kristof120 Zgłoś #201 Napisano 17 Maja 2018 Myślę że to są wartości dla pompy 3AA614109AQ. Dla innej pompy mogą być inne wartości. Możesz napisać do kolegi z australii-powinien odpisać. Podaję jeszcze kodowanie do mojej pompy po przeróbce 0122291 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
f16mysliwiec Zgłoś #202 Napisano 27 Czerwca 2018 Czy zna ktoś kogoś kto jest w stanie zmienić soft w pompie ABS 3aa z końcówką AF na taki aby obsługiwał ACC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #203 Napisano 23 Września 2018 Proszę o pomoc mam oryginalnie zamontowany acc wszystko działało dobrze ale kilka dni temu wyskoczył błąd acc fault ! I na komputerze w samochodzie nie mogę nic zmienić czyli nie mam podglądu na spalanie ani nic innego tylko wyświetla się „acc fault!” . Gdy podłączam komputer diagnostyczny to sterownik acc jest nieosiągalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #204 Napisano 24 Września 2018 Więc albo zasilanie albo brak szyny can - tak czy inaczej do sprawdzenia wiązka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #205 Napisano 24 Września 2018 6 godzin temu, radekrp90 napisał: Więc albo zasilanie albo brak szyny can - tak czy inaczej do sprawdzenia wiązka Dziękuje za odpowiedź. Co znaczy brak szyny can? Jak to sprawdzić? Gdyby to była szyna can to objawia się to czymś jeszcze? A wiesz jak można sprawdzić (wysterować kablem do diagnostyki) przekaźnik 479 bo on jest prawdo podobnie odpowiedzialny za uruchomienie acc , ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #206 Napisano 24 Września 2018 Brak szyny CAN - czyli brak połączenia diagnostycznego pomiędzy radarem, a modułem Gateway. Powodów może być wiele, od uszkodzonej wiązki po uszkodzony przekaźnik odcinający (dokładnie ten który podałeś - jest on odpowiedzialny za odłączenie komunikacji gdy auto nie ma kluczyka w stacyjce - zapobiega to łatwemu podłączeniu do szyny CAN z zewnątrz auta, nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego ). Niestety co do sprawdzenia jedyna opcja to badanie miernikiem elektrycznym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #207 Napisano 24 Września 2018 24 minuty temu, radekrp90 napisał: Brak szyny CAN - czyli brak połączenia diagnostycznego pomiędzy radarem, a modułem Gateway. Powodów może być wiele, od uszkodzonej wiązki po uszkodzony przekaźnik odcinający (dokładnie ten który podałeś - jest on odpowiedzialny za odłączenie komunikacji gdy auto nie ma kluczyka w stacyjce - zapobiega to łatwemu podłączeniu do szyny CAN z zewnątrz auta, nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego ). Niestety co do sprawdzenia jedyna opcja to badanie miernikiem elektrycznym. Ok dziękuje wiec muszę zbadać miernikiem przewody jak już coś zdiagnozuje napisze na forum. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #208 Napisano 24 Września 2018 Sprawdź też przekaźnik - może to on nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #209 Napisano 25 Września 2018 Sprawdzę ale potrzebuje trochę czasu bo elektronika to moja pięta achillesowa, muszę troszkę poczytać bo łatwo jest coś zepsuć. Poczytam jak sprawdzić przekaźnik jak już coś ogarnę to się odezwę. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #210 Napisano 3 Października 2018 Dnia 24.09.2018 o 20:35, radekrp90 napisał: Sprawdź też przekaźnik - może to on nie działa. Sprawdziłem przewód a raczej kostkę zaraz przy radarze i wychodzi na to ze radar jest uszkodzony ponieważ w kostce wygląda to tak: pin numer 2 brak napięcia to jest przewód brązowy masowy czyli ok. pin numer 4 napięcie 2,78 v przewód pomarańczowo-czarny czyli Can-bus high (wydaje mi się że jest ok ale nie wiem na 100% czy takie napięcie powinno być). pin numer 5 napięcie 2,29 v przewód pomarańczowo-brązowy czyli Can-bus low (wydaje mi się że jest ok ale nie wiem na 100% czy takie napięcie powinno być). pin numer 8 napięcie 0.01 przewód biało-czarny gdy włączam manetkę tempomatu ta wartość się zmienia na 10 v (czyli działa wszystko ok moim zdaniem) pin numer 9 brak napięcia przewód brązowy prawdopodobnie jakaś druga masa czyli ok pin numer 10 napięcie 12.2 v przewód niebiesko czarny czyli zasilanie jest ok Jeżeli ktoś wie coś więcej na temat tych przewodów to niech się odezwie być może ja błędnie myślę że pin 4 i 5 są w porządku bo nie wiem do końca jaki prąd powinien tam płynąc, a chciałbym mieć pewność ze to radar zanim kupie drugi bo to nie mały koszt. Proszę o analizę. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #211 Napisano 4 Października 2018 Przewodów CAN nie powinno sprawdzać się na napięcie, a przejście - czyli czy masz pełne przejście z Gateway do wtyczki. Nie może być tam oporu zbyt wielkiego, raczej bardzo małe wartości (miernik musi piszczeć, a najlepiej sprawdzać małą żarówką). Sprawdzanie przewodów sygnałowych woltomierzem nic Ci nie da. Musisz sprawdzić czy masz przejście z CAN do przekaźnika i z przekaźnika do Gateway oraz czy sam przekaźnik pracuje po podaniu napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #212 Napisano 4 Października 2018 9 minut temu, radekrp90 napisał: Przewodów CAN nie powinno sprawdzać się na napięcie, a przejście - czyli czy masz pełne przejście z Gateway do wtyczki. Nie może być tam oporu zbyt wielkiego, raczej bardzo małe wartości (miernik musi piszczeć, a najlepiej sprawdzać małą żarówką). Sprawdzanie przewodów sygnałowych woltomierzem nic Ci nie da. Musisz sprawdzić czy masz przejście z CAN do przekaźnika i z przekaźnika do Gateway oraz czy sam przekaźnik pracuje po podaniu napięcia. Nie masz racji. Oczywiście jest to magistrala danych ale nośną jest napięcie. Nie wiem czy słyszałeś o magistrali LIN tam sprawa jeszcze bardziej się komplikuje bo sygnałowym jest jeden przewód. A wracając do problemu radaru. Jeżeli nie masz pewności jak sprawdzić przekaźnik i instalację a masz jakiś sterownik c CAN możesz na pająku go podłączyć w miejscu radaru. Oczywiście musisz pamiętać by nie był to drugi taki sam sterownik w aucie i już z całą pewnością gateway. Ze względu na ceny radarów sprawdzenie na tzw podmianę jest co najmniej trudne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #213 Napisano 4 Października 2018 @api13 No nie wiem - trochę się tego już robiło (jeśli chodzi o diagnostykę elektryki) i w 90% przypadków badanie woltomierzem nie przynosi spodziewanych efektów. Szynę LIN też bym badał na przejście, a nie napięcie - tak na początek. Później to by się raczej oscyloskop przydał, a nie miernik elektryczny. Z podmianą masz rację, ale znów musi to być moduł, który ma działać z CAN-Drivetrain, bo raczej inny element nie skomunikuje się po tej szynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rrafalboss Zgłoś #214 Napisano 4 Października 2018 14 godzin temu, binol22 napisał: Sprawdziłem przewód a raczej kostkę zaraz przy radarze i wychodzi na to ze radar jest uszkodzony ponieważ w kostce wygląda to tak: pin numer 2 brak napięcia to jest przewód brązowy masowy czyli ok. pin numer 4 napięcie 2,78 v przewód pomarańczowo-czarny czyli Can-bus high (wydaje mi się że jest ok ale nie wiem na 100% czy takie napięcie powinno być). pin numer 5 napięcie 2,29 v przewód pomarańczowo-brązowy czyli Can-bus low (wydaje mi się że jest ok ale nie wiem na 100% czy takie napięcie powinno być). pin numer 8 napięcie 0.01 przewód biało-czarny gdy włączam manetkę tempomatu ta wartość się zmienia na 10 v (czyli działa wszystko ok moim zdaniem) pin numer 9 brak napięcia przewód brązowy prawdopodobnie jakaś druga masa czyli ok pin numer 10 napięcie 12.2 v przewód niebiesko czarny czyli zasilanie jest ok Jeżeli ktoś wie coś więcej na temat tych przewodów to niech się odezwie być może ja błędnie myślę że pin 4 i 5 są w porządku bo nie wiem do końca jaki prąd powinien tam płynąc, a chciałbym mieć pewność ze to radar zanim kupie drugi bo to nie mały koszt. Proszę o analizę. Pozdrawiam, A jeszcze lepiej jak znajdziesz kogos w swoim regione z acc, podjedz i podmien radary Nie trzeba ich kalibrowac wiec podmieniasz i testujesz Najlepiej swoj podlacz do dzialajacego acc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #215 Napisano 4 Października 2018 Panowie dziękuje za informacje każda informacja na ten temat jest dla mnie ważna, w takim razie będę musiał jeszcze trochę popracować przy tym radarze. Jak coś to dam znać jak sprawy się mają. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #216 Napisano 5 Listopada 2018 Rozetnij przewody can i zobacz czy masz napiecie od strony auta czy pd strony radaru. Pamietaj zalaczyc zaplon i "uruchomic" acc z manetki. To Ci wyjasni czy problem z "oczkiem" czy z gatewayem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #217 Napisano 23 Grudnia 2018 Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, bo wywiązało się ostatnio z rozmowy ze znajomym i w zasadzie nic nie ustaliłem z informacji w sieci - otóż: Czy da się zamontować radar do auta nie obsługującego ACC (np.: 1.6 FSI, 1.9 TDI, 1.4 TSI-122) ale tylko jako moduł Front-Assist? Jak rozumiem do tego musi być też automat. Czy jeśli nie będzie zakodowane w silniku nic o ACC to nawet FrontAssist nie będzie działał? Wydaje mi się, że to nie ruszy ale może ktoś bawił się w takie klocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #218 Napisano 23 Grudnia 2018 4 godziny temu, radekrp90 napisał: Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, bo wywiązało się ostatnio z rozmowy ze znajomym i w zasadzie nic nie ustaliłem z informacji w sieci - otóż: Czy da się zamontować radar do auta nie obsługującego ACC (np.: 1.6 FSI, 1.9 TDI, 1.4 TSI-122) ale tylko jako moduł Front-Assist? Jak rozumiem do tego musi być też automat. Czy jeśli nie będzie zakodowane w silniku nic o ACC to nawet FrontAssist nie będzie działał? Wydaje mi się, że to nie ruszy ale może ktoś bawił się w takie klocki ACC albo jest - albo nie ma nie mozesz miec CCS + Front assist jak nawala ACC to nie ma tez zwykłego temomatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #219 Napisano 23 Grudnia 2018 Dzięki - czyli tak jak przypuszczałem i przekazałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #220 Napisano 2 Lutego 2019 Do Passata (bo o tym jest ten temat) nie montował nikt innego radaru. Musi być radar TRW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach