Skocz do zawartości
Gość ekoman

Szarpiące DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Napisalem do ciebie na priv z zapytaniem o namiary na ten serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w takim samym aucie. Pojawiło się po ok 30000 km. Serwis przywracał nastawy podstawowe, wgrywał oprogramowanie przez rok. Jak przysłałem im pismo od prawnika z żadaniem wymiany samochodu grzecznie wymienili na wolną od wad i zrobiłem na niej ponad 140.000km bez żadnych problemów. Można oddać do regeneracji ale trzeba znaleźć sprawdzony warsztat. Generalnie serwis Auto Specjal w Krakowie to patałachy i nieuki. Jeśli komputer im nie powie co jest nie tak nigdy nie dojdą. A błędy chcą popełniać na koszt klientów. Jeśli źle zdiagnozują usterkę to za niepotrzebną naprawę kasują klienta, a potem jeśli się okazuje, że usterka pozostała nieusunięta mają to nie ma możliwości reklamować. Każdą usterkę musiałem diagnozować gdzie indziej a potem zmuszać ich do jej usunięcia. Tak jest w większości serwisów VW chyba. Dobrze się zastanowię czy VW wchodzi w grę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki kłopot z moim paskiem, 2.0 TDI DSG zwłaszcza podczas ruszania ale nie tylko, (podczas nagłych przyspieszeń) gdy wciskam gaz dość gwałtownie auto przez około 2 sekundy nie reaguje a następnie jest coś takiego jakby się urwało z łańcucha szarpnie i zaczyna dopiero jechać. Jest to dość uciążliwe zwłaszcza podczas wyprzedzania.

Jeśli ktoś z kolegów miał podobny problem lub wie co może być przyczyną tego to proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam taki kłopot z moim paskiem, 2.0 TDI DSG zwłaszcza podczas ruszania ale nie tylko, (podczas nagłych przyspieszeń) gdy wciskam gaz dość gwałtownie auto przez około 2 sekundy nie reaguje a następnie jest coś takiego jakby się urwało z łańcucha szarpnie i zaczyna dopiero jechać. Jest to dość uciążliwe zwłaszcza podczas wyprzedzania.

Jeśli ktoś z kolegów miał podobny problem lub wie co może być przyczyną tego to proszę o pomoc.

 

Miałem coś podobnego. Zero błędów a passek czasami przymulał, lub szarpał. Też myślałem że to DSG ale na szczęście okazało się że przy turbinie brakuje śruby regulującej zakres pracy łopatek (może źle to nazwałem). Chodziło o to że turbina na wolnych obrotach źle ustawiała łopatki i dusiła się spalinami. Najlepsza była diagnoza ASO -wymiana turbiny za 4 600 zł. Pojechałem do speca od turbinek, który akurat miał taką turbinkę ,wykręcił śrubkę razem z kontrą i .... już mam po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów

 

Jestem świeżym posiadaczem Passata b6 2.0 TDI CR z 2009 z DSG.

Chciałbym podłączyć się pod jakże długi wątek szarpania przy ruszaniu na ciepłym. Z tego co czytam w większości wypadków to mechatronika i wszystko chyba zostało powiedziane, a ja mam pytania:

- podobno mechatronika nie wyrzuca błędów na komputer, w takim razie jak sprawdzić czy to faktycznie jest to? Można samemu to jakoś sprawdzić vcds'em?

- jaki na tą chwilę jest koszt wymiany tego ustrojstwa? W ASO i poza

- czy ktoś może polecić jakiś warsztat ASO lub niekoniecznie w okolicach Katowic lub Krakowa, który mógłby się zając wymianą?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam inny problem z DSG w B7 170KM. Ogólnie mówiąc, jest źle ustawiona. W trybie D samochód cały czas praktycznie jeździ mając niewiele ponad 1000obr./min. Przy 60km/h jest już na 6-stce. Silnik bardzo często przyspieszając wpada w drgania od zbyt niskich obrotów. W górach jest jeszcze gorzej: jazda pod górkę odbywa się praktycznie na granicy zdławienia silnika. Jedyną opcją jest przełączenie na S albo ręczne ustawianie biegów. Z kolei na S jeszcze przy 90km/h samochód jest dalej na 3. biegu, nawet kiedy spokojnie przyspieszam! To jest auto cywilne, nie wyścigowe, na co mi taki tryb jazdy? Zostaje mi przełączenie na manual, ale wtedy muszę zmieniać biegi samemu.

W audi A4 miałem te tryby jakoś bliżej siebie i bardziej zgrane. Czy można zmienić te wartości obrotów przy których zmienia się bieg? Chciałbym, żeby w trybie D było co najmniej 1500 obr./min po zmianie biegu, wtedy auto nie dusiłoby się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz zrobić nastawy podstawowe z użyciem VAG'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat szósty bieg przy 60kmh i trzeci przy 90 na S to nic niepokojącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba sobie żartujesz?

W DSG normalnie wystrojonym 5 bieg załącza się dopiero na 67km/h, a 6 bieg od 78 km/h

poniżej ubijasz dwumase

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie na D 7. bieg wskakuje już przy 57km/h :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ale temat wątku to DSG w 2.0 TDI a nie 1,4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nastawy mają szansę być na gwarancji? Czy samemu mam robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobią Ci w ASO, albo ogarnięty człowiek z VAG'iem

15 minut pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akurat szósty bieg przy 60kmh
:wmorde. Piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia
Chyba sobie żartujesz?

W DSG normalnie wystrojonym 5 bieg załącza się dopiero na 67km/h, a 6 bieg od 78 km/h

poniżej ubijasz dwumase

 

Marek w silniku 140km trochę wcześniej - 5-tka w okolicy 60 (1400 obrotów). Ale faktem jest że nie ma opcji żeby przy takiej prędkości wbić 6-tkę

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem nie wiem czy to skrzynia czy coś innego postaram się dokładnie opisać i może ktoś pomoże

Samochód to audi a4 ze skrzynia s tronic czyli to samo co dsg

 

A wiec:

 

Spróbuje opisać dokładnie o co chodzi, ostatnio miałem wymieniana mechatronike i teraz mam kolejny problem, otóż jak bardzo delikatnie wyhamowywuje do zera już przy bardzo powołanej jeździe to nasamym końcu pojawia się tzw kangurek i słychać stukniecie, a gdy hamuje stanowczo mocno to jest spokój, tylko po chwili jakby coś się załączalo i idzie stuknięcie jedno i drugie nie pojawia się za każdym razem tylko co któreś hamowanie jest to mega irytujące i nie wiem co to może być przebieg auta 75 tys nie dzieje to się zawsze te stuknięcie czuć pod pedałem hamulca jak się dobrze wstrzeli to aż coś podskakuje

Spotkał się ktoś z Was z takim czym i umie mi pomoc ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mój pasek ma 260 tyś przebiegu. do tego czasu dsg pracowała płynnie bez jakichkolwiek szarpnięć czy skoków obrotomierza. teraz pojawiło się to co wyżej opisujecie. przy hamowaniu delikatnym skrzynia przy redukcji z 3na2 i 2na1 lekko szarpie. to nie jest normalny objaw i nie trzeba się do tego przyzwyczajać. gadałem z gościem od automatów i powiedział, że najczęściej mechatronika ma dość. wymiana około 1000zł na regenerowaną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymiana około 1000zł na regenerowaną.

 

kruszynek, daj namiary na ten warsztat, mam podobne objawy( DSG po rozgrzaniu szarpie, przy hamowaniu tez potrafi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Witam

U siebie zaobserwowałem identyczne obiawy. Widzę, że nie tylko ja mam taki problem. Czy komuś z was udało się rozwiązać ten problem ? Dodam, że w moim samochodzie wymieniałem niedawno koło dwumasowe. Zanim to zrobiłem myślałem, że to właśnie dwumasa jest winna temu zachowaniu. U siebie również zauważam podczas jazdy ze stałą prędkością np. 50km/h po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu słychać stuknięcie. Odczuwalne jest na podłodze po lewej stronie na podstopnicy jak i po prawej. Co niektórzy pisali, że może to być wina nieprawidłowo wykonanej usługi wymiany oleju w skrzyni. Samochód mam cały czas serwisowany. przy przebiegu ok 180kkm miałem wykonaną wymianę oleju więc jak rozumiem mogę się zwrócić do dowolnego ASO z reklamacją na tą usługę??

 

https://www.youtube.com/watch?v=7QiQ...9ngsSPeZYPBO-A (dźwięk o którym pisałem słychać od 14s, warto oglądać w 4K)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam. Mi mój mechanik od skrzyń biegów mówił, że to sprawa zużycia synchronizatorów (potrójnych). Podobno ciężka jest ich wymiana (złożenie z użyciem uszczelek włosowatych czy jakoś tak). Mam w planach wymianę sprzęgieł (234k przebiegu) więc może wtedy. Wkurza to ale staram się nie zwracać na to uwagi - tak już dosyć długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym objawia się zużycie sprzęgieł? Mechanik podawał Ci przybliżony koszt naprawy synchronizatorów i wymiany sprzęgieł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności