judam Zgłoś #181 Napisano 16 Kwietnia 2018 Kilka razy pytalem i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi. Czy acc 3C0 907 567 H teraz na czerwonych zegarach bedzie takze dzialal na bialych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #182 Napisano 16 Kwietnia 2018 Według informacji na sieci nie. Potrzebna będzie zmiana softu na wersję G,J,K lub M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
judam Zgłoś #183 Napisano 16 Kwietnia 2018 A ktoś od nas ogarnie taką zmianę softu? Czy dzięki zmienie softu da rade uruchomić Front Assist? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #184 Napisano 16 Kwietnia 2018 Według tego co czytałem sprzętowo są one identyczne i chyba wystarczy VCP do flashowania. Do Front Assist musi być ABS "109", do Follow to Stop (dla DSG) musi być chyba pompa 3AA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tsenn Zgłoś #185 Napisano 2 Maja 2018 Cześć, mam manualną skrzynię biegów FIS 4motion Passat B6. Próbowałem doposażyć ACC, ale nie mogę go w jakiś sposób aktywować (kod w kalkulatorze silnika to 13377, aby aktywować ACC) - ale zawsze pojawia się błąd "brak połączenia z ECU silnika". Czy masz pojęcie, jak go rozwiązać? Wspomniałeś o ręcznym sprzęcie, który należy wykonać tylko przy użyciu VAS? Co dokładnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #186 Napisano 2 Maja 2018 @tsenn Napisz to w oryginalnym języku jakim się posługujesz, bo to chyba z translatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tsenn Zgłoś #187 Napisano 2 Maja 2018 @radekrp90 ok! I will keep it short: I have a BVY engine (2.0 FSI 4motion manual gear) and I cannot activate ACC. I changed ABS to ...AG, Gateway to ...N, steering to ... AJ, dashboard to 3D Premium but I'm still unable to activate it. I have no more errors except "unable to communicate with engine ECU" in ADR - my engine ECU accepts code 13377 ------------------------------------------------------------------------------- Adresse 01: Motorelektronik Labeldatei: DRV\06F-906-056-BVY.clb Teilenummer SW: 06F 906 056 GQ HW: 06F 906 056 GC Bauteil: MED9.5.10 A00 3371 Revision: 68H03--- Seriennummer: VWZCZ000000000 Codierung: 0000172 Betriebsnr.: WSC 05311 000 08193 VCID: 7EF4303729B92CB191-802A Subsystem 1 - Teilenummer: 06F 907 807 H Bauteil: NOX 0809120053 001 0409 06F907807H NOX 0809120053 001 0409 1 Fehler gefunden: 005717 - Bitte Fehlerspeicher des ADR-Steuergerät auslesen P1655 - 008 - Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 01101000 Fehlerpriorität: 0 Fehlerhäufigkeit: 2 Verlernzähler: 255 Kilometerstand: 101893 km Zeitangabe: 0 Datum: 2011.07.24 Zeit: 18:32:24 Umgebungsbedingungen: Drehzahl: 800 /min Last: 24.3 % Geschwindigkeit: 0.0 km/h Temperatur: 66.0°C Readiness: 1110 0101 ------------------------------------------------------------------------------- Adresse 03: Bremsenelektronik Labeldatei: DRV\3C0-614-109-C4.clb Teilenummer SW: 3C0 614 109 AG HW: 3C0 614 109 AG Bauteil: J104 C4 440 V3 0015 Revision: --026--- Seriennummer: 00000706285330 Codierung: 0010602 Betriebsnr.: WSC 39656 002 104857 VCID: 63C26143A21BE1599E-8036 Kein(e) Fehlercode(s) gefunden. ------------------------------------------------------------------------------- Adresse 13: Distanzregelung Labeldatei: DRV\3C0-907-567.clb Teilenummer SW: 3C0 907 567 J HW: 3C0 907 567 J Bauteil: AC201 RDW M 031 0232 Revision: 00031000 Seriennummer: 00000000041279 Codierung: 0010100 Betriebsnr.: WSC 05311 000 00000 VCID: 326CD407AD6138D125-8066 2 Fehlercodes gefunden: 01314 - Motorsteuergerät 013 - bitte Fehlerspeicher auslesen Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 01101101 Fehlerpriorität: 3 Fehlerhäufigkeit: 1 Verlernzähler: 79 Kilometerstand: 101893 km Zeitangabe: 0 Datum: 2011.07.24 Zeit: 18:34:34 Umgebungsbedingungen: Anzahl: 4 01314 - Motorsteuergerät 004 - kein Signal/Kommunikation Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 01100100 Fehlerpriorität: 3 Fehlerhäufigkeit: 1 Verlernzähler: 79 Kilometerstand: 101893 km Zeitangabe: 0 Datum: 2011.07.24 Zeit: 18:34:34 Umgebungsbedingungen: Anzahl: 4 ------------------------------------------------------------------------------- Adresse 19: Diagnoseinterface Labeldatei:. DRV\3C0-907-530-V3.clb Teilenummer SW: 3C0 907 530 N HW: 3C0 907 951 Bauteil: J533 Gateway H14 0172 Revision: H14 Seriennummer: 1021G101080036 Codierung: F9A67F46404202002002 Betriebsnr.: WSC 05314 123 12345 VCID: 2C50CA7F8F456E2606-8078 Kein(e) Fehlercode(s) gefunden. I read in this forum that something needs to be changed with VAS: how and what needs to be changed? Thanks! Answer in Polish is fine, google translate will help me. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #188 Napisano 3 Maja 2018 First of all I think You used too new parts - they are for cars which are equipped with ACC+Front Assist+Follow to Stop. In cars before "facelifting" (before MY'2009) you should use older revisions of ABS, ACC and Gateway. 2.0 FSI wasn't used in 2009 car's (it was replaced by 1.8 TSI) so there is no solution to use any ECU for this engine with support of newer ACC and ABS modules. I think solution for You is like for TDI-PD engines - use older, simpler modules. ............... Po pierwsze myślę, że użyłeś zbyt nowych części - są one przeznaczone dla aut wyposażonych w ACC+Front Assist+Follow to Stop. W autach przed "lifitngiem" (czyt. przed rokiem modelowym 2009) powinieneś użyć starszych rewizji sterowników ABS, ACC i Gateway. Silnik 2.0 FSI nie był używany w RM'2009 (został zastąpiony silnikiem 1.8 TSI) więc nie ma tam możliwego do wykorzystania ECU, który komunikowałby się z nowszym ACC i ABS. Jedne rozwiązanie jest zbliżone jak dla silników TDI-PD - użycie starszych i prostszych sterowników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #189 Napisano 4 Maja 2018 I think the problem is manual gearbox. Old pumps ABS work with only DSG or tiptronic, newer pumps work with manual and DSG/tiptronik gearbox but don’t support old engines with manual gearbox(PD and probably your fsi). On YT, under some russian guy’s movie you left a comment, he has a tiptronic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tsenn Zgłoś #190 Napisano 4 Maja 2018 Thank you; I understand - and yes, I did comment on YT on that Russian guy's video. Couple of things I simply don't understand however: - I flashed ACC to L version (Generation 1): error because of transmission not found (expected) but same error in communication with engine ECU - I bought a X221 SW ACC radar but again, same error - no difference at all - Engine ECU changes from Bauteil: MED9.5.10 G00 3371 to Bauteil: MED9.5.10 A00 3371 so apparently it does change to ACC (measure blocks are showing ACC as well) Somebody on motor-talk.de advised me to use a potentiometer in order to change voltage below 12V (he had the same issue and apparently it did work for him if ACC received only about 10.6V - but he told me it wasn't stable). So conclusion: 2.0 FSI manual gear (BVY engine) isn't capable of ACC even if code 13377 is accepted? Any other idea? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #191 Napisano 5 Maja 2018 First gen. ACC was supported only with automatic gearbox (tiptronic or DSG) even if ECU accept codding. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristof120 Zgłoś #192 Napisano 15 Maja 2018 Udało się aktywowac Acc w b7 z pompa ABS 3AA614109AQ. Trochę było roboty, ale warto. Efekt niesamowity. Polecam bo warto. Trzeba przeprogramowac pamięć eeprom w pompie (zrobic małe czary-mary) a potem wgrać nowy soft ODIS-EM (od pompy obslugujacej ACC). Pomógł mi jeden elektronik z bytomia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #193 Napisano 15 Maja 2018 I jak ci się teraz pompa przestawia w autoscanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #194 Napisano 15 Maja 2018 @kristof120 Podziel się co to za czary-mary, bo jak do tej pory nikt nic nie napisał konkretnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #195 Napisano 15 Maja 2018 Radek to wygląda na typową reklamę, konto założone 2 tygodnie temu, pierwszy post, chwalę się ACC, ale w taki sposób żeby nic nie powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #196 Napisano 15 Maja 2018 Wiem, tymbardziej że jest jeden tylko post ale nadzieja matką głupich Nazwa zakładu nie padła ale ta mnie nie interesuje, bo jeśli ktoś by się wreszcie podzielił tym magicznym wsadem do EEPROM lub sposobem jego edycji można by zaoszczędzić mnóstwo gotówki na dedykowany do ACC sterownik ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #197 Napisano 16 Maja 2018 przecież na forum ludzie robią te pompy odpłatnie, chyba mozesz zainwestowac troche Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #198 Napisano 16 Maja 2018 Ja tego nie robię, bo u mnie i tak tego nie da się uruchomić (sterownik silnika nie wspiera ACC, przynajmniej nie ten który posiadam). Na zagranicznych forach były opisy tego jak to zrobić (za darmo) niestety pliki źródłowe są już niedostępne Gdybym to robił to zapewne bym się uśmiechnął do jakiegoś magika, ale fajnie by było wiedzieć co tam w trawie piszczy, bo w wielu pisze jakieś drobne informacje ale nikt się nie podzieli co dokładnie trzeba zrobić. I nie piszę tutaj o tym aby podać na tacy jaki adres i gdzie zmienić. Wystarczyłoby info jakie pompy da się przerobić, czy jest jeden uniwersalny wsad etc. Tego nikt nie chce podać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kristof120 Zgłoś #199 Napisano 17 Maja 2018 Witam, tak wiem jestem nowy ale przeglądam forum od dawna ok, piszę w jaki sposób przerobiłem pompe Dzięki pomocy kolegi z australiihttp://www.vwwatercooled.com.au/forums/f234/adaptive-cruise-retrofit-118949.html udało się przeprogramować pamięć eeprom. Kolega przysłał mi komórki pamięci do zmiany : You need to modify address 0x2BA-0x2BF: Old: 44BB44BB44BB New: 45BA45BA45BA Trzeba bardzo ostrożnie wylutowywać pamięć bo producent bardzo ją zabezpieczył tzn. oprócz lutów przykeił klejem do płytki. Tego nie wiedziałem i pierwszą pamięć uszkodziłem. Musiałem kupić nową pompę i ponownie rozcinać. 3 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #200 Napisano 17 Maja 2018 @kristof120 Te wartości są stałe dla każdej pompy czy zależą od czegoś? Nie wiesz czy to dotyczy tylko pomp 3AA czy również dla pomp 3C0 - jeśli masz jeszcze z nim kontakt podpyta. Nie będę do niego "smarował" kolejnej wiadomości skoro Ty się z nim kontaktowałeś Jeszcze gdyby tak do CAXA się dało to zakodować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach