irek30 Zgłoś #1 Napisano 11 Maja 2010 Zbliżam się do 120 tkm i co za tym idzie wymiany rozrządu. Możecie mi doradzić co konkretnie warto wymienić. Jeśli chodzi o rozrząd to znalazłem, że to będzie: pasek rozrządu, rolka napinająca, rolka prowadząca 2 szt, pompa wody. A pytanie co z paskiem wielorowkowym, klimy, rolki do nich? Czy już czas na ich wymianę? Czy może są jeszcze jakieś inne rolki i paski do wymiany? Może jakaś rada odnośnie producentów tych podzespołów, których unikać? I może macie jakiś zaufanych sprzedawców np. z allegro, jeśli chodzi o rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert11 Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2010 Idź do sklepu tam dobiorą Ci według katalogu do danego typu silnika, podejmiesz tylko decyzję czy chcesz tańszy produkt czy droższy. Ja u siebie w silniku BMA 2,0l 136kM wymieniłem pasek dwie rolki prowadzące, rolkę napinającą oraz pompę wody.Łączny koszt z mechanikiem około 1000zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #3 Napisano 11 Maja 2010 Idź do sklepu tam dobiorą Ci według katalogu do danego typu silnika, podejmiesz tylko decyzję czy chcesz tańszy produkt czy droższy. Ja u siebie w silniku BMA 2,0l 136kM wymieniłem pasek dwie rolki prowadzące, rolkę napinającą oraz pompę wody.Łączny koszt z mechanikiem około 1000zł. Myślę, że z rozrządem nie będę miał problemu. Zastanawiam się tylko czy przy takim przebiegu (120tkm) wymieniać już pasek wielorowkowy, klimy i rolki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tombou Zgłoś #4 Napisano 11 Maja 2010 jesli z rozrządem to warto przy okazji,pasek Contecha /czyli org kosztował mnie 37 zł,wiec nie ma co zwlekać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gawor Zgłoś #5 Napisano 11 Maja 2010 ja wymieniłem wszystko bo wymienia się co100 tys mam przejechane 230 tys i wymieniałem dwa razy pozdrawiam:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #6 Napisano 11 Maja 2010 jesli z rozrządem to warto przy okazji,pasek Contecha /czyli org kosztował mnie 37 zł,wiec nie ma co zwlekać Czy do tego dochodzi jakaś rolka, i czy jest też pasek od klimy do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airwolff Zgłoś #7 Napisano 12 Maja 2010 Ja osobiście wymieniałem wszystko cały kompletny rozrząd oraz pasek wielorowkowy. Na allegro to bym się zastanowił czy kupować rozrząd.Lepiej w sklepie zawsze dobiorą części a jakby coś nie pasowało to można wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo80 Zgłoś #8 Napisano 12 Maja 2010 Jutro wstawiam auto na wymianę rozrządu i innych części po kupnie samochodu. Silnik 2.0 TDI 170KM, BMR. Części które będę wymieniał to: pasek rozrządu 3 rolki pompa wody napinacz paska alternatora (wielorowkowy) pasek wielorowkowy dodatkowo Filtry: oleju, powietrza, paliwa, kabiny Olej, Hamulce zabierak pompy oleju (profilaktycznie) + sprawdzenie luzów na zębatkach. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ir0n Zgłoś #9 Napisano 12 Maja 2010 W ASO? Jak tak, to nawet nie chce myśleć ile taka przyjemność kosztuje, a i mnie za rok to czeka hlip hlip Tak jeszcze przy 120tyś to pewnie olej w skrzyni biegów do wymiany (co 60tyś). Czyli plus jakieś 800PLNów jak w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo80 Zgłoś #10 Napisano 12 Maja 2010 ASO(m) z aso dziękujemy - za drogo to kosztuje =] Warsztat Megacar Warszawa ;] się zobaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #11 Napisano 12 Maja 2010 Co wymienić? Zadzwoń do serwisu i Ci spytaj się co wymieniają przy przebiegu 120kkm , chyba lepsza informacja z serwisu ,który się zna niż czekać na odpowiedzi z forum co ludzie wymieniali a co nie. Cena w ASO zależy ,który serwis , "PRZEMO80" jeżeli jesteś z Warszawy to nawet nie dzwoń po serwisach bo ceny są astronomiczne. Wymiana rozrządu ze wszystkim płaciłem niecałe 1700zł. W normalnym warsztacie części 800+robocizna wyszłoby parę stów mniej a przynajmniej mam gwarancje ,że jak coś jebn... to mam ich w d... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal83 Zgłoś #12 Napisano 12 Maja 2010 mi wycenili na 1.100zl za calosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #13 Napisano 13 Maja 2010 mi wycenili na 1.100zl za calosc. Cenę podałem od razu z pełnym serwisem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glogmak Zgłoś #14 Napisano 13 Maja 2010 (edytowane) Ja za wymianę kompletnego rozrządu wraz z pompą wody w ASO zapłaciłem 1300 zł (mechanik chciał około 1000 zł) i robiłem ją przy 145 tys. km. Wymianę zrobiłem w ASO. Dzięki temu zachowałem tzw gwarancję mobilności co przydało się przy awarii pompki paliwa - lawete miałem w ramach gwarancji za darmo. PZU chciało za lawetę 350 zł . Co do reszty pasków i rolek to w ASO dokonano kontroli i wszystko było ok. Edytowane 13 Maja 2010 przez Glogmak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #15 Napisano 5 Czerwca 2010 (edytowane) Prośba o pomoc. Odebrałem dzisiaj komplet rozrządu. Na spokojnie w domu wszystko przejrzałem i wydaje mi się, że sprzedawca źle dobrał jedną rolkę. Niestety sklep już był zamknięty i nie mogłem sie upewnić. Z tego co widzę na fotkach z allegro 1 rolka jest inna. Czy może ktoś wrzucić, najlepiej fotki, jak wyglądają te 3 rolki do mojego silnika? (BKP) Mam na poniedziałek rano umówionego mechanika i wolałbym być pewny. Edytowane 6 Czerwca 2010 przez irek30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #16 Napisano 7 Czerwca 2010 witam tak jako ciekawostke powiem ze w ksiazce serwisowej jest dokladnie napisane co sie wymienia i po jakim przebiegu. ja sie o tym przekonalalem zaraz po kupnie samochodu wtedy przebieg 152 tys. kolega z aso sprawdzil mi historie serwisu w niemczech i bylo napisane ze sam pasek rozrzadu wymienili. troche mnie to zdziwilo i poszperalem i faktycznie znalazlem ze pompe rolki przy innym przebiegu sie wymienia tak przynajmniej pisze w ks ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #17 Napisano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Z Niemcami to dziwnie czasami jest. Szwagier kupił Octavie 2.0 TDI 16V z 2005 r. z przebiegiem 99.000. Dzwoni do ASO z pieczątki w książce serwisowej i pyta kiedy ostatnie naprawy były robione. ASO potwierdziło wpisy, a na pytanie kiedy powinien być robiony rozrząd (a powinien być ok. 120.000 km) bo akurat mają możliwość zrobić - niemieckie ASO mówi, żeby teraz nie robić, tylko jeździć jeszcze 20.000 km. Wszystko fajnie, tylko szwagier zdecydował się jednak na wymianę, a tam przy prawie 100.000 km rolka "wylata", pompa przecieka. Wcale nie jest powiedziane, żeby rozrząd dociągnął do tych "przepisowych" 120.000 zł. BTW, inni mówią, żeby zmieniać rozrząd co 5 lat. Edytowane 8 Czerwca 2010 przez defender Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #18 Napisano 8 Czerwca 2010 Ja już po wymianie przy 115 tys. Rolki i pompa były OK. Jenak pasek już miał ślady zużycia. Myślę że nie ma co czekać na 120 tyś, tylko zmieniać maksymalnie przy 100 tyś i spać spokojnie. Oczywiście mowa o markowych rolkach i pasku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glogmak Zgłoś #19 Napisano 8 Czerwca 2010 Ja osobiście odradzam wymianę rozrządu bez pompy wody. Zatarta pompa potrafi uszkodzić pasek rozrządu więc jest to złudna oszczędność. Ja również zakupiłem autko w Niemczech w salonie VW w Hannoverze i z informacji w książce serwisowej pasek wymienia się przy 150 tys. KM natomiast rolki przy 240 tys. km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #20 Napisano 8 Czerwca 2010 Wymiana rozrządu powinna być wymieniona przy max. 150 tys. km, ale mówią że przy 120 można już spokojnie się brać za wymianę. Jak masz na gwarancji auto, to lepiej z zaleceniami, później coś wyskoczy i Cie wyślą na drzewo grabić liście. Moj np. miał przy 145 tys wymieniony z tego, co pamiętam. Mój sąsiad równiez ma B6 w 1.9TDI 08.2007, puknęło mu 143tkm i postanowił wymienić, umówił się z moim mechanikiem i skasowal go coś ok. 800zł, w ASO 1200zł krzyknęli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach