przemekg Zgłoś #121 Napisano 8 Maja 2017 Panowie Czy po zmianie egru w B7 (silnik cffb) trzeba robic adaptacje w sofcie ? Mam opcje kupienia oryginalnego za smieszne pieniadze i chyba po prostu wymienie, zamiast wycinac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalbn Zgłoś #122 Napisano 15 Listopada 2017 Pomocy auto jeździ i odpala normalnie po skasowaniu błędów ileś km i znowu czek się odpala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #123 Napisano 10 Marca 2018 Witam szanownych userow ^^ Wie ktos mozr jakie oznaczenie ma gumowy wezyk ktory jest podlaczony do egr biegnie od takiego jakby modolulu od ktorego wyprowadzonych jest wiecej wezykow haha mniejsza z tym cos mi przegryzlo ten przewodzik co do egr idzie chcialbym zakupic nowy ori albo inny ma ktos oznaczenia moze? 1.9 bxe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojti77 Zgłoś #124 Napisano 25 Maja 2018 też go szukałem, akurat wczoraj bo mam pęknięty w jedym miejscu i zaklejony taśmą. Nie wiem czy to zaklejenie pomaga i jest niby OK czy może tworzy problem. ETKA pokazuje coś takiego, chyba cały zestaw jest wytypowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #125 Napisano 5 Czerwca 2019 Dobra, Przekopałem się przez ten temat i nic na ten temat nie ma niestety. Z tego, co się dowiedziałem - mocno polecane jest zmniejszenie przepustowości EGR'a w moim silniku (blaszka z dziurką). EGR pomału siada, więc przy okazji wymiany chcę to zrobić. I tutaj pytanie: czy w silniku CBAB trzeba później robić adaptacje/nastawy podstawowe czy wystarczy wsadzić blaszkę i gotowe? Oczywiście - adaptację samego zaworu muszę zrobić, bo go wymieniam, ale czy coś jeszcze trzeba grzebać po wsadzeniu tej blaszki? Blaszka taka:https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr-vw-golf-jetta-passat-2-0-tdi-cr-1-7431407970 Dzięki T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolzce1972 Zgłoś #126 Napisano 15 Czerwca 2019 Witam wszystkich posiadających cudo niemieckiej technologii Passat b6 1,9 tdi 2008r. (kod silnika BLS,) . Mam nadzieję że mój przypadek z EGR pomoże Wam w " trzeźwej" ocenie sytuacji i zaoszczędzeniu trochę grosza . (ok 800zł !!! ) Użytkowałem passata ok 1 rok po sprowadzeniu z Niemiec w 2017 roku i nagle zaczęły się problemy z zaworem EGR . Autem szarpało , gasł często itp . komunikat check engine - kod błędu przy podpięciu pod WAG . Kilku mechaników u których się pojawiłem przekonanych było na 100% - wymiana EGR na nowy --- koszt niestety to 810zł ( Pierburg -oryginał-nówka ) . Przy przebiegu 275tyś.km -to normalne , - taki był komentarz. Kupiłem nowy EGR , szybko wymieniłem i radość mojt rwała 3 dni ......????!!!!????!!!! szarpanie, check engine i powtórka z rozrywki przy nowym !!!!! EGR ??? ? Kasowanie błędów nic nie pomogło i inne lekarskie zabiegi . EGR wysłano z dokumentacją i zdjęciami do Producenta ( Niemcy ) a ja bez auta na 1,5 miesiąca ... A teraz najlepsze EGR wrócił z Niemiec z pozytywną opinią producenta po testach reklamacyjnych . Zadzwoniłem tam osobiście po otrzymaniu przesyłki - i grzecznie ponownie opisałem problem . Jakiś Pan z firmy Pierburg grzecznym głosem wytłumaczył mi ,że z passatem b6 1,9 tdi wyprodukowanymi w latach 2005-2010 był --MAŁY KONSTRUKCYJNY PROBLEM !!! Problem dotyczy niezabezpieczonej wiązki elektrycznej w karbowanej rurce -dł ok 1 m pod filtrem powietrza. Więc zdemontowałem akumulator z osłoną , filtr powierza i w tej karbowanej rurce gdzie znajdują się wiązki przewodów - 2 przewody były przerwane( przetarte !!! ) ( od EGR !!! ) Po zlutowaniu okazało się że to był ten problem . Dodam tylko ,że wszystkie przewody w tej rurce są niezabezpieczone !!! woda bez problemu się tam dostanie i inne zanieczystości z pod silnika . Zabezpieczyłem przewody i rurę karbowaną taśmą materiałową i zamontowałem EGR . Od tej pory żadnych problemów czyli ponad rok . Pozdrawiam Artur. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neos97 Zgłoś #127 Napisano 7 Października 2019 Witam was ostatnio zauważyłem ze auto jakby jechało na 70% mocy a przy obrotach 1800 na każdym biegu jakby się przydlawial delikatnie poszarpujac.. Dzisiaj dwa razy w czasie jazdy auto przeszło w tryb awaryjny migała spirala i świecił się silniczek. Po odczytaniu błędu P040300 Obwód sterujący recyrkulacji gazów wydechowych Stały. Czy miał ktoś taki problem już? Po usunięciu błędu przejechałem 30km normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #128 Napisano 7 Października 2019 zaślepić wykodować i zapomnieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neos97 Zgłoś #129 Napisano 9 Października 2019 Narazie po usunięciu błędu auto jeździ normalnie moc ma czek się nie zapala a zrobiłem 300km. Zastanawiam się czy da się naprawić ten egr czyli kupić nowa gruszkę 110zl i naprawić tanieszczęsna tulejkę co prowadzi cięgno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #130 Napisano 9 Października 2019 Gruszka jest przy chłodnicy spalin i nie ma tu nic do rzeczy. Masz zasyfiony egr, który się albo nie otwiera albo nie domyka. I możesz być pewny, że błąd wróci. Temat łączę z innym żebyś mógł poczytać o błędach egra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #131 Napisano 13 Października 2019 A ja opowiem mój przypadek, ale czytając ten wątek, znalazłem zdaje się coś, co nie tylko u mnie było. Czyli błąd był taki: 001025 - EGR System P0401 - 006 - Insufficient Flow - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 20 Mileage: 242607 km Time Indication: 0 Date: 2019.05.06 Time: 16:37:36 Freeze Frame: RPM: 1984 /min Torque: 64.0 Nm Speed: 101.0 km/h 84.63 % 95.55 % Mass Air / Rev.: 387.0 mg/str Mass Air / Rev.: 566.8 mg/str Czyli wskazanie na niedomknięcie zaworu EGR, bo przepływomierz pokazuje 387 a spodziewany 566. Mniejszy przepływ świeżego powietrza, bo bierze spaliny z otwartego zaworu recyrkulacji. Wyciągnąłem zawór EGR (w BMR jest sterowany elektrycznie) celem przeczyszczenia - wiadomo - standardowy ruch. Nie był jakoś szczególnie zawalony, pięknie przylegał grzybek na ten moment - świecące przylgnie. Więc dalej drążę temat - otworzyłem dekielek, dostałem się do przekładni zębatych - wszystkie zęby na swoim miejscu, rusza się, ale czasami, co któryś raz, zacina się ten mechanizm - coś jakby haczy w środku. Grzybek też nie działa prawidłowo - obracam koło zębate (pokonuję opór sprężyny) - grzybek podnosi się. Ale popuszczam - i już nie domyka zawór. Jest niesprawny - ten mechanizm w środku - ten, co zamienia ruch obrotowy na posuwisto zwrotny. Rozbieram dalej: odkręcam kolejne śrubki i wysuwam płytę z przekładnią. No i proszę: wyleciały zmielone łożyska kulkowe - takie małe te kuleczki po łożysku, he, he. Ale miazga tam była. Zamówiony zawór, w poniedziałek będę wkładał - usterka znaleziona. Może komuś się przyda w diagnozie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #132 Napisano 5 Stycznia 2020 Witam wywaliło mi 2 błędy w B7 4891 EGR Valve N18 i 4892 EGR Valve N18. Co to za błędy mogą być ? Od czego dokładnie ? Teraz myśle jak już wywaliło błąd na wywaleniu całkowicie EGR i zaślepieniem go i zaprogramowanie żeby nie wywalało błędy na desce. Ktoś to przerabiał może ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasand Zgłoś #133 Napisano 27 Kwietnia 2021 (edytowane) W dniu 16.10.2015 o 19:14, Marcin1985 napisał: Witam. Szybkie pytanie do tych co to przerabiali. Poszły 3 ząbki i zaswieca sie check. Można wymienić tą zębatkę? Odświeżam temat... Czy ta zębatka jest wymienna? Edytowane 27 Kwietnia 2021 przez lukasand Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach