Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Przy klimatyzacji nie było robione nic przez 5 lat dalszej historii auta nie znam.

Teraz tak jak myślę co tu zrobić żeby to nie było tak że pojadę na warsztat i ja wiem jak to będzie wyglądać podłączą się pod dwa porty dodadzą oleju środka chłodniczego a za miesiąc przyjadę z zatarta sprężarka.

 

Czyli wymontowuję sprężarkę, spuszczam z niej Olej, robię płukanie świeżym olejem, Po czym znowu spuszczam i zalewam już przy samym dopiero montażu ( po płukaniu) ilością 50 mililitrów do części korbowej Tak jak jest napisane w elsa zgadza się ? Układ muszą mi wypłukać bez zamontowanej sprężarki.

Czy jak mam nowy osuszacz razem z chłodnicą Czy to też trzeba płukać czy nie trzeba?

 

Czyli jak do układą ma wejść 110 ml a ja zaleje do kompresora już 50 ml czyli będą musieli dodać jeszcze 60 ml oleju Pag 46 do układu

 

Czy może inaczej bo czytałem że te kompresory są w stanie wywalić tyle oleju do układu Ile jest potrzeba czyli powinienem zalać całość 110 ml do komory korbowej a resztę kompresor sam wyrzuci poza część korbową bezpośrednio do układu

 

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można olej wlać cały do kompresora jak również przy napełnianiu, nie pamiętam tylko czy przy napełnieniu kompresora na 100% nie ma jakiejś dodatkowej procedury. Ja bym wlał te 50 ml do kompresora, a resztę przy napełnianiu i powinno być ok.

 

Nowych elementów się nie płucze, a jedynie stare z których chce się usunąć stary olej i ewentualne osady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z klimą opisywany na początku wątku, chłodzi po jakimś czasie dopiero (w sumie jak się pojawi 50st. na fisie zaczyna wiać zimnym) i dość słabo chłodzi w porównaniu do b5. 

Jako rozwiązanie podawane były nabicie czynnika, wymiana zaworu kompresora lub wymiana całego kompresora.

Mechanik podłączył klimę pod maszynę. Pokazało ciśnienie ok. 6 bar (podobno powinno być pomiędzy 10 a 15). 

Ściągneliśmy czynnik żeby sprawdzić jego wagę, z nadzieją że to tylko brak czynnika ale niestety. Ściągnęło aż 523g, nabiło z powrotem 600g i ogólnie bez zmian. Ciśnienie ok. 6bar, chwilowo wzrosło do 10bar i spadło znowu. 

Czy w moim przypadku mam zakładać najgorszy scenariusz czyli wymianę całego kompresora, czy jest jakaś szansa że to tylko zawór. Czy idzie to jakoś jednoznacznie stwierdzić?

 Te kilkaset złotych robi różnicę.

I jeszcze pytanie, może głupie, na koniec. Przy przeglądzie auta przed zakupem stwierdzono konieczność wymiany paska klimy. Ten punkt wypadł mi z głowy i pasek nie był wymieniany. Czy to może mieć jakikolwiek wpływ? 

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, pioters napisał:

mam problem z klimą opisywany na początku wątku, chłodzi po jakimś czasie dopiero (w sumie jak się pojawi 50st. na fisie zaczyna wiać zimnym) i dość słabo chłodzi w porównaniu do b5. 

Jako rozwiązanie podawane były nabicie czynnika, wymiana zaworu kompresora lub wymiana całego kompresora.

Mechanik podłączył klimę pod maszynę. Pokazało ciśnienie ok. 6 bar (podobno powinno być pomiędzy 10 a 15). 

Ściągneliśmy czynnik żeby sprawdzić jego wagę, z nadzieją że to tylko brak czynnika ale niestety. Ściągnęło aż 523g, nabiło z powrotem 600g i ogólnie bez zmian. Ciśnienie ok. 6bar, chwilowo wzrosło do 10bar i spadło znowu. 

Czy w moim przypadku mam zakładać najgorszy scenariusz czyli wymianę całego kompresora, czy jest jakaś szansa że to tylko zawór. Czy idzie to jakoś jednoznacznie stwierdzić?

 Te kilkaset złotych robi różnicę.

I jeszcze pytanie, może głupie, na koniec. Przy przeglądzie auta przed zakupem stwierdzono konieczność wymiany paska klimy. Ten punkt wypadł mi z głowy i pasek nie był wymieniany. Czy to może mieć jakikolwiek wpływ? 

Miałem kiedyś podobną sytuację. Trochę poczytałem na forum i postanowiłem wymienić zawór regulacji ciśnienia, czy jakoś tak. Mechanik mi to odradzał twierdząc że to na pewno nie jest wina zaworu. Byłem uparty, zaryzykowałem i zamówiłem zawór na allegro, kosztował coś około stówki. Zawór wymieniony, klima śmiga jak ta lala. Żeby spisać numer zaworu,  wsadziłem telefon od góry z nagrywaniem wideo. Z tego co pamiętam do naszych pasków występują dwa rodzaje tego zaworu, jeden to wpinany na seger (chyba tak się to pisze)  drógi to wkręcany. Lepiej  było wywalić na zawór a nie na kompresor. 

Edytowane przez Poni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o zaworze regulacyjnym kompresora - rzekłbym, że to typowa awaria tych kompresorów. To się po prostu zużywa.

Diagnostyka zaworu "na oko" jest trudna - najlepiej mieć generator przebiegu prostokątnego (PWM) i podpiąć taki pod zaworek z ograniczeniem prądu na 0.8A. Jeśli ciśnienie wzrośnie to winna jest elektryka.

Jeśli jednak nie mamy takiego generatora, trzeba wejść w menu serwisowe climatronic (wcześniej ustawiasz temperatury na LO + AC na ON):

- kanał 10.1 - ciśnienie w układzie

- kanał 11.0 - zadany prąd na kompresorze mA
- kanał 11.1 - aktualny prąd na kompresorze mA
- kanał 11.2 - maksymalny prąd na kompresorze mA

Analiza jest następująca - prąd w kanale 11.0, 11.1 i 11.2 musi być zbliżony, a ciśnienie powinno rosnąć. Jeśli prądy są ok, a ciśnienie nie rośnie - prawdopodobnie masz uszkodzony zawór ale to nie jest 100% pewnik - bez wymiany jednak się nie przekonasz.

Jak wejść do menu znajdziesz w sieci - są filmiki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja poszedłem na czuja i wymieniłem zawór i strzał był w dziesiątkę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, radekrp90 napisał:

trzeba wejść w menu serwisowe climatronic (wcześniej ustawiasz temperatury na LO + AC na ON):

- kanał 10.1 - ciśnienie w układzie

- kanał 11.0 - zadany prąd na kompresorze mA
- kanał 11.1 - aktualny prąd na kompresorze mA
- kanał 11.2 - maksymalny prąd na kompresorze mA

Analiza jest następująca - prąd w kanale 11.0, 11.1 i 11.2 musi być zbliżony, a ciśnienie powinno rosnąć. Jeśli prądy są ok, a ciśnienie nie rośnie - prawdopodobnie masz uszkodzony zawór ale to nie jest 100% pewnik - bez wymiany jednak się nie przekonasz.

Jak wejść do menu znajdziesz w sieci - są filmiki.

Chodzi Ci o wejscie do menu z panelu climatronica i odczytanie tych kanałów stamtąd?

Czy wymiana zaworu jest na tyle skomplikowana, że trzeba jechać do soecjalisty od klimy czy normalny mechanik ogarnie spuszczając najpierw czynnik z układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Tak chodzi mi o menu w Climatronicu (AC + strzałka w górę chyba).

2. To zależy na ile ufasz mechanikowi ;) Ja im nie ufam(poza typowo zajmującym się klimatyzacją) więc robiłbym sam po spuszczeniu czynnika. Z drugiej strony, jeśli nie podwinie o-ring'a - nie zepsuje nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie mechanik to ogarnie. Tak jak pisałem wcześniej występują dwa rodzaje tego zaworu, wkręcaany i zapinany na seger. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, pioters napisał:

Analiza jest następująca - prąd w kanale 11.0, 11.1 i 11.2 musi być zbliżony, a ciśnienie powinno rosnąć. Jeśli prądy są ok, a ciśnienie nie rośnie - prawdopodobnie masz uszkodzony zawór 

Prądy około 11,8 - 12,1 na tych kanałach więc raczej stabilnie. 

Jeśli kanał 10.1 to ciśnienie to za pierwszym razem pokazało 16,7 ale już po paru minutach "low". 

W końcu nie mogę sprawdzić ponownie nic bo przestało pokazywać cokolwiek na radiu (ani ikonki z podgrzewaniem foteli, ani zmiany ac on/off, ani dual on/off). Co tu się mogło porobić?

Co do zaworu -  kompresor to Sandem, nr vw 5N0 820 803, dodatkowy symbol PXE14. Jak dojść, który zawór podejdzie? Od góry raczej słabo widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli było 16,7 (bara) to zdaje się, że jednak kompresor pracuje. Na kanale 10.0 jest odczyt temperatury parownika - powinien być w okolicach 1-2*C.

Co do braku wyświetlania na RCD/RNS - nie pomogę, bo nie mam tej funkcjonalności (stary panel).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy każdej wartości podaje *C ale po tym co napisałeś domyślam się, że na tych kanałach od 11.1 do 11.3 to raczej V bo na każdym kanale ogólnie pokazuje albo *C albo "low"

10.0 pokazywał "low" z tego co pamiętam... 

Sprawdzę potem jeszcze obadam ten 10.0 i 10.1 jeśli zacznie mi to w końcu na radio wyświetlać. 

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby zobaczyć ten zawór, wsadziłem rękę od góry odpaliłem nagrywanie w telefonie i na czuja przy kompresorze. Nagrało się idealnie. A jeszcze jedno na tym zaworku nie ma żadnych numerów, wystarczy zobaczyć czy jest wpinany czy wkręcaany. W moim przypadku był na seger a kompresor Valeo. Podejrzewam że u Ciebie będzie zawór wkręcaany. 

IMG_20171005_144339.jpg

Myślę że jak zadzwonisz do gości od tych zaworów i podasz im dane z sprężarki to bez problemu ci dopasują zawór. 

Edytowane przez Poni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworka - poszukałem chwilę w google-grafika po numerze części, który podałeś:

vw-sanden-5n0820803-kompresor-sprezarka-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń tu. tel. 665 716 725 powinni Ci dopasować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten zawór to będzie tu, gdzie zaznaczyłem na żółto, zgadza się? Sprawdziłem i faktycznie wygląda tak samo.

Jeszcze co do bloków pomiarowych to przy dość ciepłym silniku w blokach 10.1 i 10.2 pokazało 21,2 i w ciągu 7-8min na postoju zeszło do 20,2.

Radekrp90 masz może gdzieś listę, który blok co oznacza? Z tego co znajduję w necie to są oznaczenia do bloków od 1 do 25 lub od 1 do 30.  U mnie jest się od 10 do 35 (?) 

Przechwytywanie.PNG

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystałem z tej strony: http://www.my-gti.com/224/volkswagen-climatronic-diagnostics

Ale jak widzę, mając nowszy typ panela są inne kanały więc możliwe, że to co podajesz to zupełnie coś innego niż to czego szukamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, pioters napisał:

ten zawór to będzie tu, gdzie zaznaczyłem na żółto, zgadza się? Sprawdziłem i faktycznie wygląda tak samo.

Tak to jest ten zawór. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba w ciemno wymienię ten zawór. 

W mieście są 2 firmy, które zajmują się głównie klimą i mam wrażenie, że wolą szukać niewiadomo czego i robić jakieś diagnozy, z których niekoniecznie coś wyniknie a będzie mnie kosztować prawie tyle co zawór z wymianą. 

Czy przyczyną mogą być jakieś filterki/dławiki itp?

 

ten podejdzie? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6834360211

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaryzykowałem i wymieniłem zawór, diagnoza kolegów z forum była trafna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności