Skocz do zawartości
zaba-30

Aktywacja radaru dystansu (ACC) w tempomacie passat b6

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że to są wartości dla pompy 3AA614109AQ. Dla innej pompy mogą być inne wartości. Możesz napisać do kolegi z australii-powinien odpisać.
Podaję jeszcze kodowanie do mojej pompy po przeróbce 0122291

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zna ktoś kogoś kto jest w stanie zmienić soft w pompie ABS 3aa z końcówką AF na taki aby obsługiwał ACC 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc mam oryginalnie zamontowany acc wszystko działało dobrze ale kilka dni temu wyskoczył błąd acc fault ! I na komputerze w samochodzie nie mogę nic zmienić czyli nie mam podglądu na spalanie ani nic innego tylko wyświetla się „acc fault!” . Gdy podłączam komputer diagnostyczny to sterownik acc jest nieosiągalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc albo zasilanie albo brak szyny can - tak czy inaczej do sprawdzenia wiązka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, radekrp90 napisał:

Więc albo zasilanie albo brak szyny can - tak czy inaczej do sprawdzenia wiązka ;)

Dziękuje za odpowiedź. Co znaczy brak szyny can? Jak to sprawdzić? Gdyby to była szyna can to objawia się to czymś jeszcze? A wiesz jak można sprawdzić (wysterować kablem do diagnostyki) przekaźnik 479 bo on jest prawdo podobnie odpowiedzialny za uruchomienie acc , ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić. 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak szyny CAN - czyli brak połączenia diagnostycznego pomiędzy radarem, a modułem Gateway. Powodów może być wiele, od uszkodzonej wiązki po uszkodzony przekaźnik odcinający (dokładnie ten który podałeś - jest on odpowiedzialny za odłączenie komunikacji gdy auto nie ma kluczyka w stacyjce - zapobiega to łatwemu podłączeniu do szyny CAN z zewnątrz auta, nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego ;) ).

Niestety co do sprawdzenia jedyna opcja to badanie miernikiem elektrycznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, radekrp90 napisał:

Brak szyny CAN - czyli brak połączenia diagnostycznego pomiędzy radarem, a modułem Gateway. Powodów może być wiele, od uszkodzonej wiązki po uszkodzony przekaźnik odcinający (dokładnie ten który podałeś - jest on odpowiedzialny za odłączenie komunikacji gdy auto nie ma kluczyka w stacyjce - zapobiega to łatwemu podłączeniu do szyny CAN z zewnątrz auta, nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego ;) ).

Niestety co do sprawdzenia jedyna opcja to badanie miernikiem elektrycznym.

Ok dziękuje wiec muszę zbadać miernikiem przewody jak już coś zdiagnozuje napisze na forum. 

Pozdrawiam, 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też przekaźnik - może to on nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę ale potrzebuje trochę czasu bo elektronika to moja pięta achillesowa, muszę troszkę poczytać bo łatwo jest coś zepsuć. Poczytam jak sprawdzić przekaźnik jak już coś ogarnę to się odezwę. 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2018 o 20:35, radekrp90 napisał:

Sprawdź też przekaźnik - może to on nie działa.

Sprawdziłem przewód a raczej kostkę zaraz przy radarze i wychodzi na to ze radar jest uszkodzony ponieważ w kostce wygląda to tak:

pin numer 2 brak napięcia to jest przewód brązowy masowy czyli ok.

pin numer 4 napięcie 2,78 v przewód pomarańczowo-czarny czyli Can-bus high (wydaje mi się że jest ok ale nie wiem na 100% czy takie napięcie powinno być).

pin numer 5 napięcie 2,29 v przewód pomarańczowo-brązowy  czyli Can-bus low (wydaje mi się że jest ok ale nie wiem na 100% czy takie napięcie powinno być).

pin numer 8 napięcie 0.01 przewód biało-czarny gdy włączam manetkę tempomatu ta wartość się zmienia na 10 v (czyli działa wszystko ok moim zdaniem)

pin numer 9 brak napięcia przewód brązowy prawdopodobnie jakaś druga masa czyli ok

pin numer 10 napięcie 12.2 v przewód niebiesko czarny czyli zasilanie jest ok

Jeżeli ktoś wie coś więcej na temat tych przewodów to niech się odezwie być może ja błędnie myślę że pin 4 i 5 są w porządku bo nie wiem do końca jaki prąd powinien tam płynąc, a chciałbym mieć pewność ze to radar zanim kupie drugi bo to nie mały koszt. Proszę o analizę.

Pozdrawiam,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewodów CAN nie powinno sprawdzać się na napięcie, a przejście - czyli czy masz pełne przejście z Gateway do wtyczki. Nie może być tam oporu zbyt wielkiego, raczej bardzo małe wartości (miernik musi piszczeć, a najlepiej sprawdzać małą żarówką). Sprawdzanie przewodów sygnałowych woltomierzem nic Ci nie da.

Musisz sprawdzić czy masz przejście z CAN do przekaźnika i z przekaźnika do Gateway oraz czy sam przekaźnik pracuje po podaniu napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, radekrp90 napisał:

Przewodów CAN nie powinno sprawdzać się na napięcie, a przejście - czyli czy masz pełne przejście z Gateway do wtyczki. Nie może być tam oporu zbyt wielkiego, raczej bardzo małe wartości (miernik musi piszczeć, a najlepiej sprawdzać małą żarówką). Sprawdzanie przewodów sygnałowych woltomierzem nic Ci nie da.

Musisz sprawdzić czy masz przejście z CAN do przekaźnika i z przekaźnika do Gateway oraz czy sam przekaźnik pracuje po podaniu napięcia.

Nie masz racji.

Oczywiście jest to magistrala danych ale nośną jest napięcie. Nie wiem czy słyszałeś o magistrali LIN tam sprawa jeszcze bardziej się komplikuje bo sygnałowym jest jeden przewód.

A wracając do problemu radaru. Jeżeli nie masz pewności jak sprawdzić przekaźnik i instalację a masz jakiś sterownik c CAN możesz na pająku go podłączyć w miejscu radaru.

Oczywiście musisz pamiętać by nie był to drugi taki sam sterownik w aucie i już z całą pewnością gateway.

Ze względu na ceny radarów sprawdzenie na tzw podmianę jest co najmniej trudne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@api13 No nie wiem - trochę się tego już robiło (jeśli chodzi o diagnostykę elektryki) i w 90% przypadków badanie woltomierzem nie przynosi spodziewanych efektów. Szynę LIN też bym badał na przejście, a nie napięcie - tak na początek. Później to by się raczej oscyloskop przydał, a nie miernik elektryczny.

Z podmianą masz rację, ale znów musi to być moduł, który ma działać z CAN-Drivetrain, bo raczej inny element nie skomunikuje się po tej szynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, binol22 napisał:

Sprawdziłem przewód a raczej kostkę zaraz przy radarze i wychodzi na to ze radar jest uszkodzony ponieważ w kostce wygląda to tak:

pin numer 2 brak napięcia to jest przewód brązowy masowy czyli ok.

pin numer 4 napięcie 2,78 v przewód pomarańczowo-czarny czyli Can-bus high (wydaje mi się że jest ok ale nie wiem na 100% czy takie napięcie powinno być).

pin numer 5 napięcie 2,29 v przewód pomarańczowo-brązowy  czyli Can-bus low (wydaje mi się że jest ok ale nie wiem na 100% czy takie napięcie powinno być).

pin numer 8 napięcie 0.01 przewód biało-czarny gdy włączam manetkę tempomatu ta wartość się zmienia na 10 v (czyli działa wszystko ok moim zdaniem)

pin numer 9 brak napięcia przewód brązowy prawdopodobnie jakaś druga masa czyli ok

pin numer 10 napięcie 12.2 v przewód niebiesko czarny czyli zasilanie jest ok

Jeżeli ktoś wie coś więcej na temat tych przewodów to niech się odezwie być może ja błędnie myślę że pin 4 i 5 są w porządku bo nie wiem do końca jaki prąd powinien tam płynąc, a chciałbym mieć pewność ze to radar zanim kupie drugi bo to nie mały koszt. Proszę o analizę.

Pozdrawiam,

 

A jeszcze lepiej jak znajdziesz kogos w swoim regione z acc, podjedz i podmien radary

Nie trzeba ich kalibrowac wiec podmieniasz i testujesz

Najlepiej swoj podlacz do dzialajacego acc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuje za informacje każda informacja na ten temat jest dla mnie ważna, w takim razie będę musiał jeszcze trochę popracować przy tym radarze. Jak coś to dam znać jak sprawy się mają.

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozetnij przewody can i zobacz czy masz napiecie od strony auta czy pd strony radaru. Pamietaj zalaczyc zaplon i "uruchomic" acc z manetki. To Ci wyjasni czy problem z "oczkiem" czy z gatewayem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, bo wywiązało się ostatnio z rozmowy ze znajomym i w zasadzie nic nie ustaliłem z informacji w sieci - otóż: Czy da się zamontować radar do auta nie obsługującego ACC (np.: 1.6 FSI, 1.9 TDI, 1.4 TSI-122) ale tylko jako moduł Front-Assist? Jak rozumiem do tego musi być też automat. Czy jeśli nie będzie zakodowane w silniku nic o ACC to nawet FrontAssist nie będzie działał? Wydaje mi się, że to nie ruszy ale może ktoś bawił się w takie klocki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, radekrp90 napisał:

Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, bo wywiązało się ostatnio z rozmowy ze znajomym i w zasadzie nic nie ustaliłem z informacji w sieci - otóż: Czy da się zamontować radar do auta nie obsługującego ACC (np.: 1.6 FSI, 1.9 TDI, 1.4 TSI-122) ale tylko jako moduł Front-Assist? Jak rozumiem do tego musi być też automat. Czy jeśli nie będzie zakodowane w silniku nic o ACC to nawet FrontAssist nie będzie działał? Wydaje mi się, że to nie ruszy ale może ktoś bawił się w takie klocki :D

ACC albo jest - albo nie ma 

nie mozesz miec  CCS + Front assist

 jak  nawala ACC to nie ma tez zwykłego temomatu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - czyli tak jak przypuszczałem i przekazałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Passata (bo o tym jest ten temat) nie montował nikt innego radaru. Musi być radar TRW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności