Skocz do zawartości
Gość ekoman

Szarpiące DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest tylko przy ruszeniu z miejsca. W momencie gdy trzymam pedał hamulca wciśnięty jedynie na tyle by auto nie toczyło się dalej, szarpnięcia nie ma (podejrzewam, że to kwestia faktu, iż nie wysprzęgla wtedy biegu). Do tego ciągle mam nierówne obroty na biegu jałowym od tamtego czasu - być może zbieg okoliczności i auto po rozgrzaniu pracuje jakby ciężej, jakby ciężko było mu jechać na jednym biegu i ciągle zrzuca jeden w dół nawet przy małym obciążeniu(utrata elastyczności pracy silnika i jego głośniejsza praca).

 

Gdzie w okolicy Jeleniej Góry/Legnicy znajdę ogarniętego w DSG mechanika?

Edytowane przez xSenseix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś udało się pozbyć tej wady z szarpaniem przy hamowaniu ?

 

Może ktoś próbował adaptacji sprzęgieł mechatroniki ? vcds , odis ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy i koleżanki.

Mam taki dziwny problem z DSG i o ile wiem, że prawidłową diagnozę może mi podać tylko specjalista po obejrzeniu auta chciałbym posłuchać waszego zdania i ewentualnie wyjaśnienia jak dokładnie funkcjonuje w tym przypadku skrzynia DSG (bo pewnej rzeczy nie rozumiem).

Problem:

Czasami (nie zawsze) auto potrafi szarpnąć jeśli zaraz po puszczeniu pedału hamulca nacisnę gaz. Wtedy auto robi wyskok do przodu, spowalnia i znów rusza (wszystko zajmuje może 0.5 sekundy). Co jest dziwne jeśli po puszczeniu pedału hamulca pozwole auto sie potoczyć (nawet delikatnie) i dodam gazu to problem już nie występuje. 

Dane:

Silnik VR6 3.6 (przebieg 170k)

Skrzynia: dq250, napęd 4x4 Haldex gen4

W kompie brak błędów (na dystansie 1500km)

Szarpanie wsytępuje jedynie w tym przypadku (szybkie puszczenie hamulca i dodanie gazu). Przejścia biegów 2-3-4-5-6 oraz 6-5-4-3-2-1 bez problemu. Zmiana na postoju R-N-D etc. bez problemów.

Żeby nie było, że nie szukałem wiedzy zanim nie zapytałem to większość postów i artykułów wskazuje tu prawdopodobne problemy ze sprzeglem. 

Myślałem, że DSG ma cały czas 'wbity' 1 bieg, nawet na postoju, więc nie rozumiem dlaczego miałby szarpać przy ruszaniu. Chyba, że indukacja na desce 'wbitego' 1 biegu wcale nie oznacza, że jest on zasprzęglony i kiedy szybko odpuszczam pedał hamulca i naciskam gaz to zaczyna działać sprzęgło, które w jakis sposób jest tu wadliwe.

 

Za pomoc, a tym bardziej może wyjaśnienie jak to wszystko działa będę bardzo wdzięczny. Oczywiście auto zawiozę do jakiegoś magika DSG ale wasze opinie mogą pomóc mi uniknąć sytuacji gdzie będą chcieli np. bez sensu wymieniać mechatronikę etc.

 

Dzięki :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2016 o 19:24, swd napisał:

Widzę Panowie, że też macie podobne problemy: stuknięcia przy redukcji oraz lekkie szarpnięcia, a także lekkie pukanie w pedał gazu przy przyspieszaniu. Ostatnio wymieniałem dwumasę bo już mocno dzwoniła i myślałem, że mogła być przyczyną. Ale problem pozostał. Mam najechane 190 tyś i olej wymieniałem przy 180 tyś, więc to też odpada. Byłem u mechanika i wstępnie (bez diagnostyki) wskazał na sprzęgła w skrzyni. Koszt takiej wymiany określił na mniej więcej 3000 zł (części, olej, uszczelki, robocizna itd.) . Nic nie wspomniał o mechatronice a jak wyczytałem na różnych portalach to ona często odpowiada za ww. problemy. Czy ktoś z Was już się uporał z tymi usterkami? I czy znacie jakiś dobry zakład który naprawia skrzynie dsg w Wielkopolsce? Z góry dzięki!

odkopię temat :) przyczyną pojedynczych stuków podczas dodawania gazu to na 99% zużyty mechanizm różnicowy.. duzo ludzi wymienia poduszki silnika itp a to mechanizm różnicowy jest przyczyna pojedynczego stukania 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

od 3 tygodni jestem posiadaczem CC z 2012 roku 2.0d 177, z 6 biegową skrzynia DSG. 
Gdy odpalam auto rano lub po pracy (generalnie jak jest zimne) wrzucając z P na D lub R czuć lekkie szarpnięcie (NIE PODCZAS RUSZANIA, TYLKO WRZUCANIA D LUB R! NA POSTOJU!)
Kiedy samochód się rozgrzeje już się to nie powtarza. Wiecie co to może być? Może to normalne? (Pierwsze auto ze skrzynia automatyczna) 

dodam, ze samochód zmienia biegi płynnie, bez zastrzeżeń. 
pozdrawiam. 

Edytowane przez CC177

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wielką prozba o jakieś porady, nie mogę nic znalesc ani na forum ani w internecie. Problem mój polega na tym że mój passat b6 2.0 TDI 140koni 2006 rok skrzynia DSG 6 biegowa od tygodnia zaczęła strasznie szarpac na zimnym silniku na biegu 1-2-3 , reszta biegów wchodzi bez problemu. Kierowcą aż buja jak wbija te biegi. Wyjezdzajac z parkingu wbije i szarpnie 1-2-3 bieg. Mogę się wtedy odrazy zaczynać i ruszyc na na nowo i problem przechodzi. Dodam że mam mocno wywalony przegub wewnętrzny od strony kierowcy i on dodatkowo wibruje przy jeździe. Pytanie mam do was czy on może te szarpania powodować ? A jeśli nie to czy wymiana oleju pomoże? Co myślicie? Przebieg 100 procent pewny 290 tys 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób przegub, potem zacznij martwić się skrzynią. Kiedy był wymieniany olej w skrzyni?

Edytowane przez kazmirz_pawlak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

czy ktos rozwiazal problem szarpania podczas hamowania ?

U mnie problem jest tylko z 3 biegiem podczas hamowania delikatnie zerwie jak redukuje z 4 na 3. Reszta jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej wraz z filtrem wymieniony, niestety brak jakiegokolwiek efektu. 
myslicie, ze skrzynia się żegna? 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj własnego posta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek odczytac cisnienia na zaworach w mechstronice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nastawy podstawowe  robione były?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten przegub wymieniłeś ? Bo objawy bardziej wskazują na przegub wewnętrzny .Nie wiem dlaczego miało by trząść budą z powodu awarii DSG .Musiało by to występować dokładnie w momencie zmiany biegów czyli kilka szarpnięć przy zmianach biegów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się pod temat chociaż nie do końca wiem , gdzie leży problem - załączam link do filmu.

Ogólnie problem to szarpanie, słychać czasem "trykanie" jakby koło dwumasowe padało, ale problemem jest raczej  sprzęgło - szarpanie, pytanie czy to mechatronika ma problemy z wysterowaniem sprzęgieł, czy kończą się tarcze?
Olej w skrzyni świeżo wymieniony, brak błędów w sterowniku DSG i silnika, przeprowadzona podstawowa kalibracja (Basic settings) DSG, jedynie na wyższych obrotach ponad 2000 obr/min problem znika...

Passat z 2012r, najechane 240 tyś km, natomiast odczyt km w skrzyni to okolo 78 tyś km - odkąd jestem w posiadaniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaaa

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam VW CC z 2013 roku, skrzynia DSG (sprzęgło suche).

Tydzień temu wymieniałem sprzęgła na LUK.

Co może być powodem takiego jakby szarpania przy ruszaniu, wibracji?

Ponoć robili adaptacje ale nie wiem czy zostało to dobrze zrobione w tym wypadku.

Miał ktoś takie objawy? Czasami jak zmienia bieg to obroty zamiast spaść tak szybko w sekundę to potrafią tak płynnie i dłużej spadać... ale to dzieje się rzadko.

 

Przed wymianą były te wibracje przy ruszaniu ale jakby ogólnie działało lepiej.

Może ktoś ma jakieś doświadczenie w tej kwestii? W VCDS zrobić jeszcze raz adaptacje?

 

Czy ustawienie "basic settings" w VCDS może coś pomóc?

Edytowane przez icrew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś w stanie pomóc?

Ostatnio jeszcze w warsztacie musieli dołożyć jakieś podkładki jeśli chodzi o sprzęgło, jest trochę lepiej ale czasami się zdarza, że przy łagodnym ruszaniu, losowo jakby lekko się coś ślizgało i 1-2 sek czuć takie wibracje i auto się normalnie rozpędza.

Zmiany biegów raczej ok.

Chodzi o samo ruszanie.

Czy też tak macie i DSG tak mają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem ze skrzynią DSG po puszczeniu hamulca występuje takie dziwne szarpnięcie jak by ruszał na 2 razy, występuje również szarpnięcie przy zmianie z 1>2 . Olej świeży adaptację zrobione czym to może być spowodowane dwumas czy sprzęgła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne zachowanie skrzyni DSG7?

Posiadam VW CC z 2013 roku, 1.4 TSI.

Po włączeniu D zawsze zanim ruszę jest takie 1-2 sek opóźnienie. Sprzęgło miałem wymienione na nowe LUK 4 miesiące temu.

Biegi zmienia płynnie ale raz na jakiś czas się zdarzy ze po zmianie biegu obroty nie spadają tak od razu jak to w DSG tylko tak płynnie powoli w dół. Czy to tez normalne i macie podobnie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie masz czasami autohold. Jak miałem włączony autohold to też było opóźnienie bo najpierw hamulec musiał zwolnić i dopiero ruszał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autohold wyłączyłem ale i tak jest to opóźnienie i czasami przy zrzucaniu biegów jest szarpnięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności