Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Siła nadmuchu ma znaczenie? Jeśli to nie to dźwięk wynikający z rozprężania czynnika chłodniczego. Warto sprawdzić jego ilość, bo często jest to efekt jego nieprawidłowej ilości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

siła nadmuchu nie ma znaczenia, jedynie temperatura jaką ustawię przy najniższej jest bardziej słyszalny. Klima nabijana była w 2015 r. podjadę na warsztat niech sprawdzą może faktycznie trzeba ją uzupełnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B6 układ ma mało czynnika sam w sobie, więc z mojej strony zalecałbym weryfikację co rok i warsztacie znającym się na rzeczy (specjalizacja od autoklimatyzacji), bo "nabijacze" po kilku latach zabijają kompresory zbyt dużą ilością oleju.

 

Jeśli masz VCDS'a możesz podejrzeć wysterowanie kompresora i ciśnienie na czujniku choć to tylko część danych więcej dowiesz się dopiero po podpięciu manometrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod watek.

Wiec klimatyzacja u mnie nie chlodzi, podlaczylem vcds i pokazuje ze kompresor sie kreci(08-Auto HVAC,Output test) cisnienie pokazuje 5,3 bar.

Kupilem butle z zegarem do dopelnienienia, podlaczylem zegar na cienkim przewodzie klimy i wyszlo te 5,3 bar, czyli za duzo...instrukcja kaze nie dopelniac jak jest na czerwonym polu.

Sprobowac dopelnic czy jak, jak by bylo pusto czy inna usterka to kompresor by sie nie zalaczyl chyba.

 

passat b6 1.6 tdi CR 2010r climatronik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ciśnienie, 5.3 bara to podczas pracy kompresora tak?

Zobacz jak reaguje na wyłączenie przyciskiem OFF. Powinno spaść.

 

Aby mieć pełny obraz trzeba jednak mieć ciśnienia LP i HP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ciśnienie, 5.3 bara to podczas pracy kompresora tak?

Zobacz jak reaguje na wyłączenie przyciskiem OFF. Powinno spaść.

 

Aby mieć pełny obraz trzeba jednak mieć ciśnienia LP i HP.

 

Na wyłączonym silniku jest 3,2 bar.

To wg. instrukcji tegoż zestawu doładowania jest bardzo dobre ciśnienie, ale każą sprawdzać na włączonym silniku co już jest za duże pressure.

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na włączony i wyłączony silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B6 kompresor masz uruchomiony non stop. Gdy wyłączysz przyciskiem ECON/AC klimatyzację zawór sterujący powoduje zmniejszenie pojemności skokowej kompresora, a tym samym ciśnienia w układzie.

Ciśnienie spoczynkowe zależy od temperatury zewnętrznej - dla temperatury 10*C to około 4 bar, dla 20*C to już prawie 6 bar.

Na włączonym ciśnienie HP powinno się zawierać w przedziale 8-16 bar (chyba, że temperatura zewnętrzna nie pozwala na osiągnięcie temperatury parownika mniejszej jak 60*C) zaś LP okolice 2-3 bar (daje to temperaturę parownika w okolicach 0*C).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie w temacie klimatyzacji.

Który z przekaźników w skrzynce pod kierownicą za tym małym schowkiem jest od klimy??

Sprawdziłem już wszystko chce jeszcze zweryfikować przekaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ściągnij wtyczkę z zaworu na kompresorze , weź próbówke i na wtyczce sprawdz czy pojawia się prad. wyeliminujesz w ten sposób przekaźniki o ile są i bezpiecznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma przekaźnika do kompresora klimatyzacji.

Kompresor jest cały czas napędzany a sterowana jest jego wydajność za pomocą napięcia. Zrealizowane jest to metodą PWM.

Nie ma tego w tym wątku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma przekaźnika do kompresora klimatyzacji.

Kompresor jest cały czas napędzany a sterowana jest jego wydajność za pomocą napięcia. Zrealizowane jest to metodą PWM.

Nie ma tego w tym wątku?

Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A napięcie podawane jest cały czas ?? Czyli jak wypnie wtyczkę z kompresora powinno się pojawić jak podłączę miernik ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer wykryje błąd i go zgłosi. Czy będzie próbował sterować(podawać napięcie), gdy stwierdzi przerwę? Nie wiem.

Generalnie jeżeli nie jest ECON włączone a jeżeli nowszy to jeżeli jest AC włączone, wtedy zaczyna wzrastać napięcie aby zwiększyć wydajność kompresora a przez to ciśnienie. Ten elektrozawór lubi się zatkać, odmówić posłuszeństwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku możesz chyba jedynie mierzyć prąd (musiałbyś się wpiąć dorobioną wtyczką lub innym "krokodylkiem" do wtyku kompresora).

Po odłączeniu wtyczki sterownik nie podaje napięcia (błąd przerwy obwodu zaworu sterującego). Poza tym nie każdym multimetrem zmierzysz napięcie PWM, a nawet jeśli to pokaże głupoty.

 

Do tego celu są odpowiednie narzędzia (testery kompresorów).

Edytowane przez radekrp90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz też miernikiem zmierzyć rezystancję samego zaworu. Możesz podać tam napięcie, czy coś się rusza i daje głos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie było by przejścia (rezystancji) byłby błąd sterowniku (tzn. powinien być).

Samo podanie 12V na zaworek to też jakieś ryzyko, bo nie wiadomo jaki prąd wytrzyma (sterownik raczej więcej jak 2 Amper tam chyba nie podaje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o czym wy mówicie , jaki błąd. Passat to nie statek kosmiczny.gdy miałem uwalony ten zawór w kompresorze ale jeszcze o tym nie wiedziałem, zdjąłem z niego wtyczke i podpinajac miernik i włączając przycisk AC sprawdzałem czy napięcie się pojawia czy nie. błędów żadnych przy tym nie wywaliło. czytając ten wątek od początku setki ludzi miało uwalony właśnie ten e.zawór i nikt nie miał żadnych błędów- dlatego jest taki problem w diagnozie. po wymianie jego ponieważ to w 97% jest przyczyną, klima zaczęła działać i tak też było u mnie. wymiana to 5 min roboty. później nabicie czynnika i po problemie

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W teorii przerwa w tym obwodzie powinna dać błąd ale jeśli jest tak jak mówisz to zwracam honor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepne sie pod watek.

Wiec klimatyzacja u mnie nie chlodzi, podlaczylem vcds i pokazuje ze kompresor sie kreci(08-Auto HVAC,Output test) cisnienie pokazuje 5,3 bar.

Kupilem butle z zegarem do dopelnienienia, podlaczylem zegar na cienkim przewodzie klimy i wyszlo te 5,3 bar, czyli za duzo...instrukcja kaze nie dopelniac jak jest na czerwonym polu.

Sprobowac dopelnic czy jak, jak by bylo pusto czy inna usterka to kompresor by sie nie zalaczyl chyba.

 

passat b6 1.6 tdi CR 2010r climatronik

 

Zauwazylem ze sruba w kompresorze jest nie dokrecona, i srodek sie nie kreci.

Moze po dokreceniu kompresor ruszy...jak sie do niej dobrac bez podnosnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze po dokreceniu kompresor

Zapomnij. Skoro środek stoi w miejscu to na pewno wieloklin obrobiony.

 

jak sie do niej dobrac bez podnosnika?

Ciężko będzie , musisz zwalić z auta koło i prawy przód nadkola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności