Skocz do zawartości
grześB3

Spala PB i LPG na raz?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam znow problem ze swoim passatem, otoz jadac nad morze na majowy weekend zalalem gaz do pelna i pol baku benzyny na ktorej tylko odpalam auto i jade kilkadziesiat metrow... i ku mojemu zdziwieniu po zrobieniu 300km wskazowka lezy juz na rezerwie,gdzie o.k 290km przejechalem na gazie... teraz sie zastanawiam czy mozliwe jest aby spalal mi Benzyne podczas pracy na lpg? bo byc moze jest tez prawdopodobienstwo dziurawego baku lub tez nieszczelnosci w przewodach idacych z pompy badz do pompy, ale benzyna nie smierdzi, i zadnej plamy tez nie zauwazylem a obserwuje juz od 2 dni dokladnie co dzieje sie pod autem, instalacje mam II Gen. Elpigaz z Krokowcem na przewodzie i sterownikiem voila plus..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zachowuje sie silnik? kopci? spadek mocy? Nie równa praca?

Sprawdż w jakiś inny sposób czy jest paliwo w zbiorniku.Może wskazówka szfankuje

Edytowane przez oleksy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczoraj sie tak zdarzyło, bak niby pełny a wskazówka na dnie.. :zeco ale po chwili wszystko wrocilo do normy, albo awaria jakiegos czujnika albo zawias jakis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik po przelaczeniu z lpg na benzyne prawie gasnie, nastepnie ciezko ale wchodzi na 800 i przez chwile jakby zalewalo go, po przegazowniu jz jest ok... na gazie chodzi troche nie rowno, ale nie kopci i moc w miare ok.. ale nie jest taka jaka byc powinna ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może że przekaznik nie rozłącza dopływu paliwa . Sprawdz jeszcze jakoś ile masz paliwa w zbiorniku Bo jak pisałem może oszukuje wskaznik lub pływak zaniemógł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zalewany to prosto sprawdzić - wystarczy wykręcic świece.

Ja bym stawiał raczej na nieszczelność przewodów paliwowych (w instalkach II gen. pompka paliwa pracuje na okrągło, dlatego ważne jest, by zawsze mieć w zbiorniku min. 25% zawartości beznyny) lub tzw. zimne luty w liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpal normalnie samochód,przełącz na gaz i wyciągnij przekaźnik pompy i zobacz co sie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli układ wskaźnika paliwa (luty na liczniku, potencjometr przy pływaku, przewody) okaże się dobry, to sprawdź szczelność wtryskiwacza benzynowego. Trzeba odkręcić pokrywę wtrysku, włączyć zapłon i patrzyć czy nie cieknie z niego paliwo. Może z niego kapnąć maksymalnie 2 krople na minutę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Cześć,

W tamte wakacje miałem dokładnie to samo, na LPG znikało paliwo.

 

Byłem u wielu mechaników i wszystkie sprawdzali i nic nie znaleźli.

 

Był to REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA, tam jest taka membrana, która jak się przerwie to paliwo leje do silnika (chyba)

 

Objawy jakie ja miałem:

- falowanie obrotów na LPG,

- na benzynie gasł silnik, praktycznie musiałem trzymać noge na gazie,

- przy zapalaniu miałem zapach paliwa w samochodzie,

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,dzieki za liczne podpowiedzi, dopiero po pokreceniu parownika gazu, zaczelo go zalewac jak dawke gazu zwiekszylem, i na zimnym silniku.. odlaczylem kostke od wtrysku i wszystko ustało... znow podlaczylem i znow ****... takze leje mi benzynka jak nic ... przekaznik raczej do wymiany, ale przelacza sie okej, z gazu na benzyne i w 2 strone, tyle ze wtrysku nie rozlacza... dotykalem przekaznika po jezdzie z odlaczona kostka i jest bardzo cieply.. czy tak powinno byc? co do pompy paliwa ,zrobie sobie na wszelki wypadek dodatkowy wlacznik/wylacznik do niej ,ktory przy okazji ukryje i posluzy jako zabezpieczenie przed kradziejami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do pompy paliwa ,zrobie sobie na wszelki wypadek dodatkowy wlacznik/wylacznik do niej ,ktory przy okazji ukryje i posluzy jako zabezpieczenie przed kradziejami

 

Pompa musi pracować - na tym polega działanie instalacji LPG II gen. Jesli wyłaczysz pompkę, układ zadziała jak immo i nie uruchomisz silnika nawet na gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa musi pracować - na tym polega działanie instalacji LPG II gen. Jesli wyłaczysz pompkę, układ zadziała jak immo i nie uruchomisz silnika nawet na gazie.

A to ciekawe ;) Jeśli jest możliwość uruchomienia silnika tylko na LPG to niby czemu miałby nie dopalić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jest możliwość uruchomienia silnika tylko na LPG

 

Taką możliwość napewno dają instalki I generacji.

Pisałem o instalkach II gen. dla monowtrysków. W nich raczej nie ma opcji odpalania na gazie, gdyż układ działa w automacie.

Natomiast układ zapłonowy w silniku zasilanym monowtryskiem jest powiązany z praca pompki paliwa - pompka nie pracuje - nie ma prądu na świecy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając wszystko, pompka paliwa powinna pracować cały czas ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie prawda... W monotrysku u tatulka milismy wyłączoną pompe paliwa i autko paliło. Znaczy założony został dodatkowy przełącznik wyłączający pompe paliwa. Gaz montowalismy do B3 1,8 90KM (ABS). To jest chiba gaz generacji II (tak mi się wydaje). I autko działa bez benzyny. Od ponad roku nie widział benzyny w zbiorniku. Pali na samym gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie prawda... W monotrysku u tatulka milismy wyłączoną pompe paliwa i autko paliło.

Pompka powinna chodzić cały czas jeśli chcesz się nacieszyć układem wtrysku benzyny. Jeśli nie chcesz, to Twoja sprawa, pamiętaj tylko że LPG jest paliwem alternatywnym w stosunku do benzyny i raz na jakiś czas samochód powinien popracować na Pb.

Od ponad roku nie widział benzyny w zbiorniku.

A co jeśli skończy się gaz w zbiorniku? Na przykład podczas wyprzedzania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla sprostowania napisze Instalacja II Gen rozni sie od I tym ze posiada krokowca na wezu a nie srube, jest sterowana w pelni elektronicznie w przeciwienstwie do instalacji I generacji ;) moze jeszcze kilka szczegolow pominalem, w kazdym razie po przelaczeniu na gaz poprostu zostaje odlaczone zasilanie od wtrysku i benzyna jest pompowana ale wraca zaworem powrotnym, i nie widze tutaj zadnego problemu czy narazenia wtrysku na uszkodzenie jesli po odpaleniu na BENZYNIE i odpowiednim rozgrzaniu silnika,przelacze sie na gaz i wylacze pompe paliwa... nie mowie tu o stalym odpalaniu i jezdzeniu na gazie bo to bez sensu, czasem lubie na benzynie pojezdzic wiec wtrsyk i pompa na pewno by sie nie zastaly, w kazdym razie do wymiany mam przekaznik i przy okazji musze zweryfkowac wezyki i ich polaczenia na wszelki wypadek bo i tak cos za duzo benzynki lubi sobie zjesc passacik :) dzieki za wypowiedzi i wszelki proby pomocy :) Pozdrawiam.

 

---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 22:35 ----------

 

W nich raczej nie ma opcji odpalania na gazie, gdyż układ działa w automacie.

Natomiast układ zapłonowy w silniku zasilanym monowtryskiem jest powiązany z praca pompki paliwa - pompka nie pracuje - nie ma prądu na świecy.

Niestety musze napisac...BZDURA :) odp. 1 nie wiem czy we wszyskich ale w mojej instalacji i wielu innych jest mozliwosc tzw. awaryjego odpalenia tzn przytrzymujesz na kilka sekund guzik przelaczania na gaz i odpalasz na gazie samym :) Odp2. Pompka paliwa nie ma ZADNEGO polaczenia z zaplonem wobec lpg ;)jak pompka nie pracuje to silnik kreci i zaplon jest ale nie ma co spalac bo nie pompuje paliwa ;) Edytowane przez grześB3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też można odpalić na gazie bez problemu, instalka II generacji; bez pracującej pompy również pracuje na LPG ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pinki1486

witam, ja miałem podobnie chodził i na gaie i na benzynie, trfiłem na dobrego gazownika, ktory rozwizal problem, było to złe podłaczenie kabli w przekazniku, przy okzaji wymienił tez przekaxnik koszt przekaxnika około 20 zł, ustawił wyregulowało teraz wszytko jest ok, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności