Skocz do zawartości
trafyc

EGR w B6, schemat, rozlaczenie, zaslepienie

Rekomendowane odpowiedzi

to co to moze byc. wielu na forum ma taki problem i nikt go jeszcze nie rozwizal

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wszystkich...z góry Przepraszam,że piszę to tutaj,ale nigdzie indziej nikt nie potrafi mi podpowiedzieć a ten temat jest bliźniaczo podobny do mojego...jestem użytkownikiem Audi A4 2.0 z silnikiem FSI i sprawa dotyczy zaworu EGR. Już pisze o co chodzi...w moim aucie już wymieniłem cewki,świece,ale silnik nadal ma spore drgania na wolnych obrotach..zrobiłem test VCDS i wyszdł mi taki błąd: Address 01: Engine Labels: None

Part No SW: 8E0 906 018 K HW: Hardware No

Component: 2.0L R4/4V FSI G 0008

Shop #: WSC 63351 000 00000

VCID: 3064129E9C79459C

 

Part No: 8E0 907 807 A

Component: NOX 0303180039 002 3205

8E0907807 A NOX 0303180039 002 3205

 

2 Faults Found

17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal

P1539 - 004 - No Signal/Communication

16784 - EGR System: Malfunction

P0400 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

..doczytałem się,że to wina EGR,że jest uszkodzony czy tak jest? Zauważyłem,że jak silnik był na wolnych obrotach i jak załączał się EGR to znacznie zwalniał a drgania przenoszą się na nadwozie...odkręciłem dekielek z góry i niby wszystko ok,żaden ząbek nie jest wyłamany z trybików...ale jakież było moje zdziwienie jak po porstu odpiąłem zawór(zatrzask) i nagle silnik zaczął pracować prawidłowo obroty lekko wzrosły a drgania ustały,czym to jest spowodowane? Zrobiłem tez eksperyment i ponownie podpiąłem zatrzask do zaworu i za jakieś 5-7 sekund znowu zwolnił i szarapanie powróciło!!! Jakie są skutki jazdy z wypiętym EGR? Czy to szkodzi silnikowi? Jak patrzyłem po cenach to jest...kosmos,ale cóż jak trzeba będzie wymienić to się wymieni..Bardzo proszę o podpowiedzi..

Niedawno sprzedałem(teraz żałuję) swojego Passata 1.9 TDI,B6 z 2006...tam wszystko bez zarzutów..ale cóż mus był..

Proszę o podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mdku

Witam,

 

Jestem nowy na forum, wiec pozdrwaiam wszystkich uzytkownikow.

Moj problem jest dosc nietypowy ale dotyczy EGR wiec podpinam do tematu. Passat 1.9tdi bxe 2006. jedna z metalowych rurek z charmonijka laczacych egr z ukladem wydechowym, strzelila i Pekla podczas jazdy. Kupilem nowa rurke w ASO zostala zamontowana i wszystko bylo ok przez 4 dni. Nowa rurka pekla dokladnie w tym samym miejscu. I teraz nie wiem co robic, poniewaz koszt tego elementu to ponad 80 funtow i boje sie kupowac kolejnej w obawie ze tez peknie i beda kolejne koszta. Pytalem kilku mechanikow ale rozkladaja rece w necie tez nic nie znalazlem. Moze ktos z was potrafi pomoc lub spotkal sie z podobna usterka?

 

rurka2.jpg

tmstp Rurka pasowala idealnie, a co mnie bardziej martwi poprzednia pekla dokladnie w tych samych miejscach a byla w uzyciu przynajmniej odkad posiadam auto czyli jakies 2 miesiace.

Chwilowo caly uklad egr jest odciety/zaslepiony ale to tylko tymczasowe rozwiazanie i szukam rozwiazania problemu na stale.

Dodam jeszcze,ze z tego co zauwazylem element nie jest szczegolnie narazony na jakies sily typu wyginanie odginanie, poniewaz to wszystko siedzi na silniku i porusza sie razem z nim.

Widze ze ciezko bedzie, nikt sie z czyms takim nie spotkal? Dodam ze dowiedzialem sie ze niedawno bylo wymieniane turbo w ASO, czy to moze miec jakis zwiazek?

Nie wiem sam juz co robic, moze wymienic caly uklad EGR wlacznie z chlodnica?

rurka1.jpg

Edytowane przez mdku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwrociles moze uwage czy jak montowles ta rurke to musiales ja lekko naginac zeby przykrecic z obu stron czy tez moze pasowala idelanie?

Byz moze jest za mocno przegieta a potem drgania przelamuja ja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka mam pytanko

Jesli wypne kostke z egr-u to jak silnik sie zachowa ?

Jesli jest tak samo jak przed odlaczeniem , to co jest grane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siemka mam pytanko

Jesli wypne kostke z egr-u to jak silnik sie zachowa ?

Jesli jest tak samo jak przed odlaczeniem , to co jest grane ?

 

ja kiedyś kombinowałem z EGR i też zrobiłem test z odpiętym EGR, nie widziałem żadnej różnicy podczas jazdy oprócz mrugającej kontrolki na zegarach. Silnik pracował normalnie. Generalnie to tak chyba powinno być, bo gdyby miał pogarszać parce silnika to by go nie montowali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie to tak chyba powinno być, bo gdyby miał pogarszać parce silnika to by go nie montowali.

 

Czyli jak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piszesz że jak odłączasz EGR, to silnik działa tak samo... wiec wydaje mi się że czy EGR jest aktywny, czy nie, to silnik działa tak samo i na "oko" nie ma żadnej różnicy, oczywiście gdy wszystko jest sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR ma za zadanie dopuscic wieksza czesc spalin do komor spalania podczas pracy na biegu jalowym lub gdy silnik schodzi z obrotow by spaliny byly "czystsze". Pod obciazeniem jest on zamykany i tylko pare procent spalin jest ponownie dopalana. I w tym momencie wazne jest zeby grzybek w EGR byl szczelny zeby nie przepuszczac wiecej spalin niz powinien bo moze to zamulac auto i wywalic blad EGR.

 

Wiec po odpieciu EGR roznice w pracy silnika mozna zauwazyc tylko w czasie jego obciazenia i tylko gdy EGR nie bedzie w pelni sprawny (nieszczelny tloczek lub za mala srednica samego zaworu EGR spowodawana nagarem).

 

Jako tako silnik bedzie pracowal bardzo podobnie z podpietym jak i odpietym EGR. Roznica bedzie na pewno w skladzie spalin i auto moze byc lekko slabsze przy przyspieszaniu przy odpietym.

 

Mam nadzieje ze nie zagmatwalem zbytnio ;)

Jesli gdzies sie pomylilem to niech mnie ktos poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy. Przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż posiada VW Passata b6 2.0 FSI i od jakiegoś czasu świeci mi sie kontrolka żółta w kształcie silnika która mówi o awarii układu wydechowego. Już na samym początku jak mi się zaświeciła podłączyłem go pod komputer i pokazało niesprawność w układzie elektrycznym (tzn tak mi mechanik tłumaczył). Kontrolka cały czas się świeci i wczoraj byłem na wymianie oleju i znów go podłączyłem pod kompa tym razem u innego mechanika. On powiedział, że to jest wina EGR i trzeba wymienić na nowy. I teraz moje pytanie auto normalnie chodzi, normalnie przyśpiesza, nie dusi się obroty w normie i spalanie też i czy opłaca sie to robić wymieniać na nowy czy lepiej zaślepić i mieć spokój? Może ktoś miał taki problem jak ja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ja miałem dokładnie taki problem, w FSI wyrabia się zębatka sterowania EGRem, bo u nas jest on sterowany silniczkiem elektrycznym. Po rozłożeniu zaworu zobaczysz zębatkę ze zjechanymi zębami, odwrócisz ją, tak, żeby teraz zdrowe zęby chodziły po przekładni i będzie gites majonez ;) No a zawsze możesz kupić nowy jak coś, albo dorobić zębatkę( bo wątpię, że kupisz ją jako pojedyńczą część.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktos ma wiedze czy jest jakas roznica miedzy zaslepieniem EGRu a komuterowym wylaczeniem w silniku BKP(simens). Zaslepilem EGR blaszka I wyskoczyl blad(mechanik powiedzial ze mozna na stale go wylaczyc I juz nidgy sie nie pojawi ten blad) ale problem w tym ze silnik procuje tak twardziej/sztywniej. I teraz pytanie czy jak sie wylaczy EGR komputerowo to tez tak sztywno/twardo bedzie chodzil czy tak jak z podpeitym EGrem.

Pozdr I dziekuje za opnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dopadł mnie ten sam błąd w b6 2,0 TDI CR 140 kucy . Memoscan pokazuje PO 403 lub 01027 / czyli błąd EGR lub N18 . Po rozebraniu EGR było tyle syfu, że przykro było patrzeć. Po wyciśnięciu grzybka nie wracał do pierwotnego stanu ,zawieszał się w pozycji otwarte. Oczyściłem, i rozkręciłem pokrywkę do kół zębatych tak jak foto na 1-wszej stronie. Układ troszkę inny niż w FSI ale zasada działania podobna. Koła zębate były całe i wszystko w porządku ale miałem dojście do łatwego wyciskania zaworka . Trochę WD 40 i kilka ruchów grzybkiem spowodowało usunięcie nagarów. Po zmontowaniu wszystko działa , samochód wrócił do normalnego trybu. Ciekawe na jak długo ale na razie jest ok. Jak coś się zwali to dopiszę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobek19926

Mam taki problem, (piszę tutaj bo nie mogę dodawać jeszcze własnych postów) otóż w moim passacie B6 1.8 TSI szarpie silnikiem na niskich obrotach tak gdzieś do 2000obr. Poczytałem o tym EGR i myśle że to on jest winowajcą. Problem w ty że nie wiem gdzie on się znajduje. Chce go wyczyścić chociaż nie wiem czy to coś da. Byłem z autem u mechanika ale chłop po 2 tyg sprawdzania poddał się:). Jeśli ma ktoś może zdjęcia albo mógł by wyjaśnić dokładnie gdzie znajduje się ten zawór to był bym bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba będzie kupić nowy EGR. Błąd powtórzył się po 3 miesiącach od naprawy . Najpierw pokazał się błąd: czujnik pozycji klapy kolektora ssącego 08213 lub P2015 po wykasowaniu powtórzył się P0403 lub 01027 czyli EGR. Po wymontowaniu znowu czyszczenie . Pełno brudu i kółeczko powodujące otwieranie zaworu lekko się zacinało . Ciężko to doczyścić bo nie wszystko da się rozebrać ale już po zabiegu. Na razie auto chodzi ok. ale chyba trzeba szukać nowego zaworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna usunac egr programowo 250pln i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dodam że jestem laikiem w tym temacie, jakiś czas temu kupiłem swojego paska 1.9 tdi BKC 105KM, nie pamiętam czy po wymianie oleju czy od samego początku przy odpalaniu pokazywał mi sie na komputerze komunikat EMISSIONS WORKSHOP, heh na poczatku jakoś nie zwracałem na to uwagi, od tamtego czasu zrobiłem około 8 tys km, na ten przebieg dolałem ok 200ml oleju aby znów był górny stan ( z 8 tys ok 3 tys trasa 2x1500 km a reszta na miejscu), ostatnio zacząłem drążyć ten temat tego komunitaku, pojechałem na komputer bo poprostu dopiero miałem czas o zrobić i pokazał mi błąd P0401 ( za mały przepływ spalin) błąd wykasowałem, po 100 km (ok 2dniach) komunikat znów sie zapalil i pokazuje ten sam błąd, dodam że auto nie wydaje sie jakoś bardzo słabe czy mułowate, turbo włącza sie po ok 2.5 tys obrotow i jakoś idzie, gazując lekko je słychać, pisze dlatego że wydaje mi sie czasem jakby muliło auto, nie ze cisne gaz i nagle dziura i calkiem muli tylko ciezej mu sie rozpedzic, zaczalem szukac i doczytalem o egr i przepustnicy, jak juz wspominalem jeste laikiem wiec za jakieskonkretne rozkrecanie sie nie bralem, sciagnalem po lewej stronie gruby gumowy waz ktory idzie do przepustnicy, sciagnalem te zapinki i waz wsrodku jest jakby wilgotny z oleju i na koncu moze 1 kropelka byla to drugiej strionie konca weza tez, i z moich spostrzezen co wyniklo to na zgaszonym silniku bez zaplonu sciagam przewod i przepustnica jest otwarta ciagle, poruszam nia goradol i moge nia przesunac w pozycje zamknieta naciskacja a puszczajac ja sie otwiera, na zapalonie tez jest otwarta tyle zelekko nia ruszajac jest jakby zablokowana i takzrobic nie moge, swiecac wglab nie wygrala na bardzo brudna jest tylko nalotu troche, a jesli chodzi o egr NIE wyglada na jakis fest zaklejony,moje auto ma 200 tys przebiegu, copolecacie z tym robic? oddac do mechanika do czycszczenia wymiany ew probowac samemu? jest tam co zepsuc? ogolnie jesli chodzi o spalanie auta to na miescie ok 6-6.5.-7 L w trasie np te 1500 km to ok 5.4L predkosci okolo 120-140 . Pytam bo nie wiem corobic to jesli przepustnica sie niez zamyka to zleale czy to takiwielki problem? czy warto czyscic egr? jak moge sprawdzic czy wszystko dobrze chodzi? z gory dziekuje zawyrozumialosc i pomoc :) to moj pierwszy pasek i tdi :) pozdrawiam

 

---------- Dodano o 18:50 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:00 ----------

 

Dodam jeszcze ze na pierwszych 2-3 biegach mam przy zmianie biegow (zmiana przy okolo 2 tys obrotow) jakby taki gwizdz tłumika jakby powietrze. Co polecacie zrobic dzieki :) dodam ze narazie nie ma jak sam podlaczyc pod komputer i sprawdzic, dopiero planuje zakup kabelka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy ktoś wie czy regeneruje sie zawory EGR w VW Passat 1,6 TDI (2010 r.). W tym modelu zawór jest z chłodnicą. Czy warto i gdzie można kupić używany zawór EGR.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, podłączę się z pytaniem. Niedawno byłem na przeglądzie w serwisie i diagnoza: nieszczelna chłodnica zaworu egr- wciąga spaliny do środka- oczywiście cena za nową część absurdalna. Czy ktoś może się orientuje czy da się to jakoś naprawić bez wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności