radekrp90 Zgłoś #701 Napisano 31 Marca 2017 Siła nadmuchu ma znaczenie? Jeśli to nie to dźwięk wynikający z rozprężania czynnika chłodniczego. Warto sprawdzić jego ilość, bo często jest to efekt jego nieprawidłowej ilości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #702 Napisano 31 Marca 2017 Witam siła nadmuchu nie ma znaczenia, jedynie temperatura jaką ustawię przy najniższej jest bardziej słyszalny. Klima nabijana była w 2015 r. podjadę na warsztat niech sprawdzą może faktycznie trzeba ją uzupełnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #703 Napisano 31 Marca 2017 W B6 układ ma mało czynnika sam w sobie, więc z mojej strony zalecałbym weryfikację co rok i warsztacie znającym się na rzeczy (specjalizacja od autoklimatyzacji), bo "nabijacze" po kilku latach zabijają kompresory zbyt dużą ilością oleju. Jeśli masz VCDS'a możesz podejrzeć wysterowanie kompresora i ciśnienie na czujniku choć to tylko część danych więcej dowiesz się dopiero po podpięciu manometrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomfrank Zgłoś #704 Napisano 31 Marca 2017 Podepne sie pod watek. Wiec klimatyzacja u mnie nie chlodzi, podlaczylem vcds i pokazuje ze kompresor sie kreci(08-Auto HVAC,Output test) cisnienie pokazuje 5,3 bar. Kupilem butle z zegarem do dopelnienienia, podlaczylem zegar na cienkim przewodzie klimy i wyszlo te 5,3 bar, czyli za duzo...instrukcja kaze nie dopelniac jak jest na czerwonym polu. Sprobowac dopelnic czy jak, jak by bylo pusto czy inna usterka to kompresor by sie nie zalaczyl chyba. passat b6 1.6 tdi CR 2010r climatronik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #705 Napisano 31 Marca 2017 To ciśnienie, 5.3 bara to podczas pracy kompresora tak? Zobacz jak reaguje na wyłączenie przyciskiem OFF. Powinno spaść. Aby mieć pełny obraz trzeba jednak mieć ciśnienia LP i HP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomfrank Zgłoś #706 Napisano 1 Kwietnia 2017 To ciśnienie, 5.3 bara to podczas pracy kompresora tak?Zobacz jak reaguje na wyłączenie przyciskiem OFF. Powinno spaść. Aby mieć pełny obraz trzeba jednak mieć ciśnienia LP i HP. Na wyłączonym silniku jest 3,2 bar. To wg. instrukcji tegoż zestawu doładowania jest bardzo dobre ciśnienie, ale każą sprawdzać na włączonym silniku co już jest za duże pressure. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na włączony i wyłączony silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #707 Napisano 1 Kwietnia 2017 W B6 kompresor masz uruchomiony non stop. Gdy wyłączysz przyciskiem ECON/AC klimatyzację zawór sterujący powoduje zmniejszenie pojemności skokowej kompresora, a tym samym ciśnienia w układzie. Ciśnienie spoczynkowe zależy od temperatury zewnętrznej - dla temperatury 10*C to około 4 bar, dla 20*C to już prawie 6 bar. Na włączonym ciśnienie HP powinno się zawierać w przedziale 8-16 bar (chyba, że temperatura zewnętrzna nie pozwala na osiągnięcie temperatury parownika mniejszej jak 60*C) zaś LP okolice 2-3 bar (daje to temperaturę parownika w okolicach 0*C). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barton Zgłoś #708 Napisano 2 Kwietnia 2017 Witam mam pytanie w temacie klimatyzacji. Który z przekaźników w skrzynce pod kierownicą za tym małym schowkiem jest od klimy?? Sprawdziłem już wszystko chce jeszcze zweryfikować przekaźnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #709 Napisano 2 Kwietnia 2017 ściągnij wtyczkę z zaworu na kompresorze , weź próbówke i na wtyczce sprawdz czy pojawia się prad. wyeliminujesz w ten sposób przekaźniki o ile są i bezpiecznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #710 Napisano 2 Kwietnia 2017 Nie ma przekaźnika do kompresora klimatyzacji. Kompresor jest cały czas napędzany a sterowana jest jego wydajność za pomocą napięcia. Zrealizowane jest to metodą PWM. Nie ma tego w tym wątku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barton Zgłoś #711 Napisano 2 Kwietnia 2017 Nie ma przekaźnika do kompresora klimatyzacji.Kompresor jest cały czas napędzany a sterowana jest jego wydajność za pomocą napięcia. Zrealizowane jest to metodą PWM. Nie ma tego w tym wątku? Dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barton Zgłoś #712 Napisano 2 Kwietnia 2017 A napięcie podawane jest cały czas ?? Czyli jak wypnie wtyczkę z kompresora powinno się pojawić jak podłączę miernik ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #713 Napisano 2 Kwietnia 2017 Komputer wykryje błąd i go zgłosi. Czy będzie próbował sterować(podawać napięcie), gdy stwierdzi przerwę? Nie wiem. Generalnie jeżeli nie jest ECON włączone a jeżeli nowszy to jeżeli jest AC włączone, wtedy zaczyna wzrastać napięcie aby zwiększyć wydajność kompresora a przez to ciśnienie. Ten elektrozawór lubi się zatkać, odmówić posłuszeństwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #714 Napisano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) W tym przypadku możesz chyba jedynie mierzyć prąd (musiałbyś się wpiąć dorobioną wtyczką lub innym "krokodylkiem" do wtyku kompresora). Po odłączeniu wtyczki sterownik nie podaje napięcia (błąd przerwy obwodu zaworu sterującego). Poza tym nie każdym multimetrem zmierzysz napięcie PWM, a nawet jeśli to pokaże głupoty. Do tego celu są odpowiednie narzędzia (testery kompresorów). Edytowane 2 Kwietnia 2017 przez radekrp90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #715 Napisano 2 Kwietnia 2017 Możesz też miernikiem zmierzyć rezystancję samego zaworu. Możesz podać tam napięcie, czy coś się rusza i daje głos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #716 Napisano 2 Kwietnia 2017 Jeśli nie było by przejścia (rezystancji) byłby błąd sterowniku (tzn. powinien być). Samo podanie 12V na zaworek to też jakieś ryzyko, bo nie wiadomo jaki prąd wytrzyma (sterownik raczej więcej jak 2 Amper tam chyba nie podaje). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #717 Napisano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) o czym wy mówicie , jaki błąd. Passat to nie statek kosmiczny.gdy miałem uwalony ten zawór w kompresorze ale jeszcze o tym nie wiedziałem, zdjąłem z niego wtyczke i podpinajac miernik i włączając przycisk AC sprawdzałem czy napięcie się pojawia czy nie. błędów żadnych przy tym nie wywaliło. czytając ten wątek od początku setki ludzi miało uwalony właśnie ten e.zawór i nikt nie miał żadnych błędów- dlatego jest taki problem w diagnozie. po wymianie jego ponieważ to w 97% jest przyczyną, klima zaczęła działać i tak też było u mnie. wymiana to 5 min roboty. później nabicie czynnika i po problemie Edytowane 2 Kwietnia 2017 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #718 Napisano 2 Kwietnia 2017 W teorii przerwa w tym obwodzie powinna dać błąd ale jeśli jest tak jak mówisz to zwracam honor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomfrank Zgłoś #719 Napisano 13 Kwietnia 2017 Podepne sie pod watek.Wiec klimatyzacja u mnie nie chlodzi, podlaczylem vcds i pokazuje ze kompresor sie kreci(08-Auto HVAC,Output test) cisnienie pokazuje 5,3 bar. Kupilem butle z zegarem do dopelnienienia, podlaczylem zegar na cienkim przewodzie klimy i wyszlo te 5,3 bar, czyli za duzo...instrukcja kaze nie dopelniac jak jest na czerwonym polu. Sprobowac dopelnic czy jak, jak by bylo pusto czy inna usterka to kompresor by sie nie zalaczyl chyba. passat b6 1.6 tdi CR 2010r climatronik Zauwazylem ze sruba w kompresorze jest nie dokrecona, i srodek sie nie kreci. Moze po dokreceniu kompresor ruszy...jak sie do niej dobrac bez podnosnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #720 Napisano 13 Kwietnia 2017 Moze po dokreceniu kompresor Zapomnij. Skoro środek stoi w miejscu to na pewno wieloklin obrobiony. jak sie do niej dobrac bez podnosnika? Ciężko będzie , musisz zwalić z auta koło i prawy przód nadkola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach