marek29 Zgłoś #61 Napisano 17 Września 2010 (edytowane) Witam Odnośnie temperatury zewnętrznej to jeżeli posiadasz klimatronic ,to niestety będzie konieczna zmiana sterownika (jeżeji nie posiada CAN).Nie jest to wielki koszt ok 50pln. Chodzi oczywiście o zegary >2001 ,czyli z "krótkimi" wskazówkami i z "ringami". Tak jak Ci pisałem nie wiem jak z ASR ,ponieważ kupiłem pompę (starszą ,bez CAN) ale nie mam czasu jej na razie podłączyć. Jeżeli chodzi o komfort na pewno nie będziesz miał sygnału otwarcia drzwi i "brzęczka" świateł. Przy starszych zegarach 99-00 z CAN wszystko działa ,ale nie ma gadżetow typu "świecące wskazówki" , "ile do stacji" i L/H. Pozdrawiam Ps. Napisz coś więcej...nr. sterownika ABS/ASR. Jaki sterownik ECU?.Jak Komunikacja z AIR.Będzie łatwiej Edytowane 17 Września 2010 przez marek29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #62 Napisano 21 Września 2010 (edytowane) Siema, udało mi się rozwiać kilka wątpliwości. Sterownik silnika: 038 906 019 AM Sterownik abs: 1J0 907 379 R / Component: ASR 20 IE CAN 001 / Softcoding: 13404 Climatronic: 3B1 907 044C / Softcoding: 01000 Komfort: 1J0 959 799 AH / Softcoding: 00257 Zegary mam do wyboru: 3B0 920 842A, 3B0 920 849A Do tej pory miałem wsadzone 849A, dzisiaj spróbowałem na 842A: jest wszystko ok, mam temperaturę, brzęczyk działa z zapalonymi światlami, ASR sygnalizuje swoją obecność, nie mam bryły samochodu ani menu. W tych zegarach fis nie wyświetla wszystkich linii więc będę je wysyłał do naprawy. Wrzuciłem z powrotem 849A i jest jak było, ASR nie bangla... nie wiem, niby w component pisze że jest CAN wiec czego mu brakuje ? Może to kwestia jego kodowania ? Zmiany w CAN Getaway nie dają żadnego pozytywnego rezultatu... ps. airbagi banglają na każdym z liczników. Edytowane 21 Września 2010 przez owies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #63 Napisano 21 Września 2010 A jak to jest że wy ciągnęliście tylko dwa przewody i licznik bangla ? Przed liftem wtyczka zielona zawiera dwie pary CAN, 19, 20 to ECU/AIR ale navi też ? Tylko diagnostyka leci po drugiej CAN parze 27, 28 ? Po FL dochodzi jeszcze jedna, opisana jako elektryka systemu Komfort (wiadomo) / system Infotainment (ale co to jest to ostatnie) ? Z tego co wiem ori radio wymagające CAN do pracy (np delta) podpięte pod 27, 28 nie funguje, natomiast podpinane pod CAN komfortu z 8, 9 działa poprawnie i nie blokuje magistrali. Wyświetlanie info z nawi czy radia przed FL odbywa się za pomocą czerwonej wtyczki, natomiast po FL przejmuje to zielona wtyczka i piny 30, 31, 32. Jedyne co mi przychodzi do głowy na mój nie śmigający ASR to opis pinu 13 zielonej wtyczki po FL – Sterownik systemu ABS z ESP -J104- (sygnalizacja uruchomienia hamulca ręcznego). Przed FL jest tylko "lampka kontrolna ręcznego" chyba że to akurat błąd lub moja nie niedokładna legenda pinoutu wtyczek. ESP było w golfie montowane seryjnie bodaj od 2001r. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #64 Napisano 21 Września 2010 Wyłacz w kodowaniu CAN GATEWAY abs Zegary chcą się komunikować po CAN (a oczywiście nie mają) Ustaw na próbę CAN GATEWAY na 0000 Napisz o efektach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #65 Napisano 21 Września 2010 (edytowane) Zegary chcą się komunikować po CAN (a oczywiście nie mają)no nie wiem, do tej pory zawsze CAN Getaway miałem 00006. Siedzę właśnie w aucie, na 849A nie przyjmuje żadnej innej wartości 0000X gdzie x = 1, 2, 4 próbowałem też nieparzyste z ciekawości... Edytowane 21 Września 2010 przez owies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #66 Napisano 21 Września 2010 (edytowane) Bartosz ,napisz jakie masz sterowniki.... ECU ,ABS/ASR Rozumiem że tą stronę znasz? http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm#19 a x=0 ?? Edytowane 21 Września 2010 przez marek29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #67 Napisano 21 Września 2010 (edytowane) Zero też próbowalem. znam, ciekawiła mnie ta różnica w opisie: http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm#19 http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm#19 jakie masz sterowniki....ECU ,ABS/ASR Sterownik silnika: 038 906 019 AM Sterownik abs: 1J0 907 379 R / Component: ASR 20 IE CAN 001 / Softcoding: 13404 Climatronic: 3B1 907 044C / Softcoding: 01000 Komfort: 1J0 959 799 AH / Softcoding: 00257 Zegary mam do wyboru: 3B0 920 842A, 3B0 920 849A juz pisałem wcześniej Mogę jutro spróbować jeszcze poza autem na stole. Skleciłem sobie prostą wiązkę do testów w warunkach domowych Niebieska wtyczka do licznika, zasilacz i gniazdo obd. Edytowane 21 Września 2010 przez owies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #68 Napisano 21 Września 2010 Niestety na chwilę nie jestem Ci w stanie pomóc,nie mam doświadczenia z modami w G4. Tak jak pisałem,będę instalował ASR ,ale starszej generacji (bez CAN) 8E0614111R. Przypuszczalnie będzie lipa ,ale dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #69 Napisano 21 Września 2010 Marek, spoko, chęci też są ważne i dziękuje Tobie w ogóle za jakiekolwiek zainteresowanie. Samochody może z zewnątrz nie bardzo, ale elektrycznie są b. podobne Pozdrawiam i dam znać jeśli ruszę do przodu, Tobie też życzę powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pomocrtv Zgłoś #70 Napisano 24 Października 2010 Mam pewien problem po przeróbce, czyli po zmianie zegarów i sterownika silnika na CAN. Chodzi mi o sygnał galla czyli sygnał prędkości jazdy, który jest przesyłany z licznika do radia przestał działać po wymianie licznika (przed wymianą napewno chodziło) . Potrzebne mi jest to dlatego go mam fabryczne radio i zawsze czym szybciej jechałem to się samo pogłaszało i ściszało jak hamowałem. Sprawdziłem po schematach że sygnał prędkości wchodzi do licznika innym pinem a do radia idzie innym, więc wynika że licznik to wysyła dalej. Przewód do radia jest wpięty tyle że nie ma impulsów prędkości jak jadę, nie wiem czy po lifcie nie były one wysyłane po CAN (podłączenie CAN do radia i licznika też nic nie zmieniło). Może trzeba tylko jakoś licznik przekodować, tylko nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Dziękuje za wszelkie wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszB Zgłoś #71 Napisano 14 Listopada 2010 Mam pytanie Czy posiadacie może rozpiskę na temat liczników 920, które miały 1/2 i pełny fiz oraz, które numery są od benzyny, diesla, angoli itd i w jakich latach były montowane ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #72 Napisano 14 Listopada 2010 Arek! zapraszam do literatury http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106 oraz http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53313 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_01 Zgłoś #73 Napisano 30 Listopada 2010 czy takiego moda można zrobić w benzynie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #74 Napisano 30 Listopada 2010 a dlaczego nie ? oczywiście ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_01 Zgłoś #75 Napisano 30 Listopada 2010 a gdybym, znalazł licznik z pełnym FIS'em, bez can, to co musiałbym jeszcze dokupić żeby wszystko hulało ?? pzdr Kamil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyś Zgłoś #76 Napisano 30 Listopada 2010 (edytowane) a gdybym, znalazł licznik z pełnym FIS'em, bez can Witam. Jak aktualne z tym licznikiem pełny Fis bez Can to pisz na PW;-) Pozdr.:fajny Edytowane 16 Stycznia 2011 przez krzyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszB Zgłoś #77 Napisano 17 Grudnia 2010 Witam Mam problem z moją zmianą zegarów. Sterownik silnika wymieniłem dawno temu i wszystko grało (na starych zegarach). Dzisiaj przyszła pora na zmianę zegarów (829A). Pierwsze podłączenie licznika i zdziwienie: - godziny w ogóle nie wyświetlało, podświetlenie zegarów nie działa, po prawej gdzie kilometry pokazuje to jakieś dziwne znaczki zamiast cyfr itd. - podłączyłem VAGa i ku mojemu zdziwieniu numeru licznika wogóle nie odczytało (było puste miejsce) a w pozostałych polach były całkowite głupoty łącznie ze znaczkami $ itd itd. Wkurzyłem się i odłączyłem na chwile akumulator, wchodzę to auta i patrzę zadowolony, że wszystko jest już ok Zadowolony zabrałem się za kodowanie kluczy, kodowanie licznika itd. Myślę sobie, że świetnie, odpaliłem auto (zadziałało), więc stwierdziłem, że pójdę na objad. Wracam i co ? wkładam kluczyk, auto zapaliło, odrazu zgasło i znowu to samo, krzaczki na liczniku, w VAGu i nie działa. Odłączałem akumulator chyba z 20 razy, wgrywałem (z naszego forum) wsad licznika, wgrywałem też na nowo stary który był i nic. O co tu chodzi ? zaznaczam, że najpierw nie działał, potem działał (nawet obrotomierz był OK) a teraz nie działa Co z tym zrobić ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #78 Napisano 17 Grudnia 2010 prawdopodobnie masz coś nie HELOŁ z licznikiem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArkadiuszB Zgłoś #79 Napisano 17 Grudnia 2010 Co może być z nim nie "HELOŁ" co teraz ewentualnie zrobić z nim ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #80 Napisano 17 Grudnia 2010 Najpierw spróbuj ustalić czy na 100% jest licznik zwalony! na starym gada normalnie? podłączałeś inny licznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach