M4R71N Zgłoś #21 Napisano 8 Maja 2010 A swoja droga to z kąt wiesz że podczas hamowania wiatrak zwalnia???????? -jakaś telekineza ???? slychac kolego slychac jesli ustawisz wiatrak to slyszysz chyba ze dmucha? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bat67 Zgłoś #22 Napisano 8 Maja 2010 problemów ciąg dalszy. Klima dzisiaj nabita, sprawdzona wszystko ok, poza wiatrakiem.. spróbuje jeszcze wykasować błąd bo pewnie pokazał się o za niskim ciśnieniu klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bat67 Zgłoś #23 Napisano 21 Maja 2010 a więc problem rozwiązany. Full opcja u mnie była, opornica, wiatrak wymieniony + nie włączała się klima, dziura w chłodnicy. W poniedziałek wymiana chłodnicy, zobaczymy co dalej. Gość mówi, że sprężarka już słabo pracuje, bo fifka często się zabrudza.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #24 Napisano 23 Maja 2010 No widzisz klego . A teraz trochę grozy - musisz wymienić chłodnicę i powiedzieć żeby Ci dobrze przepłukali układ bo skoro spreżarka jak mówisz słabo ci chodzi to może zaliczyć za niedługo zgon. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale brat mój tek wymieniał i oszczędzając na robocie wymieniał dwa razy sprężarkę i ładował klime . Trochę to skomplikowany układ ale w lato daje mnóstwo przyjemności . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidb5115ps4m Zgłoś #25 Napisano 23 Maja 2010 Koledzy podłącze się pod temat, mam taki problem... Po załączeniu zapłonu (po ok 15sec) załącza mi się wentylator na 1 biegu niezależnie od tego czy klima jest na econ czy auto czy wyłączę wszystko na OFF i tak się po chwili załączy... chyba że załączę światła pozycyjne to się nie załączy. Dodam że wentylator jest nowy, i drugi bieg działa prawidłowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #26 Napisano 23 Maja 2010 Koledzy czy ktoś wymieniał wiatrak klimatyzacji firmy Swag lub Hans Pries? Czeka mnie wymiana i mam możliwość kupna jednego z nich,a nie wywalę kasy na Valeo bo to już wydatek rzędu 5% wartości auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bat67 Zgłoś #27 Napisano 23 Maja 2010 jurku ja wziąłem z intercarsu za 170 zł. Na jutro jestem umówiony z serwisem klimy, będą wymieniać chłodnice, płukać układ, poproszę żeby jeszcze raz mi szczelność azotem sprawdzili i wtedy nabije. Koszt całości umówiłem się na 600 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #28 Napisano 23 Maja 2010 A jakiej firmy kupiłeś w Inter Carsie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bat67 Zgłoś #29 Napisano 23 Maja 2010 thermotec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #30 Napisano 23 Maja 2010 Napisz jak to będzie kręcić po założeniu. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bat67 Zgłoś #31 Napisano 23 Maja 2010 już założony dawno, za długo nie podziałał, bo mam jeszcze inne problemy z klimą. Walczę z tym cały czas. Pasował idealnie. Na tą chwile co pracował chodził cicho i bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #32 Napisano 27 Maja 2010 Czy ktoś wie gdzie mógłbym (ewentualnie jak) wyważyć wentylator klimatyzacji? Kupiłem zamiennik i nie posada on żadnych blaszek wyważajacych w przeciwieństwie do oryginalnego co powoduje wibracje. Na pewno jest to wina wentylatora gdyż podłączony ale wymontowany z auta nie powoduje wibracji budy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bat67 Zgłoś #33 Napisano 27 Maja 2010 ja bym reklamował towar, wszystko u mnie już działa koszt naprawy klimy prawie 1000 zł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #34 Napisano 28 Maja 2010 (edytowane) A więc wyważyłem ten wentylator opierając się na opisie jaki znalazłem na forum BMW, spinki wyważające wziąłem ze starego wentylatora. Drgania zniknęły jak ręką odjął:kciuki Dodam jeszcze że trzęsawkę czuć było nawet na fotelu a przecież wentylator był nówka ( tyle że zamiennik) jak najbardziej bicie będzie się objawiało drżeniem kierownicy. U mnie przed wyważeniem tak drgała że w rękach utrzymać trudno było. Jak wentylator się włączył to aż samochód chodził. (aż dziw że wentylatora nie urwało). A co do wyważenia to następująco. Jak już wspomniałeś biernus na którejś łopacie wentylatora jest taka spinka (lub bardzo podobna) jest to fabryczne wyważenie wentylatora ponieważ bardzo trudno jest wykonać taki wentylator idealnie i fabrycznie go wyważają. W taki sam sposób wyważyć trzeba po złożeniu. Najlepiej jest zrobić tak: Po kompletnym założeniu i skręceniu wentylatora (musi być przymocowany do chłodnicy tak aby go już nie odkręcać i nie przestawiać) uruchomić go. Na pewno bicie wystąpi. Teraz najlepiej aby mieć możliwość szybkiego rozłączenia go przy próbach. Przy odłączonym napięciu kręcimy delikatnie wentylatorem. Wentylator składa sie jakby z dwóch części, jedna to ramka w której jest osadzony a druga to silnik z łopatkami. (przynajmniej jest tak w e36). Jak będziecie kręcili delikatnie łopatkami to zobaczycie że w pewnym położeniu łopatki będą się oddalać od ramki. Jeżeli znajdziecie takie położenie to po przeciwnej stronie (na przeciwległej łopatce od tej która wychyla się najmocniej mocujecie spinkę. Włączacie wentylator na pełne obroty i sprawdzacie czy bicie się zmniejszyło. Musicie znaleźć taki punkt osadzenia spinki aby bicie było jak naj mniej wyczuwalne. Spinkę możecie dowolnie przesuwać po łopatce w górę lub w dół. (bardziej wewnątrz i na zewnątrz wentylatora) Wiem że prób będzie kilkadziesiąt zanim znajdziecie optymalny punkt wyważenia i trochę z tym zejdzie ale nic łatwo nie przychodzi. Sami musicie ocenić czy już jest ok czy jeszcze próbować. Jeszcze jedno im mniej spinek założycie i będą one lżejsze tym lepiej. Starajcie się wyważyć wentylator 2max 3 spinkami o małej wadze, jeżeli się komuś uda z jedną to tym lepiej. Wentylator osiąga dość znaczne prędkości obrotowe zwłaszcza na końcach łopat i lepiej aby spinki były zamocowane gdzieś w połowie lub 2/3 długości łopat. Acha. Ja swój wentylator po wyważniu sprawdzałem tak że przykładałem ręce do maski silnika. Jeżeli nie było drgań to ok. Edytowane 28 Maja 2010 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #35 Napisano 19 Czerwca 2011 bat67 i jak rozwiązałeś problem? u mnie też nie działa wentylator klimy nie podaje sygnału na przekaźniki(nic nie pstryka) a napięcie na przekaźnikach jest. jeśli rozwiązałeś problem to podpowiedz bo mi już ręce opadają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1891 Zgłoś #36 Napisano 28 Lipca 2015 Witam , mam taki problem wentylator od klimy niedziala , po podlaczeniu 12v zaczyna normalnie dzialac , klima nabita po uruchomieniu przez chwile mrozi ~ kilka sekund , opornica sprawna , 40a caly , przekaznik cyka 267, pod przekaznikiem i bezpiecznikiem jest napiecie , na opornicy nie ma . Auto mialo cos z przekaznikiem kombinowane wiec w miare mozliwosci prosze o schemat wyprowadzen pinow w przekazniku .dodam ze wtyczka przy zbiorniczku od wspomagania zostala juz sprawdzona,diagnostyk vag jak i atodiag. Nie pokazuja zadnych bledow, jak podlacze jak podlacze wiatrak na krotko to klima ladnie chlodzi ,walcze z tym od 10 dni wiec powoli rozkladam rece presostat podmieniany i na nowy i na stary po zmostkowaniu kabli przy w.w czujniku wentylator dziala brak jest napiecia na kablu czerwono zielonym (przy opornicy e1 ) .. moze ktoś wie gdzie dokladnie odzie kabel od wiatraka ten czerwono zielony bo pod nogami kierowcy idzie w strone tunelu dalej juz nie moge go wytropic. ,, mile Widziane jakies schematy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario Zgłoś #37 Napisano 23 Kwietnia 2017 (edytowane) Wentylator Klimatyzacji nie działa pomimo tego iż klimatyzacja jest sprawna. Sprawdziłem następujące elementy: - wentylator sprawny ( działa na krótko ) -bezpiecznik 40A i wszystkie inne w jego pobliżu sa OK - brak zasilania na kostce gdzie wpina się wentylator podczas gdy klimatyzacja pracuje -wyjmując przekaźnik 267 klima nie załącza się A teraz pytania: Czy przekaźnik 267 również odpowiada za załączenie wiatraka klimatyzacji czy odpowiada za to inny przekaźnik? Jeżeli tak to który? Elektrykiem nie jestem ale zdziwił mnie fakt, że mam napięcie na bezpiecznikach ( tych pod osłona kierownicy ) i to zarówno jak klimatyzacja pracuje jak i nie pracuje. Zastanawiam się nad wymiana przekaźnika a jak to nie pomoże to puszczeniem nowego przewodu tylko nie wiem gdzie go wpiąć. Mam nadzieje że koledzy coś podpowiedzą Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez rainman777 Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #38 Napisano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Wentylator Klimatyzacji nie działa pomimo tego iż klimatyzacja jest sprawna. Sprawdziłem następujące elementy:- wentylator sprawny ( działa na krótko ) -bezpiecznik 40A i wszystkie inne w jego pobliżu sa OK - brak zasilania na kostce gdzie wpina się wentylator podczas gdy klimatyzacja pracuje -wyjmując przekaźnik 267 klima nie załącza się A teraz pytania: Czy przekaźnik 267 również odpowiada za załączenie wiatraka klimatyzacji czy odpowiada za to inny przekaźnik? Jeżeli tak to który? Elektrykiem nie jestem ale zdziwił mnie fakt, że mam napięcie na bezpiecznikach ( tych pod osłona kierownicy ) i to zarówno jak klimatyzacja pracuje jak i nie pracuje. Zastanawiam się nad wymiana przekaźnika a jak to nie pomoże to puszczeniem nowego przewodu tylko nie wiem gdzie go wpiąć. Mam nadzieje że koledzy coś podpowiedzą Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez janekg16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikus23 Zgłoś #39 Napisano 20 Maja 2017 Czy ktos moze odpowiedziec na pytanie watku nr36 odnosnie kabelka czerwono zielonego,dokad on idzie od opornicy bo niemoge go zlokalizowac pod kierownica,chyba ze wychodzi on w innym miejscu. problem to brak 1 biegu na wentylatorze klimy po wlaczeniu na auto zalacza 2bieg wentyla gdy wzrosnie cisnienie w ukladzie. -sprawny wentylator -sprawny czujnik klimy -przekazniki i bezpieczniki sprawdzone -zero bledow na kompie i climatronicu -klima nabita i chlodzi elegancko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jordan1705 Zgłoś #40 Napisano 10 Września 2017 Mam podobny problem . Nie działa mi I bieg . Pytanie czy w przewodach koło zbiorniczka od wspomagania powinien być prąd w chwili załączenia klimy (na drugim biegu prąd jest) , bo rozumiem że I bieg załącza się w chwili załączenia kompresora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach