Skocz do zawartości
trafyc

EGR w B6, schemat, rozlaczenie, zaslepienie

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

 

Czy po zmianie egru w B7 (silnik cffb) trzeba robic adaptacje w sofcie ?

 

Mam opcje kupienia oryginalnego za smieszne pieniadze i chyba po prostu wymienie, zamiast wycinac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomocy auto jeździ i odpala normalnie po skasowaniu błędów ileś km i znowu czek się odpala

20171114_170929.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych userow ^^

Wie ktos mozr jakie oznaczenie ma gumowy wezyk ktory jest podlaczony do egr biegnie od takiego jakby modolulu od ktorego wyprowadzonych jest wiecej wezykow haha mniejsza z tym cos mi przegryzlo ten przewodzik co do egr idzie chcialbym zakupic nowy ori albo inny ma ktos oznaczenia moze? 1.9 bxe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też go szukałem, akurat wczoraj bo mam pęknięty w jedym miejscu i zaklejony taśmą. Nie wiem czy to zaklejenie pomaga i jest niby OK czy może tworzy problem.

ETKA pokazuje coś takiego, chyba cały zestaw jest wytypowany

489826907_przedodypodcinienia.thumb.PNG.8758d8cd275a2d333c8d81feab01b11e.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra,

 

Przekopałem się przez ten temat i nic na ten temat nie ma niestety. Z tego, co się dowiedziałem - mocno polecane jest zmniejszenie przepustowości EGR'a w moim silniku (blaszka z dziurką). EGR pomału siada, więc przy okazji wymiany chcę to zrobić. I tutaj pytanie: czy w silniku CBAB trzeba później robić adaptacje/nastawy podstawowe czy wystarczy wsadzić blaszkę i gotowe? Oczywiście - adaptację samego zaworu muszę zrobić, bo go wymieniam, ale czy coś jeszcze trzeba grzebać po wsadzeniu tej blaszki?

Blaszka taka:
https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr-vw-golf-jetta-passat-2-0-tdi-cr-1-7431407970

 

Dzięki
T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadających  cudo  niemieckiej technologii Passat b6 1,9 tdi  2008r. (kod silnika BLS,)  . Mam nadzieję że mój przypadek z EGR pomoże Wam w "  trzeźwej" ocenie sytuacji i zaoszczędzeniu trochę grosza . (ok 800zł !!!  )

Użytkowałem passata  ok 1 rok po sprowadzeniu z Niemiec w 2017 roku  i nagle zaczęły się problemy z zaworem EGR .  Autem szarpało , gasł często itp .  komunikat  check engine - kod błędu przy podpięciu pod WAG . Kilku mechaników u których się pojawiłem przekonanych było na 100% - wymiana  EGR na nowy ---  koszt niestety to 810zł ( Pierburg -oryginał-nówka  ) .  Przy przebiegu 275tyś.km  -to normalne , - taki był komentarz. Kupiłem nowy EGR  , szybko wymieniłem i  radość mojt rwała 3 dni ......????!!!!????!!!! szarpanie, check engine  i powtórka z rozrywki przy nowym !!!!! EGR ??? ?

Kasowanie błędów nic nie pomogło i inne lekarskie zabiegi . EGR wysłano z dokumentacją i zdjęciami do Producenta ( Niemcy ) a ja bez auta na 1,5 miesiąca ... A teraz najlepsze EGR wrócił z Niemiec z  pozytywną opinią producenta po testach reklamacyjnych . Zadzwoniłem tam osobiście po otrzymaniu przesyłki  - i grzecznie ponownie opisałem problem . Jakiś Pan z firmy Pierburg grzecznym głosem wytłumaczył mi ,że z passatem b6  1,9 tdi  wyprodukowanymi w latach 2005-2010 był --MAŁY KONSTRUKCYJNY PROBLEM !!!  Problem dotyczy niezabezpieczonej wiązki elektrycznej w karbowanej rurce -dł ok 1 m  pod filtrem powietrza. Więc zdemontowałem akumulator z osłoną , filtr powierza i w tej karbowanej rurce  gdzie znajdują się wiązki przewodów - 2 przewody były przerwane( przetarte !!! )  ( od EGR !!! ) Po zlutowaniu  okazało się że to był ten problem . Dodam tylko ,że wszystkie przewody  w tej rurce są niezabezpieczone !!! woda bez problemu się tam dostanie i inne zanieczystości z pod  silnika . Zabezpieczyłem przewody i rurę karbowaną  taśmą materiałową i  zamontowałem EGR . Od tej pory żadnych problemów czyli ponad rok . Pozdrawiam Artur.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was ostatnio zauważyłem ze auto jakby jechało na 70% mocy a przy obrotach 1800 na każdym biegu jakby się przydlawial delikatnie poszarpujac.. Dzisiaj dwa razy w czasie jazdy auto przeszło w tryb awaryjny migała spirala i świecił się silniczek. Po odczytaniu błędu P040300 Obwód sterujący recyrkulacji gazów wydechowych Stały. Czy miał ktoś taki problem już? Po usunięciu błędu przejechałem 30km normalnie. 

6BCB4713-357A-46CC-ACCB-E97AC88D7DAA.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaślepić wykodować i zapomnieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narazie po usunięciu błędu auto jeździ normalnie moc ma czek się nie zapala a zrobiłem 300km. Zastanawiam się czy da się naprawić ten egr czyli kupić nowa gruszkę 110zl i naprawić tanieszczęsna tulejkę co prowadzi cięgno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gruszka jest przy chłodnicy spalin i nie ma tu nic do rzeczy. Masz zasyfiony egr, który się albo nie otwiera albo nie domyka. I możesz być pewny, że błąd wróci. Temat łączę z innym żebyś mógł poczytać o błędach egra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja opowiem mój przypadek, ale czytając ten wątek, znalazłem zdaje się coś, co nie tylko u mnie było.

Czyli błąd był taki:

001025 - EGR System 
               P0401 - 006 - Insufficient Flow - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 20
                    Mileage: 242607 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.05.06
                    Time: 16:37:36

             Freeze Frame:
                    RPM: 1984 /min
                    Torque: 64.0 Nm
                    Speed: 101.0 km/h
                        84.63 %
                        95.55 %
                    Mass Air / Rev.: 387.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 566.8 mg/str
 

Czyli wskazanie na niedomknięcie zaworu EGR, bo przepływomierz pokazuje 387 a spodziewany 566. Mniejszy przepływ świeżego powietrza, bo bierze spaliny z otwartego zaworu recyrkulacji. 

Wyciągnąłem zawór EGR (w BMR jest sterowany elektrycznie) celem przeczyszczenia - wiadomo - standardowy ruch.

Nie był jakoś szczególnie zawalony, pięknie przylegał grzybek na ten moment - świecące przylgnie.

Więc dalej drążę temat - otworzyłem dekielek, dostałem się do przekładni zębatych - wszystkie zęby na swoim miejscu, rusza się, ale czasami, co któryś raz, zacina się ten mechanizm - coś jakby haczy w środku. Grzybek też nie działa prawidłowo - obracam koło zębate (pokonuję opór sprężyny) - grzybek podnosi się. Ale popuszczam - i już nie domyka zawór. Jest niesprawny - ten mechanizm w środku - ten, co zamienia ruch obrotowy na posuwisto zwrotny. Rozbieram dalej: odkręcam kolejne śrubki i wysuwam płytę z przekładnią. No i proszę: wyleciały zmielone łożyska kulkowe - takie małe te kuleczki po łożysku, he, he. Ale miazga tam była.

Zamówiony zawór, w poniedziałek będę wkładał - usterka znaleziona.

Może komuś się przyda w diagnozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wywaliło mi 2 błędy w B7 4891 EGR Valve N18 i 4892 EGR Valve N18. Co to za błędy mogą być ? Od czego dokładnie ? Teraz myśle jak już wywaliło błąd na wywaleniu całkowicie EGR i zaślepieniem go i zaprogramowanie żeby nie wywalało błędy na desce. Ktoś to przerabiał może ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.10.2015 o 19:14, Marcin1985 napisał:

Witam.

Szybkie pytanie do tych co to przerabiali. Poszły 3 ząbki i zaswieca sie check. Można wymienić tą zębatkę?

12170675_931483023598818_105041362_n.jpg

Odświeżam temat... Czy ta zębatka jest wymienna?

Edytowane przez lukasand

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności