Skocz do zawartości
Gość diger

zapaliłe mi sie kontrolka EPC

Rekomendowane odpowiedzi

Gość diger

Witam

przedwczoraj chcialem sprawdzic na niemieckiej autostradzie ile poleci mój pasek - rozpedzilem go do 200 moze nawet trochu wiecej i nagle zapaliła mi sie kontrolka EPC ( która normalnie gasnie po odpaleniu silnika) silnik nie zgasł ale nie reagował wogóle na gaz obroty spadły do 800 i tyle, zgasilem silnik odpaliłem i juz wszystko działało jak przedtem - pomyslalem ze moze to jhakie tajne odciecie paliwa przy zawysokich obrotach. Ale dzisiaj stalo mi sie to samo przy 140 zapila sie kontrolka EPC, samochód przestał reagowac na gaz, zgasiłem go i odpaliłem i wszystko wróciło do normy. Co moze byc przyczyna takie zachowania sie auta ????? Za wszelkie sugestie dzieki z góry - wiem ze najpierw powinienem autko pod Vag- a podpiac, ale mialem to zaplanowane dopiero na czwartek i chcialbym widziec czego moge sie spodziewac. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Prawdopodobnie uszkodzony włącznik stopu, a grupa vw jest tak sprytnie zaprojektowana że przy włączonym stopie nie reaguje na pedał gazu. W momencie kiedy pali się EPC to pewnie też palą się stopy na stałe. Vag -powie ci całą prawdę :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

Samochod przeszedl ci w tryb awaryjny. Jedynie podpiecie pod kompa prawde ci powie. Tak to mozna sie tylko w wrozke bawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wyczytałem w instrukcji, ze jak się taka kontrolka zapali, to masz coś ze sterowaniem silnika. Tak bardziej fachowo, to jakiś defekt układu sterowania pracą silnika. Pozostaje tylko taka opcja: KOMP + WTYCZKA = DIAGNOZA :cwaniak::P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabel to nie jest remedium w tym przypadku. U mnie zero bledow a kontrolka sie swieci :/ Tzn gasnie po jakiejs minucie jazdy ale to nie zmienia faktu ze nie powinna swiecic. Swieci sie razem z nia rozwniez taka zolta od kontroli spalin (chyba). Jakies pomysly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziś stojąc na czerwonym zgasło mi auto, było na wolnych obrotach. Dwie próby ponownego odpalenia lipa, głucho nic się nie działo. Zepchnąłem auto na zatoczkę, wnerwiony zapaliłem fajke, wszystko trwało ze 3 minuty, wsiadam odpalam i wszystko gra i buczy. Z tym że pali sie EPC, ruszyłem przejechałem się około 400 metrów, stanąłem EPC cały czas się pali. Siedze, dumam i po około 1 minuty auto zgasło. Teraz od razu za pierwszym razem odpaliło, EPC nie świeci. Postałem ze 3 minuty i ruszyłem do domu około 20 kilometrów, dojechałem wszystko oki. Dodam że mam nie zdiagnozowany jeszcze błąd z checka P0420 o katalizatorach (serwisy nie mają pomysłu na to) Panowie czy powinienem się martwić? W poniedziałek mam trasę 700 kilometrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lechu40

U mnie też zapaliło się EPC i samochód nie reagował na pedał gazu jak go wyłączyłem wszystko wróciło do normy.Na komputerze wyszły błędy silnika 17924,16500,16518,17953 jeśli ktoś wie co one oznaczają będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie kontrolka EPC świeci się, jeśli jest uszkodzony czujnik pedału gazu, nie łączą kostki na pedale gazu lub styki na przekaźniku trzeba przetrzeć. Miałem już tą kontrolkę u siebie na desce no i 400 km z prędkością 80 km/h z dobrym wiatrem na autostradzie też było. a co najlepsze po drugim czy trzecim odpaleniu silnika awaria ustąpiła i jak nadal wszystko działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakiś czas temu przy ostrej jeździe też sie zapaliła kontrolka EPC. Okazało się, że walnął czujnik obrotów wału korbowego. sprawdź to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj po odpaleniu passata nie wyłączyła się kontrolka EPC, po wrzuceniu biegu ( mam automat) auto jechało z prędkością 800 obrówtów silnika, gaz nie reagował w ogole.. po wyłaczeniu i włączeniu silnika usterka zniknęła. auto nie jest uszkodzone, myłem dzisiaj podwozie karcherem ze soli, mogłem coś uszkodzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze macie panowie problem z EPC .... u mnie na postoju na biegu jalowym miga rozgrzewanie swiec zarowych, a vag zadnych bledow nie wykrywa ....

ta elektronika w samochodach to ciezki orzech do zgryzeinia ...

 

problem dotyczy chyba czujnikow... u was czujnika pedalu gazu a u mnie czujnika stopu ... przynajmniej z tego tak wychodzi po przestudiowaniu forum

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikos-demos, mogłeś, nie mogłeś... zbiegi okoliczności istnieją. Podłącz pod VAG to będzie coś niecoś wiadomo.

 

Do poczytania: Co to jest EPC, EPC Pali się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zachmen89

Witam !

Wszyscy jak do tej pory pisza tylko i wylacznie jak zachowoje sie auto (palaca sie kontrolka EPC) i nic poza tym . Czy mozecie napisac jak ktos doszedl do ladu i skadu z tym problemem??? Bo u mnie wystepuje ta sama sytuacja - odciecie gazu przy 80km/h i spadajace obroty na 800 ;/ .

Z gory dzieki za dialize. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłacz kompa sprawdź błedy:) nie da sie postawic diagnozy bez podłaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam !

Wszyscy jak do tej pory pisza tylko i wylacznie jak zachowoje sie auto (palaca sie kontrolka EPC) i nic poza tym . Czy mozecie napisac jak ktos doszedl do ladu i skadu z tym problemem??? Bo u mnie wystepuje ta sama sytuacja - odciecie gazu przy 80km/h i spadajace obroty na 800 ;/ .

Z gory dzieki za dialize. ;)

jest to szeroki problem z ta kontrolka i nie da sie 100 procent powiedziec co jest u ciebie trzeba podpiac pod kompa bez tego sie nie obedzie :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie, pojawia mi się kontrolka EPC wraz z check engine ale tylko przy zapłonie, później po odpaleniu wszystkie znikają i w czasie jazdy nic się nie zapala, na vagu brak błędów i auto zachowuje się normalnie. Czy to jest normalne podczas uruchamiania auta?

 

Dzięki za info.

 

znalazłem już info na forum, wszystko jest ok, tak ma być.

Edytowane przez lawina
znalazłem informacje na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem podpiełem pod kompa i usunełem wszystkie usterki takie jak czujnik sprzęgła i wymieniłem pedał gazu na nowe orginalne i po przejechaniu 200 km problem wrucił

 

---------- Dodano o 18:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:36 ----------

 

czy ktoś miał podobny problem z epc jak ja proszę o jakieś porady na vag-u niema błędów a kontrolka dalej się zapala podczas jazdy

 

---------- Dodano o 18:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:39 ----------

 

jeżeli chodzi o odcięcie gazu przez epc sprawdz czujnik pedału sprzęgła jest on z prawej strony pedału chaulca numer tego czujnika to 811-907-343B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2012-11-08 08.43.44.jpg To jest ten czujnik on powoduje brak reakcji na gaz jeżeli jest uszkodzony

2012-11-08 08.42.54.jpg

2012-11-08 08.43.16.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem. W czasie jazdy samochód gaśnie i jest problem z odpaleniem, odpala po kilku próbach zarówno na gazie jak i benzynie. Po zgaśnięciu zapala się EPC i Engine Check. Po podpięciu pod kompa wyświetliło błędy: 16684 16686 16685 16688 16396 16706 16705. Dodam iż mam passata od miesiąca i jestem zielony w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16684

16684 / P0300 / 000768 - Random / Multiple Cylinder przerw zapłonu Wykryto

 

Możliwe przyczyny

Układ dolotowy powietrza nieszczelny

Dostawa paliwa uszkodzony

Wtryskiwacza (y) uszkodzony

Kabel zapłonu (y) i / lub wtyczki (s) Spark uszkodzony

Cewka zapłonowa (y) uszkodzony

Recyrkulacji spalin (EGR) (N18) zablokowany / otwarty

Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliwa

 

Możliwe rozwiązania

Sprawdź rozpoznawania przerw w zapłonie,

Sprawdź system zasysania powietrza

Sprawdź dopływ paliwa

Sprawdź Injector (s) i wtryskiwacza Uszczelnienie

Sprawdź przewód zapłonowy (y) i Spark Plug (s)

Sprawdź Cewka zapłonowa (s)

Sprawdź układ recyrkulacji spalin (EGR) (N18)

Sprawdź Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

 

 

16686

 

16686 / P0302 / 000770 - Cylinder 2 Wykryto przerwy zapłonu

 

Możliwe przyczyny

Układ zapłonowy

Wtryskiwacze paliwa

Ciśnienie paliwa

Wyczerpaniu paliwa

Zawór zbiornika EVAP purge

System emisji par

Niski stopień kompresji

Problemy z silnikiem bazowa

Douceur Moduł uszkodzony

 

Uwagi specjalne

To wyszukiwanie cechą przerw w zapłonie w określonym cylindrze. W większości przypadków przyczyną o braku zapłonu jest brak spalania w cylindrze na skutek braku iskry, złego dozowania paliwa, albo słaba kompresji.

 

 

16685

 

16685 / P0301 / 000769 - Cylinder 1 Wykryto przerwy zapłonu

 

Możliwe przyczyny

Układ zapłonowy

Wtryskiwacze paliwa

Ciśnienie paliwa

Wyczerpaniu paliwa

Zawór zbiornika EVAP purge

System emisji par

Niski stopień kompresji

Problemy z silnikiem bazowa

Douceur Moduł uszkodzony

 

Uwagi specjalne

To wyszukiwanie cechą przerw w zapłonie w określonym cylindrze. W większości przypadków przyczyną o braku zapłonu jest brak spalania w cylindrze na skutek braku iskry, złego dozowania paliwa, albo słaba kompresji.

 

 

16688

 

16688 / P0304 / 000772 - Cylinder 4 Wykryto przerwy zapłonu

 

Możliwe przyczyny

Układ zapłonowy

Wtryskiwacze paliwa

Ciśnienie paliwa

Wyczerpaniu paliwa

Zawór zbiornika EVAP purge

System emisji par

Niski stopień kompresji

Problemy z silnikiem bazowa

Douceur Moduł uszkodzony

 

Uwagi specjalne

To wyszukiwanie cechą przerw w zapłonie w określonym cylindrze. W większości przypadków przyczyną o braku zapłonu jest brak spalania w cylindrze na skutek braku iskry, złego dozowania paliwa, albo słaba kompresji

 

 

16396

 

16396 / P0012 / 000018 - Bank 1: rozrząd (pobranie): Advance zadana nie została osiągnięta (Over-Retarded)

 

Możliwe przyczyny

Regulator wałka rozrządu dolotowy szczelny / zatrzymany

Uszkodzony dolotowy wałka rozrządu

 

Możliwe rozwiązania

Sprawdź zasysania wałka rozrządu

Gdy używa wałka rozrządu dolotowy Regulacja ciśnienia oleju do sterowania regulatorem, sprawdzić ciśnienie oleju. 1.8T notorycznie kwestii, ale każdy silnik z niskim ciśnieniem oleju lub ograniczeniami systemu może spowodować różne rozrządu DTC takich jak 17748 / P1340 / 004928 .

 

Użyj Test wyjść, Meas. Bloki Wartość (MVB) i Basic Setting

 

 

16706

 

16706 / P0322 / 000802 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28): No Signal

 

Ewentualne objawy

Silnik wyłącza się

Silnik nie uruchamia się

Prędkościomierz nie działa

Wskaźnik świecy żarowej lampy (K29) miga

 

Możliwe przyczyny

Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) luźne

Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) wadliwa

 

Możliwe rozwiązania

Sprawdź czujnik prędkości silnika (G28)

 

Uwagi specjalne

Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) jest również stosowany jako czujnik odniesienia dla położenia wału korbowego

 

 

16705

 

16705 / P0321 / 000801 - Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28): Nieoczekiwane sygnał

 

Ewentualne objawy

Silnik wyłącza się

Silnik nie uruchamia się

Prędkościomierz nie działa

Wskaźnik świecy żarowej lampy (K29) miga

 

Możliwe przyczyny

Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) luźne

Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) wadliwa

 

Możliwe rozwiązania

Sprawdź czujnik prędkości silnika (G28)

 

Uwagi specjalne

Czujnik prędkości silnika (G28) jest również stosowany jako czujnik odniesienia dla położenia wału korbowego i koreluje z Banku Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) 1 Czujnik położenia wałka rozrządu i 2 (G163 Banku).

Gdy silnik nie zostanie uruchomiony z powodu problemów mechanicznych (iskra / paliwa / kompresja / czas) związane nie jest rzadkością, aby ustawić fałszywe G28 kody błędów z powodu przedłużonego rozruchu z uniemożliwienie rozruchu.

Kiedy w VW Golf / Jetta (1J / 9M) lub Audi A3 (8L) z 1.9l TDI-PD (AXR), sprawdzić TPI 2007067, która wyjaśnia problemy z zakłóceń elektromagnetycznych. Modyfikacja instalacji będzie rozwiązać ten problem, rozległe szczegóły można znaleźć w nazwie TPI. Chociaż TPI został wydany do VW Golf / Jetta (1J / 9M), klient nasz natknąłem tej samej sprawie na Audi A3 (8L).

Po znalezieniu się w 2004 VW Golf, Jetta, lub New Beetle z 1.9l TDI-PD (BEW), sprawdzić TSB 2010461 (07.01.45 dawniej 97-05-03) lub 201463 (7.01.44 dawniej 97 -05-04) wzywając do aktualizacji Flash do ECU i instalacji naziemnej wtórnym.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pisownia odrobinę niepoprawna bo to tłumaczenie Google, a tak na szybko

 

na pewno wypadają ci zapłony, do sprawdzenia, ewentualnie wymiany cewki na pewno 1,2,4 cylinder.

W 1.8 T uszczelka pod pokrywą lubi puszczać olej, więc zdejmij plastikową osłonę silnika i najpierw sprawdź czy cewki nie pływają w oleju. Ja kiedyś miałem w 1.8T że w gniazdach świec miałem olej do połowy wysokości fajek na cewkach, aż dziwiłem się że nie miałem żadnych problemów z zapłonem, jeśli sucho to najprawdopodobniej cewki kończą swój żywot.

 

A to że samochód gaśnie i jest problem z uruchomieniem, błąd 16705 i 16706 moze wskazywać na uszkodzony czujnik położenia wału korbowego do sprawdzenia , jak również czujnik położenia wałka rozrządu tym bardziej że błąd 16705 jak i 16396 wskazują że wadliwy może być również czujnik położenia wałków.

 

16396 może również wskazywać na uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju, bądź napinacza hydraulicznego łańcucha napinającego wałki rozrządu.

 

W najgorszym razie rozciągniety łańcuch napinający wałki.

 

Jeśli masz od kogo podmienić to podmień i sprawdź czujniki, ewentualnie możesz spróbować je pomierzyć, te czujniki to nic innego jak najzwyklejsze czujniki Halla.

 

wtyczkę od czujnika położenia wału korbowego masz pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego szara wtyczka

 

a czujnik wałka rozrządu z przodu przy chłodnicy bodajże tak wygląda

 

https://www.google.pl/search?q=passat+1.8T+czujnik+położenia+wałka+rozrządu&biw=1366&bih=659&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WwwTVfXqIIbfPerIgbgO&ved=0CAcQ_AUoAQ

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności