Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź jakie czujnik od klimatyzacji widzi ciśnienie w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie trochę z innej beczki. Mechanik polecił mi wymienić zaworek w tym złączu do którego podpina się maszynę do napełniania klimy bo zauważył, że czynnik przez niego ucieka. 

Moje pytanie jest następujące jako, że jestem kompletnie zielony w tym temacie jak mam szukać tego zaworku, jaka jest tego fachowa nazwa bo kiedy wpisuję " zawór zwrotny przyłącza serwisowego klimatyzacji passat b6" jak sugerowała jakaś strona w internecie pokazuje mi tylko zawory kompresora.

Moje auto Passat B6 Variant 2005r 1,9 TDI

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co sklep to nazwa, ale według katalogu to jest "wkład zaworu" i ma numer 8E0820855.

 

PS. Cześć @radekrp90 ;)

Edytowane przez nTomek
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór napełniania R134a. W ETKA jest jeden numer: 8E0820855

EDIT:

@nTomek mnie ubiegł :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem czy założyć nowy temat, wiec napisze tutaj. Problem polega na tym, ze jak włączam nawiew to wszystko ładnie pracuje. Włączam tylko klimatyzacje i od razu odpala się dziwny dźwięk z otworów:

 

dzis robiłem pełen komplet (ozonowanie, odgrzybianie, napełnianie klimy) i nadal to samo. Pomożecie ? Co to może być i czemu jest taki irytujący dźwięk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam słyszę jakąś motorynkę czy inną piłę łańcuchową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dźwięk od kompresora - u siebie też to zauważam przy małym obciążeniu (wysterowanie na 0.25-0.26 A).

Jeśli ilość czynnika jest prawidłowa i nie jest to non-stop to raczej jedna z rzeczy z kategorii TenTypTakMa (na jakimś zagranicznym forum opisywali to jako rezonans w układzie wynikający z drgania zaworu sterującego czy coś w ten deseń). Jeśli jednak jest tak non-stop to prawdopodobnie kompresor się kończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakladać nowego wątku. Mam pytanie odnośnie wymiany osuszacza w passacie b7. Z tego co widziałem dostęp do niego jest dosyć trudny. Czy trzeba sciągać przód auta do jego wymiany czy da się go wymienić po wykręceniu plastików od góry i sciągnieciu grila? Wymieniał ktoś może? Apropo tego dźwięku po włączeniu klimy... Sprawdzić rolkę napinacza czy ma luzy, jak nie to kompresor do wymiany.

Edytowane przez Kingpin
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, radekrp90 napisał:

 Jeśli jednak jest tak non-stop to prawdopodobnie kompresor się kończy.

Czynnik napełniony dziś a dzieje mi się tak od roku. (Regularnie klima napełniania i filtr kabinowy zmieniany). Idzie samemu to w warunkach podwórkowych wymienić czy lepiej nie koniecznie ? Zaraz poszukam czy droga taka zabawa jest

Edytowane przez tobi918
Rok temu prawie wogole nie było słychać ale coraz bardziej się to nasila i coraz głośniej i częściej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mam taki problem Klima działała mi ok 

Wyciagalem radio w celu zamontowania płytki i podczas składania gdzieś źle mi się taśmą włożyła od ekranu i po podłączeniu radio gra Ale ekran i przyciski nie świecą coś się uszkodził w radiu 

Podłączyłem tak radio i zostawiłem

Odpaliłem auto bo miałem wyjazd A tu nie załącza się kompresor od klimy bo wieje ciepłym 

Panel od klimatronika działa ok wszystko świec coś się uszkodził przez to radio chyba tylko co mogę sprawdzić 

Bardzo proszę o pomoc jak sprawdzić czy wychodzi sygnał żeby załączyć sprężarke  bo coś tu będzie nie tak 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wy pier...do...lcie z tym kompresorem klimy. Jeśli chodzi o osuszacz klimatyzacji to dla ułatwienia można zdjąć zderzak i wszystko jest bardzo dobrze widoczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wszystkie bezpieczniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@77Marek

 A tak bez emocji, co nie tak z tym kompresorem napisałem?

Wiem z autopsji, że czasami te kompresory wyją ale jeśli jest to stałe to raczej nic normalnego i należy to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz zatarte łożysko kompresora za jedyne 80zł. warsztaty zajmujące się obsługą klimatyzacji samochodowych robią to od ręki. Nie pisz więc, że Ci się kompresor kończy?

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś polecone w Wawie Marek?

45 minut temu, 77Marek napisał:

Prawdopodobnie masz zawarte łożysko kompresora za jedyne 80zł. warsztaty zajmujące się obsługą klimatyzacji samochodowych robią to od ręki. Nie pisz więc, że Ci się kompresor kończy?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Ci warsztat euro klima. Robimy u nich od wielu lat służbowe samochody. 

https://euro-klima.pl/kontakt

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli wyje non stop niezależnie od obciążenia? Może masz rację nie przeczę. Piszesz o łożysku czołowym sprężarki czy o łożysku sprzęgła (jeśli takie tu w ogóle istnieje, bo jest tu sprzęgło zrywalne).
Żeby nie było nie sugeruję tego, że kompresor padł ale że to jedna z możliwości i należałoby to sprawdzić dokładniej ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o tego typu odgłosy po włączeniu klimatyzacji. 

Warto też sprawdzić centralną śrubę koła pasowego sprężarki. Były modele sprężarek w których ta śruba odkręcała się i przez to wydobywał się ogromny hałas. Późniejsze egzemplarze miały inna śrubę. Zamiast typu torx zamieniono na śrubę 8 lub 10mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy jest w stanie ktoś mi powiedzieć, czy po nr silnika da się dojść do modelu sprężarki? Czy były montowane różne? Mam Passata B6 2.0 BMP, i padła mi sprężarka, znalazłem taką o numerze 5N0820803, 1KO 820 859 M. I zastanawiam się czy będzie pasowała do mojego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności