buxi Zgłoś #1 Napisano 30 Marca 2010 Po włączeniu klimatyzacji (obojętnie w jaki sposób ) czy to przyciskiem auto czy obiegiem wew. po jakimś czasie pali się bezpiecznik. Raz klimatyzacja pochodzi 5 min a raz od razu strzela. Gaśnie przy tym cały wyświetlacz klimatronika (sterownik) podświetlanie i wszystkie wskaźniki na nim. Jak to sprawdzić ?? Czy Vag coś pokaże ?? A i jeszcze zauważyłem jak było zimno to po włączeniu klimy wszystko było ok więc może zwarcie robi sprężarka albo coś takiego ?? jak tak to gdzie ona się znajduję ?? żeby ją oglądnąć ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #2 Napisano 30 Marca 2010 1. VAG powinien przetestostować sterownik klimy i jeśli są to wypluć błędy. Jak masz mozliwość to zrób test vagiem ale wtedy i tak będziesz raczej musiał włożyć bezpiecznik chyba że się myle. A jak nie to zrób samodiagnoze climatronic (jest na forum co i jak) 2. Sprężarkę masz z przodu silnika na samym dole (tak jakby między zderzakiem a silnikiem) prawie na środku może minimalnie po lewej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #3 Napisano 30 Marca 2010 jak tak to gdzie ona się znajduję ?? żeby ją oglądnąć ?? Na fotce w tym http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=706464&postcount=45 poście zaznaczona granatowa strzałką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2010 Zrobiłem diagnozę climatronika i wyszło po lewej 444 po prawej 02 to 444 to niby że nie ma błędów a to 02 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2010 nie jestem pewny ale to 2 to chyba bledy sa tez. sprobuj tam przeskoczyc pomiedzy błędami (tez jest na forum przy samodiagnozie clima). jesli się myle niech ktoś mnie poprawi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #6 Napisano 30 Marca 2010 przeskakuje się między błędami temperatura + robiłem tak ale nic się nie zmieniało na wyświetlaczu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popo73 Zgłoś #7 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) Witam. Sama sprężarka nie zrobi Ci zwarcia, natomiast jej sprzęgło elektromagnetyczne, owszem. Błędów nie ma "444", "02" występowały jakieś błędy, ale zostały wykasowane i tym się na razie nie przejmuj. Palenie bezpiecznika występuje po odpaleniu auta czy także przy silniku wyłączonym? W VAG jest test elementów wykonawczych, wykonaj go dla "climatronic" i daj znać o efektach, będziemy myśleć dalej. pzdr Edytowane 30 Marca 2010 przez popo73 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #8 Napisano 30 Marca 2010 Włóż bezpiecznik, wyłącz klimę podłącz kabelek i zrób diagnozę VAG. Vag sobie włączy co trzeba na chwilę. Może to wiatrak Ci całą instalację wywala? Bez błędów niewiele jesteśmy w stanie powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bicuomega Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) U mojego brata w audi a4 dzialo sie to samo. wymienl caly wiatrak i bylo ok. Poprostu spalil sie silniczek od wiatraka. i dlatego bezpiecznik palilo. musisz wyjac schowek, tak przynajmniej w audi bylo i tam bez problemy sobie poradzisz. moj brat kupil z anglika, co fakt nie pasowal bo byl inny kierunek krecenia, no ale ojciec z 2 zlozyl jeden:) I dziala bez zarzutow Edytowane 30 Marca 2010 przez bicuomega dodanie tekstu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2010 Palenie bezpiecznika występuje po odpaleniu auta czy także przy silniku wyłączonym?Jutro to sprawdzę ale wydaje mi się że na wyłączonym silniku tez pali bezpiecznik. Jak włączę klimatyzacje (AUTO) i wystrzeli bezpiecznik to wkładam nowy przekręcam zapłon i szybko daje ECON(po przekręceniu zapłonu i nie odpalaniu) żeby mi znowu go nie wywaliło, żeby nawiewy działały... A wiatrak to czego jest częścią ? Jeżeli jest włączona opcja ECON to nawiew działa... można sterować mocą i temperaturą wewnątrz wywala bezpiecznik po włączeniu klimy. Vaga podłącze po świętach będę pisał co i jak pokaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bicuomega Zgłoś #11 Napisano 30 Marca 2010 A wiatrak to czego jest częścią ? Jeżeli jest włączona opcja ECON to nawiew działa... można sterować mocą i temperaturą wewnątrz wywala bezpiecznik po włączeniu klimy. Vaga podłącze po świętach będę pisał co i jak pokaże. Nie pamietam jak bylo u brata, czy dzialaly nawiewy, ale przyczyna byl wlasnie ten wiatrak i od niego zacznij Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 30 Marca 2010 Nie pamietam jak bylo u brata, czy dzialaly nawiewy, ale przyczyna byl wlasnie ten wiatrak i od niego zacznij Nie siej zamętu. Skoro nawiewy mu działają w funkcji ECON, to nie jest wina wiatraka nawiewu a wiatraka na chłodnicy kolego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popo73 Zgłoś #13 Napisano 30 Marca 2010 Czyli już coś wiemy. Dmuchawę nawiewu masz sprawną. Jeśli masz jakieś pojęcie o czytaniu schematów elektrycznych i wogóle o elektryce, to podeślę. Możesz za pomocą prostych mostków wkładanych zamiast przekaźników, zlokalizować czy winne jest sprzęgło elektromagnetyczne, wentylator skraplacza klimy, ewentualnie inna przyczyna. Dobrze gdybyś miał jakis prosty multimetr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 30 Marca 2010 No jak mu wywala bezpiecznik a błędów w klimie nie ma, to raczej tylko wentyl na chłodnicy może robić zwarcie, bo gdyby to była wina któregoś czujnika, to by pokazało błąd. Ewentualnie to wina opornicy, co jest gdzies w dolnej części auta, ale zapomniałem dokładnie gdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popo73 Zgłoś #15 Napisano 30 Marca 2010 bo gdyby to była wina któregoś czujnika, to by pokazało błąd Pod warunkiem, że bład nie będzie wykasowany przez przepalenie bezpiecznika a tym samym wyłączeniem napięcia z panelu "climatronic" Teraz się zastanawiam właśnie, że wentylator chłodnicy też można połowicznie wykluczyć. Autotest "climatronic" załącza i sprawdza wentylator. Nie jestem pewny co do sprzęgła elektromagnetycznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #16 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) Jeśli masz jakieś pojęcie o czytaniu schematów elektrycznych i wogóle o elektryce, to podeślę. No raczej jestem zielony w tych sprawach... ale jak pojadę na Vaga to druknę wasze sugestie i pokaże magikowi od komputera Jeszcze mogę dodać, że włączam od czasu do czasu klimę zimą i śmigam parę dni na włączonym auto aż do tego momentu gdzie włączyłem klimę i po kilkunastu minutach zgasł wyświetlacz klimatronika. Edytowane 30 Marca 2010 przez buxi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 30 Marca 2010 Jeszcze mogę dodać, że włączam od czasu do czasu klimę zimą i śmigam parę dni na włączonym auto jak były temperatury od +4 stopni i dalej w dól, to tylko wydawało ci się , że na klimie śmigasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popo73 Zgłoś #18 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) kolega powyżej dobrze to ujął. Sprężarka klimy się nie włącza, jej wentylator też. Edytowane 30 Marca 2010 przez popo73 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #19 Napisano 30 Marca 2010 Mam nadzieje że Vag rozwieje wątpliwości ale zawżyliśmy krąg "podejrzanych". Mam jeszcze pytanko czy zwykły elektryk samochodowy naprawi mi tą usterkę czy będe musiał udac sie do fachowca od klimy ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popo73 Zgłoś #20 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) Jeśli będzie kumaty to sobie poradzi. W grę wchodzić moze jeszcze czujnik ciśnienia czynnika (F129, jeśli mnie pamięć nie myli), ale to dobry fachowiec elektryk na pewno stwierdzi. Edytowane 30 Marca 2010 przez popo73 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach