Skocz do zawartości
zaba-30

Aktywacja radaru dystansu (ACC) w tempomacie passat b6

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka razy pytalem i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi. Czy acc 3C0 907 567 H teraz na czerwonych zegarach bedzie takze dzialal na bialych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według informacji na sieci nie. Potrzebna będzie zmiana softu na wersję G,J,K lub M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś od nas ogarnie taką zmianę softu? Czy dzięki zmienie softu da rade  uruchomić Front Assist?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według tego co czytałem sprzętowo są one identyczne i chyba wystarczy VCP do flashowania. Do Front Assist musi być ABS "109", do Follow to Stop (dla DSG) musi być chyba pompa 3AA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam manualną skrzynię biegów FIS 4motion Passat B6. Próbowałem doposażyć ACC, ale nie mogę go w jakiś sposób aktywować (kod w kalkulatorze silnika to 13377, aby aktywować ACC) - ale zawsze pojawia się błąd "brak połączenia z ECU silnika". Czy masz pojęcie, jak go rozwiązać? Wspomniałeś o ręcznym sprzęcie, który należy wykonać tylko przy użyciu VAS? Co dokładnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tsenn Napisz to w oryginalnym języku jakim się posługujesz, bo to chyba z translatora ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 ok! I will keep it short:

I have a BVY engine (2.0 FSI 4motion manual gear) and I cannot activate ACC. I changed ABS to ...AG, Gateway to ...N, steering to ... AJ, dashboard to 3D Premium but I'm still unable to activate it.

I have no more errors except "unable to communicate with engine ECU" in ADR - my engine ECU accepts code 13377

-------------------------------------------------------------------------------
Adresse 01: Motorelektronik        Labeldatei: DRV\06F-906-056-BVY.clb
   Teilenummer SW: 06F 906 056 GQ    HW: 06F 906 056 GC
   Bauteil: MED9.5.10       A00 3371  
   Revision: 68H03---    Seriennummer: VWZCZ000000000
   Codierung: 0000172
   Betriebsnr.: WSC 05311 000 08193
   VCID: 7EF4303729B92CB191-802A

   Subsystem 1 - Teilenummer: 06F 907 807 H
   Bauteil: NOX  0809120053 001 0409
   06F907807H  NOX  0809120053 001 0409   

1 Fehler gefunden:
005717 - Bitte Fehlerspeicher des ADR-Steuergerät auslesen 
               P1655 - 008 - 
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 01101000
                    Fehlerpriorität: 0
                    Fehlerhäufigkeit: 2
                    Verlernzähler: 255
                    Kilometerstand: 101893 km
                    Zeitangabe: 0
                    Datum: 2011.07.24
                    Zeit: 18:32:24

             Umgebungsbedingungen:
                    Drehzahl: 800 /min
                    Last: 24.3 %
                    Geschwindigkeit: 0.0 km/h
                    Temperatur: 66.0°C

Readiness: 1110 0101

-------------------------------------------------------------------------------
Adresse 03: Bremsenelektronik        Labeldatei: DRV\3C0-614-109-C4.clb
   Teilenummer SW: 3C0 614 109 AG    HW: 3C0 614 109 AG
   Bauteil: J104    C4 440 V3   0015  
   Revision: --026---    Seriennummer: 00000706285330
   Codierung: 0010602
   Betriebsnr.: WSC 39656 002 104857
   VCID: 63C26143A21BE1599E-8036

Kein(e) Fehlercode(s) gefunden.

-------------------------------------------------------------------------------
Adresse 13: Distanzregelung        Labeldatei: DRV\3C0-907-567.clb
   Teilenummer SW: 3C0 907 567 J    HW: 3C0 907 567 J
   Bauteil: AC201  RDW M    031 0232  
   Revision: 00031000    Seriennummer: 00000000041279
   Codierung: 0010100
   Betriebsnr.: WSC 05311 000 00000
   VCID: 326CD407AD6138D125-8066

2 Fehlercodes gefunden:
01314 - Motorsteuergerät 
            013 - bitte Fehlerspeicher auslesen
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 01101101
                    Fehlerpriorität: 3
                    Fehlerhäufigkeit: 1
                    Verlernzähler: 79
                    Kilometerstand: 101893 km
                    Zeitangabe: 0
                    Datum: 2011.07.24
                    Zeit: 18:34:34

             Umgebungsbedingungen:
                    Anzahl: 4

01314 - Motorsteuergerät 
            004 - kein Signal/Kommunikation
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 01100100
                    Fehlerpriorität: 3
                    Fehlerhäufigkeit: 1
                    Verlernzähler: 79
                    Kilometerstand: 101893 km
                    Zeitangabe: 0
                    Datum: 2011.07.24
                    Zeit: 18:34:34

             Umgebungsbedingungen:
                    Anzahl: 4

-------------------------------------------------------------------------------
Adresse 19: Diagnoseinterface        Labeldatei:. DRV\3C0-907-530-V3.clb
   Teilenummer SW: 3C0 907 530 N    HW: 3C0 907 951 
   Bauteil: J533  Gateway   H14 0172  
   Revision:   H14       Seriennummer: 1021G101080036
   Codierung: F9A67F46404202002002
   Betriebsnr.: WSC 05314 123 12345
   VCID: 2C50CA7F8F456E2606-8078

Kein(e) Fehlercode(s) gefunden.

 

I read in this forum that something needs to be changed with VAS: how and what needs to be changed?

Thanks!

Answer in Polish is fine, google translate will help me.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

First of all I think You used too new parts - they are for cars which are equipped with ACC+Front Assist+Follow to Stop. In cars before "facelifting" (before MY'2009) you should use older revisions of ABS, ACC and Gateway. 2.0 FSI wasn't used in 2009 car's (it was replaced by 1.8 TSI) so there is no solution to use any ECU for this engine with support of newer ACC and ABS modules.

I think solution for You is like for TDI-PD engines - use older, simpler modules.

...............

Po pierwsze myślę, że użyłeś zbyt nowych części - są one przeznaczone dla aut wyposażonych w ACC+Front Assist+Follow to Stop. W autach przed "lifitngiem" (czyt. przed rokiem modelowym 2009) powinieneś użyć starszych rewizji sterowników ABS, ACC i Gateway. Silnik 2.0 FSI nie był używany w RM'2009 (został zastąpiony silnikiem 1.8 TSI) więc nie ma tam możliwego do wykorzystania ECU, który komunikowałby się z nowszym ACC i ABS.

Jedne rozwiązanie jest zbliżone jak dla silników TDI-PD - użycie starszych i prostszych sterowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I think the problem is manual gearbox. Old pumps ABS work with only DSG or tiptronic, newer pumps work with manual and DSG/tiptronik gearbox but don’t support old engines with manual gearbox(PD and probably your fsi). On YT, under some russian guy’s movie you left a comment, he has a tiptronic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Thank you; I understand - and yes, I did comment on YT on that Russian guy's video.

Couple of things I simply don't understand however:
- I flashed ACC to L version (Generation 1): error because of transmission not found (expected) but same error in communication with engine ECU
- I bought a X221 SW ACC radar but again, same error - no difference at all
- Engine ECU changes from Bauteil: MED9.5.10       G00 3371  to Bauteil: MED9.5.10       A00 3371 -> so apparently it does change to ACC (measure blocks are showing ACC as well)

Somebody on motor-talk.de advised me to use a potentiometer in order to change voltage below 12V (he had the same issue and apparently it did work for him if ACC received only about 10.6V - but he told me it wasn't stable).

So conclusion: 2.0 FSI manual gear (BVY engine) isn't capable of ACC even if code 13377 is accepted?

Any other idea?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

First gen. ACC was supported only with automatic gearbox (tiptronic or DSG) even if ECU accept codding.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się aktywowac Acc w b7 z pompa ABS 3AA614109AQ. Trochę było roboty, ale warto. Efekt niesamowity. Polecam :)bo warto. Trzeba przeprogramowac pamięć  eeprom w pompie (zrobic małe czary-mary) a potem wgrać nowy soft ODIS-EM (od  pompy obslugujacej ACC). Pomógł mi jeden elektronik z bytomia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak ci się teraz pompa przestawia w autoscanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kristof120 Podziel się co to za czary-mary, bo jak do tej pory nikt nic nie napisał konkretnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek to wygląda na typową reklamę, konto założone 2 tygodnie temu, pierwszy post, chwalę się ACC, ale w taki sposób żeby nic nie powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, tymbardziej że jest jeden tylko post ale nadzieja matką głupich :) Nazwa zakładu nie padła ale ta mnie nie interesuje, bo jeśli ktoś by się wreszcie podzielił tym magicznym wsadem do EEPROM lub sposobem jego edycji można by zaoszczędzić mnóstwo gotówki na dedykowany do ACC sterownik ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież na forum ludzie robią  te pompy odpłatnie, 

chyba mozesz zainwestowac troche 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie robię, bo u mnie i tak tego nie da się uruchomić (sterownik silnika nie wspiera ACC, przynajmniej nie ten który posiadam). Na zagranicznych forach były opisy tego jak to zrobić (za darmo) niestety pliki źródłowe są już niedostępne ;)

Gdybym to robił to zapewne bym się uśmiechnął do jakiegoś magika, ale fajnie by było wiedzieć co tam w trawie piszczy, bo w wielu pisze jakieś drobne informacje ale nikt się nie podzieli co dokładnie trzeba zrobić. I nie piszę tutaj o tym aby podać na tacy jaki adres i gdzie zmienić. Wystarczyłoby info jakie pompy da się przerobić, czy jest jeden uniwersalny wsad etc. ;) Tego nikt nie chce podać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  tak wiem jestem nowy ale przeglądam forum od dawna
ok, piszę w jaki sposób przerobiłem pompe
Dzięki pomocy kolegi z australii
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f234/adaptive-cruise-retrofit-118949.html

udało się przeprogramować pamięć eeprom. Kolega przysłał mi komórki pamięci do zmiany :
You need to modify address
0x2BA-0x2BF:
Old: 44BB44BB44BB
New: 45BA45BA45BA
Trzeba bardzo ostrożnie wylutowywać pamięć bo producent bardzo ją zabezpieczył tzn. oprócz lutów przykeił klejem do płytki.
Tego nie wiedziałem i pierwszą pamięć uszkodziłem. Musiałem kupić nową pompę i ponownie rozcinać.
 

  • Like 3
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kristof120 Te wartości są stałe dla każdej pompy czy zależą od czegoś?

Nie wiesz czy to dotyczy tylko pomp 3AA czy również dla pomp 3C0 - jeśli masz jeszcze z nim kontakt podpyta. Nie będę do niego "smarował" kolejnej wiadomości skoro Ty się z nim kontaktowałeś ;) Jeszcze gdyby tak do CAXA się dało to zakodować :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności