Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, pozwole dolozyc swoje 3 grosze :)

 

No wiec mam nastepujacy problem.

 

passat 2.0 170KM + DSG 2007

 

Dzis zapalam, (termometr pokazal -19) autko zapalilo prawie natychmiast (bylem dumny), jednak sekunde po odpaleniu nastapilo mocne szarpniecie i silnik zgasl (dzwignia skrzyni oczywoscie w pozycji P), odpalilem ponownie i sie nie powtorzylo.

Teraz moje pytanie, domyslam sie ze to "przylapalo" tarczke w skrzyni stad to szarpniecie. Jednak co bylo tego przyczyna i jak tego unikac bo nie bylo to zbyt przyjemne tym bardziej ze potrafilo zdusic silnik ktory na takim mrozie i tak dostaje po dupie .

Gesty olej w skrzyni? Moze jakas woda w oleju, ktora powoduje zamarzanie? Ktos mial taki przypadek?

 

Dodam ze mam 91 tkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam .

 

Mam kilka pytan. Przy zatrzymywaniu sie na swiatlach lepiej miec na D i hamulcu noznym , czy na N . Czy lepiej nie wajchowac tak co swiatla i trzymac pedal oraz D . Jak bedzie lepiej dla skrzyni ?

 

Czy w czasie jazdy jest mozliwa zmiana z D na S lub Tiptonika + - .?

 

I czy nie wlaczajac hamulca elektrycznego tylnych kol , a zostawiajac na P nic sie nie stanie ? Bo czasami dolek ,mala gorka i troche wajcha stawia opor przy zmianie z P na D lub R ale tylko przy nierownosciach i lekkim cofnieciu sie auta w tyl lob przod ? Co wy o tym myslicie lub wiecie ?

 

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam .

 

Mam kilka pytan. Przy zatrzymywaniu sie na swiatlach lepiej miec na D i hamulcu noznym , czy na N . Czy lepiej nie wajchowac tak co swiatla i trzymac pedal oraz D . Jak bedzie lepiej dla skrzyni ?

 

 

Na pewno lepiej jest nie machać skrzynią więcej niż potrzeba.

Ideałem w tym przypadku jest Auto-Hold, ale rozumiem, że nie masz go na wyposażeniu.

 

Czy w czasie jazdy jest mozliwa zmiana z D na S lub Tiptonika + - .?

 

Tak, jest możliwa.

 

I czy nie wlaczajac hamulca elektrycznego tylnych kol , a zostawiajac na P nic sie nie stanie ? Bo czasami dolek ,mala gorka i troche wajcha stawia opor przy zmianie z P na D lub R ale tylko przy nierownosciach i lekkim cofnieciu sie auta w tyl lob przod ?

 

Tutaj nie wiem, ale ja zawsze zostawiam na hamulcu załączonym (prawdę mówiąc on sam się załącza po odpięciu pasów przy Auto-Hold'zie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ideałem w tym przypadku jest Auto-Hold, ale rozumiem, że nie masz go na wyposażeniu.

 

Auto hold to standard przy DSG.

 

Na światłach NIE WOLNO wajchować na N - cały czas trzymasz na D i na hamulcu lub auto holdzie bez hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I czy nie wlaczajac hamulca elektrycznego tylnych kol , a zostawiajac na P nic sie nie stanie ? Bo czasami dolek ,mala gorka i troche wajcha stawia opor przy zmianie z P na D lub R ale tylko przy nierownosciach i lekkim cofnieciu sie auta w tyl lob przod ? Co wy o tym myslicie lub wiecie ?
W takim przypadku gdy stajesz na gorce to 1 zaciagasz reczny i potem na P. wtedy unikniesz oporu na dzwigni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I czy nie wlaczajac hamulca elektrycznego tylnych kol , a zostawiajac na P nic sie nie stanie ? Bo czasami dolek ,mala gorka i troche wajcha stawia opor przy zmianie z P na D lub R ale tylko przy nierownosciach i lekkim cofnieciu sie auta w tyl lob przod ? Co wy o tym myslicie lub wiecie ?

 

Ja nie zaciągam ręcznego ale na prostej drodze, parkingu. Jeżeli jest wzniesienie to należy zaciągnąć, może inaczej, w instrukcji pisze że zawsze należy zaciągać :)

Najgorsza sytuacja jest wtedy gdy nie zaciągniemy ręcznego na wzniesieniu, auto sie stoczy i zapadka w skrzyni ja zblokuje to wtedy może być problem z ruszeniem manetką. Ten problem i dokładając do tego zaparte koła o krawężnik i mamy kłopot :D

Rób jak uważasz, ja jak napisałem na prostych odcinakach nie zaciągam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy zatrzymywaniu sie na swiatlach lepiej miec na D i hamulcu noznym , czy na N

Gdzieś już o tym czytałem i tak jak piszą koledzy, najlepiej włączyć D przy starcie i wyłączyć u celu podróży. W trakcie nie powinno się przełączać na N, podobno na N skrzynia nie ma takiego smarowania, szybciej się zużywa...

Co do reszty pytań nie mam już co dodać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Ja trochę z innej beczki ale podepnę się do tematu z dsg jak podnosicie auto na lewarku by np.zmienić koła to dajecie na N i ręczny czy samo N a może P??pytanie kieruję do osób z DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem to na P ustawiłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie ,

 

dla mnie DSG to skrzynia jak kazda inna do ktorej trzeba sie przyzwyczaic i tyle ,latwiej idzie z tiptroniciem a do Dsg trzeba sie przyzwyczaic, albo jezdzisz jak czlowiek wolniutko itd ... albo zapierdzielasz ile wlezie taka jest moja charakterystyka tej skrzyni , nie ma nic po miedzy

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro
Ja ostatnio zmieniałem to na P ustawiłem...

Ale widzisz ja też dałem na p a później ciężko było zmienić bieg jak spuściłem z lewrka,wiec już niewiem jak to ma być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale widzisz ja też dałem na p a później ciężko było zmienić bieg jak spuściłem z lewrka,wiec już niewiem jak to ma być

 

U mnie nie było problemu, ale tak się zastanawiam, że chyba lepiej byłoby na N, koła nie byłyby zablokowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam .

 

Dzieki za liczne odpowiedzi.

 

Wiec tak Auto-Hold mam a podswietlenie przycisku jaki ma kolor kiedy aktywny ?

 

Co trzeba robic podczas jazdy by zmieniac z D na S lub Tiptonika + - w bezpieczny sposob dla skrzyni ?

 

N to chyba potrzebne jest tylko do przepychania auta na postoju ?.

 

Wciskal bym ten postojowy ale czytalem ze jest awaryjny , czasami laweta a w zime typowe a odblokowanie slony koszt . Ale podobno mozna aku odpiac , przycisk przytrzymac lub popstrykac i moze pusci . I tak ze strachu przed laweta nie wciskalem .

Nie obraz sie ale w instrukcjach tez pisze ze jak tylko kichnie to serwis , to oni to pisali i beda zadowoleni z wiekszej dostawy aut z zablokowanym postojowym .

 

Ja kola zmienialem pierwszy raz na zime i jak pamietam na postojowym i P i OK nie myslalem nawet jak to robic wiele jakos tak . Zmienialem tez tylne dlatego odrazu z automatu zablokowalem wszystkie kola .

Nie wiem moze mi sie wydaje , albo krzywo siedze na siedzeniu ,albo tak bylo, jakby po zmianie z lata na zime (te same wymiary kol i opon ) kiera poszla lekko w prawo/dol . Do zmiany przeciez nie trzeba podnosic calego przodu zeby byl poziom pewnie mam zwidy ?

 

POZDRAWIAM dzieki za odpowiedzi .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak Auto-Hold mam a podswietlenie przycisku jaki ma kolor kiedy aktywny ?

 

U mnie pomarańczowy, w nowych autach może być już inny (ale nie musi...)

 

Co trzeba robic podczas jazdy by zmieniac z D na S lub Tiptonika + - w bezpieczny sposob dla skrzyni ?

 

Przełożyć drążek albo w prawo na sekwencyjną, albo do siebie na S i tyle...

 

I tak ze strachu przed laweta nie wciskalem .

 

Ja używam hamulca od trzech lat i nigdy nic się nie zablokowało...

 

Ja kola zmienialem pierwszy raz na zime i jak pamietam na postojowym i P i OK nie myslalem nawet jak to robic wiele jakos tak.

 

Jak u mnie zmieniali koła to kazali na N i na hamulcu.

 

Pozdrawiam,

Bartek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro
chyba lepiej byłoby na N,

 

 

Najlepiej chyba było by faktycznie na N i bez ręcznego, tylko zeby dziad nie zjechał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego piki też na początku taki podjarany byłem DSG w tej chwili jestem po wymianie tej ścierwowatej skrzyni. Kosztowało mnie to około 6tys.zł oczywiście mówię tu o tym że włożono mi używaną skrzynię bo za nową zaśpiewali mi w ASO 22tys.zł + 800zł montaż. I nie łódź się że jak się spieprzy to w ASO naprawią. Moje DSG było na czterech serwisach w tym dwa autoryzowane VW i żaden nawet nie próbował się za to brać, jedyną usterkę jaką ci mogą zrobić to wymienić mechatronikę. Koszt naprawy mechatroniki to jakieś 4tys.zł,koszt nowej w ASO 7tys.zł,koszt naprawy poza ASO jakieś 1200zł.Żywotność DSG to około 200tys.km po tym przebiegu lepiej za wczasu interesować się czymś na zamianę lub szukać kupca na samochód. Ja żałuję że się napaliłem i kupiłem paska z DSG,owszem jazda fajna,przyjemna ale te skrzynię się pieprzą bo nie są trwałe to akurat mówił mi gość który naprawia tylko automaty. Jak wcześniej pieprzyły się Tiptroniki tak teraz DSG. Aha i jeszcze jedno skrzynia może i szybko przełącza biegi ale nie próbujcie wymuszać pierwszeństwa na skrzyżowaniu bo auto ruszy wam powoli a zanim komputer zatrybi że chcecie gwałtownie ruszyć to się wam nadjeżdżające auto wbije w bok,bo gdy się stoi np na STOP i gwałtownie wbije pedał gazu w podłogę to auto powoli ruszy a dopiero po jakiś 2 sekundach zacznie gwałtownie ciągnąć do przodu a jak wiadomo 2 sekundy to ogrom podczas wymuszania lub tzw.dynamicznego włączania się do ruchu. Dla mnie DSG też jest fajnym bajerem ale nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słowa złego nie dam powiedzieć. Skrzynia DSG jest super. Mam taką u siebie i wspólnik też ma. Nic sie przez 3 lata nie popsuło. A jak sie popsuje to wymieni sie na nową lub naprawi. Jak już kupuje sie auto za 140tys to chyba warto dołozyc 3 tys do przedłużonej gwarancji (ubezpieczenia) do 5 lat i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem tego zdania jak kolega powyżej.

 

Poza tym, zwykłe automaty w dzisiejszych czasach też nie wytrzymują więcej niż 300 tys km.

 

W M-B E320 cdi, Tato zmienial skrzynie przy 260 tys km. Auto od nowosci w naszych rekach, kazdy serwis w M-B, Tato jezdzi jak dziadzio...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt skrzynia ma mnóstwo zalet - zmiana biegów to bajka - ale to "opóźnienie" przy dynamicznym ruszaniu jest beznadziejne! W trybie S jest dużo lepiej ale z kolei jazda w trybie S jest jak dla mnie niekomfortowa. Rozwiązanie jest takie - jak chcesz dynamicznie ruszać to trzeba wrzucac S a potem przełączyc na D ale nie po to sie kupuje automat żeby mieszać wajchą... Jak ktoś kiedyś powiedział przydał by sie tryb pracy coś pomiędzy D a S. Czy VW nie poprawiał/przygotował/wyprodukował jakiegoś porządnego softu do tej skrzyni? Może sie nie znam ale to chyba raczej tylko kwestia porządnego oprogramowania, czy nie?

Edytowane przez Domely

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 miesiące temu wgrano mi nowy soft,

Moim subiektywnym zdaniem usunieto problem o ktorym wspominacie.

 

Auto jest bardzo dynamiczne "na dole".

 

Wpychanie sie w korkach jest teraz przyjemne.... dla mnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności