Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

co rozumiesz przez przegląd??

raz do roku jadę na sprawdzenie stanu czynnika, a co drugi rok na ozonowanie

wiesz moze ile kosztuje regeneracja??

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc przegląd maiłem na myśli to co napisałeś w drugim wierszu. Nie orientuję się, ale poszukaj , popytaj znajomych o taką firmę która zrobi to fachowo i nie zedrze z Ciebie. Ewentualnie jeżeli masz gdzie i się nie boisz to spróbuj sam. Ja tak kiedyś zrobiłem tylko miałem jeszcze tą z elektromagnesem i się udało. Dokupiłem części i zadziałała. Powodzenia w walce z klimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak odczytać w VCDS ciśnienie kompresora klimy? Załącza mi się.ona dopiero tak temp silnika osiągnie 90c. Tam mi się wydaje że to kompresor. Jakieś inne pomysły? Gaz spuszczony i napełniony id nowa. A i czasami śmierdzi ale to chyba trza odgrzybic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zaczyna Ci chłodzić dopiero jak się silnik nagrzeje to padł kompresor. Ciśnienie masz małe a po rozgrzaniu silnika zwiększa się również ciśnienie w układzie chłodzenia bo chłodnice są przecież obok siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

mam takie pytanie. czemu klima u mnie slabo chlodzi przy malych predkosciach np. w miescie? w trasie jest troche lepiej.

czy odgrzybianie i nabicie ukladu cos pomoże? czy to cos powazniejszego? auto to passat b6 1.9tdi bls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W Passacie mojego taty padła klima - nie chłodzi.

Po teście klimy wychodzą błędy 4fa 00h

4fa to Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza. Ale co oznacza 00h ???

 

I jak się dobrać do tego silnika nastaw klapy nawiewu powietrza ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wiecie gdzie znajduje sie przekaznik od klimy i jaki ma numer .Jakie napiecie idzie do kompresora ?s Tam sa 2 piny we wtyczce .Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z klimą, mianowicie podczas włączania i wyłączania przez kilka sekund słuchać skrzypienie podobne do nienaoliwionego wiatraka. Po chwili dźwięk ten znika i pojawia się ponownie podczas wyłączania klimy, z tym że wtedy jest już znacznie dłuższy. Podobne dźwięki zdarzają się podczas działania AC, jednak znacznie rzadziej. Kiedy włączony jest sam nadmuch sytuacja w ogóle nie występuje. Co to może być? Dodam, że w ASO stwierdzili, że powinno się odpompować olej i odczynnik z AC i napełnić jeszcze raz. Wszystko zostało zrobione i nic, dalej to samo. Miał może ktoś podobny problem? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

w ciągu ostatnich trzech tygodni musiałem dwukrotnie nabijać klime, za drugim razem powiedzieli mi że to wina sprężarki i na uszczelce gdzieś tam czynnik spieprza i trzeba wymienić na nową

 

kazałem im sprawdzić szczelność układu, więc podpieli azot 36Bar ale nigdzie nie syczało, co niby ma potwierdzać że układ jest szczelny a spieprza przez kompresor,

 

cały tamten rok klima chodziła na maxa bez problemów, a teraz pierwsze załączenie i brak czynnika, po naładowaniu tylko tydzień chłodziła i znów czynnik spieprzył

 

sprężarka 1300-nowa, 450-używka, wymiana z nabiciem 200pln, koszta nie małe, i jeszcze nie jestem pewien czy to to na 100%.

 

kto mi może coś o tym powiedzieć ? błąd tylko jeden na kompie, niski poziom czynnika

czy muszę jechać zmieniać tą sprężarkę ? czy jest ratunek inny ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego chyba trudno będzie potwierdzić. Jeżeli goście od klimy twierdzą że to sprężarka to możliwe że mają rację. Proponuję podjechać w inne miejsce i zweryfikować diagnozę. Kompresor nowy kupisz poniżej 1000 zł. Ale w żadnym wypadku nie ryzykuj z zakupem używki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a regenerowany ? 450pln i 6 miesięcy gwarancji ?

Edytowane przez miikew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie z takimi spokój. Za te sześć miesięcy będziesz musiał kupić następną. Zamierzasz znowu wtedy wydać 450 pln czy może wtedy już nową za 900 pln. Zastanów się co jest lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z klimatyzacja, w kwietniu nabijałem klimatyzacje bo miałem 138g odczynnika a powinno być 600g ? w warsztacie jak wpuścili odczynnik w układ przewody od klimatyzacji pod maską z lewej strony były zimne. Dzisiaj włączyłem klimatyzacje i z kratek wentylacyjnych z jednej było trochę chłodniej a drugiej leciało powietrze jak w nawiewie( ale nie było chłodna tak jak wcześniej )przewody pod maska nie były zimmne ani mokre. Proszę podpowiedzieć mi co może być przyczyną nie działania klimatyzacji. z góry dziekuję. pomoc jeżeli istnieje taka możliwośc proszę o wysyłanie na meaila [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co macie problem z klimatyzacja w większości przypadków pada zawór stresujący w agregacie lub poprzez niewłaściwą obsługę w serwisie klimatyzacji został on zaolejony i tez niedziała prawidłowo.w niektórych przypadkach wystarczy zrobić dłuższa próżnie i pomaga a w innym przypadku wyciągnięcie zaworu i tez pomaga w skrajnym przypadku wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mój problem z klimą polega na tym, że: po włączeniu klimatronica na AUTO, słabo chłodzi. Muszę przejechać kilkadziesiąt kilometrów, aby było chłodno w aucie. Gdy auto stoi na słońcu, to dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczyna lecieć chłodne powietrze z nawiewów. Pomaga troszkę gdy wcisnę "obieg zamknięty". Mój ojciec ma Sharana i u niego moment robi się chłodno. Czynnik jest nabity, wentylator chodzi. Czy w moim przypadku też może to być zawór klimatyzacji ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zawór albo sprężarka. Sprawdź czy to chłodne leci dopiero po osiągnięciu temperatury silnika ok 90 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź czy to chłodne leci dopiero po osiągnięciu temperatury silnika ok 90 st.
Chłodne leci wcześniej niż silnik osiągnie 90stC, jednak nie jest to zimne powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak jak ty i do wymiany poszedł zawór. Teraz chłodzi elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy, ja chyba swój problem juz rozwiązałem. Podjechałem do warsztatu, gdzie nabijają klimę, sprawdzili filterek na zaworze, gdzie podłącza się przewody nabijające klimę - na tej cienkiej rurce. Wyjęli filtr - był czysty - jak nowy, jednak stwierdzili, że ten filterek zbyt luźno wyszedł i postanowili wyjąć z niego stary oring i zamontować nowy - grubszy, aby lepiej uszczelniał. Po tym zabiegu było lepiej, jednak po włączeniu klimy, gdy załączał się wentylator klimy, zatrzymywał się w tym czasie wentylator visco - ten, który w zależności od temperatury chłodzi mocniej lub mniej. I tutaj był chyba pies pogrzebany. Zajechałem do kolegi mechanika, aby cos z tym zrobić. Niestety nowy chodzi po około 200zł + wymiana. Nie wchodziło to w grę ze względu na brak czasu. I tutaj należą się słowa uznania dla pomysłowości mojego kolegi mechanika, ponieważ w 5 minut "uzdrowił" visco. Wygiął jakąś tam blaszkę, która jest z bimetalu i teraz visco chłodzi elegancko, a co za tym idzie klima też chodzi bez zarzutu.

Pozdrawiam

 

P.S.

Sorki za ewentualne błędy i małą składnię ale mam mało czasu i pisze z telefonu, a chciałem się z Wami jak najszybciej podzielić informacjami. Może komuś to pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wiem, że wciskając na klimatroniku przyciski: ECON/AC+ nawiew do góry, można wejść w ukryte funkcje klimatronika.

Czy ktoś z kolegów ma jakąś rozpiskę kanałów i co one oznaczają-jakie wartości podają.

Znalazłem jakąś rozpiskę, ale chyba dla B5, bo u mnie na kanale 19 podaje prędkość pojazdu a w tej z B5 na kanale 16.

będę wdzięczny i chyba nie tylko ja..

M

 

---------- Dodano o 10:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:57 ----------

 

Zrobiłem ECON/AC + obieg zamkniety = auto test climy wyszło mi to[ATTACH=CONFIG]83386[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83387[/ATTACH]

 

 

 

Zrobiłem ECON/AC + nawiew do srodka ,na twarz wyszło mi[ATTACH=CONFIG]83388[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83389[/ATTACH]

 

Moje pytanko, co to sa za błedy?

 

Chodzi mi o te dolne zdjęcia

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności