Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

czy mozna sciagnac czynnik i 2 dni pojezdzic bez?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, te kompresory chodzą non-stop więc mniej lub bardziej go zatrzesz. Instrukcja VW mówi o opalaniu na chwilę  (chyba do 10 min) i nie przekraczanie 1500 lub 2000 obrotów ale tylko jeśli jest to niezbędne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazalo sie, ze siedzi troche inny niz kupilem. oringi i srednice te same. 

Z tym, że kupiony jest z przodu dłuższy i otwór ma z boku a nie z przodu. 

Ryzyk fizyk. Wsadzony nowy i czekamy aż się uzupełni czynnik.

Wygląda na to, że siedział pxe16, który nigdzie nie występuje w opisach jako kompatybilny z moją sprężarką. (foto białe tło)

Ja kupiłem pxe14 pasujący po numerze (foto zielone tło)

Będzie dobrze? Ktoś wcześniej pisał, że i dłuższy i krótszy pasują...

EDIT: stan ciśnień po odpaleniu. 4bar wyżej niż było. Czy tak to powinno wyglądać?

Screenshot_20171020-095225.png

Screenshot_20171020-095248.png

IMG-20171020-WA0001.jpg

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia w spoczynku lub bez uruchomienia zleżą od temperatury zewnętrznej. Dla 4 bar to około 10*C (dla punktu przemiany fazowej ale z grubsza się to zgadza również dla punktu stacjonarnego).

Na zdjęciu masz LP ~2.1 i HP ~10 bar więc dobrze - w czym problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawory są zamienne. sam miałem ori krótki i jak padł to kupił mi się dłuższy. założyłem i działa tak już drugi albo trzeci rok. podobno, gdzieś to czytalem że te dłuższe są lepsze i trwalsze.

miałem i mam to samo co na fotkach wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Ciśnienia w spoczynku lub bez uruchomienia zleżą od temperatury zewnętrznej. Dla 4 bar to około 10*C (dla punktu przemiany fazowej ale z grubsza się to zgadza również dla punktu stacjonarnego).

Na zdjęciu masz LP ~2.1 i HP ~10 bar więc dobrze - w czym problem?

temperatura w warsztacie pewnie była koło 18st. 

Problemu chyba nie ma. Wydaje mi się że po wymianie jest OK, wieje wyraźnie chłodniej niż przed wymianą. Przy 12st na dworze przy ustawieniu na low z kratek szło 6st. Zakładam, że proble.rozwiązany. Dzięki

Godzinę temu, wiesiok81 napisał:

zawory są zamienne. sam miałem ori krótki i jak padł to kupił mi się dłuższy. założyłem i działa tak już drugi albo trzeci rok. podobno, gdzieś to czytalem że te dłuższe są lepsze i trwalsze.

dzięki :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. 

Od jakiegoś czasu klima zaczęła jakby głośniej pracować. Wydaje mi się, ze jak zwiększam obroty silnika to dźwięk jest jakby z głośników klima głośniej pracowała. Jak ja wyłącze to jest cisza. W aso powiedzieli, że zaczyna się zacierać kompresor i trzeba go wymienić i płukać układ. Zawinszowalo sobie około 4000 zł za ta zabawę. Czy faktycznie są to takie koszty i czy takiego kompresora nie da się naprawić/regenerować ? Klima działa i chłodzi poprawnie.

pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, jeździło się cały czas na klimie to trzeba być świadomym że nic nie działa wiecznie. W dziale Klimatyzacja B6 masz opisane że nie jest to tani zabieg, sprężarki się regeneruje lub kupuje regenerowane i swoje odsyła albo kupić nową.... Sam tego nie zrobisz, musisz wymienić sprężarkę, chłodnicę klimy z osuszaczem, zawór rozprężny, resztę płukać maszyną. Myślę że 3/4 tej ceny max. Szukaj dobrych firm. Być może im szybciej to zrobisz tym mniejsze koszta, jak poczekasz i się zatrze to powinno ukręcić się sprzęgło w sprężarce a silnik nadal powinien pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj może... Otóż włączam klime słyszę takie delikatne swistanie jakby piszczenie wyłączam klime cisza... Czy jest to możliwe że trochę pasek się ślizga przy włączeniu sprężarki? Nie wiem czy można go naciągnąć czy trzeba by wymienić... O ile jest to przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świst z komory silnika czy z wnętrza? Jeśli z wnętrza to może za mało czynnika (hałas zaworu rozprężnego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ten świst i szczerze powiem że w komorze silnika nic zbytnio nie słychać a w kabinie jest taki dziwne coś jakby się tam takim piszczacym dźwiękiem coś mieszało no ciężko mi to opisać... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ilość czynnika w takim razie do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej czy ktoś spotkał się z takim problemem. 

Po odpaleniu auta i klimy od razu uruchamia się dodatkowy wiatrak klimy. Ten który powinien chłodzić przegrzany układ i wieje na najwyzszych obrotach. Tylko ze silnik i układ jest zimny. Komp nie wywala błędów. 

Z góry dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Czy w passacie B7 2.0 tdi 140 km jest opcja odłączenia bądź wymontowania sprężarki klimy?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli łożysko koła pasowego jest dobre to możesz wymontować sprzęgło zrywne. W ten sposób odłączysz napęd od osi sprężarki. Ten temat ci może pomóc.

Tylko te 3 śruby wkręć z powrotem bo za kołem pasowym są luźne nakrętki w gumie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki a czy jest możliwość kompletnego wymontowania sprężarki i jeżdżenia tak autem do czasu jej zregenerowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma. Klima jest na wspólnym pasku z alternatorem. 

Musiałbyś jeździć bez napędu alternatora, a tak się chyba nie da ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zastosować krótszy pasek napędowy alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nie dało rady autem wyjechać po demontażu sprężarki klimy. Krótszy pasek tez nie zrobił roboty... :-( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ napędowy Passata nie jest przystosowany do wersji bez kompresora - musi być koło i tyle. Na sytuacje awaryjne można zamontować uszkodzony kompresor bez sprzęgła (koło jest na łożysku i kręci się bez tego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności