Skocz do zawartości
trafyc

EGR w B6, schemat, rozlaczenie, zaslepienie

Rekomendowane odpowiedzi

Witan koledzy znajomy wyłączyl mi egr programowo auto dłużej się nagrzewa i wzrosło spalanie dość grubo czy to przez wyłączony egr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w tym oto, że temacie. Mam problem z EGR, kontrolka silnika + komunikat Emission workshop.

Czy z tego odczytu VCDS można coś wywnioskować?? Pytam gdyż umiem sprawdzić i wykasować błąd ale jeśli chodzi o głębsze szczegóły to już noga:) Będę wdzięczny za jakiekolwiek wypowiedzi. Wklejam odczyt z VCDSa:

 

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl

Part No SW: 03G 906 021 LR HW: 03G 906 021 AN

Component: R4 1,9L EDC G000SG 9248

Revision: --H05--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 06325 000 00000

 

1 Fault Found:

001025 - EGR System: Insufficient Flow

P0401 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 117723 km

Time Indication: 0

Date: 2016.02.18

Time: 08:27:08

 

Freeze Frame:

RPM: 1470 /min

Speed: 52.0 km/h

Load: 14.9 %

Duty Cycle: 14.6 %

Duty Cycle: 100.2 %

Mass Air / Rev.: 245.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 510.0 mg/str

 

Readiness: 1 1 0 0 0

 

 

 

A jeszcze tak na marginesie gdzie się znajduje EGR w moim aucie?? Auto jak w opisie oczywiście :)

Edytowane przez tomi666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.9 BXE miałem co prawda w Octavii więc EGR powinieneś szukać przy podszybiu, czyli odwrotnie niż w 2.0TDi, natomiast co do błędu u Ciebie sterowanie EGR jest "pneumatyczne" czyli przez podciśnienie i wygląda to na problem ze zbyt niskim podciśnieniem. Do sprawdzenia wężyki (u mnie w Octavii i w Golfie lubiły gryzonie pogryźć akurat przewody od podciśnienia), jeśli nie wężyki to dalej w stronę pompy szukaj.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeszcze może być pęknięta membrana w EGR ale to niech się fachowcy wypowiedzą bo ja z turbodieslami dopiero zaczynam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.9 BXE miałem co prawda w Octavii więc EGR powinieneś szukać przy podszybiu, czyli odwrotnie niż w 2.0TDi, natomiast co do błędu u Ciebie sterowanie EGR jest "pneumatyczne" czyli przez podciśnienie i wygląda to na problem ze zbyt niskim podciśnieniem. Do sprawdzenia wężyki (u mnie w Octavii i w Golfie lubiły gryzonie pogryźć akurat przewody od podciśnienia), jeśli nie wężyki to dalej w stronę pompy szukaj.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeszcze może być pęknięta membrana w EGR ale to niech się fachowcy wypowiedzą bo ja z turbodieslami dopiero zaczynam ;)

 

No dzięki za odpowiedź, już wiem coś więcej :)

Mile widziane kolejne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W blokach pomiarowych na wolnych obrotach i przy powolnym przyspieszaniu jest z egr ok ile wymaga komputer tyle daje egr, ale przy gwałtownym przyspieszaniu komputer wymaga 800 mg a egr daje 1300 mg czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam w tym oto, że temacie. Mam problem z EGR, kontrolka silnika + komunikat Emission workshop.

Czy z tego odczytu VCDS można coś wywnioskować?? Pytam gdyż umiem sprawdzić i wykasować błąd ale jeśli chodzi o głębsze szczegóły to już noga:) Będę wdzięczny za jakiekolwiek wypowiedzi. Wklejam odczyt z VCDSa:

 

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl

Part No SW: 03G 906 021 LR HW: 03G 906 021 AN

Component: R4 1,9L EDC G000SG 9248

Revision: --H05--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 06325 000 00000

 

1 Fault Found:

001025 - EGR System: Insufficient Flow

P0401 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 117723 km

Time Indication: 0

Date: 2016.02.18

Time: 08:27:08

 

Freeze Frame:

RPM: 1470 /min

Speed: 52.0 km/h

Load: 14.9 %

Duty Cycle: 14.6 %

Duty Cycle: 100.2 %

Mass Air / Rev.: 245.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 510.0 mg/str

 

Readiness: 1 1 0 0 0

 

 

 

A jeszcze tak na marginesie gdzie się znajduje EGR w moim aucie?? Auto jak w opisie oczywiście :)

 

Ja jakby co znalazłem przyczynę... przegryziony wężyk prowadzący od EGRa.... Jakiś uprzejmy zwierz sie pobawił , koszt naprawy 1 zł na szczęście :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątek dotyczy 2.0 TDI, a czy przerabiał ktoś podobny temat w przypadku 1.9 TDI?

 

Pacjent to Passat B6, 1.9 TDI 105KM, BKC

 

Z góry dzięki za wszelkie informacje jak wyjąć EGR ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wątek dotyczy 2.0 TDI, a czy przerabiał ktoś podobny temat w przypadku 1.9 TDI?

 

Pacjent to Passat B6, 1.9 TDI 105KM, BKC

 

Z góry dzięki za wszelkie informacje jak wyjąć EGR ;)

 

Najprościej dezaktywować go w pozycji "otwarty". Chyba że sieje błędami, to inna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jestem na wymianie EGR w moim pasku b6 2.0 fsi ale zacząłem się również zastanawiać nad zaślepieniem/wyłączeniem.

 

Sporo się naczytałem na forum ale jakiegoś jednoznacznego stwierdzenia w kwestii zaślepienia EGR nie znalazłem. W związku z tym mam pytanie, czy w tym silniku zaślepienie można zrobić czy pojawią się ewentualnie jakiekolwiek skutki uboczne? Czy w ogóle jest to wskazane?

 

Jeśli już miał bym wymienić to jeśli mam oznaczenie mojego EGR 06F131503B to czy inny zawór ale z oznaczeniem 06F131503A również podejdzie? Chodzi mi o różnicę w literach na końcu, czy ma to znaczenie?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam może ktos da fotkę gdzie znajduje się zawór egr vw pasat b6 2.0 tdi 103 kw 140 km i jak wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam passka 1,9tdi bxe bez dpf. Chcialem i zaslepilem egr i co.. Przez 20km wszystko ok wrost mocy troche odczuwalny, ale gdy zgasilem go i odpalilem wyskoczyl blad, "abgase .." i kontrolka silnika..

Moze wie ktos co jeszcze musze zrobic zeby nie wyskakiwal bald??

P.S. Zaslepilem egr dwiema blaszkami, ale jeszcze trzeba chyba cos zrobic zeby blad nie wyskakiwal...

pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co jeszcze musze zrobic zeby nie wyskakiwal bald??

Wielokrotnie wałkowany temat. Trzeba wyłączyć EGR VCDSem w pozycji "otwarty".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim pasku B7 wymieniłem już 3 razy EGR wraz z chłodnicą ale nie wiadomo skąd wytwarza się ciśnienie i niszczy uszczelkę. Nie wiem już co robić z tym autem bo tak jeździć się nie da. Miał ktoś taką sytuacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie fachowcy, czy takie zmniejszenie przepływu spalin jak to wymyślili kredkowcy jest ok i czy podejdzie do 2.0 tdi? Akurat tu w skodzie ale pewnie w każdym bkc/bxe/bls jest tak samo, pytanie czy w 2.0 tak się da

http://lemaireg.free.fr/skoda/egr/modif/index.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, prośba o pomoc- pacjent VW Passat B6 1.9TDI BKC, objawy- od praktycznie 3 lat pocił się delikatnie zawór EGR (ten z grzybkiem), brak jakiegokolwiek spadku mocy czy innych objawów, nie ubywało oleju, natomiast od około miesiąca pojawił się błąd związany z EGR (001025 - EGR System: Insufficient Flow) i żółta kontrolka silnika (ta przez niektórych zwana helikopterem;)). Błąd po wykasowaniu pojawia się po około 50km. Innych objawów brak. Wczoraj odkręciłem zawór EGR i go trochę przeczyściłem, sprawdziłem zatykając ten króciec na grzybku że membrana jest szczelna i zawór trzyma, więc to chyba nie tu leży problem. Czy macie może jakieś doświadczenia w tej kwestii? Co warto sprawdzić? Po wczorajszym czyszczeniu, muszę dziś jeszcze dokręcić tę rurkę biegnącą od chłodnicy EGR do zaworu, z uwagi na to że wczoraj spadła mi gdzieś jedna śruba i w tym momencie rurka trzyma się wyłącznie na jednej i ma nieszczelność, dziś zdobyłem śruby i mam zamiar ją dokręcić i wtedy też wywalę błąd i sprawdzę czy czyszczenie pomogło czy jednak nadal trzeba szukać wadliwego elementu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety po usunięciu błędu, po przejechaniu kilku kilometrów błąd 001025 nadal wraca i wywala żółtą kontrolkę. Może zamiast szukać wadliwego elementu po prostu zaslepić EGR, wyprogramować i olać temat? Ktoś coś doradzi? Przerabiał to ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Posiadam VW Passata CC 2.0 TDI CBAB 140KM 2008r.

 

Pojawił mi się błąd:

001027 - Zawór recyrkulacji spalin ( N18 )

P0403

 

Miga kontrolka świec i auto wchodzi w tryb awaryjny.

Zawór EGR został wyjęty, okazało się że od strony spalin cały jest zapchany, został dokładnie wyczyszczony, zebatki sprawdzone - działają bez zarzutu. Po prawidłowym zmontowaniu i kilkudniowej jeździe bez jakichkolwiek problemów usterka znowu sie pojawiła.

Chwile pojeździ normalnie i po jakimś czasie znowu wskakuję błąd.

 

Skoro zawór zostały wyczyszczony a zębatki nie są uszkodzone to w czym może tkwić teraz problem? Może coś co steruje tym zaworem jest uszkodzone? Czujnik albo coś...

Jaka jest ewentualna cena nowego kompletnego zaworu bo z uzywanym po jakims czasie moze byc to samo ?

 

Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam umnie to samo

Pojawił mi się błąd:

001027 - Zawór recyrkulacji spalin ( N18 )

P0403

Zawór EGR został wyjęty, okazało się że od strony spalin też jest zapchany, został dokładnie wyczyszczony, zebatki sprawdzone - działają bez zarzutu żadnych śladów zuzycia .

 

Co sie moglo uszkodzć ,silnik el. w egr otwiera zawór, spręzyna go zamyka jesli silnik ster. napotkał opór ( od strony spalin cały jest zapchany) to mógl sie uszkodzić silnik sterujący lub bezpiecznik, jesli gdzieś jest ukryty bo u mnie wszystkie bezpieczniki dobre,

jest jeszcze w środku jakiś czujnik który liczy obrotu osi ster.zaworem coś jak hallotron z niego wychodzą 3 piny, pozostałe dwa piny ida bezpośrednio do silnika , ten czujnik tez sie mógł uszkodzić.

Kabelek jakiś mógł się przerwać. zamówiłem używany egr niby sprawny spróbuje pokombinować.

Edytowane przez ares43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności