Skocz do zawartości
dzidek1988xx

2.5 TDI V6 przebiegi, drogie naprawy itp.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolego. Najbardziej obawiasz się awarii pompy wtryskowej, ja jestem po takim zabiegu, koszt około 3000 za regenerację i około 700 za wszelkie ustawianie sterowania itd. Pompa nawaliła przy oryginalnym przebiegu 270000. Auto serwisowałem w nieautoryzowanym serwisie, ale właściciele zajmują się tylko VW i wykonują usługi dla serwisu w Sosnowcu. Kolejną poważną awarią było turbo, koszt 2200 regenerowane w Jaworznie + montaż 300 zł. Dodatkowo, przy około 240000 padł alternator, regeneracja 800 zł, po nie calym roku rozsypało się w nim ponownie łożysko (zrobili na gwarancji), dwukrotnie robiłem rozrząd, koszt około 2000 zł. Zaczynają wyskakiwać przy przebiegu 280000 różne pierdoły, takie jak siłowniki szyb kierowcy i pasażera, niby pierdoła, ale po 1000 za sztuke trzeba zapłacić. Właściciele tej jednostki muszą pamiętać o wymianie filtra cząstek stałych, jeżeli tego nie zrobicie, to pod samochodem będą plamy oleju, ponieważ, jak ten filtr się zapcha, to żadne uszczelnianie mis olejowych nic nie pomoże, przechodziłem to z serwisem autoryzowanym, paplochy o tym nie wiedziały i uszczelniły misy bez filtra, po 2 tygodniach znowu wszystko ciekła.

Tak na marginesie, w autoryzowanym serwisie VW pompa wtryskowa nowa, to koszt około 9500 brutto, turbo ok. 4500 brutto, alternator ponad 2000 , dlatego ja robiłem regenerację w bardzo dobrych firmach, względy ekonomiczne, a paskiem w ciągu dwóch lat nalatałem 170000 km, teraz z niecierpliwością czekam na zamówionego Passata CC 2.0 Tdi 170 km, z DSG I 4MOTIONEM.

Pozdrawiam, jeśli ktoś chce jakichkolwiek info na temat paska z silnikiem 2,5 v6 4motion w automacie, to pisać, bo trochę wiem jakie bolączki go trapią :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że zamiana mojego passka ( jak w opisie wersja Comfortline) na Audi A6 2,5 TDI z 1998 r 150km ( odpowiednik highline) bez dopłat w obie strony byłaby głupotą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie zamienił.Kumpel ma a6 2.5tdi avant i chce się zamienić na mojego starego ahl.I się waham.Dodam,że wymienił wałki i zregenerował pompę.Rocznik 99.Najpierw wystawił za 22tys,potem za 17.Kilka telefonów w tym jeden konkretny-"panie za 12 przyjezdżam i biorę".Audiola nie full wypas,ale skóra jest i manual.Powiecie,że padaka.A kumpel to wielki fan VAG.Kto da więcej?Poza tym niezniszczona i realny przelot 270kkm.Z tymi furami jest tak,że wydasz kasę na serwisowanie i naprawy,auto śmiga a po jakimś czasie i tak nie chcesz go widzieć.Nie bez przyczyny są tanie.Poza tym mija się z celem serwisowanie nastoletniego auta oryginałami,które wiadomo ile kosztują,a i dobre zamienniki wcale nie są tanie.Lepiej lać do baku niż płacić za eksploatacje takiego klekota.Sorry za taki ot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

xxpasek2.5tdi, dzięki za opinię, coś takiego chciałem usłyszeć. Podobno silnik 2,5 TDI w nowszych rocznikach (2003-04) lepiej się sprawuje niż te stare z konca lat 90 (mam na mysli slynne wady fabryczne), coś tam ponoć poprawili. A jesli by to miało byc Audi A6 2,7 biturbo quattro z USA ( 2003r) ? Tzn sprzedaż passka i kupno tegoż od brata który by mi je podesłał zza wielkiej wody( brat by chyba ze mnie bardzo nie zdarł choć z nim jeszcze nie gadałem:)) Jesli wierzyc że to pali średnio 11 L/100 to nie tak strasznie. Przepraszam za ten mały offtop.

Edytowane przez jaco78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Adrix, skad u ciebie info o tym, ze silnik AKN posiada filtr czastek stalych? Z palca jakis mechanik tobie to wyssal? ;P ps. Ile moze kosztowac kompletna diagnostyka silnika diesla przed zima? Chodzi mi o sprawdzenie aku, zarowych, walkow, itp. Tak wlasciwieto chodzi mi o pelna diagnoze pacjenta.? Z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Adrix, skad u ciebie info o tym, ze silnik AKN posiada filtr czastek stalych?

 

Z opisu o nieszczelnościach wynika, że chodzi raczej o odmę ;-)

FAP-a to ten silnika nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda osobiście swoim paszczakiem przejechałem zaledwie 5000km, ale kupiłem go od bliskiej rodziny, stąd wiem, że nigdy z silnikiem nie było jakichkolwiek problemów. Aktualny przebieg to 193t.km. Kuzyn zrobił nim w Polsce przez 3 lata 100t.km i nigdy nic się nie działo.Tyle tylko, że dbał o niego aż do przesady. Paliwko na dobrych stacjach, przy każdej wymianie oleju wszystkie filtry łącznie z kabinowym, a olej to właśnie Castrol Edge 5W30. Jako że się tak dobrze sprawdzał, pozostałem przy nim. Z zawieszeniem też nigdy nie miał problemów, no ale ja zaraz po zakupie wymieniłem z przodu 4 górne wahacze, bo już miały luz. Kupiłem jedne z tańszych tak, że nie spodziewam się, że wytrzymają więcej niż 30-40t.km

Poza tym, jestem zakochany w tym silniczku i napędzie 4motion i raczej nie będę chciał już wrócić do napędu na 1 oś

Edytowane przez mc777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja co prawda osobiście swoim paszczakiem przejechałem zaledwie 5000km, ale kupiłem go od bliskiej rodziny, stąd wiem, że nigdy z silnikiem nie było jakichkolwiek problemów. Aktualny przebieg to 193t.km. Kuzyn zrobił nim w Polsce przez 3 lata 100t.km i nigdy nic się nie działo.Tyle tylko, że dbał o niego aż do przesady. Paliwko na dobrych stacjach, przy każdej wymianie oleju wszystkie filtry łącznie z kabinowym, a olej to właśnie Castrol Edge 5W30. Jako że się tak dobrze sprawdzał, pozostałem przy nim.

 

A jaki masz silnik? BDH, BAU?

Gdybyś miał poprzednią generację, nie wiem czy kochałbyś ten motor. Na pewno byłaby to miłość bez wzajemności ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik mam BDH. Słyszałem, że w poprzednich, 150km były problemy z wałkami.. Mam nadzieję, że w wersji którą posiadam faktycznie coś poprawiono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie cała góra jest zmieniona.

No i pompa też jest poprawiona - sterownik już nie pada.

 

Ps.

Faktycznie masz chip +20KM?

Bo z tej pompy trudno coś wydusić więcej (jest zablokowana programowo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mc777, moja rada dla Ciebie odnośnie silnika BDH, wyjmuj wtryski i biegiem do sprawdzenia czy Ci nie leją. Silniki BDG i BDH mają wirowe komory spalania (spełniające normę EURO 4), lejące wtryski które należy sprawdzać średnio co ok. 100 tyś potrafią wypalić dziurę w tłoku lub wypalić gniazda zaworowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ps.

Faktycznie masz chip +20KM?

Bo z tej pompy trudno coś wydusić więcej (jest zablokowana programowo).

 

Osobiście go nie wirusowałem, ale wiem, że tam jest :) Samochód kupiłem z rodzinki, jeździłem nim przed zawirusowaniem i po. Różnicę dało się odczuć. Kuzynowi chodziło głównie o podniesienie momentu obrotowego i efekt jest całkiem zadowalający.

 

mc777, moja rada dla Ciebie odnośnie silnika BDH, wyjmuj wtryski i biegiem do sprawdzenia czy Ci nie leją. Silniki BDG i BDH mają wirowe komory spalania (spełniające normę EURO 4), lejące wtryski które należy sprawdzać średnio co ok. 100 tyś potrafią wypalić dziurę w tłoku lub wypalić gniazda zaworowe.

 

To mnie troszkę przeraziłeś. Widzę że masz ten sam silnik, czy u Miałeś z tym jakieś problemy? Przyznam, że limit środków na auto i wszystko z nim związane mam na jakiś czas obcięty przez lepszą połowę. Mam nadzieję, że wszystko w nim jednak ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj, jak pewnie wiesz konstruktorem naszych silników jest AUDI i na tamtym forum znajdziesz porady prawdziwych fachowców na początek polecam post Piotrusia (facet zjadł zęby na silnikach 2,5 TDi).

http://www.a6klub.pl/a6-c5-silniki-25tdi-v6-wszystkie-typy-kompendium-wiedzy-vt13669.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

 

Na forum audi rzeczywiście o naszym silniku i napędzie można sporo poczytać, a post Piotrusia robi duże wrażenie. Zastanawiam się czy w moim przypadku przy przebiegu 193000 powinienem cieszyć się jak dotychczas bezproblemowym użytkowaniem, wychodząc z założenia, że skoro mocy mu nie brakuje, silnik chodzi równo i bez zarzutów to nic tylko jeździć, czy może powinienem raczej zacząć zastanawiać się nad sprawdzeniem wtrysków?

 

W każdym razie dzięki za podrzucenie linka :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja, wyciągnąłem wtryski i zawiozłem do serwisu Bosha do sprawdzenia, koszt 60 zł, jest ok. więc jeżdżę dalej i się nie przejmuje. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy, ja mam roznice w korekcie wtrysku miedzy 3 i 4 wtryskiem, roznice sa skrajne w dolnych granicach na 3 i w gornych na 4, tak wynika nie ze szczegolowej diagnozy a jedynie z vaga delphi, ale od jakichs 4miesiecy na wszystkich wtryskach patrzac na wprostu auta po lewej stronie mam takie plamy mazi jakby ropka z czyms tam. Co wytre to po kilku dniach znowu wychodzi glownie jak depne nieco. Myslalem ze to przeplywki ale wymiana ich nic nie dala. Czyzby wtryski laly?

Edytowane przez dzidek1988xx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy, ja mam roznice w korekcie wtrysku miedzy 3 i 4 wtryskiem, roznice sa skrajne w dolnych granicach na 3 i w gornych na 4, tak wynika nie ze szczegolowej diagnozy a jedynie z vaga delphi, ale od jakichs 4miesiecy na wszystkich wtryskach patrzac na wprostu auta po lewej stronie mam takie plamy mazi jakby ropka z czyms tam. Co wytre to po kilku dniach znowu wychodzi glownie jak depne nieco. Myslalem ze to przeplywki ale wymiana ich nic nie dala. Czyzby wtryski laly?

Te plamki są na samych wtryskach, czy na pokrywie zaworów :?: Bo jeśli pokrywa zaworów, to oznacza to nieszczelne oringi w tej pokrywie-niestety oring jest jakoś tak zintegrowany z pokrywą, że musisz wymienić pokrywę kompletną.

Dodatkowo sprawdź wężyki odprowadzające nadmiar ON z wtrysków-z nich tez lubi czasami się zrobić przeciek-wężyki kosztują kilka złotych, także lepiej je wymienić na nowe, niż się bawić w dłubaninę.

A określenie "leją wtryski" oznacza nieco inną sprawę-końcówka wtrysku nie rozpyla mieszanki w odpowiedni sposób w komorze cylindra, tylko "leje"-objawy :?: Czarna chmura dymu za autem itd.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo z tej pompy trudno coś wydusić więcej (jest zablokowana programowo).

 

Nie jest zablokowana programowo, po prostu siedzi tam niezbyt trwała pompa promieniowa VP44 (taka jak w o[r]plach DTI) , jest ona wrażliwa na "duży wysiłek" i strach jest tam robić więcej niż 200+ ps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krawcol, wężyki przelewowe wymieniałem a co do tej pokrywy to ile taka może kosztować? Lepiej uzywka czy nowa? Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jest zablokowana programowo, po prostu siedzi tam niezbyt trwała pompa promieniowa VP44 (taka jak w o[r]plach DTI) , jest ona wrażliwa na "duży wysiłek" i strach jest tam robić więcej niż 200+ ps.

 

W BAU i nowszych nie jest taka sama. I jest zablokowana.

Bez ściągania limiterów z slnika 180KM uzyska się ok +10KM.

Dużo o tym w jakich rocznikach i jakie były oznaczenia pomp można znaleść np. na forum A6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności