pioters Zgłoś #821 Napisano 20 Października 2017 czy mozna sciagnac czynnik i 2 dni pojezdzic bez? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #822 Napisano 20 Października 2017 Z tego co wiem, te kompresory chodzą non-stop więc mniej lub bardziej go zatrzesz. Instrukcja VW mówi o opalaniu na chwilę (chyba do 10 min) i nie przekraczanie 1500 lub 2000 obrotów ale tylko jeśli jest to niezbędne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #823 Napisano 20 Października 2017 (edytowane) okazalo sie, ze siedzi troche inny niz kupilem. oringi i srednice te same. Z tym, że kupiony jest z przodu dłuższy i otwór ma z boku a nie z przodu. Ryzyk fizyk. Wsadzony nowy i czekamy aż się uzupełni czynnik. Wygląda na to, że siedział pxe16, który nigdzie nie występuje w opisach jako kompatybilny z moją sprężarką. (foto białe tło) Ja kupiłem pxe14 pasujący po numerze (foto zielone tło) Będzie dobrze? Ktoś wcześniej pisał, że i dłuższy i krótszy pasują... EDIT: stan ciśnień po odpaleniu. 4bar wyżej niż było. Czy tak to powinno wyglądać? Edytowane 20 Października 2017 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #824 Napisano 20 Października 2017 Ciśnienia w spoczynku lub bez uruchomienia zleżą od temperatury zewnętrznej. Dla 4 bar to około 10*C (dla punktu przemiany fazowej ale z grubsza się to zgadza również dla punktu stacjonarnego). Na zdjęciu masz LP ~2.1 i HP ~10 bar więc dobrze - w czym problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #825 Napisano 20 Października 2017 zawory są zamienne. sam miałem ori krótki i jak padł to kupił mi się dłuższy. założyłem i działa tak już drugi albo trzeci rok. podobno, gdzieś to czytalem że te dłuższe są lepsze i trwalsze. miałem i mam to samo co na fotkach wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #826 Napisano 20 Października 2017 2 godziny temu, radekrp90 napisał: Ciśnienia w spoczynku lub bez uruchomienia zleżą od temperatury zewnętrznej. Dla 4 bar to około 10*C (dla punktu przemiany fazowej ale z grubsza się to zgadza również dla punktu stacjonarnego). Na zdjęciu masz LP ~2.1 i HP ~10 bar więc dobrze - w czym problem? temperatura w warsztacie pewnie była koło 18st. Problemu chyba nie ma. Wydaje mi się że po wymianie jest OK, wieje wyraźnie chłodniej niż przed wymianą. Przy 12st na dworze przy ustawieniu na low z kratek szło 6st. Zakładam, że proble.rozwiązany. Dzięki Godzinę temu, wiesiok81 napisał: zawory są zamienne. sam miałem ori krótki i jak padł to kupił mi się dłuższy. założyłem i działa tak już drugi albo trzeci rok. podobno, gdzieś to czytalem że te dłuższe są lepsze i trwalsze. dzięki :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roki31 Zgłoś #827 Napisano 1 Listopada 2017 Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu klima zaczęła jakby głośniej pracować. Wydaje mi się, ze jak zwiększam obroty silnika to dźwięk jest jakby z głośników klima głośniej pracowała. Jak ja wyłącze to jest cisza. W aso powiedzieli, że zaczyna się zacierać kompresor i trzeba go wymienić i płukać układ. Zawinszowalo sobie około 4000 zł za ta zabawę. Czy faktycznie są to takie koszty i czy takiego kompresora nie da się naprawić/regenerować ? Klima działa i chłodzi poprawnie. pozdrawiam serdecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #828 Napisano 1 Listopada 2017 No niestety, jeździło się cały czas na klimie to trzeba być świadomym że nic nie działa wiecznie. W dziale Klimatyzacja B6 masz opisane że nie jest to tani zabieg, sprężarki się regeneruje lub kupuje regenerowane i swoje odsyła albo kupić nową.... Sam tego nie zrobisz, musisz wymienić sprężarkę, chłodnicę klimy z osuszaczem, zawór rozprężny, resztę płukać maszyną. Myślę że 3/4 tej ceny max. Szukaj dobrych firm. Być może im szybciej to zrobisz tym mniejsze koszta, jak poczekasz i się zatrze to powinno ukręcić się sprzęgło w sprężarce a silnik nadal powinien pracować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #829 Napisano 10 Kwietnia 2018 Aby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj może... Otóż włączam klime słyszę takie delikatne swistanie jakby piszczenie wyłączam klime cisza... Czy jest to możliwe że trochę pasek się ślizga przy włączeniu sprężarki? Nie wiem czy można go naciągnąć czy trzeba by wymienić... O ile jest to przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #830 Napisano 10 Kwietnia 2018 Świst z komory silnika czy z wnętrza? Jeśli z wnętrza to może za mało czynnika (hałas zaworu rozprężnego). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #831 Napisano 11 Kwietnia 2018 Sprawdziłem ten świst i szczerze powiem że w komorze silnika nic zbytnio nie słychać a w kabinie jest taki dziwne coś jakby się tam takim piszczacym dźwiękiem coś mieszało no ciężko mi to opisać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #832 Napisano 11 Kwietnia 2018 Ilość czynnika w takim razie do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barton Zgłoś #833 Napisano 19 Kwietnia 2018 Hej czy ktoś spotkał się z takim problemem. Po odpaleniu auta i klimy od razu uruchamia się dodatkowy wiatrak klimy. Ten który powinien chłodzić przegrzany układ i wieje na najwyzszych obrotach. Tylko ze silnik i układ jest zimny. Komp nie wywala błędów. Z góry dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrKa Zgłoś #834 Napisano 26 Kwietnia 2018 Witam, Czy w passacie B7 2.0 tdi 140 km jest opcja odłączenia bądź wymontowania sprężarki klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #835 Napisano 26 Kwietnia 2018 Jeśli łożysko koła pasowego jest dobre to możesz wymontować sprzęgło zrywne. W ten sposób odłączysz napęd od osi sprężarki. Ten temat ci może pomóc. Tylko te 3 śruby wkręć z powrotem bo za kołem pasowym są luźne nakrętki w gumie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrKa Zgłoś #836 Napisano 27 Kwietnia 2018 ok dzięki a czy jest możliwość kompletnego wymontowania sprężarki i jeżdżenia tak autem do czasu jej zregenerowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #837 Napisano 27 Kwietnia 2018 Nie ma. Klima jest na wspólnym pasku z alternatorem. Musiałbyś jeździć bez napędu alternatora, a tak się chyba nie da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #838 Napisano 27 Kwietnia 2018 Musisz zastosować krótszy pasek napędowy alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrKa Zgłoś #839 Napisano 2 Maja 2018 I nie dało rady autem wyjechać po demontażu sprężarki klimy. Krótszy pasek tez nie zrobił roboty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #840 Napisano 7 Maja 2018 Układ napędowy Passata nie jest przystosowany do wersji bez kompresora - musi być koło i tyle. Na sytuacje awaryjne można zamontować uszkodzony kompresor bez sprzęgła (koło jest na łożysku i kręci się bez tego). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach