Skocz do zawartości
Insomania

Silniki Benzynowe

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie..chce kupić passata b5 benzyne i po jakimś czasie wstawić gaz.. nie chce tego 1.6 myślę nad 1.8 lub 1.8T chciałbym tego turbo ale nie wiem jak to jest w połączeni uz gazem ?? ma może ktoś taki silnik z gazem ?? można zakładać w ogóle ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sporo tego jeździ, na forum jest kilka właścicieli B5 z 1.8T z gazem i sobie chwalą takie rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są o tym tematy na forum.Ja bym sie skupił nie tyle co na silniku jak na pełnej dokumentacji łącznie z historią napraw i potwierdzonym przebiegiem.Dobra instalka plus dobry gazownik w każdym silniku się sprawdzi.Mi przypadkowo wpadł 1.6,ale dobrze wyposażony i z pewnych rąk.Zero awarii.Mocy nie ma,ale do normalnej jazdy wystarczy.Jak ktoś nie jezdził to powie,że padaka.Ostatnio się ciąlem z kumplem w seryjnym afn.Ruszał przede mną.Do 120 trzymałem się za nim(bo nie chciał zjechać),a potem kupa dymu i jednak musiał zjezdżać na prawy.Wystarczy porównać dane techniczne.Gdybym teraz szukał auta to pasek lub A6 2.8 i tyle.Sorry za OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam 1.6 zagazowany, do normalnej jazdy wystarczy, a i jak przyjdzie wyprzedzać to mułem nie jest. Więc może też warto choć przez chwilkę pomyśleć nad 1.6l. Co do 1.8 to nie wiem jak się spisują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 t jest lepszym rozwiazaniem ale przed zakupem dokladnie sprawdz stan silnika i gaz tylko 4 generacji prostrzego gazu nie warto montowac zwykle 1.8 sa slabsze a pala podobnie jak 1.8T wiec warto poszukac tego drugiego roznica 25 koni tylko :) ale czuc to znacznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do 1.8 to nie wiem jak się spisują.

 

Ja ma 1.8 125 km ADR.Muszę powiedzieć że wyjściówka to nie jest.Przy niskich obrotach autko nie zachwyca mocą .Ale tak od 3500 to już ładnie jedzie ,na trasie super się sprawuje .Mam w nim sekwencje .Na stacji paliw morda się cieszy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadam 1,8 APT bez gazu i na niskich obrotach to topornie idzie ale już powyżej 3000 znacznie lepiej sie odpycha. Na trasie spokojnie wystarczy aby wyprzedzić inne samochody ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
posiadam 1,8 APT bez gazu i na niskich obrotach to topornie idzie ale już powyżej 3000 znacznie lepiej sie odpycha. Na trasie spokojnie wystarczy aby wyprzedzić inne samochody ;)
ale musisz przyznac jak jezdziles 1.8 T to jazda lepsza a spalanie podobne wiec jak kolega mysli o kupnie to niech juz poszuka silniejszego tylko w fajnym stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no masz racje 25 koni więcej jednak robi swoją robote ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale musisz przyznac jak jezdziles 1.8 T to jazda lepsza a spalanie podobne wiec jak kolega mysli o kupnie to niech juz poszuka silniejszego tylko w fajnym stanie

 

Potwierdzam,ADR zły nie jest,ale turbiny jednak brakuje ;) Więc jak już to silnik z turbo.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gaz mw ile będzie kosztował do 1.8T ... i nie psuje się od tego turbina czy coś ?? widzę że Ci co mają benzyne + gas są zadowoleni z tego rozwiązania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze stare dobre silniki AZM 2.0 115KM. Dobrze się gazują, mało awaryjne i jak się lubi wachlować lewarkiem to i pojeździć można :) .Niestety, nie dają tyle radości co 1.8T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja mam 1.8 125KM i mogę go polecić jeżeli nie będziesz często jeździł obciążonym samochodem, ciągał przyczepki itp. bo wtedy rzeczywiście będzie Ci bardzo brakowało mocy. Ja jeżdżę zazwyczaj sam i mi wystarcza. Mam gaz, sprawuje się świetnie, pali średnio 11 litrów gazu.

Uturbiony proponuje więcej za podobną cenę, więc jeśli masz dogrego gazownika będzie to pewnie lepszy wybór.

 

Napiszę o jeszcze jednej rzeczy ważnej, a nie poruszanej w wątkach z serii "który silnik". Otóż decydując się na któryś z motorków 1.8 (z turbiną lub bez: APT,ARG,ADR,AWT,AWM) musisz mieć świadomość, że może Cię spotkać dość kosztowna awaria. Wpisz w wyszukiwarce forum "napinacz łańcucha rozrządu" i poczytaj wątki.

Oczywiście nie odradzm Ci tych silników - wręcz przeciwnie, po prostu zawsze lepiej wiedzieć żeby móc się rozpytać, sprawdzić i kupić świadomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam 1.6 AHL z LPG sekw. AGIS a w dodatku w automacie i w warszawskich koreczkach rewelka...

W trasie brakuje, ale przesiadłem się z 2.0 więc mam porównanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ponad 2 lata 1.8 adr + sekwencja stag 300,i powiem tak: do normalnej jazdy samemu lub w 2 osoby wystarcza,chociaż na gazie czuć różnice ,jest słabszy niż na benzynie,obciążonym autem jechać to już mocy brakuje ,ale w trasie z wyprzedzaniem nie ma wcale takich problemów,trzeba poprostu kręcic auto do "czerwonego pola" ,jakbym teraz miał kupować takie auto ty wybrałbym 1.8t albo 2.8v6 pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc właśnie nie wiem czy już bardziej nie opłaca się kupić 1.9 TDI ... spalanie mniejsze, więc praktycznie wyjdzie na to samo z kosztem zakupu paliwa, silnik mi pociągnie 2x dłużej niż silnik benzynowy, koło nie będzie w bagażniku latać itp ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd ta opinia, że diesel robi dwa razy więcej km?? Ja uważam, że łatwiej dorwać zadbaną benzynę niż diesla. Najważniejsze jednak, aby samochód był zadbany i z pewnej ręki, wtedy będzie się długo i bezproblemowo sprawował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę trochę ten wątek przymarł. Podpowiedzcie koledzy, zabawę z VW Passatem zaczynałem od jednostki 2.0 115KM, w B3, to była * zaworowa jednostka, były też 16zaworowe co miały 136KM. Później trochę zmieniłem na ON, teraz myślę powrócić do Pb. Czy aktualnie te 2.0 silniki 8 i 16V współgrają z gazem jak poprzednie z 1991r?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy aktualnie te 2.0 silniki 8 i 16V współgrają z gazem jak poprzednie z 1991r?

Jak najbardziej współgrają z LPG i lubią oliwę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne ze tak tylko jak juz zakladasz gaz to nie oszczedzaj na tym idz do dobrego fachowca wsadz dorainstalacje i dbaj o nia bo jak robilem na warsztacie to ludzie jezdzacy na lpg wymieniali filtr paliwa a zapominali o filterku od gazu a powiem wiecej wiekszosc byla zdziwiona ze cos takiego istnieje no i nie zaszkodziloby co jakis czas podjechac na regulacje tego gazu co do 1.8t z gazem nie ma z tym problemu lecz jest to wydatek zeby to zalozyc poniewaz sa tam inne parowniki i osprzet niz w wolnossacym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności