HaVWranek Zgłoś #1 Napisano 26 Kwietnia 2010 Witam serdecznie mam pytanie do znawców tematu. Mam zamiar założyć soft turbo do mojego passata silnik 1.8 RP. Interesuje mnie doładowanie rzędu 0.3-0.5 bara więcej nie. Dopadłem za fajne pieniądze turbinę z samochodu Hiundai S-coupe 1.5 Turbo legitymującego się mocą na fabrycznych nastawach 116 KM. Z tego co się dowiedziałem to jet turbina Garrett T15. Pytanie jest zasadnicze !? Czy ta turbina zdoła współpracować w całym zakresie obrotów z moim silniczkiem? Jeśłi wiecie coś na ten temat to bardzo o proszę o info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 26 Kwietnia 2010 HaVWranek, poczytaj sobie tą stronkę: http://members.iinet.net.au/~johnh/garrett2.htm turbinka fajna, ale maleńka, więc albo do malutkiego diesela albo do benzynki 1.0 - 1.4. Jak zapakujesz do 1.8, to będzie dmuchać na dole, pognie korby, a po przekroczeniu 3000 obr/min auto będzie słabsze niż wolnossący, bo spaliny nie będą miały którędy uchodzić... btw. pamiętaj, że NOWE turbo to 0,1% kosztów uturbienia. btw2. przy tego rodzaju operacjach najtaniej dorwać poprzeczny 1.8T i zapakować go w całości ze skrzynią i półosiami do auta (2-3k PLN za całość plus robota?). Do golfów/corrado/mini szlak już przetarty. Passata B3 jeszcze na naszym forum nikt w ten sposób nie uzbrajał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #3 Napisano 26 Kwietnia 2010 Najpierw zrób potem pisz - fantastów i marzycieli wielu tu było :D:D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #4 Napisano 26 Kwietnia 2010 a oprocz soft turbo (pytam bo na temacie znam się o tyle o ile, ze kiedys tam cos czytalem) - jak bedziesz sterowal silnikiem? jakis standalone czy fabryczny komputer mozna oprogramowac? planujesz zmiane rozrzadu? Czy w soft turbo nie jest to wymagane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #5 Napisano 27 Kwietnia 2010 - jak bedziesz sterowal silnikiem? jakis standalone czy fabryczny komputer mozna oprogramowac? to jest dobre pytanie jesli pewnie jakas tania swinia to ogarnie na sztuke bo porzadny standalone to kilka takich passatów planujesz zmiane rozrzadu? Czy w soft turbo nie jest to wymagane? jesli przebiego tego wymaga to trzeba. najproscie i najtaniej to wrzucic 1.8T razem z wiazka, skrzynia, polosiami etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2010 Czy ta turbina zdoła współpracować w całym zakresie obrotów z moim silniczkiem? Jeśłi wiecie coś na ten temat to bardzo o proszę o info Jeśli dobrze ją zasterujesz to będzie hulać. Ale czy masz auto w na tyle dobrym stanie żeby inwestować w turbinę? (Wojtka auto znam ale temat jest otwarty więc może ktoś zmądrzeje zanim tak jak ja wywali kupę kasy i w połowie drogi zauważy że to początek kosztów) Koszt turbiny jest w sumie kroplą w morzu. Nasze silniki do nowych nie należą więc zanim zabierzesz się za uturbienie, trzeba by pomyśleć o generalce silnika. Poco montować turbinę do auta które tu czy tam zaczyna brać rdza i za 2 lata będzie się nadawać na złom bo zgnije całkiem? Następna poważna sprawa to, jak zatrzymać 2X mocniejsze auto? standardowe Hamulce nie podołają. Potem znowu jak go utrzymać na drodze? Standardowe zawieszenie będzie za miękkie. I wreszcie jak już połatasz blacharkę, wzmocnisz hamulce, zrobisz zawieszenie, wyremontujesz silnik. Zastanów się ile cię to kosztowało. Potem uzbrój się w dobrą dokumentację i niezbędną wiedzę, usiądź i spisz co jest potrzebne żeby napędzić turbinę. Turbo, kolektor wydechowy, dolot, wszystkie przewody, zapewnienie turbinie dobrego smarowania, chłodzenia, chłodzenie powietrza doprowadzanego, wszystkie zawory sterujące, zabezpieczające, wskaźniki, wtryskiwacze, elektronika sterująca silnikiem ITD. ITP. Jeśli nie masz wiedzy jak to samodzielnie zrobić (A jeśli nawet masz to i tak wszystkiego sam nie zrobisz) to dolicz jeszcze robociznę, i jeśli suma jaka ci wyjdzie nie przerazi cię to znaczy że cię stać na dobrze zrobione turbo. Z mojej wyceny to mi tak wstępnie wyszło 10000 same prace i graty do silnika tak żeby to było zrobione na tip-top i to pod warunkiem że większość prac zrobię sam. Bo można zrobić turbo za 600 PLN pomijając wszystko poza turbiną i paroma rurami, ale to jest opcja dla oszołomów i kamikadze, której nie polecam. Takie jest moje zdanie po 18 miesiącach ostrego szukania i nauki jak co i do czego. Może mnie zjedziecie za tą wypowiedź ale wydaje mi się że lepiej zrobić wszystko inne na igłę w aucie a potem jak już nie ma nic do zrobienia ( w co niewierze ) i nie ma na co kasy wydawać to można pomyśleć o włożeniu sobie turbiny do auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #7 Napisano 13 Sierpnia 2010 ciesze sie Dj Tuning ze doszedles do wniosków, które dawno temu mowili Ci userzy forum lepiej pozno niz wcale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #8 Napisano 13 Sierpnia 2010 ciesze sie Dj Tuning ze doszedles do wniosków, które dawno temu mowili Ci userzy forum lepiej pozno niz wcale Już taki niepokorny jestem. Jak sam się o czymś nie przekonam to nikt mi nie wmówi że się czegoś zrobić nie da Niemniej jednak jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa. Ale najpierw Blacharka, i hamulce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach