Skocz do zawartości
lookas76

Pompa podciśnienia / paliwa TDI - cieknie OLEJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pewien problem. Jeden z króćców popmy waku - ten z lewej strony stojąc przed autem w okolicy zaworu EGR, się rozkiwał w obudowie pompy i wycieka tamtędy olej. W związku z tym mam kilka pytań.

 

1. Czy jest to normalne aby w przewodach podciśnienia znajdowały się ślady oleju?

 

2. Jeśli tak to jak można ten krócieć uszczelnić?

 

3. Wg. ETKI nr tej pompy to 038 145 209E. Czy pompa 038 145 209A jest współzamienna? Wygląda identycznie, ma takie same mocowania i rozkład węży, ale nie była montowana w 130 konnych dieselkach tylko w 115 i słabszych, przynajmniej wg ETKI.

 

PROSZĘ WAS O POMOC!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiwającą się końcówkę przewodu uszczelniłem silikonem czerwonym, i jest na razie sucho w tym miejscu. Jednak są świeże ślady oleju na łączeniu popmpy z głowicą. Czy to jest tylko kwestia uszczelki między wakumpopmą a głowicą czy może być coś poważniejszego?

Czy ktoś mógłby udzielić odpowiedzi na pytania jakie wcześniej zadałem?

 

DZIĘKI Z GÓRY!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotryd

Trochę oleju w dolocie jest normą, dużo to problem. Jak Ci nie pali zbyt dużo oleju to olej sprawę :evil: Ale jeśli syfi komorę silnika to coś trzeba zrobić - uszczelnić, wymienić... Ja preferuję wymianę ale wolnoć Tomku... Pozdrowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę ten temat. Mam pompę LUKa i klejąc ten nieszczęsny kruciec zauważyłem w wężykach podciśnienia sporo oleju. Teraz pytanie czy pompa jest zajechana tzn. uszczelka od niej czy coś innego. Dodam ze przez gruszkę od EGR nie zaciąga oleju bo mam go odłączonego tzn. wypięty i zaślepiony śrubą wężyk podciśnienia. Aha i paliwo to nie jest tylko 100% olej.

 

Poradźcie coś koledzy bo mam przejechane 2000 km od wymiany oleju a już na bagnecie jest połowa :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pompę LUKa i klejąc ten nieszczęsny kruciec zauważyłem w wężykach podciśnienia sporo oleju.:/

 

właśnie podałeś dwa powody żeby tego nieszczęsnego LUK-a wywalić i włożyć pompę BOSCH-a najlepiej z końcówką M lub Q. Jest cały temat na forum o problemach z pompami LUK-a. http://forum.vw-passat.pl/threads/101582-Problem-z-pomp%C4%85-podci%C5%9Bnienia-%28Vacuum%29-w-AWX/page8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie mam oznaczenie tego LUKa ale mam na oku BOSCHa z koncowką C. Podejdzie mi do AWXa ? Koleś sprzedaje razem z metalową uszczelką do niej za 150zl a uszczelka podobno nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejdzie bez problemu. One są zamienne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, u mnie też po grodzi leci olej-myślę że właśnie pompy. Czy pompa LUK-a ma uszczelkę metalową czy normalną? Czy można dokupić samą uszczelkę głowica-pompa? Czy jest prawdopodobne aby leciał olej z innego miejsca niż łączenie głowica-pompa?Ewentualnie czy są dostępne uszczelki do Pompy Luk-a?

Edytowane przez 126tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa LUKa ma gumowa uszczelke ale podobno te z konca produkcji maja metalowa a olej jesli nie leci z silnika to pewnie leci z laczenia pompa - silnik tak mialem u siebie. Dostepne sa metalowe uszczelki do BOSCHa w intercarsie 33zl a w ASO podobna cena. Co do gumowych LUKa to nie wiem nie pytalem. Ale jak chcesz wymieniac uszczelke do LUKa to lepiej kupic calą pompe BOSCHa nie sa drogie uzywki stoja od 100zl

Edytowane przez malczak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Olej na bank nie leci z silnika. Cała grodź brudna i po nocy pod autem mała plama centralnie pośrodku auta. Też tak miałeś?

Czyli LUK-a nie uszczelnię nowymi uszczelkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do ASO i zapytaj o uszczelkę o nr: 038109293 oraz 038109293A. Obie przychodzą do pompy LUK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odp. Olej na bank nie leci z silnika. Cała grodź brudna i po nocy pod autem mała plama centralnie pośrodku auta. Też tak miałeś?

Czyli LUK-a nie uszczelnię nowymi uszczelkami?

 

Dokladnie tak samo mialem cala skrzynia biegow uwalona olejem i na srodku pod silnikiem plamka oleju. Mi na dobe jak stal to plama miala srednice 3cm teraz mam boscha i narazie sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo. Wymieniam pompę w takim razie;-) Kupowałeś używkę czy nową?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Zadzwoń do ASO i zapytaj o uszczelkę o nr: 038109293 oraz 038109293A. Obie przychodzą do pompy LUK.
Dzięki kolego sprawdzę to;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam uzywke z allegro ale jesli zamieniasz na boscha to jest nie do zarzniecia. Dalem 150 zl razem z uszczelka. Ale spokojnie idzie znalesc juz za 100zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności