Trokadero Zgłoś #21 Napisano 29 Września 2010 Jak nie wywala błędu to nie ma co walczyć z rezystorami tylko zmienić Ledy . Ja na takich rezystorach jeżdżę 1,5 roku i jest OK . Jak pisalem wcześniej problem był podobny dopiero po zmianie Ledów wszystko jest OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #22 Napisano 8 Lutego 2011 Witam, Podzielę się swoimi doświadczeniami ze zmianą żarówek świateł postojowych ba diody. W pierwszej wersji kupiłem i zamontowałem ustrojstwo na 8 led-ów (CAN-BUS W5W T10 R10 postojówki 8 led SMD). Niestety jedno ustrojstwo spaliło się od razu (ino błysk i poszedł dym z układu) :dupablada a druga po zamontowaniu świeciła około 2 sekund i gasła a na desce wywalało błąd spalonej żarówki. :takiego Sprzedawca jest miejscowy tak więc uzgodniłem wymianę na nowe i próbę na miejscu. Niestety nowe sztuki na 8 led-ów wywalały też błąd na desce. :taksobieZrobiliśmy testa i okazało się, że ustrojstwa na 2 lub 3 ledy (wymieniłem na 3 led-owe CAN-BUS W5W T10 R10 postojówki 3 led SMD) działają jak trzeba- postojówki świecą a błędów nie wywala. :jupi Chętnym na wymianę polecam przed zakupem testy bo jak widać nie zawsze wszystko jest jak mówią sprzedawcy a i samochody bywają kapryśne. Pozostaje tylko kwestia jak długo wytrzymają ale to się zobaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #23 Napisano 11 Lutego 2011 panowie na upartego to możecie sobie nawet pojedynczą diodę 10mm wstawić (ja tak miałem w starym audi) i świecić musi. oczywiście trzeba pamiętać o rezystorze w szeregu do odcięcia nadmiaru napięcia (nie zawsze - na centralnej elektryce można ustawić procentowo natężenie światła postojówek a zarazem napięcie na nie podawane) oraz o podłączeniu równoległym rezystora w związku z efektem przepalonej żarówki. z moich doświadczeń wynika że większość "żarówek LED" jest zrobiona bardzo prostolinijnie. nie pamiętam jak jest z małymi diodami ale typowy FLUX odkłada ok 3,6 V napięcia. typowy producent daje 3 takie diody w szereg (co daje 10,8V) co jest za mało na napięcie podawane - 12 do 14,2 V. to znowu skutkuje przepalaniem się pojedynczych diód (najpierw migają). to co napisałem dotyczy głównie zastosowania LEDów w miejscu żarówek tablicy lub wewnątrz samochodu. co do świateł postojowych przednich to polecam jeszcze wyłączyć tzw zimną diagnozę na tychże. jeśli będzie włączona to elektryka podaje napięcie za każdym razem kiedy włącza się zapłon i sprawdza jaki jest przepływ prądu. takie stresowanie diód też wiąże się z ich mniejszą żywotnością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zwierzak Zgłoś #24 Napisano 2 Marca 2011 pawel ja zalozylem ledy na przystosowane pod can i od nowosci nic sie nie dzieje zlego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #25 Napisano 6 Marca 2011 Miałem do czynienia z tymi ledami z allegro niby pod can.. ale to wg mega chłam. Jest równolegle wlutowany rezystor 100ohm który w smd rzecz jasna się grzeje jak cholera i myślę, że to kwestia czasu kiedy zwyczajnie odpadnie. Koledze w audi tak się stało. Ja do paska wrzuciłem takie http://allegro.pl/show_item.php?item=1426872773 do tego równolegle rezystor 5W 82ohm w koszulce termkurczliwej. I świeci aż miło;) pozdro;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #26 Napisano 7 Marca 2011 M3IAZ: moglbys podpowiedziec gdzie sie wyłącza diagnoze przy zaplonie ? a moze wogole ktos wie jak regulowac czulosc canbusa ? w nowych autach z grupy vag wogole juz jest problem i wszystkie ledy wywalaja bledy. ........ czułości się nie reguluje a jedynie można zimną diagnozę wyłączyć (gorącej - t.j. jak już będą zapalone - się nie da) poza tym określenie "dioda can bus" tak jak i hidy pod can bus są wzięte z kosmosu bo żadna żarówka pod can bus podłączona nie jest. dla mnie to tylko zabieg marketingowy i jeśli już to odnosi się do diagnozowania żarówki przez centralną elektrykę (tzw bordnetz). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #27 Napisano 3 Kwietnia 2011 dołącze się do tematu. planuje zakup tego : http://jafra.home.pl/product_info.php/cPath/175/products_id/757 i może jeszcze to: http://jafra.home.pl/product_info.php/cPath/175/products_id/495 moje pytania są następujące: czy ktoś ma takie ledy tej firmy??? czy diody z pierwszego linku nie będą za długie??? czy diody będą się grzały??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #28 Napisano 4 Kwietnia 2011 Tą z pierwszego linku ciężko wcisnąć. Same diody nie będą się grzały. Grzeje się rezystor SMD, który tak jak już kiedyś pisałem kwestią czasu jest kiedy odpadnie. Ja do swojej lampy wcisnąłem tą z 13LED;) efekt fajny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #29 Napisano 25 Kwietnia 2011 Ja wstawiałem równolegle opornik 82OHm 10W. I w koszulkę termokurczliwą. tutaj to opisywałem http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1254866#post1254866 a co do zakupu LED CAN BUS to mam ładne zdjęcie co stało się z takim szitem po 3 miesiącach użytkowania;) sami popatrzcie;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #30 Napisano 27 Października 2011 (edytowane) Ja też się podłączę pod ten temat, żeby admin mi przypadkiem dupci nie skopał za tworzenie nowego Chciałem jakiś czas temu założyć sobie LEDy na postojówki, ale okazało się, ze mam przytopiony koniec tej białej "prowadnicy", w której siedzi żarówka. Nie wiem, czy nie jest też problem z gniazdem żarówki (czy nie jest nadtopione), ale faktem jest, że ciężko wsadzić tam tą prowadnicę, jak już się ją wyjmie. Nie mogę zweryfikować tego, czy z gniazdem żarówki też mam problem na podstawie drugiej postojówki, bo zwyczajnie nie mogę jej wyjąć... Tamtą to wystarczyło pacnąć i sama wyskoczyła. A ta ni diabła... Moje pytanie jest natomiast inne - Czy jeśli okaże się, że gniazdo żarówki jest jednak nadtopione, to trzeba wymieniać cały reflektor, żeby żarówka dochodziła do końca i dało się ją porządnie zablokować w lampie, czy wystarczy wymiana tej białej "prowadnicy" i jakoś to będzie grało? Na dzień dzisiejszy jedna postojówka świeci mi światłem normalnym, a druga jest jakby przygaszona, co mnie strasznie irytuje. Domyślam się, że to przygaszenie wynika z tego, że żarówka może nie dochodzić do końca. Edytowane 27 Października 2011 przez Cronos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzMuD Zgłoś #31 Napisano 27 Października 2011 Z tym przygaszaniem miałem dokładnie takie samo wrażenie u siebie. Otworzyłem reflektor, w którym zdawało mi się, że światło jest przygaszone, a tam pstryk i oprawka lampki sama mi wyskoczyła i zobaczyłem, ze nie ma tam jednego zaczepu(zdjecie), z drugiej strony nawet wyjść oprawka nie chciała – wiec nie kombinowałem i zostawiłem. Pojechałem do serwisu i zamówiłem oprawkę koszt 22.65zl. Na zdjęciu masz starą oprawkę + nr katalogowy (3C0 941 953). Jak zapytałem w serwisie o koszt wymiany to usłyszałem 250 zł. Samemu zajęło mi to 5 min:). Wystarczy czymś drobnym wcisnąć ten bolec ( zielona strzałka) i wysunąć kabelek. Potem zrobić to samo w samochodzie, przełożyć oprawki i ten bolec od drugiej strony wcisnąć by zablokować kabelki. Wsunąłem na miejsce, usłyszałem „klik” i oprawka siedzi sztywno. Obie żarówki świecą teraz podobnie. Aha ja mam Bi-xenon [ATTACH=CONFIG]68586[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #32 Napisano 27 Października 2011 No właśnie. Podobna sytuacja, ale pewnie nie miałeś nadtopionej tej oprawki, a być może i tego miejsca, gdzie się wtyka tą oprawkę. U mnie to będzie czynnikiem decydującym, czy będzie się dało to wymienić. Bo samą tą oprawkę/prowadnicę to mam zamówioną (leży w bagażniku ), ale jakoś nie mogę się zebrać, żeby coś z tym zrobić. Ta nowa oprawka jest z przewodami, ale rozumiem, że wystarczy je "wykliknąć" i "wkliknąć" stare? Bo może w weekend jak będę miał chwilę czasu i temperatura będzie odpowiednia to spróbuję się za to zabrać. Najwyżej nie będę miał jednej postojówki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzMuD Zgłoś #33 Napisano 27 Października 2011 Hmmm jeśli nie jesteś pewien czy gniazdo żarówki (tam co się wtyka tą oprawkę) jest całe to, możesz włożyć aparat bądź telefon i pstryknąć fotkę, zobaczysz w jakim jest stanie. U mnie oprawka była cała, a co do gniazda to nawet nie przyszło mi do głowy, że może coś się tam nadtopić. Z kabelkami dokładnie tak jak opisałeś. 5 min roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #34 Napisano 27 Października 2011 Ok, dzięki. Spróbuję to obadać w weekend i zobaczę co z tego wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #35 Napisano 19 Listopada 2011 (edytowane) Witam, na wstępie prośba do modelatora o umieszczenie opisu w odpowiednim dziale (ja niestety nie mam możliwości założenia nowego tematu). Cel: Zamiana standardowych żarówek postojowych na LED CAN BUS w samochodzie VW Passat B6 przy jednoczesnym wyeliminowaniu błędu przepalonej żarówki oraz zaniku światła LED po 1sek. Potrzebne narzędzia: lutownica, cyna, obcinaczki Potrzebne części: Postojówki LED 2szt, rezystory 75 ohm/5W 2szt, 2 opaski zaciskowe - Na wstępie pozbywamy się rezystora SMD (wlutowany równolegle między +/-) z postojówki LED : - Następnie lutujemy RÓWNOLEGLE do zacisków +/- w oprawie końcówki rezystora 75ohm/5W. Otwory w oprawie są na tyle obszerne że bez problemu przylutujemy lutownicą transformatorową. Oczywiście sprawniej zrobimy to kolbową z cienkim grotem... - Następnie opaską zaciskową obejmujemy rezystor i zaciskamy tak żeby usztywnić go wraz z oprawą żarówki. Montujemy LED w oprawie i robimy pierwszą próbę obserwując barwę światła i kontrolując temperaturę rezystora (letnia temperatura po upływie ok. 1min) : - Po kilkuminutowej obserwacji montujemy oprawę do reflektora: - Dla porównania zamieszczam foto przed wymianą z drugiej strony (barwa światła mijania: bixenon oryginalny): Edytowane 19 Listopada 2011 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suhotnik Zgłoś #36 Napisano 19 Listopada 2011 Taki rezystor (5W) to chyba sporo ciepła ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #37 Napisano 19 Listopada 2011 im większa moc rezystora tym mniej odkładanego ciepła :mlask dla porównania przeprowadziłem próbę na 2W rezystorze, nie dało się go złapać palcami po 10sek ! Przy 5W na tgzw. oko temperatura nie przekracza 40st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #38 Napisano 26 Kwietnia 2012 Może ktoś ustalił precyzyjnie temperaturę barwową dopasowaną do ksenonów i H7? Kupiłem postojówki 6000K i są zbyt błękitne.Obstawiam na jakieś 4300K, ale może ktoś wie lepiej? Moze przy okazji tez ktoś dobrał do halogenów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #39 Napisano 16 Maja 2012 hej. Mam taki problempo założeniu przednuch ledów wkładam kluczyk w stacyjke i po włączeniu zapłonu przednie diody mrygają mi 3 krotnie. wg. mnie to can sprawdza żarówki. jak obejśc ten probłem(bez wyłączania zimnej diagnozy) czy dołożenie opornikapomoże coś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotreeeek17 Zgłoś #40 Napisano 6 Lutego 2013 Witam. Wczoraj zalozylem w swoim pasku b6 ledowe postojowki z wbudowanym systemem can-bus. ponizej dodaje link do aukcji allegro. mimo iż nie mam jeszcze bi-xenona(zalozenie to kwestia czasu), to efekt jest świetny, 5 diód robi porządną robotę. oby tylko jak najdlużej świecily. http://allegro.pl/postojowki-led-w5w-5-smd-led-can-bus-vw-a-i2944187230.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach