Skocz do zawartości
auchi007

DZIWNE zachowanie ABS'u

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

 

W moim passacie B4 pojawił się problem. Mianowicie podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ABS i sprawa jest taka, że ABS załącza się nawet podczas hamowania przy prędkości 20km/h wystarczy ze lekko dotknę pedał hamulca i już zaczyna działać. I jest do dla mnie nie co śmieszne bo gdy kontrolka świeci ABS nie powinien działać.

 

Jak mi się to pojawiło wyłączyłem auto i dopaliłem ponownie. Kontrolka zgasła ale ABS dalej załącza się podczas hamowania nawet przy bardzo małych prędkościach... Wystarczy ze lekko położę nogę na pedał hamulca i czuje jak pedał drga. Co to może być???

Dodam też że pedał hamulca jest bardzo twardy i nigdy taki nie był

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się świeci to podłącz pod kompa i zobacz jakie błędy ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak się świeci to podłącz pod kompa i zobacz jakie błędy ma

 

Zaświeciłą się raz ale objawy zostały. Pedał hamulca zachowuje się jak WIBRACJA w telefonie. Ale na kompa dzisiaj pojade sprawdze co jest grane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

któryś czujnik niema prawidłowego odczytu z wieńca na kole ,komputer interpretuje to jako uślizg i dlatego załącza pompę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
któryś czujnik niema prawidłowego odczytu z wieńca na kole ,komputer interpretuje to jako uślizg i dlatego załącza pompę
dokladnie. podlacz pod vag wyskoczy ci ktory czujnik świruje a jak nie to zmierz oporność czujników nie wiem jakie wartości powinny być. u mnie abs włączał sie przy małych prędkościach, czujnik właśnie źle zczytywał obrótk koła. abs odlaczylem i po sprawie ale musze to naprawić bo u mnie jest też eds wiec zimą przydatna sprawa. niestety w b3 np. przedni czujnik kosztuje grubo ponad 100zł ATE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przedni czujnik kosztuje grubo ponad 100zł ATE

Innej firmy też działają ;) i z przesyłka jest poniżej stówy, a oporność czujnika wynosi około 1,5 kilooma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem podobnie i miałem w jakims smarze, kleju czy czyms podobnym i wariował ABS, po wyczyszczeniu czujnikow wszystko wrociło do normy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już zrobione. w jednym kole pękła koronka na bębnie i ABS świrował. wszystkie czujniki sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega w pierwszym poście miał bardzo podobny problem jak ja z tym że u mnie:

- praktycznie cały czas świeci kontrolka ABSu.

- jeśli zgaśnie, to na śniegu ABS działa ale tylko gdy nie hamuję do oporu, jak dam mu do oporu, kontrolka absu się zapala, przednia koła się blokują a tył działa tak jak z absem powinien się działać. po kilku hamowaniach tył już też przestaje działać i 4koła przy ostrym hamowaniu się blokują.

- i pedał właśnie czasem podczas delikatnego hamowania pulsuje.

 

Próbowałem odkręcać czujniki ale śrub nie puszczają. Jedną już urwałem i dałem sobie spokój bo pewnie trzeba by wyciągać całe zwrotnice do rozwiercenia tych śrub.

 

Co radzicie - podpinać pod komputer ? Jeśli to wina czujnika wykaże którego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę że kolega w pierwszym poście miał bardzo podobny problem jak ja z tym że u mnie:

- praktycznie cały czas świeci kontrolka ABSu.

- jeśli zgaśnie, to na śniegu ABS działa ale tylko gdy nie hamuję do oporu, jak dam mu do oporu, kontrolka absu się zapala, przednia koła się blokują a tył działa tak jak z absem powinien się działać. po kilku hamowaniach tył już też przestaje działać i 4koła przy ostrym hamowaniu się blokują.

- i pedał właśnie czasem podczas delikatnego hamowania pulsuje.

 

Próbowałem odkręcać czujniki ale śrub nie puszczają. Jedną już urwałem i dałem sobie spokój bo pewnie trzeba by wyciągać całe zwrotnice do rozwiercenia tych śrub.

 

Co radzicie - podpinać pod komputer ? Jeśli to wina czujnika wykaże którego ?

jeśli masz taką możliwość to podpinaj a co do ukręconej śruby to módl się żeby ten czujnik był walnięty bo i tak i tak musisz to zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi rowniez abs troche swirowal, ale ale bylo lato i dalo sie jezdzic, nie dzialal i normalnie blokowaly sie kola. Czasem wszystko dzialalo normalnie czasem nie. Sprawdzilem wszystkie koronki wyczyscilem czujniki i dalej nic. dopiero przy wymianie bębnów zorientowalem sie przy przekladaniu koronki ze byla luzna i czasem widocznie w bebnie blokowala sie i przestawala sie krecic, po lekkim dogieciu wszystko zaczelo dzialac normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie moge wyciagnac kontrolki chce ja wymienic na nowa jak ja wypiac nerwowy jestem zaraz cos polamie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już mój problem rozwiązałem. Jak się okazało wcześniej wymieniona była piasta w tylnym kole, była jakoś kijowo wykonana i ostatesznie była zamocowana prawie 1mm niżej co czujnikowi wystarczyło żeby świrować. rozwierciłem leciutko gniazdo czujnika, tak za jest troszke nizej i teraz wszystko gra jak należy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu.

Kontrolka świeci cały czas a Vag nie chce się połączyć z abs-em ze wszystkim się łączy bez problemu tylko nie z nim...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kontrolka świeci cały czas a Vag nie chce się połączyć z abs-em

Sprawdź bezpieczniki, nie tylko ten na głównym panelu ale i za nim jest dodatkowy panel z dwoma bezpiecznikami, dostępny po odpięciu głównega panelu. Również tam będzie przekaźnik od ABSu, a także przekaźnik zasilający od stacyjki. ABS jak sie nie chce komunikować z VAG-iem to nie ma zasilania.

Dokładam schemat elektryczny, Passat z 94 roku, to model roku 95. ABS jest na początku.

Istotne jest jeszcze, czy sterownik ABSu masz pod tylną kanapą, czy też z przodu, przy pompie?

Passat 1995.pdf

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze nie wiem, pod tylną kapną wydaje mi się ze jest moduł komfortu.... Ale sprawdzę i napisze Dzieki wielkie za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pod tylną kapną wydaje mi się ze jest moduł komfortu

Pod tylną kanapą możesz mieć sterownik od skrzyni automatycznej, jezeli masz automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha:) no mam automat wiec pewnie jest jak mówisz. Jutro z rana to posprawdzam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności