Skocz do zawartości
druidionin

Przestało działać serwo-prawdopodobna usterka elektryczna

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie...

Ostatnio po działaniach mojego gazownika, który podpinał kabel od zaworu w butli pod przekaźnik przestało działać serwo. Objawy są takie, że pedał idzie do połowy a potem twardy. Hamuje kiepsko a przed usterką blokowało hamulce. Po przekręceniu kluczyka pedał się nie obniża jak to powinno być i miało miejsce wcześniej. Sprawdziłem bezpiecznik od ABS (ten przy przekaźniku 70 ale jest dobry) Kontrolka od ABS żarzy się non stop(wcześniej zapalała się i gasła bo gdzieś któryś z czujników dostaje przerwy), od hamulca nie świeci. Jak otworzyłem pokrywę od wkładki bezpiecznikowej ujrzałem plątaninę kabli i wiązek jaką zostawił po sobie gazownik. Czy jest jakaś wtyczka, która mogła nieopatrznie zostać wyrwana? Albo przełamany kabelek? instalacja od serwa to tylko ta na przekaźniku 70 czy jeszcze na jakimś? Ktoś się z tym spotkał? Gdzie szukać przyczyny :(

 

Druga sprawa, że po tym samym grzebaniu gazownika przestał działać mi moduł komfortu na szyberek... Gdzie dokładnie jest ten moduł(pod kanapą?) i czy są jakieś bezpieczniki, wtyczki od tego? Na szyby modół działa ale na szyberek przestał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Objawy są takie, że pedał idzie do połowy a potem twardy. Hamuje kiepsko a przed usterką blokowało hamulce

Podobne objawy są wtedy kiedy rurka łacząca serwo z kanałem dolotowym jest odczepiona lub uszkodzona. Po opisanych działaniach owego "fachowca" to wszytko jest możliwe :-(

Ale skoro "coś" stało się z kontrolkami ABS`u, to faktycznie powód może tkwić właśnie w tym źle funkcjonującym module, choć teoretycznie hamulce ze złym ABSem powinny działać jak hamulce bez ABSu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale skoro "coś" stało się z kontrolkami ABS`u, to faktycznie powód może tkwić właśnie w tym źle funkcjonującym module, choć teoretycznie hamulce ze złym ABSem powinny działać jak hamulce bez ABSu.

Kontrolka wcześniej przed uszkodzeniem zapalała się i gasła co chwilę bo prawdopodobnie, któryś z czujników jest uszkodzony albo kabel przełamany...

Podobne objawy są wtedy kiedy rurka łacząca serwo z kanałem dolotowym jest odczepiona lub uszkodzona.

Mogę prosić o jakieś bliższe info czego i gdzie szukać w tym przypadku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czego i gdzie szukać w tym przypadku?

Każde serwo musi "czerpać" skądś podciśnienie, benzynowce biorą z kanału dolotowego mieszanki do cylindrów, od zbiornika serwa idzie w kierunku silnika (kolektora dolotowego) rurka, która w przypadku np. pęknięcia powoduje słabiznę hamulców (brak lub osłabienie serwa). Chociaż w Twoim przypadku to mało prawdopodobne, ale sprawdź. Z tego co opisałeś masz tam pod maską nieźle namieszane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od zbiornika serwa idzie w kierunku silnika (kolektora dolotowego) rurka

I na tej rurce jest jeszcze zaworek który chroni serwo przed oparami paliwa - jego też sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każde serwo musi "czerpać" skądś podciśnienie, benzynowce biorą z kanału dolotowego mieszanki do cylindrów

Tak, z tym że w b3 z absem nie ma serwa na podciśnienie, jest za to elektryczna pompa hydrauliczna.

Najczęściej pada czujnik ciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest za to elektryczna pompa hydrauliczna.

to chyba sprawa wyjaśniona, nie wiedziałem że tam jest takie rozwiązanie. Albo padł ten czujnik, albo gazownik namieszał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej walce zupełnie nie mam pojęcia co może być przyczyną...

-klocki i tarcze przód + tył dobre i jeszcze na długo starczą;

-przekaźniki(78 i chyba 74) posprawdzałem i wiązki elektryczne. Bezpieczniki ok, coś nie do końca podobał mi się ten przekaźnik 78 bo cały popękany i zejść nie chciał ale posprawdzałem go i powinien być sprawny. W razie "w" wymienię na złomie ;)

- ubyło płynu, miesiąc temu przed wszystkimi naprawami do przeglądu było nawet lekko ponad max teraz było w połowie między min a max. Wycieków nie stwierdziłem oglądając wszystkie hamulce, więc dolałem do maxa. Po tym zabiegu pedał już troszkę dalej wchodzi i nieco lepiej hamuje... Jest dziwny efekt, bo pedał w połowie się blokuje, a jak przyłoży się większą siłę to uda się ą barierę przełamać i ze chrzęstem dochodzi do końca(oczywista to na postoju) ;)

-płyn spodziewałbym się że jest stary jak świat ale z racji korozji moich przewodów hamulcowych strach z jego wymianą i odpowietrzaniem... Przy okazji na przeglądzie wyszły że są słabe a lewy tylni(to będzie najdalszy) już okrutnie słaby. Ręczny żyletka.

- pedał po odpaleniu nadal nie opada jak kiedyś i od samego początku stawia silny opór przy naciskaniu...

- kontrolka ABS rzadziej się zapala niż wcześniej... Wypinałem i wpinałem wtyczki od kompa ABS ale bez efektu

- czasem jak się zapali to przez parenaście sekund świeci kontrolka ABS wraz z kontrolką hamulca co by sugerowało spalony bezpiecznik od ABS, brak płynu lub ewentualnie dwa czujniki uszkodzone(tylko ostatnie jest prawdopodobne)

 

Najczęściej pada czujnik ciśnienia

Jak on wygląda i czy jest wymienny bez wybierania i rozszczelniania pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał porył byś po forum to wiedziałbyś ze...

-po przekręceniu na zapłon pompka nabija akumulator cisnienia na pompie ABS, trwa to kilka lub kilkanaście sekund, jeśli dłuzej to coś uszkodzone (np.pompka)

jeśli wcale sie ni włącza to brak napięcia i tu kłania sie schemat układu ABS, a dokładniej jego diagnostyka,

--a na pierwszym miejscu sprawdziłbym czy szeroka wtyczka nie jest rozpięta na ABS-ie...mogła się rozłączyć po gmeranuu przez gazownika.

Nie jestem pewien ale szyber w B3 ma osobny układ ,zatem sprawdź czy pojawia sie we włączniku napięcie.

Wracając do ABS to pompka ciśnienia dział niezależnie od modułu ABS.Bedzie działać nawet jak odłączysz powyższy moduł, całe sterowanie to przekaźnik i czujnik ciśnienia.

Poryj na forum to znajdziesz schemat gdzie ten czujnik dokładnie jest ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-po przekręceniu na zapłon pompka nabija akumulator cisnienia na pompie ABS, trwa to kilka lub kilkanaście sekund, jeśli dłuzej to coś uszkodzone (np.pompka)

Wiem. Wcześniej to występowało. Obecnie jakoś tego nie zauważyłem. Dodatkowo raz hamulce są słabe a raz w miarę więc już sam nie wiem. Czy jest szansa na to, że stary płyn po ponad miesiącu nie użytkowania auta, teraz w miarę jego użytku wracają jego właściwości?

Może po prostu chciałbym żeby po wciśnięciu hamulca jak u szwagra w polówce z 97r wybijało się zęby o kierownice co w wypadku mojego auta to przerost formy nad treścią.

 

na pierwszym miejscu sprawdziłbym czy szeroka wtyczka nie jest rozpięta na ABS-ie...mogła się rozłączyć po gmeranuiu przez gazownika.

O której wtyczce mówisz? Wszystkie wtyczki na pompie sprawdziłem, przekaźniki i bezpieczniki również, przy komputerze również wszystko wpięte...

 

Jedyne co dzisiaj sprawdziłem to na jednym czujniku od ABS nie ma przejścia. Ale w czasie jazdy lampa zapala się i gaśnie co może oznaczać na uszkodzenie przewodu a nie samego czujnika(sprawdzałem na przyłączu pod maską).

 

Nie jestem pewien ale szyber w B3 ma osobny układ ,zatem sprawdź czy pojawia sie we włączniku napięcie.

Jest bo szyberek normalnie działa w obu płaszczyznach. Ale co zauważyłem, to wcześniej można było otworzyć okno gdy się siedziało w autku bez wpiętego kluczyka, teraz otwierają się bez kluczyka tylko jak otworzę drzwi... nie wiem dlaczego :(

 

Z innej beczki, czy komputer od ABS składa sięz dwóch jednostek? Bo mam dwa jakieś moduły pod kanapą... Jeden w aluminiowej obudowie do którego wchodzi jakaś wiązka + czujniki ABS z tylnych kół, oraz drugi w plastikowej obudowie do którego wchodzi jedna szeroka wtyczka z wiązką oraz dwie dodatkowe oznaczone na module jako zasilania wyglądające jak kostki Euro od radia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie słyszysz pompki po przekreceniu stacyjki to nie dziw sie ze hamulce masz słabe,teoretycznie nie powinieneś w takiej sytuacji jeżdzić (brak wspomagania ) musiałbyś na krótko zewrzeć styki we wtyczce czujnika (dwa kabelki-patrz załacznik) i sprawdzić czy pompka zaczyna pracować, jak nie to uwalona pompka a jak pompka zaczyna pompować to czujnik do wymiany.

Ta czarna skrzynka pod kanapa to sterownik szyb -jak są dwie małe wtyczki to masz przednie i tylne szyby w elektryce a jak jedna to tylko przód-nadal twierdzę że szyber nie ma nic wspólnego z tym modułem.

W B3 elektryka szyb jest połączona z podwójną krańcówką drzwi-jak otworzysz drzwi a kluczyka nie masz w stacyjce to szyby działają , po zamknięciu drzwi musisz przekręcić kluczyk, po wyjęciu kluczyka jakiś czas można jeszcze operować szybami przy zamkniętych drzwiach.

 

W załączniku masz jeszcze diagnostykę ABS-mógł Ci jeszcze walnąć przekaźnik i dlatego serwo się nie włącza,-czujniki w kołach muszą mieć oporność około 0,8 do 1,5 kilooma- sprawdzasz na wtyczce modułu (załącznik) lub bezpośrednio we wtyczkach pod maską i tylną kanapą.

 

TEN wątek poczytaj.

163.jpg

ABS-DIAGNOSTYKA B3.rar

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teoretycznie nie powinieneś w takiej sytuacji jeżdzić (brak wspomagania )

Teoretycznie tak, jednak prawdę powiedziawszy hamulce są slabsze ale lepsze niż w momencie gdy kiedyś spalił się bezpiecznik od ABS... Teraz pedał zachowuje się bardziej jakby stawiało mu coś opór mechaniczny albo zapowietrzony ale przecie to nie dzieje się z dnia na dzień? :( Z resztą sam pedał jest trochę niżej i nie opada po zapłonie...

 

jak są dwie małe wtyczki to masz przednie i tylne szyby w elektryce

Są dwie małe i jedna duża. Jednak ja mam tylko przednie elektryczne.

 

BS-mógł Ci jeszcze walnąć przekaźnik

Przekaźniki sprawdzałem i wydają się dobre, jednak jeden nr 78 nie bardzo mi się podobał z uwagi na stan faktyczny mimo, że na pomiarach dawał radę... Postaram się na złomie dorwać i podmienić...

 

czujniki w kołach muszą mieć oporność około 0,8 do 1,5 kilooma- sprawdzasz na wtyczce modułu (załącznik) lub bezpośrednio we wtyczkach pod maską i tylną kanapą.

Pisałem wyżej, że przedni prawy nie ma przejścia, pozostałe mają ok 1050 OHM czyli książkowo. Spoglądałem na przewód w nadkolu tego uszkodzonego ale nie znalazłem przetarcia ani uszkodzenia co mogłoby powodować zapalanie się i przygasanie lampki od ABS.

 

Zaczynam powoli stwierdzać, że to ja jestem tutaj najsłabszym ogniwem bo odczekuje od spracowanego, leciwego auta działania jak nówka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teoretycznie tak, jednak prawdę powiedziawszy hamulce są slabsze ale lepsze niż w momencie gdy kiedyś spalił się bezpiecznik od ABS... Teraz pedał zachowuje się bardziej jakby stawiało mu coś opór mechaniczny albo zapowietrzony ale przecie to nie dzieje się z dnia na dzień? Z resztą sam pedał jest trochę niżej i nie opada po zapłonie...

Bo masz rozładowany akumulator ciśnienia i pedał jest w podłodze i czuć wtedy takie głupie mechaniczne przyblokowywanie, tak sie dzieje jak pompka nie nabija ciśnienia,

Przekręć zapłon na wcisniętym pedale hamulca i jak poczujesz kopniecie w pedał to ABS jest sprawny , tylko ta pompka nieszczęsna sfiksowała...

Zmostkowałeś wtyczkę od czujnika?

Ja się tu staram pomóc .... do ciężkiej anielki.

To że stare to co ? Zaraz na złom, naprawisz i jeszcze gada chwalić będziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przekręć zapłon na wcisniętym pedale hamulca i jak poczujesz kopniecie w pedał to ABS jest sprawny , tylko ta pompka nieszczęsna sfiksowała...

Sprawdzę jutro :)

 

Zmostkowałeś wtyczkę od czujnika?

Ona jest tam z tylu za akumulatorem ciśnienia?

 

Ja się tu staram pomóc .... do ciężkiej anielki.

Dzięki, że nadal walczysz ;)

 

To że stare to co ? Zaraz na złom, naprawisz i jeszcze gada chwalić będziesz.

wiesz, znów ambitnie podjąłem się ratowania "zmęczonego" auta i tak kasy już brak a tu ciągle coś nowego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przestudiuj TO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przestudiuj TO.

Wielkie dzięks :) Jutro będę powoli sprawdzał wszystko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam to samo :(

 

i proste sprawdzenie czy to elektryka czy mechanika

 

na pompie z samego przodu masz złącze pompy ( dwa grube czerwone przewody) sprawdzasz czy masz tam napięcie po zapłonie jak jest to silniczek pompy jest na wykończeniu. Jak nie ma napięcia to szukamy przekaźniki ( u mnie za całą skrzynką przekaźników na grodzi 2 przekaźniki). i ten z prawej po prostu sprawdzamy czy ma napięcie, czy styki się nie usmażyły, jak w porządku to działamy za elektromagnes i wciskamy styk jak pompa pracuje to mamy winowajce.

 

ps. ja czekam na kolegę dawidagsm co by mi wysłał pompę i zrobię regenerację gruszki z azotem i zakładam :)

 

jak coś to pytaj mam nawet książkę serwisową to dokładnie tego typu ABSu, łącznie z napięciami na poszczególnych pinach i ciśnieniami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w poszukiwaniu zaginionego napięcia na instalacji gazowej, włączyłem zapłon i szukałem... Po jakiejś minucie nagle zgrzytła elektryczna pompa. Po ponownym przekręceniu zapłonu, słychać ją, "kopie" we wciśnięty pedał, hamulce się poprawiły ale i tak to nie jest to.. nadal ten pedał jakoś taki twardy. A po przejechaniu kilku km i ponownym odpaleniu już nie było jej słychać i hamulce jakby troszkę słabsze... Ciekawostką jest, że jak zadziałała to kontrolka ABS zapaliła się dopiero po jakichś 500m gdy przekroczyłem 30 km/h... Teraz znów ciągle świeci i jest trochę słabiej. Obstawiałbym, któryś z przekaźników bo w momencie wciśnięcia pedału hamulca słychać donośne pstryk z okolic skrzynki bezpieczników, cho nie zawsze... Te przekaźniki są dostępne w sklepie? Bo na jednym ze złomów chcieli ode mnie 30 zł od sztuki :/

 

 

ps. ja czekam na kolegę dawidagsm co by mi wysłał pompę i zrobię regenerację gruszki z azotem i zakładam

Dużo roboty z tą regeneracją? Co wymieniasz, rozbierasz i rozszczelniasz całą pompę? Jaki to koszt orientacyjny? ;)

 

jak coś to pytaj mam nawet książkę serwisową to dokładnie tego typu ABSu, łącznie z napięciami na poszczególnych pinach i ciśnieniami

Uraczyłbyś mnie ową książką? :)

 

na pompie z samego przodu masz złącze pompy ( dwa grube czerwone przewody) sprawdzasz czy masz tam napięcie po zapłonie jak jest to silniczek pompy jest na wykończeniu. Jak nie ma napięcia to szukamy przekaźniki ( u mnie za całą skrzynką przekaźników na grodzi 2 przekaźniki). i ten z prawej po prostu sprawdzamy czy ma napięcie, czy styki się nie usmażyły, jak w porządku to działamy za elektromagnes i wciskamy styk jak pompa pracuje to mamy winowajce.

 

U mnie oba przekaźniki są na wierzchu były przypięte od góry skrzynki. Chodzi Ci o przekaźnik 78 czy też 178? On właśnie mi się nie podobał bo nie mogłem go za chiny wyrwać z podstawki, musiałem śrubokrętem podważyć. Sprawdzałem go miernikiem i wygląda na sprawny ale jakoś podejrzanie luźne wtyki miał. Przekaźnik 79(179) jest tylko od układu ABS o ile się nie mylę?

Elektromagnes? Tu nie bardzo się orientuję o co kaman ;)

 

Może być pompka zużyta w końcu prawie 480 tyś buda ma ;) Ta pompkę idzie wymienić bez demontażu pompy? Nie chcę się bawić w odpowietrzanie bo tam rdza już przewody zjada i zaraz będzie trza wymieniać :(

Edytowane przez druidionin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

druidionin

 

 

co go gruszki to powinno się wymieniać co 5 - 7 lat :) mój plan to naciąć gwint, dorobić króciec, udać się do panów którzy posiadają gazy techniczne. puścić 8-9 MPa i odczekać kilka sekund ciśnienie powinno się ustabilizować. i grucha napełniona :)

 

samej pompy nie będę ruszał to wg schematu dosyć ciężkie to w konstrukcji :)

 

jak się wybierasz na wypoczynek w Bieszczady to zapraszam :) o ostateczności mogę po kserować i wysłać ale to już za browara :) za kilka mogę zrobić PDFa :)

 

co do dalszej części mojej wypowiedzi to elektromagnesy masz w przekaźnikach (jak przechodzi prąd przez uzwojenie pociąga dźwignie zwiera obwody) można to zrobić palcem lub śrubokrętem :) ja też miałem problemy z wymontowaniem ...

 

co od demontażu samego elementu wysoko ciśnieniowego to czekam na zestaw od dawida i będę wiedział :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał podaj bezpośrednio napięcie na silniczek pompki, ta dwupinowa wtyczka, jesli będzie działać to ewidentnie albo przekaźnik (dokładnie nie pamiętam który ) aby go sprawdzić to mostkujesz w nim styki 87 i 30 i przekręcasz zapłon, albo czujnik ciśnienia.

Przekaźniki to raczej używki lub zamienniki a co do zaworu to szukałbym nowego.

Wiem ze odpowietrzniki mogą być przyrdzewiałe i ingerencja w pompe ABS zawsze toche rozszczelni układ, ale taki urok, trochę majsterkowania i odpowietrzniki powinny puścć ,dobre klucze to podstawa.

Samą pompę to kupisz na forum bez problemu.

Nawet od 50 zł.

Na upartego pozostanie wizyta u dobrego speca co ma pojęcie o układzie ABS w B3.

Nie wiem czy dobrze kojarzę ale układ ten zapożyczony jest od japońców,w mazdach był chyba nawet taki sam.

 

Dodam jeszcze ze jesli w elektryce wcześniej nic nie było grzebane to zbyt małe ciśnienie na wspomaganiu jest objawiane też kontrolka hamulca ręcznego,gdyż kontrolka ABS ma podwójne działania-i sterownik i pompka wspomagania.

To na wypadek gdyby zawiodło i wspomaganie i układ ABS.

No u mnie jest właśnie coś pogrzebane i mam wypięty kabel ze skrzynki przekaźników właśnie ten co odpowiada za kontrolę ciśnienia na kontrolkę ręcznego, jakoś nie było okazji naprawić ,no ale u mnie pompka działa, a raczej od nowości a przynajmniej przez ostatnie 6 lat nikt azotu nie nabijał,i auto moje też ma ponad pięciuset tysięczny przebieg

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności