Skocz do zawartości
druidionin

Ustawianie zapłonu w B3 2E

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra. Teraz kolejna sprawa, Zagrzałem dzisiaj passka, ZAŚLEPIŁEM całkowicie w kolektorze dziure po krokowym, zaślepiłem także dziurę w rękawie gumowym, i wolne obroty miałem ok 1200 cały czas. Ruszyłem aparatem, opóźniając zapłon, i hurra!! Obroty idealnie książkowo ok 800. ALE,,,,, próba "ognia" nie przeszła testu. Muł okropny, KOmbinacji ciąg dalszy, kręcąc aparatem w strone przyspieszenia kąta zapłonu, zwiększąją się wolne obroty. I teraz - przy ustawieniu wolnych obrotów na okj 1200 auto odzyskuje moc, dalsze przyspieszanie objawia się stukaniem (bardzo charakterystyczne) więc uznaje że przy tych 1200 jest największe możliwe wyprzedzenie. Zmniejszając wyprzedzenie, wolne obroty się stabilizują, ale tym samym pogorszają się osiągi. Przy ustawieniu wolnych na ok 900 MOC mojego passata jest mniejsza Niż Fiat Panda 1.1(próba "drag race" z kolegą po osiedlu który ma Pandke) I co teraz???????? Kwestia Lampy - lampę mam i to dość porządną ale NIE MA U MNIE NIGDZIE ZNAKU. Wiem, dokładnie jak to wygląda w manualu ale gdzie jest ten znak w Automatycznej skrzyni????????????????????

Edytowane przez bobasspr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy walki z zapłonem... Nie wiem czy admin sie na mnie nie wkurzy ale chcę zacząć temat trochę od początku ale ma on być związany z AUTOMATEM.

Odpalam pasia, grzeje go do załączenia wentli, blokuje digifanta, podnoszę obroty do ok 2250, strzelam lampą na dziurę, w której widać krechę i co??

Czy lampa ma być ustawiona na 6 stopni czy na zero?? Nadmienię, iż przy wolnych obrotach nie widać w ogole znaku, jest go widać dopiero przy 2200 obr, i wypada na środek dziury, przy lampie ustawionej na zero. Na filmiku, jest to trochę chaotycznie ponieważ jedną ręka 3małem lampe a drugą kamerke. W ok. 20 sekundzie widać znak, obroty były 3mane na 2250 - 2300rpm. Po tym zabiegu lipa - muł dalej ale już da się jeździć.

Wolne obroty idealne.

 

W miejscu gdzie inne paski i golfy u góry mają dużą dziurę, ja mam zaledwie małą dziurkę przez która ledwo widać wieniec, poniżej mam dwia owalne "dziurska" i w jednym widać kawałek koła zamachowego a w drugim to już chyba konwerter.

 

 

Ad.1 Dodaję fotki dziur jakie u mnie widać, zaznaczone kółkiem to miejsce gdzie pojawia się znak, a ta biała kreska to znak który trochę widać na filmiku. Nie wiem czemu ale na żwyo ten znak bardzo dobrze widać.

73595e435c35b842med.jpg

 

Tu jest dziura "poniżej"

c5e636c85c445d61med.jpg

Edytowane przez bobasspr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kole zamachowym są dwa znaki-kreski,zerowy i drugi od zapłonu.

Na obudowie paska rozrządu też są znaki (wytłoczenia w plastiku)zerowy i chyba co dwa stopnie...mają się zgrywać z kreska nakole pasowym wału...ale najpewniejsze jest jednak koło zamachowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włodek........ Weź kurna popatrz na zdjęcia które zamieściłem. Kiedyś w golfie 3 (1.8) miałem u góry dziure ze znkaiem a tu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy lampa ma być ustawiona na 6 stopni czy na zero??

To zależy czy strzelasz na znak GMP czy znak ustawiania zapłonu ;)

Znaku GMP lub jak kto woli TDC, szukaj jak najbliżej bloku silnika, na na tarczy mocującej konwerter.

Na konwerterze nie będzie znaków, bo można przykręcić go w 3 pozycjach.

Jak masz lampę z regulacją, to niepotrzebny Ci znak do ustawiania zapłonu.

Jak masz lampę bez regulacji, to też żaden problem, zaznaczasz sobie znak 14,5mm przed znakiem GMP i masz już znak do ustawiania zapłonu.

Fotka z tarczą mocującą i znakiem GMP:

http://imageshack.us/photo/my-images/814/imag0020si.jpg/

Jak widać znak GMP jest, ale bez znaku do zapłonu

 

Włodek, koło zamachowe ? ;)

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wnikałem jak to konkretnie jest w automatach....

....czyli że nie ma zamachu w automacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli że nie ma zamachu w automacie?

Nie, konwerter spełnia jego funkcję, można go przykręcić na 3 sposoby więc nie będzie tam znaków. Tarcza-blacha mocująca konwerter jest za cienka, żeby spełnić funkcję zamachu

Znaku do zapłonu może nie być w automacie, jest GMP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki patrzcie, Mam lampę w której mogę mieć kąt od zera do iluś tam. Nie wiem na 45 skonczyłem i dalej nie klikałem. Umówmy się że znakiem do poprawnego ustawienia zapłonu będzie znak na KOLE PASOWYM (tym co lata po nim pasek klinowy) U mnie znak jest tylko jeden TDC (GMP) Lub jak kto woli OT.

1) Moor ciepły chodzi o 2 minuty na wolnych

2) zdejmuje czujnik CTS i przekazówa 3 razy powyżej 3000

3) Strzelam lampą na znak na kole pasowym, lampa ma napisane 6 st.

i Co?? Znak się ma pokrywać ze znakiem na obudowie??

 

 

P.S> Mam wrażenie że jak ustawie idealnie zapłon to komp PO odblokowaniu nie chce mi tego zapłonu przyspieszyc...

Edytowane przez bobasspr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli sygnały z czujników są prawidłowe..to pozostaje sterownik...ale...

Sprawdż dobrze jakie napięcia podaje potencjometr przepustnicy..w przypadku automatycznej skrzyni ten potencjometr jest u ciebie taka jakby podwójny...potencjometr ma znaczący wpływ na wyprzedzenie zapłonu...

A co do samego ustawiania to u siebie nie robiłem nic na lampę, tylko na podstawie sygnału z halla i uruchamianiu pompki paliwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po kolei.

1) TPS - u mnie podwójny SPRAWNY ( w całym zakresie, oba sygnały 0,70 i 0,71v na zamkniętej)

2) Przepływka sprawna, z auta które nie pracowało na LPG (Dojczland) Obecnie mam 2 kompletne przepływki

3) CZujnik temp Wody - Oryginał ASO (niebieski)

4) Czujnik spalania stukowego - dziś sprawdzony oscyloskopem - sprawny, przykręcony spowrotem do CZYSTEGO bloku momentem 20Nm

5) Krokowy sprawny - podmieniany na kilka innych

6) Rozrząd - Idealnie, i na znaki, i na krzywki i na zegar

7) Sonda - jak najbardziej sprawna,

8) Dolot - teraz już szczelny w 100% (Gumki na wtryski 120 zł ::):):)

9) Ciśnienie paliwa w granicach 3 barów (Paliwo z markowej stacji 95okt)

10) Ciśnienie sprężania na zimnym po 13 bar, na ciepłym 13.2

11) Olej Pełny syntetyk 5W40

12) WN obecnie od 2 tygodni całe nowe ZA WYJĄTKIEM CEWKI

13) Instalacja od każdego czujnika do ECU przetrzepana już kilkakrotnie. Zasilania na sterownik, masy wszystko tak jak trzeba.

 

 

Spalonego paliwa na postoju już ponad 25 litrów..........

 

Po Odblokowaniu ECU na wolnych mam CAŁY CZAS wyprzedzenie 6 stopni. Jutro sprawdzę czy przy podgazowaniu przyspiesza. Powinien chyba coś do ok 30 stopni przyspieszyć prawda??

Edytowane przez bobasspr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po Odblokowaniu ECU na wolnych mam CAŁY CZAS wyprzedzenie 6 stopni. Jutro sprawdzę czy przy podgazowaniu przyspiesza. Powinien chyba coś do ok 30 stopni przyspieszyć prawda??

Oczywiście że na wolnych musi być stałe wyprzedzanie....dopiero wraz ze wzrostem obrotów wyprzedzanie rośnie.

Jeśli jest inaczej to sterownik zwariował.

Wg Twoich pomiarów wszystko jest w super stanie...teraz tylko reg. mechaniczna, czyli przepustnica i dawka powietrza na wolnych i musi być dobrze.Czyli uważam że potencjometr przepustnicy zmienia volty wraz z otwieraniem przepustnicy i przepływa tak samo....w przeciwnym wypadku silnik będzie muł totalny , teoretycznie nie powinien jechać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawką powietrza też już się bawiłem, tak samo tą śruba na dole przepustnicy, o którą się talerzyk opiera. Oczywiście że potencjometr "jedzie" dobrze, Nie pamiętam na 100% Ale coś do około 4.75volta i 4.76 dla sygnału do automatu - oczywiście płynnie. Przepływka - mam dwie, jedna po wybuchu LPG ale zregenerowana profesjonalnie,wyprostowana, poklejona, po nitowana itp, Druga, fabryka, z auta które idealnie pracowało tylko że po wypadku straciło tył - ja zabrałem przepływkę, krokowy i inne graty. Druga przepływka ma literkę "B" na końcu. Acha czujnik temp.pow. w przepływce dzisaj też został sprawdzony wg "Procedur 2E"

Jak przyspieszę zapłon, tak żeby auto miało te 115 koni to za skurczybyka, nie będe miał wolnych obrotów tylko około 1200 (jak przyspieszę jeszcze odrobinę to zaczyna stukać okropnie i po kilku stuknięciach prawie nie chce się wkręcać przez kolejnych kilka sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw mu zapłon na te 6-8 stopni na wolnych obrotach. Przytrzymaj chwile obroty na 2500. Pozwól im zejść do jak najniższych i podłacz czujnik temp.

Zmierz ponownie zapłon jak ma inną wartość (zapewne niższą niż ustawiona) to od nowa na odłączonym czujniku.

Musisz odnależć punkt w którym obroty muszą być poniżej 1000 i silnik powinien się wkręcać na obroty bez dziwnych dźwięków.

Dysza rozruchowa nie puszcza czasem paliwa....nim zaczniesz szukać tego punktu kompromisu to ustawa przepustnice..czyli dwa pełne obroty śruba od momentu oparcia się przepustnicy o gardziel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepsutnica też ustawiona książkowo. Dysza rozruchowa w zasadzie była wczoraj pominięta, (sprawdzałem też czy ona "sika" na zimno. Acha, jak ustawie ten zapłon tak, że mam idealnie wolne obroty, to podciśnienie kolektora ssącego także mam książkowo ok 360mbr. Jutro dalej bede walczył z zapłonem. Dzisiaj już życzę spokojnej nocy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha, Włodek napisałeś

Musisz odnależć punkt w którym obroty muszą być poniżej 1000 i silnik powinien się wkręcać na obroty bez dziwnych dźwięków.

 

Na odpiętym, czy na podłączonym czujniku wody??

Bo u mnie ewidentnie podnosi obroty jak zdejmę czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakim biegu sprawdzasz kąt? W vr6, automat też steruje kątem wyprzedzenia, jest jeden kabel od ecu skrzyni do ecu silnika, po którym leci sygnał do opóźnienia zapłonu, np przy zmianie biegu. Tak samo powinno być w 2E, bo skrzynie są prawie takie same.

Może na darmo szukasz problemu ;) Lub problem leży po stronie skrzyni a nie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo u mnie ewidentnie podnosi obroty jak zdejmę czujnik.

Czyli sterownik sprawny,ustawiaj na odłaczonym na wolnych a testuj na podłączonym czujniku.

Po podłączeniu czujnika też powinno sie przegazować a raczej przytrzymać obroty chwile na 2000 tys , poczekać aż zejdą w dół i zmierzyć ile sterownik wyprzedza zapłon na jałowym biegu.

Jeśli walczysz z podwyższonymi obrotami po ustawieniu zapłonu to może...daj sterownikowi jakiś czas (tak z dzień ale z jazda) aby zgrał sobie zapłon z obrotami....i dawką paliwa.

Tak od razu to spalisz(już spaliłeś) w ciul paliwa i będzie tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm co do skrzyni, to sterownik co prawda obecnie TEŻ mam wymieniony, bo ten co był to z silnika 1.8 (Mówie to o sterowniki skrzyni biegów DigiMat ) Ale kupiłem wg numeru z etki, DOKŁADNIE taki jak być powinien.Myślę, że OPÓŹNIENIE zapłonu działa, bo jak za lekko daje gazu a jest np pod górę, to w momencie zmiany biegu jest ułamek sekundy takiego jak by zamulenia, jak by na te częśc sekundy wtryski się zamknęły lub/i właśnie opóźnił się sporo zapłon. Sprawdzam oczywiście na N.

 

Czy powinnem na D??Nie sądzę, bo jak mam wolne obroty rzędu 1200 to z pozycji PARK jak wrzucam na Drive lub Reverse to jest poprostu jebnięcie w skrzynie, a to niestety zbyt bezpieczne dla skrzyni nie jest. Jak obroty są na ok 900 to skrzynia także idealnie wrzuca bieg.

Od wczoraj jeżdze z zapłonem takim trochę na oko, napewno jest więcej niż 6 stopni, myślę że ok 8 -9 przyspieszony, Wolne obroty obecnie coraz częściej mam poniżej 1000, a tym samym praca silnika wydaje mi się poprawna.

 

Piszę że "WYDAJE" mi się bo wcześniej, czyli kilka dni temu, przed całą akcją zdejmowania głowicy, uszczelniania itp, m.in miałem super sportowy (dziurawy) wydech. Teraz jest cichutko i może mi się właśnie wydaje że jest trochę słabszy.

 

Jeżeli będzie dobrze przez weekend, to w poniedziałek go delikatnie opóźnie na zgaszonym silniku, Jakoś muszę dojść do ładu i składu. A co do skrzyni to powiedz mi czy po kablu idzie sygnał TYLKO do opóźnienia zapłonu?? Mam serwisówke ale ze skrzyni 096 tej nowszej już z LOCK-Up'em, i tam jest opisane że jazdą ECO nie wysyła w zasadzie nic do ECU silnika, a znowu tryb SPORT, działa głównie na WYPRZEDZENIE zapłonu. Acha, jak jest załączona klima, i kopne w Kick down to sprężarka sie wyłącza na ok 8 - 10 sekund. Bez kick-downa kompresor pracuje CAŁY CZAS. Piszę o kompresorze, bo sygnał na kick-down idzie tylko do DigiMata.

Edytowane przez bobasspr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na temat elektroniki automatu się nie wypowiem bo totalnie nie mam o niej pojęcia...może Ormo i Monter coś ciekawego dopiszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co chłopaki?? Nikt nic więcej nie napisze?? Monter zaczął fajny temat poruszając kwestie ECU skrzyni DigiMat ale dlaczego zamilknąłeś?? Sprawa jest taka że Pas jeździ przyzwoicie (minimalnie słabszy, zapłon już nie wiem jak usatwiony, opóźniony o 2 grubości zapałek, może półtora od tego co było pierwotnie czyli wtedy jak się nie dało aparatem ruszyć.) Teraz tak, na zimnym jak odpale to jest przez chwile ok 1200 - 1300 obr i za kilka sekund spadają do 900, jak już sie trochę zagrzeje to ............. bez reguły, raz obroty super ok 850 a raz na 1200 z czego te 1200 częściej niż 850. Acha, z odłączonym sterownikiem skrzyni tak samo, czyli obroty raz 1200 raz 850 z tym że wtedy mam tylko 3kę i wsteczny. Testowane bez digimata przez 2 dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności