Skocz do zawartości
HaVWranek

montujemy softturbo do paska RP czy wystarczy garrett t15?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam pytanie do znawców tematu.

Mam zamiar założyć soft turbo do mojego passata silnik 1.8 RP. Interesuje mnie doładowanie rzędu 0.3-0.5 bara więcej nie. Dopadłem za fajne pieniądze turbinę z samochodu Hiundai S-coupe 1.5 Turbo legitymującego się mocą na fabrycznych nastawach 116 KM. Z tego co się dowiedziałem to jet turbina Garrett T15. Pytanie jest zasadnicze !?

Czy ta turbina zdoła współpracować w całym zakresie obrotów z moim silniczkiem? Jeśłi wiecie coś na ten temat to bardzo o proszę o info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HaVWranek, poczytaj sobie tą stronkę:

http://members.iinet.net.au/~johnh/garrett2.htm

 

turbinka fajna, ale maleńka, więc albo do malutkiego diesela albo do benzynki 1.0 - 1.4. Jak zapakujesz do 1.8, to będzie dmuchać na dole, pognie korby, a po przekroczeniu 3000 obr/min auto będzie słabsze niż wolnossący, bo spaliny nie będą miały którędy uchodzić...

 

btw. pamiętaj, że NOWE turbo to 0,1% kosztów uturbienia.

 

btw2. przy tego rodzaju operacjach najtaniej dorwać poprzeczny 1.8T i zapakować go w całości ze skrzynią i półosiami do auta (2-3k PLN za całość plus robota?). Do golfów/corrado/mini szlak już przetarty. Passata B3 jeszcze na naszym forum nikt w ten sposób nie uzbrajał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób potem pisz - fantastów i marzycieli wielu tu było :D:D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a oprocz soft turbo (pytam bo na temacie znam się o tyle o ile, ze kiedys tam cos czytalem) - jak bedziesz sterowal silnikiem? jakis standalone czy fabryczny komputer mozna oprogramowac? planujesz zmiane rozrzadu? Czy w soft turbo nie jest to wymagane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

- jak bedziesz sterowal silnikiem? jakis standalone czy fabryczny komputer mozna oprogramowac?

 

to jest dobre pytanie :) jesli pewnie jakas tania swinia to ogarnie na sztuke bo porzadny standalone to kilka takich passatów :D

 

 

planujesz zmiane rozrzadu? Czy w soft turbo nie jest to wymagane?

jesli przebiego tego wymaga to trzeba.

 

 

najproscie i najtaniej to wrzucic 1.8T razem z wiazka, skrzynia, polosiami etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ta turbina zdoła współpracować w całym zakresie obrotów z moim silniczkiem? Jeśłi wiecie coś na ten temat to bardzo o proszę o info

 

Jeśli dobrze ją zasterujesz to będzie hulać. Ale czy masz auto w na tyle dobrym stanie żeby inwestować w turbinę?

 

(Wojtka auto znam ale temat jest otwarty więc może ktoś zmądrzeje zanim tak jak ja wywali kupę kasy i w połowie drogi zauważy że to początek kosztów)

 

Koszt turbiny jest w sumie kroplą w morzu. Nasze silniki do nowych nie należą więc zanim zabierzesz się za uturbienie, trzeba by pomyśleć o generalce silnika.

 

Poco montować turbinę do auta które tu czy tam zaczyna brać rdza i za 2 lata będzie się nadawać na złom bo zgnije całkiem?

 

Następna poważna sprawa to, jak zatrzymać 2X mocniejsze auto? standardowe Hamulce nie podołają.

 

Potem znowu jak go utrzymać na drodze? Standardowe zawieszenie będzie za miękkie.

 

I wreszcie jak już połatasz blacharkę, wzmocnisz hamulce, zrobisz zawieszenie, wyremontujesz silnik. Zastanów się ile cię to kosztowało. Potem uzbrój się w dobrą dokumentację i niezbędną wiedzę, usiądź i spisz co jest potrzebne żeby napędzić turbinę.

Turbo, kolektor wydechowy, dolot, wszystkie przewody, zapewnienie turbinie dobrego smarowania, chłodzenia, chłodzenie powietrza doprowadzanego, wszystkie zawory sterujące, zabezpieczające, wskaźniki, wtryskiwacze, elektronika sterująca silnikiem ITD. ITP.

 

Jeśli nie masz wiedzy jak to samodzielnie zrobić (A jeśli nawet masz to i tak wszystkiego sam nie zrobisz) to dolicz jeszcze robociznę, i jeśli suma jaka ci wyjdzie nie przerazi cię to znaczy że cię stać na dobrze zrobione turbo.

Z mojej wyceny to mi tak wstępnie wyszło 10000 same prace i graty do silnika tak żeby to było zrobione na tip-top i to pod warunkiem że większość prac zrobię sam.

 

Bo można zrobić turbo za 600 PLN pomijając wszystko poza turbiną i paroma rurami, ale to jest opcja dla oszołomów i kamikadze, której nie polecam.

 

Takie jest moje zdanie po 18 miesiącach ostrego szukania i nauki jak co i do czego.

Może mnie zjedziecie za tą wypowiedź ale wydaje mi się że lepiej zrobić wszystko inne na igłę w aucie a potem jak już nie ma nic do zrobienia ( w co niewierze ) i nie ma na co kasy wydawać to można pomyśleć o włożeniu sobie turbiny do auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciesze sie Dj Tuning ze doszedles do wniosków, które dawno temu mowili Ci userzy forum :D lepiej pozno niz wcale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciesze sie Dj Tuning ze doszedles do wniosków, które dawno temu mowili Ci userzy forum lepiej pozno niz wcale

 

 

Już taki niepokorny jestem. Jak sam się o czymś nie przekonam to nikt mi nie wmówi że się czegoś zrobić nie da :-D

 

Niemniej jednak jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa. Ale najpierw Blacharka, i hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności