Skocz do zawartości
marek29

Zmiana zegarów 919 na 920 CAN Działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Odnośnie temperatury zewnętrznej to jeżeli posiadasz klimatronic ,to niestety będzie konieczna zmiana sterownika (jeżeji nie posiada CAN).Nie jest to wielki koszt ok 50pln.

Chodzi oczywiście o zegary >2001 ,czyli z "krótkimi" wskazówkami i z "ringami".

Tak jak Ci pisałem nie wiem jak z ASR ,ponieważ kupiłem pompę (starszą ,bez CAN) ale nie mam czasu jej na razie podłączyć.

Jeżeli chodzi o komfort na pewno nie będziesz miał sygnału otwarcia drzwi i "brzęczka" świateł.

Przy starszych zegarach 99-00 z CAN wszystko działa ,ale nie ma gadżetow typu "świecące wskazówki" , "ile do stacji" i L/H.

Pozdrawiam

Ps. Napisz coś więcej...nr. sterownika ABS/ASR. Jaki sterownik ECU?.Jak Komunikacja z AIR.Będzie łatwiej :)

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, udało mi się rozwiać kilka wątpliwości.

Sterownik silnika: 038 906 019 AM

Sterownik abs: 1J0 907 379 R / Component: ASR 20 IE CAN 001 / Softcoding: 13404

Climatronic: 3B1 907 044C / Softcoding: 01000

Komfort: 1J0 959 799 AH / Softcoding: 00257

Zegary mam do wyboru: 3B0 920 842A, 3B0 920 849A

 

Do tej pory miałem wsadzone 849A, dzisiaj spróbowałem na 842A:

jest wszystko ok, mam temperaturę, brzęczyk działa z zapalonymi światlami, ASR sygnalizuje swoją obecność, nie mam bryły samochodu ani menu. W tych zegarach fis nie wyświetla wszystkich linii więc będę je wysyłał do naprawy.

 

Wrzuciłem z powrotem 849A i jest jak było, ASR nie bangla... nie wiem, niby w component pisze że jest CAN wiec czego mu brakuje ? Może to kwestia jego kodowania ?

Zmiany w CAN Getaway nie dają żadnego pozytywnego rezultatu...

 

ps. airbagi banglają na każdym z liczników.

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest że wy ciągnęliście tylko dwa przewody i licznik bangla ?

Przed liftem wtyczka zielona zawiera dwie pary CAN, 19, 20 to ECU/AIR ale navi też ?

Tylko diagnostyka leci po drugiej CAN parze 27, 28 ?

 

Po FL dochodzi jeszcze jedna, opisana jako elektryka systemu Komfort (wiadomo) / system Infotainment (ale co to jest to ostatnie) ?

 

Z tego co wiem ori radio wymagające CAN do pracy (np delta) podpięte pod 27, 28 nie funguje, natomiast podpinane pod CAN komfortu z 8, 9 działa poprawnie i nie blokuje magistrali. Wyświetlanie info z nawi czy radia przed FL odbywa się za pomocą czerwonej wtyczki, natomiast po FL przejmuje to zielona wtyczka i piny 30, 31, 32.

 

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy na mój nie śmigający ASR to opis pinu 13 zielonej wtyczki po FL – Sterownik systemu ABS z ESP -J104- (sygnalizacja uruchomienia hamulca ręcznego). Przed FL jest tylko "lampka kontrolna ręcznego" chyba że to akurat błąd lub moja nie niedokładna legenda pinoutu wtyczek.

ESP było w golfie montowane seryjnie bodaj od 2001r.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłacz w kodowaniu CAN GATEWAY abs

Zegary chcą się komunikować po CAN (a oczywiście nie mają)

Ustaw na próbę CAN GATEWAY na 0000

Napisz o efektach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zegary chcą się komunikować po CAN (a oczywiście nie mają)
no nie wiem, do tej pory zawsze CAN Getaway miałem 00006.

Siedzę właśnie w aucie, na 849A nie przyjmuje żadnej innej wartości 0000X gdzie x = 1, 2, 4

próbowałem też nieparzyste z ciekawości...

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zero też próbowalem.

znam, ciekawiła mnie ta różnica w opisie:

http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm#19

http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm#19

 

jakie masz sterowniki....

ECU ,ABS/ASR

Sterownik silnika: 038 906 019 AM

Sterownik abs: 1J0 907 379 R / Component: ASR 20 IE CAN 001 / Softcoding: 13404

Climatronic: 3B1 907 044C / Softcoding: 01000

Komfort: 1J0 959 799 AH / Softcoding: 00257

Zegary mam do wyboru: 3B0 920 842A, 3B0 920 849A

juz pisałem wcześniej :)

 

Mogę jutro spróbować jeszcze poza autem na stole. Skleciłem sobie prostą wiązkę do testów w warunkach domowych :) Niebieska wtyczka do licznika, zasilacz i gniazdo obd.

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety na chwilę nie jestem Ci w stanie pomóc,nie mam doświadczenia z modami w G4.

Tak jak pisałem,będę instalował ASR ,ale starszej generacji (bez CAN) 8E0614111R.

Przypuszczalnie będzie lipa ,ale dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, spoko, chęci też są ważne i dziękuje Tobie w ogóle za jakiekolwiek zainteresowanie. Samochody może z zewnątrz nie bardzo, ale elektrycznie są b. podobne :)

Pozdrawiam i dam znać jeśli ruszę do przodu, Tobie też życzę powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem po przeróbce, czyli po zmianie zegarów i sterownika silnika na CAN.

Chodzi mi o sygnał galla czyli sygnał prędkości jazdy, który jest przesyłany z licznika do radia przestał działać po wymianie licznika (przed wymianą napewno chodziło) :niekumam.

Potrzebne mi jest to dlatego go mam fabryczne radio i zawsze czym szybciej jechałem to się samo pogłaszało i ściszało jak hamowałem.

Sprawdziłem po schematach że sygnał prędkości wchodzi do licznika innym pinem a do radia idzie innym, więc wynika że licznik to wysyła dalej.

Przewód do radia jest wpięty tyle że nie ma impulsów prędkości jak jadę, nie wiem czy po lifcie nie były one wysyłane po CAN (podłączenie CAN do radia i licznika też nic nie zmieniło).

Może trzeba tylko jakoś licznik przekodować, tylko nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Dziękuje za wszelkie wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

 

Czy posiadacie może rozpiskę na temat liczników 920, które miały 1/2 i pełny fiz oraz, które numery są od benzyny, diesla, angoli itd i w jakich latach były montowane ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy takiego moda można zrobić w benzynie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie ? oczywiście !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdybym, znalazł licznik z pełnym FIS'em, bez can, to co musiałbym jeszcze dokupić żeby wszystko hulało ??

 

pzdr Kamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdybym, znalazł licznik z pełnym FIS'em, bez can

Witam. Jak aktualne z tym licznikiem pełny Fis bez Can to pisz na PW;-) Pozdr.:fajny

Edytowane przez krzyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam problem z moją zmianą zegarów.

Sterownik silnika wymieniłem dawno temu i wszystko grało (na starych zegarach).

Dzisiaj przyszła pora na zmianę zegarów (829A).

Pierwsze podłączenie licznika i zdziwienie:

- godziny w ogóle nie wyświetlało, podświetlenie zegarów nie działa, po prawej gdzie kilometry pokazuje to jakieś dziwne znaczki zamiast cyfr itd.

- podłączyłem VAGa i ku mojemu zdziwieniu numeru licznika wogóle nie odczytało (było puste miejsce) a w pozostałych polach były całkowite głupoty łącznie ze znaczkami $ itd itd.

Wkurzyłem się i odłączyłem na chwile akumulator, wchodzę to auta i patrzę zadowolony, że wszystko jest już ok :)

Zadowolony zabrałem się za kodowanie kluczy, kodowanie licznika itd.

Myślę sobie, że świetnie, odpaliłem auto (zadziałało), więc stwierdziłem, że pójdę na objad.

Wracam i co ? wkładam kluczyk, auto zapaliło, odrazu zgasło i znowu to samo, krzaczki na liczniku, w VAGu i nie działa. Odłączałem akumulator chyba z 20 razy, wgrywałem (z naszego forum) wsad licznika, wgrywałem też na nowo stary który był i nic.

O co tu chodzi ?

zaznaczam, że najpierw nie działał, potem działał (nawet obrotomierz był OK) a teraz nie działa :(

Co z tym zrobić ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie masz coś nie HELOŁ z licznikiem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co może być z nim nie "HELOŁ" ;) co teraz ewentualnie zrobić z nim ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw spróbuj ustalić czy na 100% jest licznik zwalony! na starym gada normalnie?

podłączałeś inny licznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności