ameba01 Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2010 Witam przegladnalem forum ale w wiekszosci temat poruszany do TDI u mnie mniewam pewnei bedzie inaczej. Co boli pasaka: ~na 4 biegu w okolcach 2000 + przy rownomiernej jezdzie (nie przyszpieszanie tylko rowna jazda) wydaj mi sie jakby szarpal silnik. Jakos 1/2 roczku temu wymieniany byl rozrzad i dosc niedawno kable i swiece bo przestal palic jeden gar (jedna swieca zabita kompletnie bialym nalotem - ponoc moglbyc to plyn chlodzacy ale brak jego ubytkow). ~druga rzecz to po jezdzie na silniku (np z gorki)czasami jak dodam gazu 4/5 bieg wyczuwalne jest szarpniecie jakby zadlawienie silnika i potem luzik. Nie za kazdym razem to wystepuje (ale tez nei moge pwoeidziec sporadycznie) Jakies sugestie co by moglo byc?? Dodam ze napewno mial wyciek plynu bo ktos zasypal plyn tym proszkiem uszczelniajacym ale teraz nic nie ucieka od 2 lat nic nie dolalem. Termostat wymieniony plyn przefiltrowany i chula. Zastanawima sie nad sprawdzeniem cisnienia w cylindrach (szczegolnie w tym jednym) bo caly czas lakomy jest na olej (nie ma wycieku wiec musi sobie go wypalac 0.5L na 700km - obciazony) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #2 Napisano 9 Kwietnia 2010 Te silniki sa łakome na olej także się nie przejmuj Nie znam nikogo kto by miał AZM i nie ubywał mu olej. Taki urok tych silników i trzeba się przyzwyczaić. A co do takich szarpnięć to tez czasami mam, ale w przyszłym tygodniu sprobuje wymienic swiece, zobaczę czy bedzie jakaś poprawa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michawar Zgłoś #3 Napisano 10 Kwietnia 2010 Jeśli chodzi o branie oleju to mój silnik (AZM) jest jakimś ewenementem. Oleju owszem ubywa ale nie trzeba go dolewać od wymiany do wymiany. Mój jest zalany od nowości Mobil 1 5W50 i przy wymianie nie osiąga min na bagnecie czyli na 12-13tyś km (takie przebiegi robię w ciągu roku) zużywa go ok 1 litra. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #4 Napisano 10 Kwietnia 2010 no to chyba jestes farciarzem moj sie lakomi na olej jak glupi. JAk pisalem na 450 mil bierze ok 0,5 L (fakt ze obciazony 5 osob + gorzysty teren) wychodzi jakos 1L na 2000km mysle z ze przy normalnej jezdzie wezmie tak 1L na 3,5k km to i tak przejezdzajac rocznie ok 30k daje dobrych 10L oleju rocznie. Ogrom i nie wiem gdzie korek wcisnac by przystopowac!!! Poki co zagazuje chama i zobaczymy co wtedy pokaze moze ise uspokoi. Mowiesz Mobil 5W50 hyh takiego jescze nie wlewalem sie przyznam. Sprobojemy sprobojemy. Poradzcie cos na te szarpniecia jak w pierwszym poscie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) 1litr na 3000km.Zagazowany.Zadnych problemów rok czasu .mobil1 10w40 przebieg 221 000km Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez zaksiu1971 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michawar Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2010 Mój od nowości zalany jest olejem Mobil 1 5W50 (przynajmniej taki olej wpisał serwis w książkę serwisową). Jakie macie przebiegi (ja w tej chwili 202 500km), może bierze Ci olej bo uszczelniacze trzonków zaworów już puszczają. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ameba01 Zgłoś #7 Napisano 11 Kwietnia 2010 Nie mam pojecia mechanik przegladal silnik przy wymianie paska rorzadu i mowi ze nigdzie nic nie przepuszcza. Moze ktorys gar przepuszcza ale to wykarze sprawdzenie cisnienia w garach (planuje sprawdzic przy nastepnej wizycie u mechaniora) Skoro wasz polyka podobne ilosci o moze ni jest jescze az tak zle - troszeczke irytujace ale nie makabryczne. Moj ma tewraz nastukane dokladnie 230k km pewne bo sprawdzone w servisie (w UK az tak mocno nie naciagaja). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pete Zgłoś #8 Napisano 12 Lipca 2010 Witam uzytkownikow forum. Widze ze wielu z Was ma "problemy olejowe" w 2 litrowym AZM. U mnie wyglada to tak, ze okolo 4 miesiecy wymienilem swiece na nowe, a wraz z tym wymienilem kable oraz uszczelke pod pokrywa zaworow (wszystko wymienione bo Passat szarpal jak glupi). Od tego czasu wszystko bylo w porzadku, poza tym ze tracil olej. Wszystko sprawdzone pod wzgledem wyciekow itd i zadnych nieszczelnosci nie znaleziono. Kilka dni temu Passat znowu zaczal szarpac jakby chodzil na 3 lub nawet 2 cylindrach. Po inpekcji okazalo sie ze swiece sa pokryte olejem (pierwsze 3 - czwarta sucha i czysta). Swiece wymienione i chodzi jak chodzil wczesniej, ale moja obawa o zalewaniem olejem swiec pozostala. Co moze byc przyczyna zalewania swiec? Czy to normalne? Pytam bo za 2 tygodnie szykuje mi sie potezna podroz (ok. 3200km), ktora jest planowana od dawna i wszystko juz jest ustalone wiec nie moge z niej zrezygnowac (i nie chce). Przebieg to 128000 mil wiec okolo 200000 km Z gory dziekuje za podpowiedzi Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #9 Napisano 4 Maja 2011 Trochę odświeżę temat. Przy ruszaniu zdarza mi się że silnik gaśnie lub auto "nurkuje". Może jestem przewrażliwiony i zbyt delikatnie operuję gazem, a może to jakaś usterka. Dodam, że jak jeżdżę innymi samochodami to nie mam takich problemów. Rozrząd, filtry, świece wymienione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #10 Napisano 5 Maja 2011 Witam mnie delikatnie szarpie na wolnych obrotach co 3 4 sekundy delikatne szarpniecie może już świece do wymiany? Jakie świece polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 5 Maja 2011 Witam mnie delikatnie szarpie na wolnych obrotach co 3 4 sekundy delikatne szarpniecie może już świece do wymiany? Jakie świece polecacie? świece przewody cewka czujnik halla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dilu Zgłoś #12 Napisano 21 Sierpnia 2016 wykombinowałeś coś z tym nurkowanie ja mam podobnie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #13 Napisano 28 Sierpnia 2016 wykombinowałeś coś z tym nurkowanie ja mam podobnie ... Czyszczenie przepustnicy pomogło . Kiedy czyścił Helmut to nie wiem, ja zdecydowałem się po 90 tys km użytkowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach