cooler Zgłoś #1 Napisano 19 Października 2006 Witam, Mam paska 1.8T - wydaje się że mocno dłubniętego przez poprzedniego właściciela (ok. 200KM) i mam wrażenie że moje sprzęgło dość kiepsko się nadaje do szybkiej zmiany biegów (dość trudno zasprzęgla gdy obroty są b. wysokie) - czuję że się "ślizga" - muszę wtedy lekko odpuścić gaz i dopiero dodać. Przy zmianie mniej dynamicznej wszystko jest OK. Stąd wpadłem na pomysł że pewnie i tak niezadługo będę wymieniać sprzęgło, więc jak już wymieniać to na mocniejsze/wytrzymalsze niż te co mam. Słyszałem coś o tarczach "spiekanych" - czy ktoś może rozwinąć temat kosztów w stosunku do orginału, wady, zalety itp. Gdzie w W-wie można toto zakupić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #2 Napisano 19 Października 2006 IMO 200km nie masz (ah jak lubie uświadamiać: ) ale oczywiscie jedz na hamownie najpierw. zmień na serie wytrzyma jesli masz tylko robiony komp. Jesli dmuchasz na zimne to zapodaj sachsa racinga. Spiek przy cztej mocy i momencie mija sie z celem. przerost formy nad trescia. seryjny sachs sprawdzi sie dobrze-komplet 650 brutto. Sachs Racing kolo 2tysi jesli nie 2500 Spiek made by radzikowski zalezy....od 1000 w góre ale nie ma sensu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 20 Października 2006 a do Radzikowskiego nie można przypadkiem oddać sprzęgła na "regeneracje" z dodatkowym bonusem, żeby lepiej trzymało? cooler, witamy w świecie 'ofiar' tuningu Ślizgające się sprzęgło to norma w tym samochodzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #4 Napisano 20 Października 2006 a do Radzikowskiego nie można przypadkiem oddać sprzęgła na "regeneracje" z dodatkowym bonusem, żeby lepiej trzymało? Ano dzwoniłem do tego pana i wyjaśnił mi po ojcowsku, że w moim przypadku tylko lekkie wzmocnienie docisku może mieć sens, zdecydowanie odradzał mi stosowania tarcz spiekowych do jazdy miejskiej, kazał kupić normalne seryjne sprzęgło i jedynie podjechać do niego z dociskiem. Jako że używał rozsądnych argumentów wybił mi spieki z głowy. Potwierdził także moją teorię, że można sprzęgło zeszklić tylko powierzchniowo (chwilowy poślizg na wysokim biegu podczas nerwowej zmiany, odpuszczenie w momencie wyczucia poślizgu) a po pewnym okresie spokojniejszej jazdy można odzyskać sprzęgło (tak kiedyś miałem - już myślałem że wyskoczę na sprzęgło a one "się naprawiło"), gdyż zeszklona warstwa zedrze się odzyskując właściwości cierne. Dzięki za podpowiedź! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2006 uno momento bracia... nie mam 1.8t ale tdi 90km... Z tego co zrozumialem to gdy sprzeglo bierze wysoko ( ja rozumiem ze bierze dopiero w chwili praktycznie calkowitego puszczenia go) to sprzegielko sie zegna z wlascicielem...? jezeli tak to u mnie jest identiko ale od samego poczatku kupna tak mam i mysallem ze to norma jest... Nie wyczuwam tylko zadnego slizgania sie a zupelnie na odwrot sprzeglo przenosi moment bardzo mocno (z szarpnieciem przy delikatnym puszczaniu sprzegla) Acha no i dziwilo mnie ze nie moge wbic 1 biegu gdy jade 5 na godzine gdzies:| tylko trzeba na 2 bo jedynka nie chce poprostu wejsc... nie wiem czy to normal... Bardzo prosze o odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2006 Acha no i dziwilo mnie ze nie moge wbic 1 biegu gdy jade 5 na godzine gdzies:| tylko trzeba na 2 bo jedynka nie chce poprostu wejsc... nie wiem czy to normal... Bardzo prosze o odp Z tą jedynką to może być normalne - w wielu samochodach tak jest, czasem mam w pasku to samo - to wina synchronizatorów chyba - jedynka jest trochę inaczej zdaje się ustawiona niż reszta. Zresztą można to obejść po prostu dodając gazu w celu wyrównania obrotów kół i silnika - wtedy powinna wejść idealnie. nie wyczuwam tylko zadnego slizgania sie a zupelnie na odwrot sprzeglo przenosi moment bardzo mocno (z szarpnieciem przy delikatnym puszczaniu sprzegla) W takim razie masz dobre sprzęgło - dopiero ślizganie się/dziwne dziwęki ze strony sprzęgła świadczą o potrzebie wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2006 Potwierdził także moją teorię, że można sprzęgło zeszklić tylko powierzchniowo (chwilowy poślizg na wysokim biegu podczas nerwowej zmiany, odpuszczenie w momencie wyczucia poślizgu) a po pewnym okresie spokojniejszej jazdy można odzyskać sprzęgło (tak kiedyś miałem - już myślałem że wyskoczę na sprzęgło a one "się naprawiło"), gdyż zeszklona warstwa zedrze się odzyskując właściwości cierne.Dzięki za podpowiedź! ciekawe ile takich cykli jest w stanie sprzęgło wytrzymać... bo u mnie się takie akcje kończą przeważnie kłębami dymu na światłach (bynajmniej nie z hamulców ). Po chwili postoju wszystko wraca do normy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #8 Napisano 21 Października 2006 eryjny sachs sprawdzi sie dobrze-komplet 650 brutto. Wszedłem do sklep.intercars.pl i znalazłem dla 1.8T dwie pozycje: SACHS 3000 951 209 3082 307 232 3082 307 232 425,94 zł 1864 532 333 1864 532 333 453,86 zł 3151 271 937 3151 271 937 131,03 zł 3000 951 210 3000 951 210 946,13 zł 8 VALEO 826477 826579 VAL826579 1343,95 zł 0 I tak naprawdę tylko przy Valeo jest jawnie napisane że jest to do silnika 1.8T kod silnika AWT, przy sachs'ie jest że to jest sprzęgło do: 1.8 10.95- Stąd pytanie do fachowców którzy już wymieniali sprzęgło: które z tych dwóch jest w serii i czy kupując Valeo mam zapewnioną większą wytrzymałość? Czy tylko tak sobie im cena wyszła... A może ten sachs o którym wspomina the.wolf ma jeszcze inny numer katalogowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #9 Napisano 22 Kwietnia 2009 No niestety przyszedł czas na sprzęgło, slizga mi się już prawie przy każdym wdepnięciu na wysokim biegu, ponawiam pytanie: czy sachs o numerach 3000 951 210 nadaje się do 18T AWT czy tylko te valeo 826579 (gdzie jest jawnie napisane że do AWT i skrzyni EZG pasuje). Czy Sachs też się nada? A może warto zainwestować i Performance rozwiąże moje problemy na dużo dłużej niż zwykłe sprzęgło? Jestem ns progu zakupu więc proszę o radę co wybrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2009 ...każde sprzęgło rozwiąże Twój problem. Jeśli nie lubisz pieniędzy to kup performance-a (3K komplet tarcza + docisk). A jeśli chcesz tylko wzmocnić w stosunku do seryjnego, to radzikowski robi okładziny wzmocnione do tarczy za 250zł (nie wiem w jakim stanie masz docisk, ale pewnie jeszcze trzeba go będzie dotoczyć). ---------- Post added at 08:42 ---------- Previous post was at 08:41 ---------- sprzęgło w AWT nie ma żadnych sprężyn, więc po regeneracji będzie faktycznie jak nowe... a zaoszczędzone pieniądze wydasz na fajne wakacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #11 Napisano 5 Maja 2009 sprzęgło w AWT nie ma żadnych sprężyn, więc po regeneracji będzie faktycznie jak nowe Marecek, A co jeżeli okaże się że dwumasa też do wymiany? Możesz podpowiedzieć jakieś opcje - co robisz? Nowe z IC? (1800+) czy jakieś Alledrogo? Słyszałem że warsztaty mają całkiem duże obniżki w IC? Tak mi na razie przychodzi do głowy jeśli chodzi o zakup... Regeneracja? Stosował to ktoś z 1.8T nieco wzmocnionym? Jakie wyniki? jakieś kontakty? Sztywnego Valeo bym nie wstawił, gdyż cenię komfort silnika benzynowego a sami twierdzą że większe wibracje będą... W Piątek jestem umówiony u Darka (Zakręt) na wymianę więc do tego czasu muszę mieć sprzęgło (już zamówione: Sachs w IC) a jako opcję również dwumasę... Swoją drogą: 233 000 km oryginalne zawieszenie oraz oryginalne sprzęgło i dwumasa... A nogę mam ciężką zwłaszcza na trasie się nie patyczkuję (trasa nr 8 na Białystok- kto jeździ to wie). Ale wszystko co dobre kiedyś się kończy: sprzęgło się ślizga już czasami a prawa końcówka już skrzypi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 5 Maja 2009 ja mam dwumasę nową. Nie kombinowałem z jednomasem, bo koszt zdjęcia skrzyni jest większy niż cena kombinacji... a wymienić dwumasę raz na 50kkm (czy jak w przypadku seryjnego 1.8T - na 250kkm) - to nie są duże pieniądze... przy okazji mam w tej chwili regenerowaną tarczę do zacisku sachs sport... problem z tym sprzęgłem jest taki, że żadna tarcza nie jest w stanie wytrzymać takiej sprężyny jak tutaj zamontowali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach