajaca_do_skrzyni_tuby_o_gr_4cm.html , bo i tak już trochę kg już przybędzie. W razie co - PW. Edytowane 13 Maja 2010 przez MauroO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #5 Napisano 14 Maja 2010 (edytowane) W drzwiach będą głośniki Rainbow slx 256 (100 w RMS pod wzmakiem októry ma około 140 w RMS). Nie wiem co z watoliną ze względu na wilgoć... Na samą tapicerkę pójdą ze 4 maty więc to tylko dwa kilo. Edytowane 14 Maja 2010 przez SebekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #6 Napisano 14 Maja 2010 Pod taki zestaw to warto wygłuszyć całą blachę, ale tapicerki bym nie wygłuszał matami. Wilgoci przecież za tapicerką nie ma, tylko za blachą przykręconą do konstrukcji drzwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #7 Napisano 14 Maja 2010 Ok, to sirodek też pojadę matami, pomysł z watoliną jest dobry, na pewno ją zastosuję ale nie wiem czy nie warto usztywnić konstukcji tapicerki matami, już nie tak bardzo ale choć trochę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #8 Napisano 15 Maja 2010 usztywnić konstukcji tapicerki matami, już nie tak bardzo ale choć trochę... A po co usztywniać tapicerkę. To, że będzie sztywniejsza, to nie znaczy, że nie będzie brzęczeć. Chodzi o usztywnienie komory rezonansowej głośnika i odizolowaniu tapicerki od drgań - właśnie za pomocą watoliny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #9 Napisano 15 Maja 2010 Ok, wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #10 Napisano 23 Marca 2015 Czy ktoś z forumowiczów działał w temacie wyciszania B6? Ale chodzi mi konkretniej o szum, który panuje w aucie przy wyższych prędkościach. Passat B6 2.0 CR sedan. Od około 140 km/h panuje już nieprzyjemny szum w kabinie. Czy to kwestia uszczelek, które mają ograniczone możliwości (zdaję sobie sprawę, że to tylko Volkswagen) czy może hałas niesie się od nadkoli? Bo od strony drzwi/szyb/uszczelek (trudno określić) jednak słychać szum powietrza. Mówimy o aucie bezwypadkowym, gdzie nic nie było grzebane przy fabrycznych wygłuszeniach. Czy wygłuszanie nadkoli daje jakiś odczuwalny efekt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2015 Najlepsze efekty da ci wygłuszenie podłogi, nadkoli i zmiana opon na cichsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #12 Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) Hałas przy wyższych prędkościach generowany jest w dużym stopniu przez: - uszczelki drzwi, - dach i jego powierzchnię, - nadkola, - korytka do odprowadzania wody i profile przy przedniej szybie - w większości przypadków ciężko wyeliminować Uszczelki - można próbować modzić przy pomocy rurek silikonowych, ale czasem wystarczy podjechać do blacharza i wyregulować docisk drzwi na zawiasie. Dach - (i słupki przednie) wytłumienie daje mega efekt - moim zdaniem to zdecydowanie kluczowy element przy redukcji szumu, Nadkola - po wytłumieniu jest różnica - ale nie jakaś spektakularna (pod warunkiem że opony są w miarę ciche) Edit: z wytłumienia samej podłogi w tym aucie wiele się nie zyska - różnica będzie niewielka. Edytowane 23 Marca 2015 przez Osiah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #13 Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) Mówimy oczywiście o nadkolach od zewnątrz, żeby była jasność. Jak chodzi o dach w B6 to potwierdzam. Fabrycznie jest tam tylko cienka pilśnia, która nie wiem co ma robić. Obowiązkowo trzeba dać piankę butylową 5-8 mm (ja używałem GMS02) i można też w kilku miejscach dodać matę butylową żeby wytłumić drgania, choć te moim zdaniem są dobrze tłumione przed belki poprzeczne. Dobrze jest też popracować nad klapą. Pod fabrycznym "wygłuszeniem" jest jeszcze sporo miejsca. Efekt też jest zauważalny. Edytowane 23 Marca 2015 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #14 Napisano 23 Marca 2015 Fabrycznie jest tam tylko cienka pilśnia, która nie wiem co ma robić. Usuń to zobaczysz to czego bez pilśni strach mocniej klepnąć żeby się nie odkształcił. Żeby dobrze zrobić dach trzeba to usunąć i na to miejsce zrobić odpowiednie wzmocnienie - tak żeby powierzchnia dachu nie pracowała, żeby była sztywna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #15 Napisano 23 Marca 2015 Bardzo konkretne informacje napisaliście chłopaki, dzięki. Marek, a Ty robiłeś wygłuszenie swoich nadkoli? Szczerze mówiąc to myślałem o dodaniu czegoś pod tapicerkę, chociaż trochę mnie ta wizja przerażała - - - - - aktualizacja - - - - - Oczywiście miałem na myśli pod tapicerkę nadkoli. Ale jak widać, to zły pomysł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #16 Napisano 23 Marca 2015 Ja mam całe auto wytłumione. Włącznie z bagażnikiem. Robiłem sufit, podłogę, drzwi, boczki drzwi, maskę, klapę. Słupki potraktowałem trochę po macoszemu, ale może faktycznie warto się nad nimi pochylić trochę poważniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rojass Zgłoś #17 Napisano 23 Marca 2015 Masz może zdjęcia z prac i chciałbyś sie nimi podzielić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #18 Napisano 23 Marca 2015 Marek, bywasz czasem gdzieś dalej w centrum Polski, czy mam przyjechać na spot Grupy śląskiej żeby zrobić porównanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #19 Napisano 23 Marca 2015 Będę na ogólnopolskim , a na śląsk zapraszam serdecznie. Zdjęć niestety nie mam bo prace wykonywałem na raty. Ale net jest pełen dobrych tutoriali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #20 Napisano 23 Marca 2015 Jakby mial zdjecia to i tak rozmazane. Zawsze robi nokia 5110 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach