Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

Rekomendowane odpowiedzi

Koniecznie daj znać co i jak bo musze jeszcze troche swoim pojźedzić i pewnie mnie to nie ominie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dam znać,

 

A przed wymianą jutro na tej jednej półosi jeszcze pobujam,

Sprawdze dokladnie czy jest lepiej czy gorzej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Młody i jak tam z tymi przegubami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chinole chyba sie nie popisali :)

 

Gosc przeprosil.... cos w intercarsie nawalilo i dopiero

Jutro beda przeguby.

 

Dzis nie jezdzilem na tej nowej jednek półosi,

Jutro pobujam przed wymiana i potestuje wszystko po wymianie. Dam znac.

 

Nastawiłem sie na te SKF... i przyszedl tylko jeden... umowilem montaz dopiero na poniedzialek. to dam znać....

oby drugi przyszedl, jak nie przyjdzie to w weekend pobujam na tej jednej nowej półosi... i jak bedzie ok to z prawej wymienie tylko 1 przegub, a z lewej zostawie tą cala półoś. Pewnie strzały w DSG wciaz zostaną... wrecz jestem pewny ze to taka skrzynia moja felerna. i Tyle.

 

O kurde sorry... miało być edytuj a poszedł nowy post :/ proszę nie banować mnie :)

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc strzały masz na myśli takie przyspieszenia zaraz po zmianie biegu, czy cały czas mowisz o strzałach po redukcji?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te od redukcji to na bank w skrzyni coś...

 

ale mówie o tych gdy bieg zapina... np dojeżdzając do ronda... puszczasz gaz... wyjezdzam z ronda i dodaje gazu (wtedy dsg wykuma że 2ka ma być) i dodając gazu zapięcie biegu jest głośne metaliczne.

 

przeguby duże luzy miałem.

 

ciekawe czy chociaż to się wyeliminuje po wymianie.

 

czy to już przekładnia i skrzynia taka zmęczona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy też tak macie, jak u mnie przy zmianie biegów z 2 na 3 i z 3 na 4, że wskazówka obrotomierza robi taką minimalną pauzę?

silnik 2.0 TDI CR 170km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym się przejmujesz... :kawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym się przejmujesz... :kawka

 

chcę po prostu wiedzieć czy wszystko ok ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne,

ja miałem pełny Pampers z nerwów, kiedy po dwóch tygodniach siadła mechatronika, i teraz byle piknięcie że płynu brak to mnie krew zalewa, ciągle coś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raxis ja miałem dużo gorzej na swojej oryginalnej mechatronice. Tak jakby sprzęgło załączało na dwa razy. Nigdy nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych, wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy kupiłem Passata... 1 bieg w ogóle nie rozpędzał auta nawet mocno gazując... potrafił tylko lekko ruszyć i od razu 2ka... pomyślałem, że coś się posypało. bo jeździłem dsg wczesniej i tak nie było. Szlag wie kto wcześniej co robił jak to się stało... nie wnikałem.

 

Ów reset pomógł czyli:

wsiadasz do auta, wciskasz gaz ale nie do oporu (nie do kickdowna) ale tak do wyczucia go. i trzymasz gaz wciśnięty, po czym załączasz zapłon (bez hamulca - żeby nie odpalił silnik), i trzymasz wciśnięty gaz 15 sek.

 

puszczasz gaz. wyłączasz zapłon.

 

po czym normalnie odpalasz auto.

 

wydłużyło mi to 1 bieg i elegancko już ciągnął.

 

Ale kolejne biegi nic się nie zmieniło i u Ciebie też nic to nie da. Niestety.

 

Jedyna opcja to Tuner.

 

najlepszy wybór moim i nie tylko moim zdaniem to Aligator. Czyli Dynosoft w Katowicach.

 

Dzięki!

Spróbuje na początku reset ale jak mówisz podejrzewam, że niewiele to pomoże. To nie tyle jest kwestia przy jakich obrotach wchodzi na wyższy bieg bo to również od depnięcia na pedał zależy a bardziej o pewną elastyczność. przyspieszenie czy jazda pod górkę na wysokim biegu 5/6 telepiąc się na obrotach 1100 ?!!:przestraszony::przestraszony Płaczę jak jade.

Czy ktoś kto użytkuję tę skrzynię od np. 5-6 lat nie miał nigdy problemów z dwumasem?

 

 

Drugie zdanie jest nieprawdziwe. DSG nie zachowuje się dokładnie jak automat, co widać przy bardzo powolnych manewrach na wzniesieniach z bonusem w postaci nierówności terenu. Prawdziwy automat nie powinien dopuszczać do staczania się auta, co w DSG się dzieje.

Ok ale masz "hold":)

 

No to chyba wszyscy tak mają, u mnie na 6 bieg przerzuca przy 65 i jak lekko zwalniam to nawet 60 moge jechać na ostatnim biegu. Silnikiem telepie obrotów 1100, na gaz prawie nie ma zadnej reakcji. Dopiero jak wcisnę pedał tak na 50% to zmieni na 5-tkę. Ten kto robił ten program musiał być nieźle tego dnia nagrzany :D

Przy 2 tys to miałem na poprzedniej mechatronice. Tzn, choćbym tylko muskał gaz biegu nie zmieniło wcześniej niż 1950 obr. a 6 przy 78km/h. Tak mają starsze mechatroniki, ale to nie jest dobrze. Silnik śmiesznie przeciąga biegi i słychać go z daleka. Też mnie to wnerwiało, choć wolałbym stary program niż ten co mam teraz. Najlepszy byłby taki półśrodek czyli ekonomicznie zeby zmieniało przy 1800 :)

 

Dokładnie, może niekoniecznie zmiana "hard" ale taki póśrodek byłby wskazany i zwiększy żywotność.

 

A ASO nie robi takich operacji/ingeruje w soft?, ktoś próbował? lub może kojarzycie w Warszawie jakiegoś magika?

 

 

/edit

 

ok my bad....

po resecie faktycznie jest lepiej i nie tylko na 1szym biegu ale dla wszystkich przełożeń skrzynia pracuje zdecydowanie dynamiczniej. Nie zmienia to problemu braku redukcji przy zejściu do 1200 obrotów ale na razie nie narzekam

Edytowane przez hub669

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passeratii było u rygera, zmieniał kilka sterowników, niestety na każdym tak samo. Po rozgrzaniu szarpie przy ruszaniu niemiłosiernie. Czasami tak mocno, że deske chce wyrwać z kokpitu :/ reszte by jakoś przeżył choć też są wnerwiające jakieś drgawki przy zmianie biegu najczęściej z 2 na 3. Już o to pytałem ale zapytam jeszcze raz.

 

Moim zdaniem skoro skrzynia działa na zimno prawidłowo, czyli kiedy olej jest gęściejszy. Po rozgrzaniu się zaczyna... i to w sumie im bardziej rozgrzany ten gorzej. Czy praktykował ktoś zmianę oleju o trochę innych parametrach? Tzn, żeby na ciepło nie był tak bardzo wodnisty.

 

Jeśli ma ktoś takie doświadczenie lub wiedze na ten temat chętnie posłucham lub udostępnię swojego passata jako królika doświadczalnego bo jazda nim jest męczarnią i albo będzie działać albo trzeba po postawić w pokrzywy żeby odpoczywał :)

 

 

 

Dziś taka mała niespodzianka ze strony paszteta, takie anomalia mam na 3, 4 i 5 :/

 

PS sorry za dzwięk ale ze złości jakoś o tym nie pomyślałem

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności