Skocz do zawartości
marek29

Zmiana zegarów 919 na 920 CAN Działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

Posiadam Passata AFN 98r. i przymierzam się do całej operacji związanej ze wstawieniem licznika 1/2 FIs przed liftem. Mam małe problem:

Kilka lat wstecz firma tuningowa podniosła mi moc do 135 koni i 300 Nm. rozebrali mój ECU wylutowali kość, wstawili podstawkę i wsadzili nową kość ze swoim wsadem dającym osiągi wyżej opisane. Wszystko śmiga super. Problem polega na tym, że jak zmienię ECU z 038906018P na 038906018GA to wrócę do fabrycznej mocy. I co lepiej zrobić?

Czy do ECU 038906018GA również wstawić podstawkę i przełożyć kość z chipem z mojego ECU 038906018P

Czy zrobić taki manewr jak pisał kolega borynka czyli wstawić kości odpowiadające za CAN z ECU 038906018GA do mojego ECU 038906018P

I jeszcze jedno mam pytanie: Czy kości z wsadem pokazane przez kolegę borynka maja w sobie również zapisany wsad mapy silnika, czy są od tego by była szyna CAN?

Edytowane przez kroolpaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety miałem podobny problem... I nie dało się go rozwiązać inaczej jak wstawieniem GA i zrobienia programu od nowa.

A manewru jak kolega Borynka nie zrobisz, bo z tego co ja zrozumialem, to po pierwsze on nie lutowal do P tylko do EH.

A druga sprawa, tak jak pisze trzeba wymienic te dwie kosci na takie ze wsadem od GA, a to właśnie w nich jest "zapisana moc" pojazdu. Więc tak czy owak nic ci to nie da.

Najprostszy zabieg to zmiana na GA i od nowa napisać soft :-D

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem w firmie, która wstawiała mi chipa. Pogadałem z chłopakami i stwierdzili, że muszą najpierw sczytać wsad z GA i porównać z P. Jeśli wsady będą takie same jeśli chodzi o sterowanie silnikiem, a różnić się będą tylko obecnością CAN, to w GA wstawią podstawkę i kości z chipem z P wstawią do GA. Jeśli się okaże, że kości z P różnią się budową od GA to zdam się na ich pomysłowość jeśli chodzi o wsadzenie do GA mojego chipa. Na razie najtańsza opcja to 100 zł jeśli wszystko pójdzie dobrze z przełożeniem chipa.

Licznik znalazłem na szrocie 3B0 920 827A za 50 zł. zostało jeszcze poszukać ECU z GA. Najgorsza opcja to zostawić wszystko po staremu jeśli był by kłopot z przełożeniem chipa. Wolę mieć 300Nm niż licznik z 1/2 FIS. A jakie numery ma licznik z FIS-em bez CAN, ten tak trudno dostępny i drogi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja wolałem wstawić GA i zapłacić jeszcze raz za program zrobiony od nowa, niż szukac i płacić za licznik bez can.

Zresztą najpierw szukałem bez can, ale znaleźć działający w dobrych pieniadzach to było praktycznie niemozliwe.

A program napisał mi nowy i wszystko bangla i jestem zadowolony.

Co do licznika, to polecam szukac 3b0 920 8x9, albo 9x9, sa lepsze niż te starsze.

 

A bez can to musisz szukac 3b1919890.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację ale jak wstawię GA i pojadę do firmy tuningowej na podniesienie mocy to policzą mnie tak samo jak za pierwszym razem, a to już się nie opłaca jeśli chodzi tylko o bajer w postaci czerwonego wyświetlacza na liczniku. Jeśli faktycznie zostanie tylko taka opcja jak pisałeś to sobie odpuszczę, szkoda kasy. Wymiana licznika na 1/2 FIS dla mnie miała być zabawą z lekkimi wydatkami. Auto jeździ super, więc nic na siłę. Co do licznika to ten mój jest gorszy? Słabszy? Na czym polega różnica między tymi co napisałeś?

Oczywiście nie chcę pełnego FIS-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem cale dwa razy i dalej nie wiem tzn jakies inne sposoby niz proba kodowania 00105 zamiast 00145 w moim przypadku.

Bo tak naprawde caly fis mi psuje komunikat olejowy, ciagle na calym ekranie ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę odgrzeję kotleta.

Mój Passek / AJM / jest z kwietnia 1999 r. i nie ma cana. Z tego roku już miały  ATJ ale gdzieś od lipca chyba. I teraz pytanie czy mając przy zakupie zwykły licznik, potem założony FULL FIS bez cana, wszystko w nim hula, czy można zapodać  licznik z FL'a też Full Fis ????  Co ewentualnie trzeba by było zakupić i czy jest w ogóle sens w to się pchać ???

 

EDIT :

Po otworzeniu puszki ze sterownikiem okazuje się ,że pomarańczowe kabelki os CAN wychodzą ze sterownika tylko nie dochodzą do licznika. Czy samo dodanie kabelków sterownik - licznik wystarczy  ???

Na zdjęciach wtyczki licznika - zielona i niebieska.

157547332_2037483833050437_4444839259191896259_n.jpg

157589104_2037483803050440_177596729718826676_n.jpg

157312435_2037483663050454_302893885662163404_n.jpg

157341361_2037483706383783_8601679295418492957_n.jpg

Edytowane przez Gegas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności