Skocz do zawartości
kubeks

Prośba o sprawdzenie dwóch parametrów czujnika temperatury (4-ro pinowy)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy mógłbym mieć prośbę do forumowiczów o sprawdzenie na czujniku temperatury (wersja 4-ro pinowa z żółtą obwódką) napięcia na przewodach do czujnika i rezystancji na samym czujniku (w obu przypadkach na obu parach). Po wymianie czujnika cały czas wskazuje ~110ºC i nie wiem czy jest problem z napięciem czy czujnikiem. Jak z tym pierwszym to nie chcę wywalać zbędnie 120PLN na nowy w ASO.

 

Będę wdzięczny.

Edytowane przez kubeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytaj, może ci to coś rozjaśni:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=46699&highlight=tabela+oporno%B6ci

 

---------- Post added at 08:22 ---------- Previous post was at 08:19 ----------

 

~110&ordm
nie wiem co to za jednostka ale jeżeli na zimnym czujniku pokazuje ci 110 ohm to walnięty czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to czujnik o ujemnym współczynniku rezystęcji

Przy 0st.5500+700 oma

przy 20st.2500+500

przy 30st.1800+200

przy 50st.800+100

przy 80st.350+50

przy 100st.200+25

Z książki Vw Passat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
~110&ordm

To miał być znaczek stopni Celsjusza.

 

poczytaj, może ci to coś rozjaśni:

Czytałem, ale chodzi mi też o sprawdzenie napięć (osobne do kompa i osobne do wskaźnika) które idzą do czujnika, bo tu może być problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem, ale chodzi mi też o sprawdzenie napięć (osobne do kompa i osobne do wskaźnika) które idzą do czujnika, bo tu może być problem.
ale tam nie ma napięcia

 

---------- Post added at 08:59 ---------- Previous post was at 08:54 ----------

 

i nie wiem czy jest problem z napięciem czy czujnikiem
to sprawdź miernikiem rezystancje czujnika porównaj z tabelą i będziesz wiedział czy to czujnik czy coś innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale tam nie ma napięcia

Na wtyczce do czujnika musi być napięcie, bo coś musi zasilać wskaźnik. Sam spadek oporu nie "ruszy" wskaźnika. Gościu w sklepie mi mówił, że na kompa i wskaźnik mogą iść różne napięcia.

Edytowane przez kubeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam spadek oporu nie "ruszy" wskaźnika. Gościu w sklepie mi mówił, że na kompa i wskaźnik mogą iść różne napięcia.

to działa tak że na kabelek masowy założony jest rezystor termiczny i jak jest duzy opór(niska temperatura) to po prostu na wskaźniku nie ma masy i wskazówka się nie ruszy natomiast ze wzrostem temperatury maleje oporność czujnika co powoduje że wskazówka się u nosi. W czujniku czteropinowym są po prostu dwa rezystory termiczne i gdy jeden z nich padnie to wtedy inny sygnał idzie na komp i inny na wskaźnik.

Gdy zdejmiesz wtyczkę z czujnika i zewrzesz dwa kabe wskazówka na liczniku powinny polecieć na maxa.

Nie mniej jednak w pierwszej kolejności sprawdź rezystancje czujnika jeżeli będzie ok to dopiero bym szukał przyczyny w zegarach, chyba że wskaźnik paliwa też ci wariuje wtedy to zimne luty lub stabilizator napiecia.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale tam nie ma napięcia

Musi być - inaczej nie stwierdzisz czy w ogóle jest oporność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wskaźnik paliwa też ci wariuje wtedy to zimne luty lub tranzystorek.

wskaźnik nie wariuje, zimne luty zrobione, stabilizator napięcia wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wskaźnik nie wariuje, zimne luty zrobione, stabilizator napięcia wymieniony.
jeżeli oporności bedą ok to możesz jeszcze skalibrować wskazanie temperatury pokrętłem z tyłu wskażnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale tam nie ma napięcia

Musi być - inaczej nie stwierdzisz czy w ogóle jest oporność.

jak nie stwierdzisz?? prosty przykład. bierzesz opornik do ręki i nie wiesz ile ma ohm. bierzesz miernik i mierzysz. potrzebujesz do tego podać napięcie na opornik żeby zmierzyć jego oporność??

tak samo z czujnikiem. jak odłączysz wtyczkę z czujnika to gdzie tam jakiś prąd popłynie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prosty przykład. bierzesz opornik do ręki i nie wiesz ile ma ohm. bierzesz miernik i mierzysz. potrzebujesz do tego podać napięcie na opornik żeby zmierzyć jego oporność??

Zapoznaj się z prawem Ohma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak odłączysz wtyczkę z czujnika to gdzie tam jakiś prąd popłynie??

W czujniku owszem nic nie płynie, ale masz napięcie we wtyczce ( i o to napięcie, a dokładniej jego wartości mi chodzi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapoznaj się z prawem Ohma

akurat prawo ohma znam bardzo dobrze :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akurat prawo ohma znam bardzo dobrze

To nie pisz bzdur ze nie potrzeba napięcia żeby zmierzyć rezystancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a podajesz oddzielnie napięcie na rezystor żeby zmierzyć jego opór?? bo ja nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a podajesz oddzielnie napięcie na rezystor żeby zmierzyć jego opór?? bo ja nie

A wiesz co robi multimetr mierząc rezystancję? Ustaw sobie zakres pomiarowy na 200Ohm i dotknij końcówkami do języka. To ci coś wyjaśni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem co robi multimetr. ale pytam czy podajesz oddzielne napięcie na rezystor. bo cały czas o tym mowa. O PODANIU ODDZIELNEGO NAPIĘCIA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale pytam czy podajesz oddzielne napięcie na rezystor. bo cały czas o tym mowa.

Dobra widzę, że nadal nie trybisz.

 

R=U/I

 

Więc żeby zmierzyć rezystancją MUSISZ podać napięcie na element badany i określić wielkość prądu płynącego w obwodzie. W przypadku pomiaru multimetrem robi to miernik a w samochodzie robi to komputer silnika. Więc napięcie we wtyczce będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to rozumię, nie musisz mi tłumaczyć jak dziecku pięcioletniemu. Ty mnie nie zrozumiałeś w moim pierwszym poście. a ja nie napisałem że na wtyczce nie będzie napięcia tylko napisałem że na odłączonej wtyczce nie będzie napięcia nic podawało i że bez podawania oddzielnego napięcia da się zmierzyć multimetrem rezystancję. to miałem na myśli.

 

a do KUBEKSA:

na włączonym silniku, na pin na który przychodzi czerwono żółty przewód jest 10 V

a na pin z zielono szarym przewodem 4.5 V. Tak jest u mnie ale muszę zaznaczyć że licznik poprawnych wskazań mi nie pokazuje.

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności