Skocz do zawartości
Gość FRIDAY 24

Pytanie o wymiane poduszki amortyzatora z przodu w B4

Rekomendowane odpowiedzi

ja za części+robocizna na obie strony w piątek płaciłem 230 zł:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

80 zł zdecydowanie za drogo :) oznaczając sobie kolumnę roboty jest na 15-20 min na jedną stronę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno, może głupie pytanie. Po tej wymianie to trzeba ustawić zbieżność, czy geometrię kół?? Bo z tego, co czytałem gdzieś w necie, to zupełnie dwie różne sprawy, a dziś jakiś "specjalista" mi powiedział, że zbieżność i geometria to to samo. W takim razie ja już zgłupiałem, proszę Was o odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbieżnosć to jakby "równoległość" toczenia obu kół, a cała geometria to zbieżność, pochylenia, wyprzedzenie koła. W passacie jeżeli ruszysz pochylenia to zbieżność niestety też się przestawia. Jeżeli pochylenia nie ruszysz to nic nie musisz ustawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

geometria to zbieżność plus kąt pochylenia koła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, wielkie dzięki za pomoc. :) Dziś wymieniłem poduchy i łożyska, a zawiecha nie wydaje żadnych odgłosów, czyli jest idealnie i o to mi chodziło. :) Mam jeszcze jedno pytanko. Mam wrażenie, że łatwiej się skręca w lewo, niż w prawo. Czy może być to wina tego, że nie ustawiłem jeszcze zbieżności i kątów?? Co prawda je ustawię w poniedziałek, bo dziś już nie ma mojego znajomego diagnosty, ale zaobserwowałem taki objaw i mnie to zastanawia. :D Mam nadzieję, że po sprawdzeniu i ewentualnym ustawieniu kątów i zbieżności wszystko będzie ok. :) Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam wrażenie, że łatwiej się skręca w lewo, niż w prawo. Czy może być to wina tego, że nie ustawiłem jeszcze zbieżności i kątów??

 

Jest taka możliwość, ja po wymianie amorów trochę jeździłem bez ustawionej zbieżności/geometrii i miałem właśnie takie wrażenie że trochę gorzej się skręca. Nie prostowało też kierownicy po wykonaniu skrętu, po ustawieniu zbieżności jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy. Zrób zbieżność/geometrię jak najszybciej, bo może to być przyczyną.

Edytowane przez smoku215

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze jedno pytanko. Mam wrażenie, że łatwiej się skręca w lewo, niż w prawo. Czy może być to wina tego, że nie ustawiłem jeszcze zbieżności i kątów??

Tak, po ustawieniu przejdzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki. :) Od razu po wymianie poduszek byłem w swojej zaufanej stacji, ale mają urwanie głowy, a ponoć trochę czasu to zabiera i wolą w dwóch zrobić, żeby było sprawniej i kazali przyjechać w poniedziałek. Ale na weekend nie mam planów, więc pasio będzie mało jeździł, to opon nie zajadę za bardzo przez dwa dni bez ustawionej zbieżności. :) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od razu po wymianie poduszek byłem w swojej zaufanej stacji

 

To dobrze że masz zaufaną stację, bo z tymi diagnostami to różnie jest. Ja ustawiałem dwa razy, za pierwszym razem gość tak mi ustawił że jedno koło miało kąt 3 stopnie na minusie...brrr, zamiast 1 na minusie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dobrze że masz zaufaną stację, bo z tymi diagnostami to różnie jest. Ja ustawiałem dwa razy, za pierwszym razem gość tak mi ustawił że jedno koło miało kąt 3 stopnie na minusie...brrr, zamiast 1 na minusie.

 

Byłem tam na jakimś szkoleniu i znam obu diagnostów, także chyba mnie by nie oszukali. :) Poza tym to jeden z nich powiedział, że to te poduchy, więc Mu ufam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paput pochwal się gdzie masz tą zaufaną stacje. Bo ja byłem dzisiaj na gagarina ustawiać zbieżność i myślałem ze ich tam pozabijam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paput pochwal się gdzie masz tą zaufaną stacje. Bo ja byłem dzisiaj na gagarina ustawiać zbieżność i myślałem ze ich tam pozabijam!

 

W Polmozbycie, na Lubelskiej, za przychodnią. Co prawda grubas w biurze obsługi klienta to cham jakich mało, ale sami diagności Piotr i Tadek są spoko. Tylko wszedł pod auto, od razu wiedział co trza wymienić, zbieżność też już mi ustawiali i było spoko. Na przeglądzie powie co jest nie tak, także jestem ogólnie zadowolony z ich usług. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć, w przyszłości będzie mozna ich odwiedzić;)

Gagarnina to omijać szerokim łukiem, takich fachowców co tam to jeszcze w życiu nie widziałem:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie, robiłem cały zawias z przodu, poduszki amory, drążki tuleje na wachaczach bo reszta była ok, ale po 2 dniach jazdy zauwazyłem że czasami mi coś stuknie z przodu w zawieszeniu głównie np najeżdzając na cos dziurke albo nie równość skręcając chociaz i prosto tez, co to może być? jak wszystko jest wymienione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to może być?

Wsłuchaj się czy słychać to w podłodze czy na wysokości szyby, bo przypuszczam że stuka Ci w okolicach kielicha amora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie czegoś nie dokręciłeś, sprawdź łączniki stabilizatora i śruby mocujące wahacz, szczególnie tylne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wymienione były tuleje na stabilizatorze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak przestanie lać to posprawdzam wszystko, tutaj w krk teraz leje jak cholera;) wszystko raczej było po dokręcane, tulei nie wymieniałem sam tylko w warsztacie ale patrzyłem na łapy mechanikowi i wszysko dokręcał powiedziałbym że dość mocno:) sprawdze jeszcze dobrze górne mocowanie amora ale z tego co mi się wydaje to ono jest dziwnie zrobione bo oprocz tego grzybka na górze to nic go tak naprawde do kielicha nie trzyma oprocz tego że masa auta dociska całą poduszke amorem od spodu czy się myle? tuleje na stabilizatorze wymieniałem rok temu... hmm może się juz wybiły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto jeszcze wspomnieć o tym, że jak mamy zatarte łożysko poduchy amortyzatora to więcej pracy ma pompa wspomagania, ktoś tu napisał że za wymiane kompletu poduszek i łożysk zapłacił 230 zł, można to porównać do kosztu wlaśnie pompy wspomagania, więc warto wymienić !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności