Skocz do zawartości
andrew90

Mocowanie amortyzatora tył Passat B4 kombi

Rekomendowane odpowiedzi

W talerzach jest wyprofilowanie pod skos sprężyny.

O ile pamiętam są dwie śruby mocujące i można o te

180 stopni się pomylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w sumie to chyba są dwie możliwości złożenia tego. Górny talerz na pewno jest wyprofilowany, dolny to nie wiem. Tak jak piszesz manewry są o 180 stopni. Nastąpiło jakieś walenie z tyłu dlatego to rozbierałem lecz nie zaznaczyłem jak było i stąd pytanie. Włożyłem nową gumę co wchodzi w trzpień i założyłem węża na sprężynę ale dalej wali... Może amorek się skończył? przelatane 30 tyś firma Hart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włożyłem nową gumę co wchodzi w trzpień i założyłem węża na sprężynę ale dalej wali... Może amorek się skończył? przelatane 30 tyś firma Hart

Sprawdź tuleje w belce.. Nie masz odczucia pływania samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Belka niby sztywna, odczucia pływania nie ma. Jutro podgrzeje amorek farelką zobaczę czy coś da. Może zamarzł, mrozy w mojej okolicy teraz trzymają od -15 do -20 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przelatane 30 tyś firma Hart

 

Ja na takich samych śmigam już 4 rok i powiem że nalatałem ze 100 tysi a na przeglądzie wykazało że są w super stanie po 89% +-2% pomiędzy nimi ja zadowolony jestem bardzo z nich bo za niedużą kasę mam dobre amory może coś żle zmontowała osoba i teraz stuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rok śmigam zrobiłem 20 tyś odkąd kupiłem Pasia i było dobrze. Kilka dni temu zaczęły się stuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem stukania rozwiązany, niestety jednak padły amorki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem stukania rozwiązany, niestety jednak padły amorki.

No to pochwal się co było powodem. Chętnie skorzystam z doświadczeń.

Ps: nie mogę wstawić fotki odnośnie jednej z możliwych przyczyn stuków tylnego zawieszenia. Chodzi o montaż górnego łożyska /talerza oporowego/ wzgędem dolnej tulei amortyzatora. Po krótce: prosta biegnąca przez osie śrub /M8/ górnego mocowania do nadwozia tworzy kąt 50stopni z prostą równoległą do dolnej tulei mocowania amortyzatora do belki. Nie wiem jak to opisać inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam dziwne hałasy z tyłu, ale stawiam na tuleje belki (mają ponad 100 tys)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem amorki kayaby i cisza. Harty po 32 tyś km poleciały na złom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj można chyba zastosować stwierdzenie: "ile dasz tak masz".

Ps: dwa tygodnie temu wymieniałem u siebie amorki z przodu i z tyłu. Wstawiłem Sachs. Do tego odboje z osłonami, górne gniazda. W zasadzie zostały tylko sprężyny. Co ciekawe od 23 lat tkwiły tam oryginale BOGE. Tych tylnych to aż żal wyrzucać. Trzymają lepiej niż nowe, ale co z tego skoro przy -15 z samochodu robi się wóz drabiniasty. Przód też jeszcze oryginał jako "flaki w kolumnie". Ciekawy jestem ile teraz wytrzymają.

Edytowane przez toku74

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trochę odświeże temat. na zdjeciu z etki Amortyzator tyl B4.pdf widac pozycje numer 7. jest to tuleja która wchodzi w gumowe elementy. czy ktos mógłby mi podac wymiary takiej tuleji. mam komplet gum ale bez tej tuleji a przy demontażu okazało sie ze jedna jest zgnita. z góry dziekuje za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trochę odświeże temat. na zdjeciu z etki [ATTACH]120986[/ATTACH] widac pozycje numer 7. jest to tuleja która wchodzi w gumowe elementy. czy ktos mógłby mi podac wymiary takiej tuleji. mam komplet gum ale bez tej tuleji a przy demontażu okazało sie ze jedna jest zgnita. z góry dziekuje za pomoc :)

 

Rurka dystansowa

Nr. części: 321512117

wymiary: 45x16x16 mm

Występuje w komplecie jako łożysko/poduszka górnego mocowania amortyzatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiary: 45x16x16 mm

 

napewno ok wymiary ? ostatni jak sądze jest to średnica wewnętrzna tulejki wiec powinien miec on w granicach 10-11mm ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności