Jump to content
Benek52

Ubytek płynu chłodzącego w b4 19TDI AFN

Recommended Posts

Witam

Mam taki problem w trakcie nagrzewania się silnika twardnieją węże z układu chłodzenia i nie ma żadnego wycieku jednak rano jak wyjeżdżam z garażu pokazuje się plama po płynie chłodniczym i widać ubytek w zbiorniczku wyrównawczym. Nie wiem co może być przyczyną takiego zjawiska jak węże są ciepłe i twarde to nie ma wycieku a jak ostygnie to jest wyciek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy w B3 wymienił przełącznik przy silniku zimnego/ciepłego powietrza, tj. zimne czyli przepływ zamknięty i ciekło a jak było na ciepłym już nie. Może to jest to nie daje głowy, ale można zajrzeć i sprawdzić czy przełącznik jest suchy czy mokry.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z ktorej strony masz wyciek?? moze pompa wody puszcza, na ciepłym silniku masz wieksze cisnienie dlatego węże trzymaja płyn musisz obejrzec cały układ gdzies ucieka, ja obstawiam pompe wody;p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znajomy w B3 wymienił przełącznik przy silniku zimnego/ciepłego powietrza, tj. zimne czyli przepływ zamknięty i ciekło a jak było na ciepłym już nie. Może to jest to nie daje głowy, ale można zajrzeć i sprawdzić czy przełącznik jest suchy czy mokry.

Ani w B3 ani w B4 nie ma takiego przełącznika.

 

A co do wycieku to trzeba po prostu zaobserwować, bo miejsc wycieku może być bardzo wiele. Na początek proponuję posprawdzać opaski na wszystkich wężach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wogole to plyn chlodniczy w przypadku wysokiej temp plynu nie bedzie uciekal jedynie przy niskiej

wiec jak zimny silnik wtedy szukaj wycieków na cieplym sie wszystko uszczelni bo plyn zwieksza swoja objetosc (czasteczki)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim B4 AFN Z przewodów Intercolera Olej czasem kapnie na gumowe węże "wodne". Od góry węże wyglądają ok ale od spodu są zkorodowane i lepkie jak smoła (bo gume olej rozpuszcza). Co 1-2 tyś musze płynu dolać. sprawdź to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie był taki przypadek ze sie pofalowała obudowa termostatu bo jest na 2 śruby i przy śrubach dociskało ok a w miejscach gdzie nie było śrub sie odkształciło i trochę płynu mi ubywało..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy