Skocz do zawartości
Benek52

Ubytek płynu chłodzącego w b4 19TDI AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem w trakcie nagrzewania się silnika twardnieją węże z układu chłodzenia i nie ma żadnego wycieku jednak rano jak wyjeżdżam z garażu pokazuje się plama po płynie chłodniczym i widać ubytek w zbiorniczku wyrównawczym. Nie wiem co może być przyczyną takiego zjawiska jak węże są ciepłe i twarde to nie ma wycieku a jak ostygnie to jest wyciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy w B3 wymienił przełącznik przy silniku zimnego/ciepłego powietrza, tj. zimne czyli przepływ zamknięty i ciekło a jak było na ciepłym już nie. Może to jest to nie daje głowy, ale można zajrzeć i sprawdzić czy przełącznik jest suchy czy mokry.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z ktorej strony masz wyciek?? moze pompa wody puszcza, na ciepłym silniku masz wieksze cisnienie dlatego węże trzymaja płyn musisz obejrzec cały układ gdzies ucieka, ja obstawiam pompe wody;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znajomy w B3 wymienił przełącznik przy silniku zimnego/ciepłego powietrza, tj. zimne czyli przepływ zamknięty i ciekło a jak było na ciepłym już nie. Może to jest to nie daje głowy, ale można zajrzeć i sprawdzić czy przełącznik jest suchy czy mokry.

Ani w B3 ani w B4 nie ma takiego przełącznika.

 

A co do wycieku to trzeba po prostu zaobserwować, bo miejsc wycieku może być bardzo wiele. Na początek proponuję posprawdzać opaski na wszystkich wężach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wogole to plyn chlodniczy w przypadku wysokiej temp plynu nie bedzie uciekal jedynie przy niskiej

wiec jak zimny silnik wtedy szukaj wycieków na cieplym sie wszystko uszczelni bo plyn zwieksza swoja objetosc (czasteczki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim B4 AFN Z przewodów Intercolera Olej czasem kapnie na gumowe węże "wodne". Od góry węże wyglądają ok ale od spodu są zkorodowane i lepkie jak smoła (bo gume olej rozpuszcza). Co 1-2 tyś musze płynu dolać. sprawdź to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie był taki przypadek ze sie pofalowała obudowa termostatu bo jest na 2 śruby i przy śrubach dociskało ok a w miejscach gdzie nie było śrub sie odkształciło i trochę płynu mi ubywało..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności