lookas76 Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2006 Witam, Mam pewien problem. Jeden z króćców popmy waku - ten z lewej strony stojąc przed autem w okolicy zaworu EGR, się rozkiwał w obudowie pompy i wycieka tamtędy olej. W związku z tym mam kilka pytań. 1. Czy jest to normalne aby w przewodach podciśnienia znajdowały się ślady oleju? 2. Jeśli tak to jak można ten krócieć uszczelnić? 3. Wg. ETKI nr tej pompy to 038 145 209E. Czy pompa 038 145 209A jest współzamienna? Wygląda identycznie, ma takie same mocowania i rozkład węży, ale nie była montowana w 130 konnych dieselkach tylko w 115 i słabszych, przynajmniej wg ETKI. PROSZĘ WAS O POMOC! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #2 Napisano 23 Października 2006 Kiwającą się końcówkę przewodu uszczelniłem silikonem czerwonym, i jest na razie sucho w tym miejscu. Jednak są świeże ślady oleju na łączeniu popmpy z głowicą. Czy to jest tylko kwestia uszczelki między wakumpopmą a głowicą czy może być coś poważniejszego? Czy ktoś mógłby udzielić odpowiedzi na pytania jakie wcześniej zadałem? DZIĘKI Z GÓRY! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotryd Zgłoś #3 Napisano 23 Października 2006 Trochę oleju w dolocie jest normą, dużo to problem. Jak Ci nie pali zbyt dużo oleju to olej sprawę Ale jeśli syfi komorę silnika to coś trzeba zrobić - uszczelnić, wymienić... Ja preferuję wymianę ale wolnoć Tomku... Pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczak Zgłoś #4 Napisano 29 Czerwca 2015 Odświeżę trochę ten temat. Mam pompę LUKa i klejąc ten nieszczęsny kruciec zauważyłem w wężykach podciśnienia sporo oleju. Teraz pytanie czy pompa jest zajechana tzn. uszczelka od niej czy coś innego. Dodam ze przez gruszkę od EGR nie zaciąga oleju bo mam go odłączonego tzn. wypięty i zaślepiony śrubą wężyk podciśnienia. Aha i paliwo to nie jest tylko 100% olej. Poradźcie coś koledzy bo mam przejechane 2000 km od wymiany oleju a już na bagnecie jest połowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #5 Napisano 30 Czerwca 2015 Mam pompę LUKa i klejąc ten nieszczęsny kruciec zauważyłem w wężykach podciśnienia sporo oleju. właśnie podałeś dwa powody żeby tego nieszczęsnego LUK-a wywalić i włożyć pompę BOSCH-a najlepiej z końcówką M lub Q. Jest cały temat na forum o problemach z pompami LUK-a. http://forum.vw-passat.pl/threads/101582-Problem-z-pomp%C4%85-podci%C5%9Bnienia-%28Vacuum%29-w-AWX/page8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczak Zgłoś #6 Napisano 1 Lipca 2015 Nie wiem jakie mam oznaczenie tego LUKa ale mam na oku BOSCHa z koncowką C. Podejdzie mi do AWXa ? Koleś sprzedaje razem z metalową uszczelką do niej za 150zl a uszczelka podobno nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #7 Napisano 1 Lipca 2015 Podejdzie bez problemu. One są zamienne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #8 Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Koledzy, u mnie też po grodzi leci olej-myślę że właśnie pompy. Czy pompa LUK-a ma uszczelkę metalową czy normalną? Czy można dokupić samą uszczelkę głowica-pompa? Czy jest prawdopodobne aby leciał olej z innego miejsca niż łączenie głowica-pompa?Ewentualnie czy są dostępne uszczelki do Pompy Luk-a? Edytowane 1 Lipca 2015 przez 126tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczak Zgłoś #9 Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Pompa LUKa ma gumowa uszczelke ale podobno te z konca produkcji maja metalowa a olej jesli nie leci z silnika to pewnie leci z laczenia pompa - silnik tak mialem u siebie. Dostepne sa metalowe uszczelki do BOSCHa w intercarsie 33zl a w ASO podobna cena. Co do gumowych LUKa to nie wiem nie pytalem. Ale jak chcesz wymieniac uszczelke do LUKa to lepiej kupic calą pompe BOSCHa nie sa drogie uzywki stoja od 100zl Edytowane 1 Lipca 2015 przez malczak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #10 Napisano 1 Lipca 2015 Dzięki za odp. Olej na bank nie leci z silnika. Cała grodź brudna i po nocy pod autem mała plama centralnie pośrodku auta. Też tak miałeś? Czyli LUK-a nie uszczelnię nowymi uszczelkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #11 Napisano 1 Lipca 2015 Zadzwoń do ASO i zapytaj o uszczelkę o nr: 038109293 oraz 038109293A. Obie przychodzą do pompy LUK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczak Zgłoś #12 Napisano 2 Lipca 2015 Dzięki za odp. Olej na bank nie leci z silnika. Cała grodź brudna i po nocy pod autem mała plama centralnie pośrodku auta. Też tak miałeś? Czyli LUK-a nie uszczelnię nowymi uszczelkami? Dokladnie tak samo mialem cala skrzynia biegow uwalona olejem i na srodku pod silnikiem plamka oleju. Mi na dobe jak stal to plama miala srednice 3cm teraz mam boscha i narazie sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #13 Napisano 2 Lipca 2015 Mam dokładnie tak samo. Wymieniam pompę w takim razie;-) Kupowałeś używkę czy nową? - - - - - aktualizacja - - - - - Zadzwoń do ASO i zapytaj o uszczelkę o nr: 038109293 oraz 038109293A. Obie przychodzą do pompy LUK. Dzięki kolego sprawdzę to;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczak Zgłoś #14 Napisano 2 Lipca 2015 Ja mam uzywke z allegro ale jesli zamieniasz na boscha to jest nie do zarzniecia. Dalem 150 zl razem z uszczelka. Ale spokojnie idzie znalesc juz za 100zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach