Skocz do zawartości
Gość ekoman

Szarpiące DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze się tym nie interesowałem. Za to podobno najtańsze sprzęgła są w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też tak mam. Mi mój mechanik od skrzyń biegów mówił, że to sprawa zużycia synchronizatorów (potrójnych). Podobno ciężka jest ich wymiana (złożenie z użyciem uszczelek włosowatych czy jakoś tak). Mam w planach wymianę sprzęgieł (234k przebiegu) więc może wtedy. Wkurza to ale staram się nie zwracać na to uwagi - tak już dosyć długo

Jak sprzegło nie ciągnie to bym nie ruszał. Mój pasek ma obecnie przejechane 320 tys km i sprzęgło nie ciagnie, Wymieniam regularnie olej i filtr w DSG i jest ok. Od początku jak mam to auto (2010r) czasami się zdarzy że delikatnie szarpnie gdy dojeżdżam do skrzyżowania szczególnie gdy redukuje z 2 na 1, tłumacze sobie wtedy że tak ma być bo przełożenie pierwszego biegu jest duże i trochę przyhamuje, poza tym płynnie zmienia biegi do czerwonego pola, skrzynia nigdy nie była naprawiana. Najlepsze jest to że jeszcze nigdy nie wymieniałem dwumasy,wierzyć się nie chce. Poprzedni właściciel do końca serwisował w ASO i tam też nie ma wzmianki co by wymieniał dwumas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ruszać bo można popsuć :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , ja w moim pasku mam podobnie 2.0tdi 140 km BMP 2007 230km na liczniku , szarpie przy zmianie z 1 na 2 z 3 na 4 i w dol tez jak hamuje wymieniłem olej i filtry w skrzyni i nic , nie wiem co robic juz wariuje poduszke tez wymienilem skrzyni , moje pytanie czy ktos sie z tym juz uporał i co zrobic z tym bo te cale DSG to nic nie warty szrot... ma ktos jakis pomysl ?? xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie mam problem

A wiec:

 

ostatnio miałem wymieniana mechatronike i teraz mam kolejny problem, otóż jak bardzo delikatnie wyhamowywuje do zera już przy bardzo powolnej jeździe to na samym końcu pojawia się tzw kangurek (jakby takie dwa tupniecia czuć je na pedale hamulca i fotelu ) i słychać stuknięcie, najbardziej to czuć na zimnym silniku po rozgrzaniu czuć to trochę słabiej a gdy hamuje stanowczo mocno to jest spokój, tylko po chwili jakby coś się załączalo i idzie stuknięcie, jedno i drugie nie pojawia się za każdym razem tylko co któreś hamowanie jest to mega irytujące i nie wiem co to może być przebieg auta 75 tys nie dzieje to się zawsze te stuknięcie czuć pod pedałem hamulca jak się dobrze wstrzeli to aż coś podskakuje

Spotkał się ktoś z Was z takim zachowaniem ?

 

jest jeszcze coś takiego ze po zatrzymaniu czuć i słychać jakieś stuknięcie pod silnikiem takie jakby tupnięcie i myśle ze to jest powód bo gdy samochód już się toczy ale działają napędy idzie wtedy te walnięcie i jak się dobrze wstrzeli to wtedy pojawia się ten tzw kangurek jakby chaczylo coś ale o co z tym chodzi to nie wiem.....

 

Zatrzymuje się po chwili tupnięcie i i obroty ciut spadają tak jakby coś się zalaczalo po zatrzymaniu na zimny czuć dużo bardziej

 

najgorsze jest to ze nikt nie potrafi tego zdiagnozować i jak brałem mechanika na przejażdżkę to oczywiście wszystko było wporzadku :/

Edytowane przez Slabb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zrobili Ci adaptację po wymianie? Jeśli tak to...

 

Wymieniali Ci mechatronikę na nową czy używkę? Jeśli używkę - może n215 i n216 nie są w pełni sprawne? Tak czy siak na pewno nie jest ok. - te dolegliwości mogą być wkurzające...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niestety nie mogę założyć nowego wątku wiec podłączam się pod ten mam problem najprawdopodobniej z komunikacją skrzyni DSG z resztą samochodu na wstępie dodam została już sprawdzona kostka przy skrzyni ani nie jest zaśniedziała ami zalana olejem za to na skrzyni znalazłem takie cudo jak na foto

 

20150115_095150.jpg

 

w tym miejscu

 

2015-01-15 14.27.32.jpg

 

 

a to są błędy z odczytu z vasa

 

Wersja:

V19.00.00 19/05/2011 9.10.003

 

Oznaczenie:

__________

 

Numer identyfikacyjny samochodu:

WVWZZZ3CZ7E045219

14/01/2015 21:05:29

System samochodu:

02 - Elektronika skrzyni biegów

02E300042S 02E927770AE

GSG DSG 070 507 1127

Kod 20

Numer serwisu 44551

 

Numer katalogowy oprogramowania: 02E300042S

Oznaczenie systemu: GSG DSG 070

Wersja oprogramowania: 1127

Numer katalogowy sprzętu: 02E927770AE

Wersja sprzętu: 507

Kod: 20

Kod serwisu: 044551 111 44551

 

 

004.01 - Odczyt pamięci usterek

 

Funkcja wykonana prawidłowo

12 Rozpoznano usterkę

 

18262 P1854 000

Magistrala danych napędu

Uszkodzenie

Sporadyczna

 

 

18259 P1851 000

Magistrala danych napędu

Brak informacji ze sterownika systemu ABS

Sporadyczna

 

 

28775 U0103 000

Dźwignia zakresów

Brak komunikacji

Sporadyczna

 

 

18290 P1882 000

Magistrala danych napędu

Brak informacji ze sterownika elektrycznego hamulca postojowego

Sporadyczna

 

 

18097 P1689 000

Magistrala danych napędu

Niewiarygodna informacja z centralnego układu elektronicznego

Sporadyczna

 

 

01196 004

Silnik / skrzynia biegów - magistrala danych

Brak sygnału / komunikacji

Sporadyczna

 

 

18082 P1674 000

Magistrala danych napędu

Niewiarygodna informacja z zestawu wskaźników

Sporadyczna

 

 

18260 P1852 000

Magistrala danych napędu

Niewiarygodna informacja ze sterownika silnika

Sporadyczna

 

 

18261 P1853 000

Magistrala danych napędu

Niewiarygodna informacja ze sterownika systemu ABS

Sporadyczna

 

 

18288 P1880 000

Magistrala danych

Brak informacji ze sterownika interfejsu diagnostycznego

Sporadyczna

 

 

18270 P1862 000

Magistrala danych napędu

Brak informacji z zestawu wskaźników

Sporadyczna

 

 

18250 P1842 000

Pamięć usterek

zestawu wskaźników należy odczytać

Statycznie

 

 

A jak to się stało najpierw w sobotę zablokował się hamulec ręczny po czym później odpuścił a do tragedii doszło z wtorku na środę w nocy najpierw wywaliło awarie hamulca ręcznego później zaczęły wariować pozostałe kontrolki od układu kierowniczego od ESP ABS Hamulca po czym auto poszło w tryb awaryjny i wyrzuciło bieg na luz

 

Proszę o pomoc

20150115_102525.jpg

Edytowane przez Madcraker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy... u mnie jest taki glosny gluchy odglos przy wolnej jezdzie... szczegolnie pod lekka gorke to juz bardzo to slychac... przy zmianie z 2 - 3 i tez z 3 - 4, ale u mnie nic a nic nie szarpie. i zero błędow... moze w moim przypadku olej warto wymienic ? poprzedni wlasciciel wymienil na przegladzie w aso - 180 tys km, ja odkupilem go jak mial 192 tys, i mam juz 200.

co myslicie ?

I ktos podpowie ile kosztuje taka kalibracja skrzyni odpłatnie po gwarancji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni co 60 tys. Skoro wymiana w ASO 20k km temu to nie ma sensu.

 

Co do przełożeń to przy spokojnej jeździe 6 bieg potrafi mi juz wrzucic skrzynia troche powyżej 60 km/h. Jesli wyczuwa obciazenie (jazda pod gorke) to przy 60 ciagle trzyma D4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej w skrzyni co 60 tys. Skoro wymiana w ASO 20k km temu to nie ma sensu.

 

Co do przełożeń to przy spokojnej jeździe 6 bieg potrafi mi juz wrzucic skrzynia troche powyżej 60 km/h. Jesli wyczuwa obciazenie (jazda pod gorke) to przy 60 ciagle trzyma D4.

dokłądni jak artmin pisze, dzisaij pojeździłem po górach trochę i przeważnie pod górkę skrzynia na 4 podjeżdżałą a potem nagle potrafiła o 2 biegi do góry przeskoczyć na równej nawierzchni, a nie masz luzu na przegubach wewnętrzynych? bo miałem taki przypadek u klienta w b6, był luz na przegubach i potrafiło pukać, bardzo wyczuwalne było to przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu, potem znowu gaz i odpuszczenie i wtedy było czuć te puknięcia głuche

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki koszt tych przegubow ? Jakie najlepiej kupic ? Oryginały ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat myslalem ze rozwiazany - oslona wlotu powietrza - ta z gory widoczna przy chlodnicy... plastikowa... byla bez jednego zaczepu i sie ruszala... Myslalem ze przez to takie dzwieki... ale jednak wciaz to samo... Glownie z 2 na 3 bieg i ciszej ale wciaz jest z 3 na 4. Przy wolnym przyspieszaniu... Jakby wciaz cos nieszczelne bylo.... Te przeguby podpowiecie jakie kupic i czy skomplikowana wymiana ?

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lobro np;) upewnij sie czy naprwno przeguby, podnieście poruszajcir polosia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem dzis sporo czasu kolegi paskiem. Tez dsg ale nie 4motion. I jego 140 koni.

Pieknie zmienia biegi ! Ma najechane 250 tys, ale inaczej zmienia te biegi.

Identyczny tryb ekonomiczny. Rozpedzam swoj twk gaz na 1,3 gwizka i z 2-3 i 3-4 jest ponizej 2 tys obrotow zmiana i ten dzwiek taki gluchy wkurzajacy glosny.

A kolegi identyczny tryb jazdy i zmienia tak 2100 obrotow. Pieknie plynnie.

Co u mnie jest nie tak ze tak wczesnie daje wyzszy bieg ?

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejedź na spokojnie kilka km żeby skrzynia nauczyła się spokojnego trybu jazdy i wtedy jeszcze raz spróbuj. Może u kolegi pamięta bardzie sportowy tryb jazdy i dlatego zrzuca biegi powyżej 2k rpm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na trybie s jezdze po miescie i jest ok.

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo na S trzyma wysoko obroty bardzo długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tryb s chodzi idealnie na miescie. Ale szkoda ze nie zmienia ponizej 3 tys... Jakby zmienial tak 2700 to idealnie by bylo...

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta, ale zastanawiam się nad paskiem cc z lat 2008-2009 (kwestia budżetu) z dsg i zastanawiam się na jak długo pomaga wymiana mechatroniki przy wymianie oleju na czas? Czy dsg w cr 140, 170 i 1,8 tsi są takie same? To mokre 6-tki czy już może 7-ka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę Panowie, że też macie podobne problemy: stuknięcia przy redukcji oraz lekkie szarpnięcia, a także lekkie pukanie w pedał gazu przy przyspieszaniu. Ostatnio wymieniałem dwumasę bo już mocno dzwoniła i myślałem, że mogła być przyczyną. Ale problem pozostał. Mam najechane 190 tyś i olej wymieniałem przy 180 tyś, więc to też odpada. Byłem u mechanika i wstępnie (bez diagnostyki) wskazał na sprzęgła w skrzyni. Koszt takiej wymiany określił na mniej więcej 3000 zł (części, olej, uszczelki, robocizna itd.) . Nic nie wspomniał o mechatronice a jak wyczytałem na różnych portalach to ona często odpowiada za ww. problemy. Czy ktoś z Was już się uporał z tymi usterkami? I czy znacie jakiś dobry zakład który naprawia skrzynie dsg w Wielkopolsce? Z góry dzięki!

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności