auchi007 Zgłoś #1 Napisano 21 Kwietnia 2010 Witam kolegów. W moim passacie B4 pojawił się problem. Mianowicie podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ABS i sprawa jest taka, że ABS załącza się nawet podczas hamowania przy prędkości 20km/h wystarczy ze lekko dotknę pedał hamulca i już zaczyna działać. I jest do dla mnie nie co śmieszne bo gdy kontrolka świeci ABS nie powinien działać. Jak mi się to pojawiło wyłączyłem auto i dopaliłem ponownie. Kontrolka zgasła ale ABS dalej załącza się podczas hamowania nawet przy bardzo małych prędkościach... Wystarczy ze lekko położę nogę na pedał hamulca i czuje jak pedał drga. Co to może być??? Dodam też że pedał hamulca jest bardzo twardy i nigdy taki nie był Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwwy Zgłoś #2 Napisano 21 Kwietnia 2010 jak się świeci to podłącz pod kompa i zobacz jakie błędy ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auchi007 Zgłoś #3 Napisano 22 Kwietnia 2010 jak się świeci to podłącz pod kompa i zobacz jakie błędy ma Zaświeciłą się raz ale objawy zostały. Pedał hamulca zachowuje się jak WIBRACJA w telefonie. Ale na kompa dzisiaj pojade sprawdze co jest grane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncro 2.2 Zgłoś #4 Napisano 22 Kwietnia 2010 któryś czujnik niema prawidłowego odczytu z wieńca na kole ,komputer interpretuje to jako uślizg i dlatego załącza pompę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2010 któryś czujnik niema prawidłowego odczytu z wieńca na kole ,komputer interpretuje to jako uślizg i dlatego załącza pompę dokladnie. podlacz pod vag wyskoczy ci ktory czujnik świruje a jak nie to zmierz oporność czujników nie wiem jakie wartości powinny być. u mnie abs włączał sie przy małych prędkościach, czujnik właśnie źle zczytywał obrótk koła. abs odlaczylem i po sprawie ale musze to naprawić bo u mnie jest też eds wiec zimą przydatna sprawa. niestety w b3 np. przedni czujnik kosztuje grubo ponad 100zł ATE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2010 przedni czujnik kosztuje grubo ponad 100zł ATE Innej firmy też działają i z przesyłka jest poniżej stówy, a oporność czujnika wynosi około 1,5 kilooma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #7 Napisano 25 Kwietnia 2010 mialem podobnie i miałem w jakims smarze, kleju czy czyms podobnym i wariował ABS, po wyczyszczeniu czujnikow wszystko wrociło do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auchi007 Zgłoś #8 Napisano 26 Kwietnia 2010 Wszystko już zrobione. w jednym kole pękła koronka na bębnie i ABS świrował. wszystkie czujniki sprawne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syncro 2.2 Zgłoś #9 Napisano 30 Kwietnia 2010 pomogłem...?:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek. Zgłoś #10 Napisano 19 Lutego 2011 Widzę że kolega w pierwszym poście miał bardzo podobny problem jak ja z tym że u mnie: - praktycznie cały czas świeci kontrolka ABSu. - jeśli zgaśnie, to na śniegu ABS działa ale tylko gdy nie hamuję do oporu, jak dam mu do oporu, kontrolka absu się zapala, przednia koła się blokują a tył działa tak jak z absem powinien się działać. po kilku hamowaniach tył już też przestaje działać i 4koła przy ostrym hamowaniu się blokują. - i pedał właśnie czasem podczas delikatnego hamowania pulsuje. Próbowałem odkręcać czujniki ale śrub nie puszczają. Jedną już urwałem i dałem sobie spokój bo pewnie trzeba by wyciągać całe zwrotnice do rozwiercenia tych śrub. Co radzicie - podpinać pod komputer ? Jeśli to wina czujnika wykaże którego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 19 Lutego 2011 Widzę że kolega w pierwszym poście miał bardzo podobny problem jak ja z tym że u mnie:- praktycznie cały czas świeci kontrolka ABSu. - jeśli zgaśnie, to na śniegu ABS działa ale tylko gdy nie hamuję do oporu, jak dam mu do oporu, kontrolka absu się zapala, przednia koła się blokują a tył działa tak jak z absem powinien się działać. po kilku hamowaniach tył już też przestaje działać i 4koła przy ostrym hamowaniu się blokują. - i pedał właśnie czasem podczas delikatnego hamowania pulsuje. Próbowałem odkręcać czujniki ale śrub nie puszczają. Jedną już urwałem i dałem sobie spokój bo pewnie trzeba by wyciągać całe zwrotnice do rozwiercenia tych śrub. Co radzicie - podpinać pod komputer ? Jeśli to wina czujnika wykaże którego ? jeśli masz taką możliwość to podpinaj a co do ukręconej śruby to módl się żeby ten czujnik był walnięty bo i tak i tak musisz to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porasoft1 Zgłoś #12 Napisano 19 Lutego 2011 mi rowniez abs troche swirowal, ale ale bylo lato i dalo sie jezdzic, nie dzialal i normalnie blokowaly sie kola. Czasem wszystko dzialalo normalnie czasem nie. Sprawdzilem wszystkie koronki wyczyscilem czujniki i dalej nic. dopiero przy wymianie bębnów zorientowalem sie przy przekladaniu koronki ze byla luzna i czasem widocznie w bebnie blokowala sie i przestawala sie krecic, po lekkim dogieciu wszystko zaczelo dzialac normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sztoker69 Zgłoś #13 Napisano 22 Lutego 2011 nie moge wyciagnac kontrolki chce ja wymienic na nowa jak ja wypiac nerwowy jestem zaraz cos polamie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
einstein Zgłoś #14 Napisano 22 Lutego 2011 ja już mój problem rozwiązałem. Jak się okazało wcześniej wymieniona była piasta w tylnym kole, była jakoś kijowo wykonana i ostatesznie była zamocowana prawie 1mm niżej co czujnikowi wystarczyło żeby świrować. rozwierciłem leciutko gniazdo czujnika, tak za jest troszke nizej i teraz wszystko gra jak należy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Juniorr Zgłoś #15 Napisano 22 Lutego 2011 Podepnę się do tematu. Kontrolka świeci cały czas a Vag nie chce się połączyć z abs-em ze wszystkim się łączy bez problemu tylko nie z nim... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #16 Napisano 23 Lutego 2011 (edytowane) Kontrolka świeci cały czas a Vag nie chce się połączyć z abs-em Sprawdź bezpieczniki, nie tylko ten na głównym panelu ale i za nim jest dodatkowy panel z dwoma bezpiecznikami, dostępny po odpięciu głównega panelu. Również tam będzie przekaźnik od ABSu, a także przekaźnik zasilający od stacyjki. ABS jak sie nie chce komunikować z VAG-iem to nie ma zasilania. Dokładam schemat elektryczny, Passat z 94 roku, to model roku 95. ABS jest na początku. Istotne jest jeszcze, czy sterownik ABSu masz pod tylną kanapą, czy też z przodu, przy pompie? Passat 1995.pdf Edytowane 23 Lutego 2011 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Juniorr Zgłoś #17 Napisano 23 Lutego 2011 Powiem Ci ze nie wiem, pod tylną kapną wydaje mi się ze jest moduł komfortu.... Ale sprawdzę i napisze Dzieki wielkie za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #18 Napisano 23 Lutego 2011 pod tylną kapną wydaje mi się ze jest moduł komfortu Pod tylną kanapą możesz mieć sterownik od skrzyni automatycznej, jezeli masz automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Juniorr Zgłoś #19 Napisano 23 Lutego 2011 Aha:) no mam automat wiec pewnie jest jak mówisz. Jutro z rana to posprawdzam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach