Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Według ETKA: 1K0820859F > 1K0820859Q > 1K0820808B > 1K0820808D > 1K0820808F

Według DENSO pasuje ich znacznie więcej i jest to m.in.: 1K0820859M. Oznaczenie Denso DCP32045.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam mały problem. Po wymianie kompresora na nowy klimatyzacja nie jest tak wydajna jak na starym kompresorze. Wcześniej mroziło dłoń przy wylocie z kratki, a teraz leci tylko chłodne powietrze. Wymieniłem osuszacz i kompresor na oryginał denso. Możliwe, że nowy kompresor nie jest tak wydajny? Układ pełny, uzupełniany 2 razy po wymianie dla pewności, że to nie wina ilości czynnika. Ogólnie cały układ zachowuje się tak jak powinien. Wentylatory startują, grubszy przewód zimny, cienki ciepły. Na kompie błędów nie ma. Można jakoś sprawdzić ciśnienia na kompie i ewentualnie gdzie to jest na vcds? Jaka powinna być temperatura schłodzonego powietrza przy wylocie z kratki nawiewu? Ktoś coś wie? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za dużo oleju. Układ był płukany po wymianie kompresora? W zasadzie powinno się (z tego co pamiętam) wymienić skraplacz (popularnie chłodnicę), bo nie da się ocenić czy jest czysta, ile jest w niej oleju, a co ważne nie da się jej wypłukać, bo jest typu równoległego. Przynajmniej takie zalecenia daje/dawało Denso jeśli chodzi o honorowanie gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie był płukany ani chłodnica nie była wymieniana z tego względu, że nie było opiłków, układ był czysty. Nowa sprężarka była fabrycznie zalana olejem i gotowa do użycia po wyjęciu z pudełka według instukcji. Z układu odessane ile dało rady i tyle samo nabite po wymianie. To jak określić ile tego oleju ma dokładnie być w układzie? Są jakieś zalecenia producenta co do ilości? To teraz ewentualnie metodą prób i błędów zmniejszać ilość oleju i sprawdzać jak chłodzi? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli założono z olejem będącym w sprężarce to na 100% masz go za dużo. W sprężarce jest tyle oleju ile idzie na nowy, pusty i suchy układ.

Jedyną opcją byłoby, sprawdzenie ile było oleju w starym kompresorze i wtedy tyle samo zostawić w nowym. Teraz niestety tylko płukanie. Ale może jakieś spece powiedzą coś innego choć nie sądzę. Denso są bardzi wrażliwe na ilość oleju, a w skrajnym przypadku można zatrzeć/przegrzać go jego za dużą ilością (ze względu na brak regulacji wydajności).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załatwie temat w tygodniu bo działa mi to na nerwy. Tyle kasy i jak zawsze coś nie tak. Nowy kompresor ma tyle samo oleju (95ml) co stary bo to identyczne modele. Po ściągnieciu czynnika i oleju przez maszyne w kompresorze zostaje część oleju. Podejrzewam, że napewno mam teraz jakaś nadwyżke oleju, ale zapewne nie dużo. Dziwne żeby miało to taki wpływ na cały układ. Dam znać co mędrcy z serwisu wymyślą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli to, że zakładając NOWY kompresor do układu, który pracował zostawiasz w NOWYM tyle oleju ile zlejesz ze STAREGO. Czyli, jeśli po demontażu zlejesz ze starego 15ml to z nowego zlewasz 80ml aby zostało właśnie te 15ml.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem. Pojade i zapytam czy zrobili to zgodnie ze sztuką i sprawdzę od razu termometrem na wylocie z kratki jaka jest temperatura chłodzenia. Wyczytałem na necie, że przy temperaturze zewnętrznej ok 25 stopni ma się mieścić od 2 do 10 stopni i wtedy jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po pierwsze witam. Postanowiłem napisać gdyż po przeczytaniu szeregu wątków z forum nie mam odpowiedzi na mój problem. Pacjent to B6 2.0 TDI z 2006 roku, około 200 kkm przebiegu.

Objawy:

bardzo słabo chłodząca klima,

brak obrotów małego wiatraka,

blad v159 - ten element już naprawiłem.

Po sprawdzeniu vcds zero błędów, ciśnienie sprężarki dochodzi do 11 Bar.

Wiatraki nie były zmieniane od nowości.

Maly wiatrak podłączony na krótko do aku pracuje bezproblemowo.

Test zasilania z małej wtyczki na dużym oryginalnym wiatraku( Siemiens) - ok czyli po włączeniu przycisku „Auto” jest napięcie około 10 v.

Test zasilania po założeniu zamiennika również ok.

W obu przypadkach oba duże wiatraki nie załączają małego......

Przeczyscilem styki od małej wtyczki zarówno chemicznie, jak i mechanicznie.

Nie mam więcej pomysłów.....

czy ktoś mi może wskazać co jest problemem?

BTW.

namacalnie sprawdziłem, ze obudowę wiatraków można wyjąc bez najmniejszych problemów do góry, a że mam wprawę ( około 10 razy w ta i z powrotem) operacja zajmuje max. 10 min;) jakby był ktoś chętny podzielę się wiedzą na priv.

BTW. 2

V159 bez problemów można przeczyścić ( bieżnie) założyć i działa bez problemu, jedynie trzeba go zresetować vcds- nie ma potrzeby zamieniać miejscami, a co bardziej wydawać pieniędzy na nowy.

Z góry dziękuje za pomoc,

Pawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie nie wiele daje. Ja wymieniłem około tygodnia temu potencjometr na nowy z Chin i działa. Po czyszczeniu pracował normalnie około 1 dnia i był powrót do "stukania".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mały update w temacie. Finalnie uszkodzony był wentylator klimatyzacji ( pomimo faktu, że po podpięciu pod aku działał bez problemu), po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy!?

Wynika z tego , że dla pewności przed wymianą dużego warto jest sprawdzić napięcie na wyjściu z wtyczki zasilającej mały wentylator.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powracając do mojej klimy. Otóż pojeździłem trochę i przedstawię bliżej sytuację. Tak jak kolega radekrp90 zasugerował aby zmniejszyć ilość oleju w układzie... tak też zasugerowałem mechanikowi. Nie chciał za bardzo bo mówił, że oleju jest ok bo zrobił wymianę zgodnie ze sztuką. Po podłaczeniu maszyny okazało się, że brakuje 200g czynnika w układzie. Oleju maszynka ściągnęła 20g. Uklad został nabity do pełna czynnikiem bez tych 20g oleju. Efekt po tym taki, że chłodzi troszķe lepiej, ale dalej nie jest to co było. Najlepsze jest to np, że nie ma dużej róznicy między 20 stopniami, a low i chyba bardziej chłodzi jak na dworze zimniej. Takie moje spostrzeżenia przez niecałe 3 tygodnie jazdy. Dzisiaj byłem w aso na przeglądzie serwisowym i napomknąlem o problemie klimy. Przychodzi serwisant i mówi, że brakowało w układzie 200g czynnika. Sprawdzał szczelność i nigdzie nie ma wycieków, niby klima dobita. Normalnie ręce mi opadają. Jak ten układ pod kompem można sprawdzić? Przecież to niemożliwe, że czynnik ucieka jak wydajność klimy jest cały czas taka sama. No i chodzi bezszelestnie. Przecież 200g to by się nie odpalała. Wtedy 200g i teraz 200g? Panowie pomóżcie 

Edytowane przez Kingpin
Dxc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test szczelności robi się aparatem do serwisu klimatyzacji. Odciąga się cały gaz i robi podciśnienie w układzie-no i sprawdza się, czy to podciśnienie się utrxymuje, czy jest jakaś nieszczelność-tak mi to obrazowo tlumaczył kiedyś znajomy mechanik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podciśnieniem sprawdzanie szczelności to takie placebo - w większości przypadków drobnych nieszczelności nie pokaże, o-ringi się "zassają" i tyle.

@Kingpin Klimatyzacja uruchomi się nawet przy 200 gramach w układzie (więc jeśli brakuje 400 gram), zobacz jakie masz parametry ciśnienia i temperatury na parowniku (tryb diagnostyczny, kanał 10.1 i 10.2 chyba). Mi teraz też brakowało 200 gram po roku i wszystko pracowało poprawnie nawet w upałach (pod 32*C było nawet).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ był sprawdzany ultrafioletem u mechanika jak i w aso. Niby wszystko ok. Sprawdzę w tygodniu pod kompem i dam znać. Jeszcze jakby kolega wpadł na jakiś pomysł co sprawdzić to chętnie posłucham

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UV nie zawsze pokaże niestety, szczególnie jeśli część elementów jest pod osłonami. Ja bym szukał na początek w normalnych, typowych miejscach (korpus sprężarki, uszczelki i łączenia przewodów, skraplacz/chłodnica), a później na wszelkich przejściach przez karoserię i przy izolacjach/piankach, bo te "nowoczesne" rureczki często zwyczajnie gniją. W najgorszym przypadku masz nieszczelność na parowniku ale to ostateczność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Ostatnio się u mnie ochłodziła trmperatura zewnetrzna. Na dworze było poniżej 20 stopni i klima w tej temperaturze chłodzi jak burza. Wieje lodem. Podłączyłem kompa u znajomego i temperatura za parownikiem między 1.7 stopnia max do 3. Temperatura na wylocie z kratek 6 stopni. Cisnienie 9.4 do 10. Już myślełem, że wszystko będzie ok. Tak jak chłodziła to dosłownie elegancko. Dzisiaj jest u mnie gorąco, na zewnatrz temp prawie 30 stopni no i klima chłodzi słabo. Wieje letnie powietrze. Ciężko wogóle schłodzić kabine. I co jest grane? Porażka. Jak dam radę to go podłącze póki jest gorąco na dworze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może któryś czujnik temperatury w kabinie przekłamuje i klima zamiast chłodzić to ci dogrzewa? Jest ich chyba 4 albo 5, z tego co pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to wątpie bo jednak zimnem wieje, ale słabiutko. A jak sprawdzić czujnik? A cisnienie i temp powinny byc takie same jak podalem przy temp zew 20? W trybie diagnostycznym odczyt temp zew. sie zgadzał. Nawiew bez klimy chodzi ok. 

Edytowane przez Kingpin
Dxc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie siedzi Senden  1K0820859S taką kupisz i bedzie ok. p.s mam taki sam silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności