Skocz do zawartości
grzyb

Ustawienie geometrii w b4 16V/VR6

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem ostatnio amortyzatory z przodu, a jak wiadomo trzeba później jechać na geometrie. Jako że mam silnik 16 zaworowy to ustawienia geometrii mam takie same jak w VR6. Mam trzy wydruki z geometrii mojego passka jeden niemiecki a dwa Polskie, a że za cholerę nie łapię tych parametrach to proszę o sprawdzenie czy któryś z nich jest w ogóle dobry, bo wszystkie 3 są inne :dupablada.

Pierwszy wydruk mam z 2005 roku od poprzedniego właściciela jeszcze z Niemiec, niestety nie znam tego języka i nawet nie wiem co tam piszą:

 

56521411.th.jpg

 

Tu wydruk za mojej kadencji już w Polsce po wymianie drążków i końcówek:

 

61560685.th.jpg

 

A tu wydruk po kilku miesiącach na tej samej stacji po wymianie przekładni kierowniczej, ta sama stacja ten sam majster ale wartości fabryczne podane w tabeli dla tego samego auta już inne i pewnie i tak nie zgodne z moim autem:

 

40269097.th.jpg

 

Teraz po wymianie amorków muszę znów jechać na geometrie, wie ktoś może jakie wartości w tych tabelkach powinny być dla mojego auta żeby wszystko było cacy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przodu i tak reguluje się tylko zbieżność i pochylenie.

Zbieżność ustawia się na 0 +- 10'

I widzę na wydrukach że u Niemca pochylenie ustawiali na -1st 10' w Polsce na -1st 30' a że przy tym jest tolerancja +- 20' więc moim zdaniem tak i tak jest dobrze.

Osobiście ze względu na to że vr ma ciężki przód, wolał bym ustawienie pochylenia na -1st 10'.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedzenie sworznia też ustawia się w passku. Dla auta grzyba prawidłowe dane ma to badanie z 22.01.2008 i tak powinno być ustawione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się ustawia wyprzedzenie sworznia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można go przesuwać na tych 3 śrubach mocujących go do wahacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, ale tam jest mało miejsca. Może z milimetr. Nie wiem czy to coś zmieni w pomiarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ormo, ja to zielony w tej geometrii jestem, tu mam tabele jak powinno być książkowo to u mnie ostawione. Czyli jak teraz będe na geometrii to zwrócić uwagę żeby parametry fabryczne były takie jak w rysunku 2, po patrząc po tabeli niżej to się trochę nie zgadza.

 

zbie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

clipboard01hz.jpg

zgadza się z książką, to z 2008 trochę odstaje

 

---------- Post added at 16:14 ---------- Previous post was at 16:13 ----------

 

hmm, autodata pokazuje dla tego badania z 2008 dokładnie to samo, tym się kierowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta tabela potwierdza to co pisałem wcześniej: pochylenie na -1st 10'

Dodatkowo potwierdza moje przypuszczenia o braku możliwości ustawienia wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a moge zapytać jak wygladają parametry dla 1Z?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH]102771[/ATTACH]

 

dzięki wielkie jeszcze proszę o komentarz bo wiem z tego tak 3p3;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności