Polak Zgłoś #1 Napisano 7 Kwietnia 2010 Witam! Wycieka mi olej z okolic filtra oleju, nie wiem dokładnie czy wycieka bezpośrednio z pod obudowy filtra czy tam gdzie się łaczy podstawa filtra z blokiem czy z tej chłodniczki oleju. Jak z dojściem do tego? Da sie odkręcić tą podstawe bez zdejmowania pasa przedniego i kolektora dolotowego? Pozdrawiam VRowców! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 7 Kwietnia 2010 Dokręcony ? Uszczelka nowa założona po wymianie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #3 Napisano 7 Kwietnia 2010 Tak tak po wymianie filtra oleju dokręcony i uszczelka nowa. Tylko,że po "remoncie" ciagle leci mi olej z okolic filtra, myślę ze może lecieć tam gdzie łączy się podstawa filtra z blokiem. Zapewne "fachowcy" to popsuli. Teraz tak się zastanawiam czy sam to zrobie dając nowe oringi i dokrecając książkowym momentem czy trzeba rozbierać cały przód bo do tego to nie mam warunków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 7 Kwietnia 2010 Da sie odkręcić tą podstawe bez zdejmowania pasa przedniego i kolektora dolotowego? Tak, ciężki dostęp ale da się wykręcić. Pod podstawą filtra oleju jest taki podwójny oring, trudno dostępny i trochę kosztuje, zostaw go na koniec. Najpierw wymień oringi chłodniczki oleju i obudowy filtra. I zmierz ciśnienie oleju, te wycieki mogą być oznaką kończącej się pompy oleju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #5 Napisano 7 Kwietnia 2010 Jednak postawie do mechanika niech mi zmierzy i niech to zrobi bo te ciśnienie to mierze już od pół roku. A ile ten podwójny oring kosztuje? Monter masz może jakiś nr tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2010 A ile ten podwójny oring kosztuje? Teraz już nie pamiętam dokładnie, kiedyś pytałem w Focie i powiedzieli 40 lub 80 zł, odpuściłem i wrzuciłem drugą podstawę oleju. Oringi chłodniczki oleju możesz sam wymienić, nie jest trudno i kosztują prawie 2zł za sztukę, wymiarów nie znam ale są gdzieś na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2010 To już wymontuję to bede znał wymiar hehe! Dzięki za pomoc. Pozdrowionka! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2010 mi też cieknie olej z podstawy filtra oleju, a dokładniej z czujnika zamontowanego na górze, są tam dwa, mi cieknie z tego po prawej od czego on jest, jakiś numerek katalogowy, cena? chyba go zruszyłem jak wyjmowałem sprężarkę klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2010 Czujnik ciśnienia oleju, dostaniesz w sklepie moto bez problemu, ok 20zł. Są tam dwa czujniki-biały i brązowy lub czarny-od wysokiego i niskiego ciśnienia (lub odwrotnie;) ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sparki83 VR6 Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2010 ostatnio przerabialłem demontaż podstawy filtra oleju i dostep jest w miare mozliwy oringi w serwisie vw kosztowaly 40zl z groszami ale na zamówienie były sprowadzane tez mi cieknie lekko z czujników ale sadze ze to chyba może sie tyczyc miedzianych podładek pod czujnikiem chodz pewien nie jestem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #11 Napisano 17 Kwietnia 2010 Czujnik ciśnienia oleju, dostaniesz w sklepie moto bez problemu, ok 20zł. Są tam dwa czujniki-biały i brązowy lub czarny-od wysokiego i niskiego ciśnienia (lub odwrotnie ). Znalazłem w ETCE Czujnik ciśnienia oleju 0.25 Bar niebieski 028 919 081 D Po jego wykręceniu nie pocieknie mi olej? Dzisiaj podczas jazdy zaczęła mi mrugać lampa od poziomu/ciśnienia oleju, tu zapewne jego robota... olej mi się sączy pomiędzy plastikiem a metalowa wypustką na wtyczkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #12 Napisano 17 Kwietnia 2010 przerabialem to klucz 24 z tego co pamietam i wymiana na nowy 5 min roboty. Cieknie przewaznie na laczeniu metal-plastik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr 22 Zgłoś #13 Napisano 17 Kwietnia 2010 Ja wymieniłem obydwa bo też się pociły i tera spokój .Adams sprawdż sobie ciśnienie jakie daje pompa bo ty masz troche nalatane kilosów i pompa może już dawać za wysokie ciśnienie i żeby nie wykończyło rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #14 Napisano 17 Kwietnia 2010 Na bank cieknie spod chłodniczki oleju - są tam dwie uszczelki spod których VR lubi siknąć. Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sparki83 VR6 Zgłoś #15 Napisano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) ][/b]piotr 22[/QUOTE] .Adams sprawdż sobie ciśnienie jakie daje pompa bo ty masz troche nalatane kilosów i pompa może już dawać za wysokie ciśnienie i żeby nie wykończyło rozrządu ??a co ma pompa olejowa do rozrzadu?? w sumie nie znam sie na VR-ah wiec sie pytam!! Edytowane 17 Kwietnia 2010 przez sparki83 VR6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #16 Napisano 17 Kwietnia 2010 a co ma pompa olejowa do rozrzadu To że naciąg łańcucha rozrządu reguluje ciśnienie oleju. Uszkodzona pompa oleju daje 15 barów zamiast 6, czyli łańcuch jest naciągnięty 3 razy mocniej niż powinien, rozciąga się, padają ślizgi, prowadnice aż w końcu rozrząd się przestawia i gnie zawory. Oprócz rozrządu padają też panewki i silnik poci się olejem tam gdzie jest ciśnienie=czujniki, chłodniczka, podstawa filtra itp Czasami rozrząd wytrzymuje bo zamiast niego poddaje się napinacz łańcuszka(ciśnienie oleju dziurawi simmering), wtedy jeździ się do czasu aż obróci panewkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #17 Napisano 19 Kwietnia 2010 (edytowane) Czujnik ciśnienia oleju, dostaniesz w sklepie moto bez problemu, ok 20zł kupione - 8zł i wymienione już nic nie cieknie to chyba najtańsza część jaką do tej pory kupiłem do VRki :fajny Edytowane 19 Kwietnia 2010 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #18 Napisano 1 Maja 2010 (edytowane) Adams sprawdż sobie ciśnienie jakie daje pompa bez obciążenie daje 2-3 bary, po dodaniu gazu 7-8 może być takie ciśnienie? dodam że na blacie 302tys Edytowane 1 Maja 2010 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #19 Napisano 1 Maja 2010 po dodaniu gazu 7-8 Pompa oleju do wywalenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #20 Napisano 1 Maja 2010 jaki jest max dopuszczalne ciśnienie dla silnika VR6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach